Handbrake، نرم‌افزاری برای تبدیل هر فایل ویدئویی به فرمت‌های دلخواه شما

برنامه‌های زیادی وجود دارند که ادعای تبدیل فایل‌های ویدئویی به یکدیگر را دارند و برخی از آن‌ها حتی خود را رایگان! توصیف می‌کنند اما اکثر این برنامه‌ها نه تنها کارایی لازم را ندارند که بعضا مدت دار بوده و پس از گذشت زمانی باید آن‌ها راخریداری کنید و حتی ممکن است رایانه شما را نیز آلوده کنند.

5

اگر نیاز به تبدیل فایل‌های ویدئویی دارید اما همچنان در انتخاب نرم‌افزار مورد نیازتان تردید دارید، به احتمال زیاد، برنامه Handbrake گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

این برنامه چیزی در حدود 10 سال است که عرضه شده و یکی از بهترین‌ برنامه‌ها برای تبدیل فایل‌های ویدئویی به یکدیگر است. Handbrake کاملا رایگان و البته متن باز بوده و با دانلود آن، تنها فایل‌های مورد نیاز شما دانلود خواهند شد.

نهایتا این برنامه برای ویندوز، مک و اوبونتو با رابط کاربری گرافیکی و ابزارهای قابل دسترس از طریق خط فرمان ارائه شده است. این برنامه یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای تبدیل فایل‌های ویدئویی را در دل خود جای داده است.

handbeake 1

در ردیف بالایی، شش دکمه وجود دارد که می‌توانید کارایی‌ مانند بازکردن فایل منبع، اضافه کردن یک وظیفه خاص و یا شروع عملیات را با استفاده از آن‌ها پیاده سازی کنید.

handbrake 2 handbrake 3

در زیر این کلیدها، قابلیت‌های مرتبط با منبع و مقصد قرار داده شده‌اند. می‌توانید محل مورد نظر برای ذخیره فایل را نیز تعیین کنید. در قسمت Source می‌توانید اطلاعات پایه در خصوص فایل مبدا، عنوان و دیگر تنظیمات مانند مشخص کردن قسمت، زمان و یا فریم مورد نیاز برای تبدیل را در این قسمت مشاهده و تنظیم نمایید.

handbrake 4

 

نهایتا تنظیمات خروجی را نیز می‌توانید مشخص کنید. کیفیت صوت و تصویر، زیرنویس و دیگر تنظیمات در این قسمت قراردارند.

پس از انتخاب فایل و انجام تنظیمات، با کلیک بر روی دکمه استارت، بسته به سرعت رایانه شما و همچنین حجم فایل، عملیات تبدیل ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت زمان ببرد.

 

Howtogeek

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. mojtaba می‌گوید

    بهتره آخرین نسخه نرم افزار رو از این آدرس دانلود کنید:

    https://handbrake.fr/nightly.php

    برای ویندوز و مک و لینوکس

  2. خودم! می‌گوید

    این برنامه از فرمت srf پشتیبانی میکنه؟
    در حقیقت میخواستم فایلی رو که توسط تلوزیون ضبط شده رو توی کامپیوتر اجرا کنم اما فرمتش srf بود.
    یکی میگفت تلوزیون فایلایی که ضبط میکنه رو رمزگزاری میکنه و نمیشه تو کامپیوتر دیدش .
    شما راهی سراغ ندارین که بشه فیلمای ضبط شده توسط تلوزیون رو تو کامپیوتر دید؟
    تلویزیون سامسونگ هستش.
    ممنون (:

    1. امیرعلی محمدی می‌گوید

      بله ما هم مشکل داریم

  3. هیچکس می‌گوید

    جهت دانلود این برنامه از:
    https://handbrake.fr
    یا لینک :
    http://cznic.dl.sourceforge.net/project/handbrake/0.9.9/HandBrake-0.9.9-1_x86_64-Win_GUI.exe
    استفاده کنید.

  4. سعید می‌گوید

    من برنامه freemake استفاده میکنم. اما زمان زیادی طول میکشه برای تبدیل فرمت. این برنامه که گفتین بهتره؟ زمان کمتری میبره؟