حالا می‌توانید با یک کلید فیزیکی یو.اس.بی از اکانت گوگل خود محافظت کنید!

این روزها در دنیای مجازی احراز هویت دو مرحله‌ای از اهمیت و امنیت بسیار بالایی برخوردار است اما در عین حال گاهی اوقات می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. گوگل برای اینکه این مساله را هم آسان‌تر و هم بی دردسرتر سازد، از این پس قابلیت جدیدی را به سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای خود اضافه کرده تا بتوانید به جای اینکه هر بار کد ارسالی به گوشی خود را به‌صورت دستی وارد کنید با یک حافظه USB امنیتی وارد حساب کاربری خود شوید.

3

Protect-Your-Google-Accounts-With-a-Physical-Key

این امکان جدید با هر حافظه USB قابل انجام نیست و نمی‌توانید با هر حافظه ای که دم دست شماست این کار را انجام دهید، شما باید از یک حافظه USB که با استاندارد FIDO U2F سازگار باشد استفاده کنید تا پس از آن بجای وارد کردن کد شناسایی به صورت دستی، کافیست این کلید امنیتی USB را وارد درگاه USB کامپیوتر شخصی کنید و دکمه ورود را فشار دهید تا پس از آن سرور گوگل کد داخل حافظه را رمزگشایی می‌کند و در صورت تایید شما وارد حساب کاربری خود می‌شوید و غیر ممکن است که برنامه یا افراد سودجو بتوانند به حساب شما دسترسی پیدا کنند.

البته یک سری محدودیت هایی نیز وجود دارد، از جمله اینکه شما باید کلید USB خود را خودتان خریداری کنید و اینکه این امکان فقط با مرورگر Chrome و یا سیستم عامل Chrome OS سازگاری دارد.

شاید این محدودیت‌ها این امکان امنیتی را خیلی مناسب یک کاربر عادی نکند اما برای کاربرانی که قصد دارند حساب کاربری گوگل خود را ضد گلوله کنند بسیار قابلیت منحصر به فردی است و ما را یک قدم به سوی حذف کلمه‌های عبور و رمزهای آزاردهنده نزدیک‌تر می‌کند.

شما می‌توانید بعد از تهیه کلید USB، وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و برای فعال سازی این امکان از بخش تنظیمات و قسمتAccount security استفاده کنید.

google

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. اصغر می‌گوید

    از کجا تهیه کنیم؟

  2. Hadi می‌گوید

    آیا این سرویس در ایران هم پشتیبانی میشود ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      چیزی در خصوص محدودیت اعلام نشده و معمولا این گونه قابلیت ها پشتیبانی میشن