قانون تازه‌ی حکومت بریتانیا: توهین‌کنندگان اینترنتی به زندان می‌روند!

ما باید یک پیام واضح منتشر کنیم؛ اگر شما توهین کنید در معرض دو سال قرار‌گرفتن پشت میله‌ها قرار می‌گیرید.

1

دولت بریتانیا به تازگی و در پی آزار و توهین به کلویی مدلی، مجری تلویزیون و دختر دو مجری معروف تلویزیون بریتانیا ریچارد مدلی و جودی فینیگن در اینترنت، قانونی را وضع کرده که طبق آن با توهین‌کنندگان اینترنت به طور جدی برخورد و برای آنان مجازات زندان وضع می‌گردد.

حداکثر مدت مجازات برای موارد جدی‌تر‌ می‌تواند از شش ماه به دو سال افزایش یابد. قانون جدید همچنین به پلیس وقت بیشتری برای جمع آوری شواهد علیه متخلفین تحت تعقیب خواهد‌ داد.

وزیر دادگستری «کریس گری‌لینگ» عنوان کرده:

“این توهین‌کنندگان اینترنتی ترسوهایی هستند که زندگی طبیعی ما را مسموم می‌کنند. هیچکس نمی‌خواهد در معرض چنین سمی قرار بگیرد؛ پس نباید جایی برای آن‌ها در رسانه اجتماعی وجود داشته‌باشد. این دلیل تصمیم ما برای چهار برابر کردن مدت اجرای حکم است.”

وی همچنین گفت:

“این یک قانون برای مبارزه با ظلم و ستم است؛ و تصمیم ما را برای موضع گرفتن در برابر مجرمان سایبری نشان می‌دهد. ما باید یک پیام واضح منتشر کنیم؛ اگر شما توهین کنید در معرض دو سال قرار‌گرفتن پشت میله‌ها قرار می‌گیرید.”

کلویی مدلی در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت که او حامی آزادی بیان و شبکه‌های اجتماعی است. اما اشاره کرد که فعالیت‌های مخرب اجتماعی ده سال پیش و قبل از به‌وجود‌آمدن فیسبوک و توییتر پدیده آمده‌است.

“هنگامی‌که می‌پذیرم صرف‌کردن وقت و پول روی ترول‌ها چیز ناگواری است، شبکه‌های اجتماعی دارند به نفوذ‌پذیر‌ترین و قدرت‌مند ترین صدای مردم تبدیل می‌شوند. و حقیقت این است که حالا احتیاج دارند که به آن‌ها رسیدگی شود.”

این لایحه در حال حاضر به پارلمان بریتانیا رفته و قرار است در هفته آینده در مجلس درباره آن بحث صورت گیرد.

eurogamer.net

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. امین می‌گوید

    خوبه، خودشون هم این چیزا رو کم کم درک میکنن. آزادی بیان