بنچمارک آی‌پد ایر ۲ و یک نتیجه عجیب: پردازنده سه هسته‌ای!

اپل هفته گذشته آی‌پد ایر 2 را با چیپست جدید Apple A8X معرفی کرد که انتظار داشتیم با همان CPU آیفون 6 اما با پردازنده گرافیکی قوی‌تر ظاهر شود. اما به تازگی بنچمارک اولیه آی‌پد جدید خبر از پردازنده سه هسته‌ای و البته نتیجه فوق‌العاده برای این تبلت دارد.

1

همان‌طور که انتظار داشتیم آی‌پد ایر 2 حالا به دو گیگابایت رم مجهز شده است هرچند که خبری از حالت دو پنجره‌ای برای استفاده همز‌مان از دو اپ در کنار یکدیگر در iOS 8.1 نیست. نکته جالب‌تر این‌که بنچمارک Geekbench سه هسته را برای پردازنده A8X نشان داده است که هر کدام با سرعت 1.5 گیگاهرتز کار می‌کنند در حالی که آیفون 6 و 6 پلاس از دو هسته 1.4 گیگاهرتزی استفاده می‌کنند.

به این ترتیب امتیاز بنچمارک آی‌پد ایر 2 در Geekbench در بخش تک‌هسته‌ای به 1812 و در بخش چندهسته‌ای عدد خیره‌کننده 4477 رسیده است که تاکنون در هیچ گجتی مشاهده نشده بود. لازم به ذکر است که پیشرفت اصلی آی‌پد ایر 2 نسبت به آیفون‌های جدید در بخش گرافیکی است درحالی‌که Geekbench تنها به بررسی توان پردازشی خام CPU و حافظه می‌پردازد.

iPad-Air-2-Geekbench

البته تا عرضه رسمی و بنچمارک‌های بیشتر نمی‌توان اظهار نظر قطعی انجام داد و شاید این بنچمارک تنها یک اشتباه باشد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    دو ماه دیگه میخرمش
    اپل مثل همیشه
    فوق العاده ایییی