یکی از مدیران گوگل رکورد جهانی سقوط آزاد با چتر نجات را شکست!

یکی از مدیران ارشد گوگل رکورد جهانی سقوط آزاد با پاراشوت را شکست. دکتر الن یوستیس، مدیر ارشد سرویس Knowledge گوگل، توانست با موفقیت از ارتفاع 136,362 پایی (حدود 41.56 کیلومتر) به سمت زمین سقوط آزاد کند! این رکوردشکنی تقریباً بدون اینکه از قبل برایش تبلیغی شود صورت گرفت.

0

این رکوردشکنی تقریباً بدون اینکه از قبل برایش تبلیغی شود صورت گرفت و اولین بار حساب کاربری بخش علمی نیویورک تایمز خبر آن را مخابره کرد. به گفته‌ی Times، صبح روز گذشته، دکتر Eustace، که 57 سال سن دارد، صعود خود را از یک باند پروازی متروکه در شهر Roswell ایالت نیومکزیکو شروع کرد.

Eustace-free-fall-landing

وی لباس فضایی مخصوصی پوشیده بود که مجهز به سیستمی خاص برای نجات جان وی در صورت بروز مشکل بود. بالنی که او را به بالا برد حاوی حدود 990 متر مکعب هلیوم بود. مسیر صعودی وی به ارتفاع 41.56 کیلومتری با سرعت حدود 480 متر در دقیقه حدود 2 ساعت به طول انجامید؛ در حالی که وی این مسیر را در حدود 15 دقیقه برگشت و سرعت او در بیشترین حالت به حدود 1300 کیلومتر در ساعت رسید! شاهدان همچنین گفته‌اند که صدایی انفجار مانند حین سقوط وی شنیده‌اند.

آخرین باری که شخصی پرش مشابهی انجام داده بود، تقریباً تمام دنیا از پیش خبر آن را شنیده بودند. فلیکس بامگارتنر کسی که پیش از دکتر یوستیس دارای رکورد بیشترین ارتفاع سقوط آزاد جهان بود، از به اصطلاح لبه‌ی فضا پریده بود و تمام لحظات سقوط وی بصورت زنده از طریق اینترننت پخش عمومی می‌شد. Baumgartner اولین انسانی محسوب می‌شود که توانست در یک سقوط آزاد، دیوار صوتی را بشکند (گینس). وی از ارتفاع 127,852 پایی (حدود 39 کیلومتر) پریده بود که رکورد وی دیروز با 2 کیلومتر بیشتر، شکسته شد.

ظاهراً دکتر یوستیس از هیچگونه کمکی از جانب گوگل استفاده نکرده و پیشنهادهای گوگل را رد کرده؛ ولی در عوض 3 سال وقت خود را با بودجه‌ی شخصیش صرف تحقیقات در این رابطه کرده است که چگونه از لایه‌ی استراتوسفر سقوط آزاد انجام دهد. شرکت توسعه‌ی فضایی پاراگون به وی در ساخت سیستم پشتیبان و دستگاه تنفس اکسیژن خالص کمک کرده‌است.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.