iMac جدید اپل با صفحه نمایش رتینا 5K معرفی شد!

امروز شاهد معرفی آی‌مک جدید اپل بودیم که گفته می‌شود صفحه نمایش این دستگاه از لحاظ رزولوشن در دنیا بی‌رقیب است. iMac جدید از وضوح 5K برخوردار است و حالا لقب Retina Display را یدک می‌کشد.

1

البته صفحه‌نمایش‌های محصولات اپل همیشه زبانزد بوده‌اند و آی‌مک قبلی اپل نیز از رزولوشنی ۱۴۴۰در ۲۵۶۰ پیکسل برخوردار بود اما صفحه نمایش رتینا ۲۷ اینچی آی‌مک جدید از رزولوشنی معادل ۲۸۸۰ در ۵۱۲۰ پیکسل بهره می‌برد.

  اپل در رونمایی از این صفحه نمایش تاکید کرد این صفحه نمایش جدید از میزان ۱۴.۷ میلیون پیکسل بیشتر نسبت به پیکسل‌های به کار رفته در تلویزیون‌های اچ‌دی بهره می‌برد. با این حساب صفحه نمایش آی‌مک جدید ۶۷ درصد پیکسل، بیشتر نسبت به صفحه نمایش‌های 4K دارد.

5K-vs-4K-vs-FHD

این صفحه نمایش جدید که اپل آنرا صفحه نمایش رتینا 5K می‌نامد، از لحاظ ضخامت نیز دستخوش تغییر شده است و  تنها ۵ میلی‌متر ضخامت دارد. میزان مصرف انرژی صفحه نمایش رتینا 5K نسبت به مدل قبلی خود کمتر شده و ۳۰ درصد کمتر مصرف دارد.

 یک چیپست جدید امکان کنترل صفحه نمایش را در کنار ویژگی‌جدیدی که Oxide TF نامیده می‌شود به عهده گرفته و همچنین امکان تنظیم نور کم پس‌زمینه را فراهم ساخته است.

iMac-5K

 به غیر مشخصات صفحه نمایش، این آی‌مک جدید از لحاظ سخت‌افزاری به پردازنده Core i5 چهار هسته‌ای با فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز ، گرافیک Radeon مدل R9m290X و ۸ گیگابایت رم با هارد ۱ ترابایتی فیوژن مجهز می‌باشد.

البته خریداران می‌توانند به جای سخت‌افزار فوق پردازنده Core i7 با فرکانس ۴ گیگاهرتز را در کنار ۳۲ گیگابایت رم و هارد ۳ ترابایتی فیوژن و یا ۱ ترابایتی SSD، انتخاب نمایند.

 سری محصولات آی‌مک در دو نوع ۲۱.۵ اینچی و ۲۷ اینچی عرضه می‌شده و اپل این مدل جدید را نیز در دو ابعاد فوق در اختیار خریداران قرار خواهد داد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. علی حسینی می‌گوید

    چه باحاله ای مکه