چرا آپدیت‌های iOS اپل به فضای بسیار زیادی نیاز دارند؟

هر کدام از به‌روز رسانی‌های سیستم عامل iOS به نوعی یک فریب کوچک هستند. 117 مگابایت، خوب این حجم زیادی نیست اما این عدد صرفا بر روی کاغذ نوشته شده است، برای به‌روز رسانی معمولا شاهد آن هستیم که حتی 1 تا 2 گیگابایت برای نصب فضا احتیاج است. خوب داستان اینجا چیست؟

0

شاید این موضوع کمی آزاردهنده باشد اما این موضوع صرفا به نفع خود ماست. گزارشات حاکی از این است که اپل تمام تلاش خود را در به‌روز رسانی‌ها می‌کند تا برای دستگاه ما اتفاقی ناگواری رخ ندهد یا با اصطلاح دستگاه حین به‌روز رسانی سیستم عامل به آجر تدیل نشده و یا اصطلاحا “Brick” نشود.

این به‌روز رسانی‌های چند مگابایتی یک فایل فشرده است که درون دستگاه دانلود می‌شود اما دستگاه ما برای به‌روز رسانی یک مقدار فضا برای تشکیل فایل‌های موقتی مورد نیاز هنگام نصب احتیاج دارد و فقط هنگامی که دستگاه با موفقیت به‌روز رسانی می‌شود این فایل ها حذف می‌شوند.

گزارش بدست آمده دقیقا این موضوع را اینطور تشریح می‌کند:

اگر به‌روز رسانی به صورت 1 فایل در آن واحد انجام داده شود احتمال اختلال هنگام به‌روز رسانی و بهم خوردن سیستم نرم‌افزاری دستگاه بالا می‌رود اما در حالت دیگر که تمام فایل‌ها در آن واحد به‌روز رسانی شوند احتمال وجود اختلال کمتر می‌شود و احتمال بهم خوردن سیستم عامل پایین می‌آید و دستگاه به راحتی می‌تواند به حالت عادی خود برگردد.

البته اگر شما با مشکل کمبود فضای خالی برای به‌روز رسانی‌های آیفون یا آی‌پد خود هستید راهکارهایی از جمله خریدن دستگاهی با حجم حافظه بالاتر و یا به‌روز رسانی از طریق iTunes به جای به‌روز رسانی با استفاده از وای‌فای و بر روی خود دستگاه از جمله راه‌کار هایی هست که می‌تواند شما را از مشکل کمبود فضای خالی بر روی دستگاه رهایی دهد.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.