اپلیکیشن‌هایی در گوگل‌پلی که باید از نصب آن‌ها به‌شدت پرهیز کنید!

با همه‌گیر شدن گوشی‌های هوشمند روزبه‌روز استفاده از اپلیکیشن های متفاوت در بین کاربران  افزایش می‌یابد و این شرایطی را برای سود جویان فراهم می‌آورد تا با سو استفاده از عطش کاربران برای تجربه‌ی یک نرم‌افزار جدید دست به اعمال مقاصد شوم خود همانند استفاده از فایل‌های شخصی افراد بزنند. ما در ادامه قصد داریم شما را با چند دسته اپلیکیشن در گوگل پلی آشنا سازیم که بهتر است هیچ‌گاه از آن‌ها استفاده نکنید.

0

بی‌ضرر و بی‌استفاده

اصولاً این نوع اپلیکیشن‌ها ضرر خاصی برای کاربر نداشته، اما از طرفی سودی هم در پی ندارند. این نرم‌افزارها بیشتر در جهت تبلیغ محصول و یا سرکار گذاشتن کاربران ساخته می‌شوند. پیشنهاد ما به شما در هنگام برخورد با این نوع اپلیکیشن ها، مطالعه‌ی توضیحات نرم افزار و موارد دسترسی است.

اپلیکیشن  اسکن اعضای بدن!

X-Ray Scanner نرم‌افزاری جالب و سرگرم‌کننده برای نمایش اعضای بدن شما به وسیله‌ی اشعه‌ی ایکس است. این خلاصه توضیحات نرم‌افزارهایی است که ادعای توانایی انجام اسکن اعضای بدن را دارند و بدون شک تمامی آن‌ها سرکاری و بی‌فایده هستند. از آنجا که اشعه‌ی ایکس برای بدن مضر است،

هیچ‌گاه کاربر به این راحتی نمی‌تواند آن را با خود حمل کند. اگر یکی از کلمه‌های Xray Scanner و یا Xray Scan, X-Ray Scanner را در گوگل پلی جستجو کنید؛ با سیل نتایجی روبه‌رو خواهید شد که هیچ کدام واقعیت ندارند.

اپلیکیشن دروغ سنج

از دیرباز انسان در فکر خواندن ذهن دیگران و تشخیص راست از دروغ  بوده، این بهانه‌ی خوبی است تا برنامه نویسان سودجو دست به ساخت نرم‌افزارهایی با ادعای راستی آزمایی بزنند که بعضاً برای حقیقی جلوه نشان دادن آن‌ها، مبالغ هنگفتی برای هر یک تعیین می‌کنند که تماماً دروغ است.

اپلیکیشن شبیه‌ساز شکستن صفحه‌نمایش

ترک خوردن و شکستن صفحه‌نمایش گوشی شما احتمالاً یکی از بدترین اتفاق‌هایی است که تصورش را می‌کنید؛ پس چرا صرفاً برای سرکار گذاشتن دوستان و نزدیکان خود باید این اتفاق را شبیه‌سازی کرد؟!

از طرفی بسیاری از این نرم‌افزارها که از کیفیت صفحه‌نمایش سوء استفاده می‌کنند، دارای نسخه‌ی رایگان نبوده و کاربر مجبور به پرداخت مبلغی برای استفاده از آنها است.

اپلیکیشن شارژ باتری موبایل با تکان دادن دستگاه!

همه ما خالی شدن شارژ باتری موبایلمان را در شرایط اضطراری تجربه کرده و آرزوی روشن شدن تلفن همراهمان را حتی برای یک دقیقه داشته‌ایم؛ اما اگر بر این باورید که نرم‌افزارهایی مانند Shake To Charge, Shake to Charge Power یا Shake Battery Charger می‌توانند با تکان دادن دستگاه دوباره آن را شارژ کنند سخت در اشتباه هستید.

اپلیکیشن تقویت و بهینه ساز حافظه

رم یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های رایانه است که نحوه عملکرد آن می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در کل سیستم داشته باشد از این‌رو بهینه‌سازی آن می‌تواند به اجرای صحیح برنامه‌ها و همچنین افزایش سرعت دستگاه کمک نماید.

