فارنت پنج‌ساله شد

حالا فارنت که در 8/8/88 با آن همسانی اعداد تاریخی متولد شد عمرش به نیم دهه رسیده است قدیمی‌ترین و یکی از بهترین وبسایت‌های آی‌تی فعال ایرانی به حساب می‌آید.

26

امروز هشتم آبان‌ماه یکهزار و سیصد و نود و سه است و این یعنی فارنت پنج ساله شده است که در این پنج سال همراهانی به خوبی شما ما را همراهی کرده و قدم به قدم با ما پیش آمده‌اند. پنج سال از آغاز به کار رسمی فارنت گذشته و تا به امروز و این مطلب همراهی شما را در 8604 مطلب تجربه کرده‌ایم!

نگته جالب اینکه در سال گذشته شاهد رشد چشمگیر کاربران و همراهان فارنت بودیم و این مطمئنا همان دلیلی بوده که باعث شده تا ما دقیقا در یک سال گذشته چیزی نزدیک به تعداد مطالب منتشر شده در چهار سال اول را منشتر کنیم! از آبان ماه سال گذشته و آغاز پنجمین سال حضور فارنت در کنار شما تا به امروز 4058 مطلب در یک سال گذشته منتشر شده است و تعداد مطالب منتشر شده در چهار سال اول 4546 مطلب بوده است!

سال گذشته از شما خواستیم که در بخش نظرات بیشتر ما را همراهی کنید و مطمئنا این همان دلیل بود که شاهد افزایش بی‌نظیر مشارکت شما بودیم. حالا تعداد نظرات ثبت شده در فارنت در پنج سال به 27651 دیدگاه رسیده است که نشان می‌دهد نیمی از این آمار تنها در یک سال گذشته به ثبت رسیده و این یعنی افزایش 5 برابری ثبت دیدگاه در فارنت که البته مانند هر سال باید یگوئیم که هنوز پایین‌تر از حد انتظار ما برای مشارکت از سوی کاربرانی همچون شماست.

در اردیبهشت ماه شاهد تغییر پوسته فارنت بودید و اگر چه چند وقتی باعث سردرگمی کاربران شد اما افزایش امار بازدید و مشارکت کاربران نشان داد که پوسته خبوی از آب درآمده است اگر چه همچنان تغییرات عمده‌ای از ان زمان صورت گرفته و حتی در روزهای اخیر ادامه یافته است.

حالا ثبت‌نام در فارنت مدت‌هاست دوباره باز شده و مکاربران بسیاری داشتن یک اکانت ثابت را ترجیح می‌دهند. برنامه‌ریزی ما در ادامه کار مطمئنا به سمت ارائه سرویس بهتر به مشترکین سایت و کسانی خواهد بود که به عضویت سایت درآمده‌اند و برای کنترل بهتر بخش نظرات و با توجه به حجم موجود ناچار به عضویت اجباری برای ثبت دیدگاه‌ها خواهیم بود. از شما می‌خواهم با عضویت در فارنت و ثبت نظرات یا نام‌های کاربری معتبر خود ما را در اداره هر چه بهتر سایت خودتان یاری کنید.

از تمامی همکاران و دوستان خوبم در تحریریه فارنت که در تهیه مطالب و البته ایجاد شرایط لازم، تلاش واقعا به سزایی را از خود نشان داده‌اند و تمامی اعضای فارنت که در بخش نظرات با دیدگاه‌های مفیدشان به رونق هر چه بیشتر آن کمک کردند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

پربازدیدترین مطلب منتشر شده فارنت در یک سال گذشته:
چالش سطل یخ چیست و چه کسانی تاکنون به آن پیوسته و از سرمای آن لرزیده‌اند!؟

پربحث‌ترین مطلب منتشر شده فارنت در یک سال گذشته:
9 مشکل رایج در جی 2 ال‌جی و راه‌های بر طرف کردن آنها

بد نیست بدانید همانطور که عنوان شد این مطالب در یک سال گذشته منتشر شده و توانسته‌اند به این عنوان‌ها دست بیابند اما در لیست پربازدید‌ترین‌ها و پربحث‌ترین‌های فارنت در 5 سال گذشته یک مطلب توانسته هر دو عنوان را به خود اختصاص دهد. مطلب اختصاصی فارنت در خصوص آموزش جامع اینستاگرام توانسته هر دو عنوان را با ثبت 4176 نظر به خود اختصاص دهد!

