اپ‌نت: با این اپلیکیشن‌ها کنترل کاملی بر دوربین آیفون خود در iOS8 داشته باشید!

اگر دنبال بهترین اپلیکیشن‌های آیفون هستید که به شما در بهره بردن از تمامی قابلیت‌های دوربین گوشی‌تان که در iOS8 تدارک دیده شده کمک کند، جای درستی آمده‌اید. برای مواقعی که می‌خواهید به سرعت نوردهی را تنظیم کنید و یا کنترل کاملی روی عناصری مانند سرعت شاتر و تراز سفیدی داشته باشید، نیاز است که به یک فروشگاه نرم‌افزاری مراجعه کنید.

0

حالا با آمدن iOS8 اپ‌هایی با قابلیت‌های بیشتر نسبت به گذشته پا به عرصه گذاشته‌اند. اپ‌هایی که در این مطلب معرفی می‌کنیم را بهترین اپ هایی یافته‌ایم که در حال حاضر می‌توانند از هرآنچه iOS8 برای دوربین دستگاه تدارک دیده استفاده کنند.

اپلیکیشن VSCO Cam

VSCO Cam

VSCO Cam در حال حاضر کنترل دستی دوربین را برای فوکوس، سرعت شاتر، تراز سفیدی و تصحیح نوردهی ارائه می‌دهد. کافیست قسمت ‌VSCO Cam را اجرا و سپس چرخ‌دنده‌ی سمت چپ، بالا را بزنید.

حالا می‌توانید با استفاده از راهنما‌هایی که پایین ظاهر می‌شوند، تغییر وضعیت‌هایی را اعمال کنید و تنظیمات را آن‌گونه که دوست دارید تغییر دهید.

همچنین می‌توانید تنظیمات اتوماتیک را برای بعضی گزینه‌های خاص اعمال کنید. این موقعی به کار می‌آید که شما تنها با تنظیمات قسمت خاصی مشکل دارید و نمی‌خواهید دست به بقیه تنظیمات بزنید.

VSCO-Cam-Screen

در نهایت اگر اپلیکیشن دوربینی می‌خواهید که استفاده از آن آسان باشد و قدرت بیشتری نسبت به اپ دوربین پیش‌فرض‌تان ارائه کند، VSCO Cam دقیقا همین کار را انجام می‌دهد به‌علاوه اینکه تعدادی از بهترین فیلترها را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

این اپ رایگان است و می‌توانید آن را از اپ‌استور دانلود کنید.

  اپلیکیشن Pro Camera 8

ProCamera 8

Pro Camera 8 برای مدت زیادی یکی از جایگزین‌های مورد علاقه من برای اپلیکیشن دوربین گوشی‌ام بوده. عمدتا به این علت که طیف گسترده‌ای از امکانات ویرایشی را می‌توانستم تنها با یک اپ در اختیار داشته باشم. در جدید‌ترین ویرایش از پرو کمرا 8، می‌توانید به صورت دستی تراز سفیدی و نوردهی را تنظیم کنید.

در ضمن یک ویژگی جدید به‌نام ویوید اچ‌دی‌آر نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کند عکس‌هایی اچ‌دی‌آر را زیبا‌تر از قبل ثبت نمایید. این را به ویژگی‌های ویرایشی و پیشرفته‌ای که این اپ ارائه می‌دهد اضافه کنید. به این ترتیب شمار تنظیماتی که در اختیار دارید با یک دوربین اس‌ال‌آر برابری می‌کند! البته نیازی به گفتن نیست که این کجا و آن کجا!

ProCamera-8-Screen

اگر پیشرفته‌ترین ابزار کنترلی ممکن را در ترکیب با یک سیستم اچ‌دی‌آر قدرتمند روی دوربین آیفونتان می‌خواهید، دنبال گزینه‌ای جز پرو کمرا 8 نگردید.
قیمت در اپ‌استور: 3.99 دلار

اپلیکیشن Manual

Manual – Custom exposure camera

Manual همانطور که از اسمش پیداست، تنظیمات دستی دوربین را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این مورد شما می‌توانید سرعت شاتر،حساسیت (ایزو)، تراز سفیدی، فوکوس و تصحیح نوردهی را تنظیم کنید.

من شخصا شیفته این ویژگی اپ هستم که می‌توان با حرکت به بالا و پایین (سوایپ کردن) در هریک از تنظیمات، آنها را کم و زیاد کرد. و با نگه داشتن دست روی تنظیمات مورد نظر، آن را به حالت اتوماتیک تغییر داد.

با تغییر هریک از تنظیمات شما می‌توانید قطر روزنه دیافراگم (اپرچر) را که توسط گوشی تنظیم می‌شود، ببینید. این می‌تواند در انتخاب بعضی تنظیمات مفید باشد. پس از اینکه عکس را گرفتید، می‌توانید سریعا تمامی تنظیماتی که اعمال کرده‌اید را در یک تب ببینید.

Manual-–-Custom-exposure-camera-Screen

اگر دنبال اپلیکیشن دوربینی با تنظیمات دستی و طراحی زیبا می‌گردید که قدرتمند هم باشد، حتما Manual را امتحان کنید.
قیمت در اپ‌استور: 1.99 دلار

اپلیکیشن Camera+

Camera+

Camera+ برای مدت‌ها نرم‌افزار مورد‌علاقه کاربران آیفون بوده و با تنظیمات دستی با قابلیت مشاهده همزمان تغییرات بهتر هم شده است. مثل همیشه، شما می‌توانید نقطه مورد نظر را برای فوکوس کردن لمس کنید و اگر خواستید نقطه‌ی مبنای نوردهی دیگری را (جز آنچه برای فوکوس انتخاب کرده‌اید) لمس کنید.

همچنین می‌توانید سرعت شاتر، کنترل نوردهی و چیزهای دیگری را در دست داشته باشید. بهترین ویژگی کمراپلاس این است که کسانی که با اصطلاحات عکاسی آشنا نیستند نیز می‌توانند به آسانی از آن استفاده کنند.

این در حالی است که حرفه‌ای ها نیز می‌توانند تنظیمات ریز و جزئی را در اختیار داشته باشند. و هر دو گروه می‌توانند عکس های خوبی ثبت کنند.

Camera+-Screen

اگر کنترل دستی می‌خواهید ولی “نه واقعا برای استفاده” و تازه دارید با کنترل‌های دستی آشنا می‌شوید، کمرا پلاس یک محیط آموزشی خوب با قابلیت عالی نمایش زنده‌ی تغییرات و ساختار خوب منو ها در اختیار شما می‌گذارد.

قیمت در اپ‌استور: 1.99 دلار

اپلکیشن مورد علاقه شما برای کنترل دستی و کامل دوربین گوشی آیفون‌تان کدام است؟

اگر اپ دیگری را می‌شناسید که برای استفاده از قابلیت کنترل دستی ios 8 آپدیت شده، حتما آن را در قسمت نظرات به ما معرفی کنید. شما استفاده از این نرم‌افزار های جانبی را دوست دارید یا اپ پیش‌فرض گوشی‌تان را ترجیح می‌دهید؟ لطفا این را هم در قسمت نظرات بیان کنید!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.