از آنجا که با پیشرفت فناوری گوشی‌های هوشمند امروزی نیز دارای رم هستند کاربران به اشتباه فکر می‌کنند که رم استفاده‌شده در تلفن همراه آن‌ها هم نیاز به بهینه‌سازی و بعضاً تقویت دارد.این یک اشتباه محض است، زیرا سیستم رم‌های به کار رفته در گوشی‌های هوشمند هیچ شباهتی به رم  کامپیوتر نداشته و اصولاً هیچ نیازی به بهینه‌سازی ندارد.

اپلیکیشن ضد بدافزار تقلبی

هیچ‌گاه برنامه‌های امنیتی و آنتی‌ویروس را از گوگل پلی دریافت نکنید، زیرا هنوز قانون مشخصی مبنی بر استفاده نکردن برنامه نویسان از نام اپلیکیشن های مطرحی مانند Avast یا kaspersky وجود ندارد؛ از این‌رو هر برنامه‌نویسی می‌تواند اقدام به تولید برنامه‌هایی با عنوان ضد بدافزار  کند.

برنامه‌های جاسوسی بسیاری با این عنوان در فروشگاه نرم‌افزاری اندروید وجود دارد و از کاربر بعد از نصب می‌خواهد تا به برنامه اجازه دهد دیتابیس‌های خود را روی گوشی موردنظر از طریق اینترنت پیاده‌سازی کند، در صورتی که در همین حین برنامه در حال به سرقت بردن اطلاعات کاربر است.

اپلیکیشن چراغ قوه 

کاربر با استفاده از این نوع نرم‌افزارها می‌تواند فلاش دوربین و یا حتی از صفحه نمایشگر گوشی خود به عنوان چراغ‌قوه استفاده نماید، اما بسیاری از این برنامه‌ها برای انجام کار خود نیازمند دسترسی کامل به محتوی گالری و دوربین شما هستند که ممکن است همین موضوع حریم خصوصی را به خطر بیندازد.

اپلیکیشن دوستابی

دوستی‌های اینترنتی چه خوب و چه بد، موضوعی است که دیگر امری عادی محسوب می‌شود. با یک جستجو ساده با سیلی از نرم‌افزارهایی روبه‌رو خواهید شد که ادعای یافتن دوست، برای شما در فضای مجاری را دارند.

پیشنهاد ما در مرحله‌ی اول استفاده نکردن از این برنامه‌ها و روبه‌رو شدن با واقعیت‌های زندگی است، اما در مرحله‌ی بعد پیشنهاد می‌کنیم از برنامه‌هایی که با شعار یافتن دوست برای شما  قصد اخاذی را دارند به‌طور جدی پرهیز کنید. بسیاری از این برنامه‌ها بعد از تکمیل مشخصات شخصی فرد، خواهان ثبت کارت‌های اعتباری نیز می‌باشند که متأسفانه بسیاری از کاربران دچار فریب‌خوردگی می‌شوند.

اپلیکیشن پول ساز

کسب درآمد آنلاین یکی از وسوسه‌انگیزترین راه‌های درآمد برای افراد است. از همین رو توسعه‌دهندگانی هستند که با ساخت برنامه‌هایی با این مضمون قصد فریب کاربر را دارند. از آنجا که در این نوع برنامه‌ها وارد کردن اطلاعات کارت‌های بانکی یکی از اولین شروط عضویت است، بسیار راحت می‌توانند از اطاعات ثبت‌شده سو استفاده کنند. استفاده از این نوع برنامه‌ها چیزی جز پشیمانی برای کاربر در بر نخواهد داشت و توصیه ما، دوری از هر نوع برنامه‌ای با شعار کسب درآمد آنلاین است.

برنامه‌های ذکر شده تنها گوشه‌ای از زباله‌دان گوگل پلی هستند، که تنها هدف آن‌ها ایجاد ضرر و کسب درآمد است. هرروز تعداد بی‌شماری از کاربران طعمه‌ی شعارها و وعده‌های دروغین این نوع برنامه‌ها می‌شوند که هیچ سودی برای آنها جز افسوس در پی ندارد.

آیا شما نیز تاکنون گرفتار این نوع برنامه‌های مخرب شده‌اید؟

drippler

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.