سخن اول و آخر اینکه: مانند هر سال از «شما» به عنوان همراه همیشگی فارنت و از تمام کسانی که در سال گذشته و در سال‌های گذشته به هر نحوی از ما حمایت کرده‌اند سپاسگزاریم.

لطفاً مانند همیشه در کنار ما بمانید.

ارادتمند شما

محسن صحافی – فارنت

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

26 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    بله
    آموزش اینستاگرام از سیر تا پیاز
    گیرایی این مطلب و نوع تیتر به قدری جذاب و کامل بود که از همان روز روزی چند بار چه برای جواب دادن به سوالات اینستاگرام و چه مطالبی که منتشر میشد باید به سایت فارنت سر میزدم
    امیدوارم هر روز شاهد موفقیت بیشتر شما
    و ادامه این سایت باشم و با توجه به لطف و کمک شما
    من هم بتونم باز به سوالات اینستاگرام جواب بدم

  2. ehapro می‌گوید

    دروود من در کامنت فقط واقعیت رو بیان کردم نه مشکلی با فارنت دارم نه هیچ سایت دیگه ای با این موضوع همان زمان که نارنجی هم بود بنده خواننده فارنت و بسیار دیگر از سایتها بودم وهستم ولی از مدیریت فارنت به عنوان همکار در این حوضه توقع میره که اشارهای هر چند کوچک به سایت نارنجی میداشتن . نه به خاطر نارنجی یا این که من طرفدار نارنجی ام اونتور که شما برداشت کردی … من حتی یک بار هم در سایت نارنجی کامنت نزاشتم … ولی باید واقعیت گفته بشود و همکار از همکارش دفاع کند نه این که بگوید بزرگترین سایت … چیچی بدون اشاره به اینکه اساسا چه شد که نارنجی دیگر نیست … و این که نارنجی بوود که خیلی ها مانند من رو به سمت دنبال کردن اخبار فناوری از سایتهای پارسی مانند فارنت و … کشوند … خوب البته ممکنه خیلیها سنشون قد نده … و در اخر اگر پشت هم رو نداشته باشیم قطعا فارنت هم به سرنوشت نارنجییی ها دچار خواهند کرد … و اونوقت شما برو تو زومیت ومن همون کامنتو بزارم و شما هم همون جوابو بده…:-\

  3. هیچکس می‌گوید

    چقدر جالب.بعد از معرفیHandbrake توسط شما،سایت همسایه(دیجیاتو)هم همین مطلب و کار کرده.خوشحالم این مطلب و اول اینجا خوندم.
    راستی تولدتون مبارک

  4. Arya می‌گوید

    دمتون گرم

  5. hadi می‌گوید

    تبریک به فارنت عزیزم

  6. افشین می‌گوید

    تبریک میگم بسیار
    قطعاً فارنت با کیفیت ترین سایت فناوریه! قطعاً!

  7. ehapro می‌گوید

    دروود خسته نباشید .و البته در نبود سایت وزینی مانند نارنجی شما توانایی این پیشرفت رو مخصوصا در یک سال گذشته بدست اوردین … ولی هیچ سایتی مجموعه نارنجی نخواهد شد …که بهترین در خاورمیانه بود . تنها سایتی بود که ویدیو هارو در یوتیوب اپلود می کرد نه اپارات که …

