هدف اصلی پیج از انتخاب پیچای به‌عنوان جانشین خود در چند بخش مهم گوگل واقعاً چیست؟

در طول روزهای گذشته با مرور اخبار می‌توانستید ببینید که جانشینی ساندر پیچای به‌جای لری پیج، مهم‌ترین خبر برای طرفداران گوگل و البته علاقه‌مندان دنیای فناوری بوده و می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین تغییرات اخیر گوگل بحساب آورد.

0

اما نظرات و انتقادات از این کار لری پیج نیز کم نبوده و طبق گفته‌ی خود او، وی این کار را برای داشتن تصویری بهتر از عملکرد گوگل و پی‌ریزی یک آینده‌ی موفق انجام داده است. به نظر می‌رسد این تحول در گوگل، ناشی از نگرانی‌های پیج درباره‌ی کاهش نوآوری و خلاقیت در این غول بزرگ فناوری باشد.

بنا بر متنی که پیج به کارمندان گوگل ارسال کرده، این تغییرات در رأس گوگل باعث کاهش احتمال افتادن گوگل در تنگناها و آسیب دیدن از خطرات احتمالی می‌شود. نظر پیج این است که او هم‌اکنون، تنها باید به بررسی کلی بپردازد، با دید بازتر به گوگل بنگرد و توجه خود را روی محصولات و سرویس‌های گذشته و آینده‌ی گوگل متمرکز کند.

البته پیج هنوز مدیریت و نظارت مستقیمی بر بخش‌هایی از گوگل، همچون Google X و Nest دارد که همین می‌تواند یک سرنخ برای دلیل انتصاب پیچای به‌عنوان مدیر اجرایی چند بخش بزرگ گوگل باشد و اما نکته‌ی جالب ماجرا اینجاست که پیج هنوز مدیریت بخش‌هایی از گوگل را بر عهده دارد که همگی آینده‌نگرانه هستند.

این می‌تواند نشانه‌ی بلندپروازی پیج برای تضمین آینده‌ی گوگل و هم‌چنین ترسیم یک نقشه‌ی راه به‌دور از دغدغه‌های امروزی، یعنی همان بخش‌هایی که به پیچای سپرده شده است، باشد. طبق اطلاعات منتشرشده، پیج اعلام کرده که دریافت گزارش‌های متعدد از بخش‌های مختلف و بررسی آن‌ها، کاری است که او را از تفکر آزادتر دور می‌کند.

اگر بخواهیم از بعد دیگری به این موضوع نگاه کنیم، قطعاً باید پیچای را در مرکز توجه قرار دهیم؛ یعنی کسی که در سال‌های اخیر به‌خوبی پله‌های ترقی را در گوگل طی کرده و حالا در بالاترین مقام خود قرار دارد. پس از ورود در سال 2004 به گوگل، اولین پله‌ی مهمی که پیچای در طول فعالیت خود در گوگل طی کرد، منصوب شدن به مدیریت بخش Google Apps و پس‌ازآن بخش اندروید بود که این عوامل باعث بر سر زبان افتادن نام او شد؛ تا جایی که توییتر هم قصد استخدام او را داشت.

شاید بهترین گزینه برای جانشینی لری پیج، ساندر پیچای بوده است. جوانی باهوش و سیاستمدار که می‌تواند به‌راحتی موانع موجود در کار را از پیش رو بردارد و نوآوری را به ارمغان بیاورد.

اما آیا این کار می‌تواند یک خطر جدی برای مدیران اجرایی گوگل باشد که پیش‌تر گزارش‌های خود را به لری پیج تحویل می‌دادند و حالا باید پیچای را رئیس خود بدانند؟
احتمالاً جواب این سؤال خیر است؛ چراکه خیلی از این مدیران، یاران وفادار گوگل بوده‌اند و تقریباً همه آنها بیش از یک دهه در گوگل فعالیت داشته‌اند. البته پیج هم نشان داده که احترام و اعتقاد خاصی به این کارمندان دارد و حتی آن‌ها را دوباره برای کار در گوگل برمی‌گزیند؛ اتفاقی که همین هفته‌ی پیش برای امید کردستانی رخ داد و دوباره به سمت مدیریت ارشد بازاریابی و تجارت گوگل درآمد.

درهرصورت این اتفاق، یعنی انتصاب پیچای به‌عنوان مدیر اجرایی چند بخش مهم گوگل، برای همگان جالب بود. پیج یکی از برترین مدیران حوزه‌ی فناوری بوده و البته با این تغییرات هم هنوز بالاترین سمت گوگل را در اختیار دارد و صد البته، پیچای هنوز باید به پیج گزارش‌هایش را تحویل بدهد!

recode

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.