    1. اردلان می‌گوید

      آقای هوش مصنوعی خب میدونی چرا فارنت ویدیوهاشو تو آپارات آپلود میکنه؟!!
      دلیلش خیلی ساده اس؛ چون یوتیوب در دسترس نیست
      و فی ل تره و آپارات نیست
      خب الان یعنی چی اومدی کوبیدی فارنتو بدبخت
      چی گیرتو میاد که نارنجی هست یا نیست که انقدر ازش طرفداری میکنی؟!
      عجب آدمایی پیدا میشن ها
      فکر نکنی منم طرفدار فارنتم ها
      چیزی به من نمیرسه فارنت پیشرفت کنه یا نکنه
      ولی خب داره کارشو انجام میده دیگه
      کی میخوایم تنگ نظری و تخریب رو بذاریم کنار آخه؟!!!
      خب یعنی چی اینکارت؟!

    2. افشین می‌گوید

      عاشق دموکراسی فارنتم! یکی از سابقین نارنجی میاد اینجوری کامنت میزاره، شما هم تایید می‌کنید!
      دمتون گرم که با تایید کامنت جوابش رو دادید!

  8. Meh.T می‌گوید

    تبریک میگم…
    آرزو میکنم همیشه پایدار و موفق باشید

  9. حسین رحمانی می‌گوید

    خسته نباشید و امیدوارم بعد از این موفق‌تر از پیش به کارتون ادامه بدین. :)

  10. hacpdvp می‌گوید

    اول اینکه یه خسته نباشید بگم به تیم تحریره فارنت که یکی از پر بارترین و بهترین سایت های فناوری رو اداره میکنن و با مطالب خوب و بدون جهت گیری خاصی مارو از اخبار روز فناوری آگاه میکنن
    بعد اینکه یکی از بزرگترین مزایای فارنت همین بخش نظراتشه که هنوز مثل بقیه سایت های هم رده آلوده نشده محل جر و بحث های هیجانی نوجوانان نیست،
    تبلیغات چی توش مانور نمیده،
    تعصب و برند پرستی توش رواج نداره.
    دو تا نظر مفید بهتر از هزار تا نظر بی محتواست
    کیفیت رو فدای کمیت نکنید
    در آخر اینکه امیدوارم جشن پنجاه سالگی فارنت رو هم کنار هم جشن بگیریم و کاربرامون با شعور تر با درک و فهم تر بشن
    موفق باشید

    1. افشین می‌گوید

      کاملاً موافقم
      کامنت بیشتر یعنی کیفیت پایین تر

  11. اردلان می‌گوید

    گزینه پرینت رو برای مقالاتتون بذارید

  12. اردلان می‌گوید

    آفیرین :دی
    تبریک
    ولی من قبلا یکی دوتا مشکل رو تو سایت گفتم که برطرف نشد
    یکیش همون فرم سایت در حالت پرینته که رنگ فونت و مارجینش بهم میریزه (وقتی که یه مقاله قسمت قسمته و از اعداد استفاده میکنید)
    مثلا نوشته میشه مورد 1.فلان و مورد 2. فلان
    مارجین چپ چین میشه به جای راست چین
    یه پیشنهاد هم اینکه نسخه موبایل هم راه اندازی کنید
    همینطور ادامه بدید و موفق باشید

  13. علی می‌گوید

    فارنت عزیز تولدت مبارک! امیدوارم فعالتر باشی

  14. مهدی می‌گوید

    سلام تبریک ///
    فارنت 3 ساله توی Book Mark بنده هست …
    روزس 3 بار حداقلش سر میزنم یعنی هر موقع مرورگرم باز بشه ، اولین سایتی که باز میشه فارنته !
    این خیلی خوبه 5 ساللله !

  15. QQ می‌گوید

    تبریک میگم.
    خسته نباشید.

  16. Bardia می‌گوید

    تبریک عاغا ، تبریک :X
    فارنت یکی از سایت هاییه که هر روز صبح وقتی کامپیوترو روشن میکنم اول اونو چک میکنم :X
    به امید بهتر شدنش :X

  17. سعید می‌گوید

    فارنت عزیز، تولدت مبارک.
    در حقیقت این اولین نظر من در یک سایت اخبار فناوریست. می خواهم بگویم که خلوت بودن بخش نظرات فارنت مزیت آن است. حالا چرا؟! چون وقتی نظری زیر مطالب نباشد، خواننده با خیال راحت سراغ مطلب بعد می رود و در جستجوی یکی دو نظر مرتبط در میان سی چهل نظر موجود زیر هر پست، مجبور به خواندن نظراتی که گاه صفت شرم آور لایقشان است نمی شود.
    فکر می کنید در بخش نظرات سایتهای دیگر چه خبر است؟ هیچ! تنها حضور گروهی کاربر که یا برای جایزه رقابت منفی می کنند، یا مثل چت روم نوجوانها با انواع شکلکها بازی می کنند. البته دعوا و لشکر کشی هم سکه ی رایج در بخش نظرات برخی دیگر از رقبای شماست. بعنوان یک وبگرد حرفه ای ارزش را به محتوای هر سایت می دهم، نه شلوغی بخش نظرات آن.
    پس خوشحال باشید که دیده می شوید، اما فضای سایت آلوده نیست.

    به امید پنجاه سالگی فارنت و شادباش آن توسط نوه ی من در همین سایت.
    بدرود

  18. حسین می‌گوید

    با درود.من همیشه فارنت رو دنبال میکنم.خبرهاتون بکر و سریع تر از سایت های فارسی زبان دیگه منتشر میشه که واقعا فوق العادس.
    تولدتون رو بهتون تبریک میگم و براتون آرزوی موفقیت هرچه بیشتر رو دارم.

  19. EhsanMody می‌گوید

    سلام
    منم تولد فارنت رو تبریک میگم، تقریبا همه ی مطالبتون رو دنبال میکنم و میتونم بگم نسبت به سایت های دیگه مطالب بهتری میزارید فقط اگر مقداری بررسی هاتون رو بیشتر کنید به نظر من سایت بازدیدش بالاتر میره :)
    ممنون

  20. کوروش می‌گوید

    شادباش به فارنتی ها. یادش بخیر اون قدیما هی توئیتاتون رو ریتوتیت میکردم. مطمئن بودم فارنت به جایی که الان هست خواهد رسید.

  21. مسعود تاجداری می‌گوید

    خدا قوت بهتون میگم واقعا مطالب سایتتون عالیه
    مشخصه پشت این مطالب یه تیم قوی وجود داره
    فقط نکته ای که نمیفهم اینه که چرا بخش نظرات اینقدر خلوته
    ولی مطمئن باشید افراد زیادی مطالب سایتتون رو دنبال می کنن فقط شاید کم لطفی میکنن و نظر نمی دهند
    بخش نظرات سایت زومیت و دیجیاتو خیلی فعالتره در صورتی که واقعا مطالب سایت شما هم بسیار و عالی و کاربردیه و واقعا هم تزار و بعضا بالاتره ، شایدم یه مقدار باید اطلاع رسانی در مورد سایتتون بشه
    در پایان تولدتون رو تبریک میگم و از همتون تشکر میکنم

  22. محمدرضا می‌گوید

    محسن جان تبریک ، به امید پیشرفت های بیشتر شما و تیم خوبتون در وب فارسی

  23. مهرداد همیشگی :) می‌گوید

    سلام به دوستان خودم در فارنت. من تقریبا تمام نوشته های شما رو میشناسم و دروغ نگم اگر اسم نویسنده رو نخونم می تونم حدس بزنم که دستپخت کیه. اگر چه در تمام این پنج سال در کنار فارنت نبودم اما حداقل سه سالی هست که فارنت رو میشناسم. شاید توصیف خوبی نباشه اما فعلا همین به ذهن من میرسه که فارنت به نظر من اصیل‌ترین وب سایت آی تی ایرانی هست که به نظر من در سه سال گذشته در کنار پیشرفت هایی که داشته هیچوقت اون اصالت خودش رو از دست نداده.
    دوست دارم فارنت..