Mac Mini جدید اپل رونمایی شد: کم مصرف‌ترین رایانه رومیزی جهان

در اوایل سال جاری میلادی، اپل اختصارا به معرفی یک مک‌مینی جدید اشاره کرد و اکنون این شرکت آماده شده تا مک مینیاتوری خود را روانه بازار کند. این درحالیستکه مک‌مینی برای دوسال متمادی به روز رسانی نشده و اکنون مشخصات به نحو موثری بهبود یافته‌اند.

1

مک‌مینی جدید شامل نسل چهارم پردازنده‌های اینتل بوده و به دو پورت تاندربولت، و گزینه‌های گرافیکی Intel Iris و HD Graphics 5000 نیز تجهیز شده است.

به گفته اپل، این دستگاه، کم‌مصرف‌ترین و بهینه‌ترین رایانه رومیزی جهان به شمار می‌آید. عرضه این دستگاه نیز از امروز و با قیمت پایه 499 دلار آغاز خواهد شد.

اپل این مک مینی جدید را در سه استاندارد مختلف به بازار عرضه خواهد کرد. نسخه اول از پردازنده i5 دوهسته‌ای اینتل با فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتز، 4 گیگابایت رم، 500 گیگابایت فضای ذخیره سازی و Intel HD Graphics 5000 بهره می‌برد و 499 دلار قیمت خواهد داشت.

mac mini

گزینه دوم از پردازنده دوهسته‌ای i5 با فرکانس کاری 2.6 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم و Intel Iris Graphics بهره می‌برد و باتوجه به فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی، 699 دلار قیمت خواهد داشت.

گزینه آخر نیز از پردازنده دوهسته‌ای i5 اینتل با فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم، Intel Iris Graphics، یک گیگابایت درایو Fusion بهره می‌برد و 999 دلار قیمت خواهد داشت.

Mac-Mini

مدنظر داشته باشید که می‌توانید این مشخصه‌ها را با یک پردازنده i7 اینتل با فرکانس کاری 3 گیگاهرتز، 16 گیگابایت رم، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی فلش تعویض کنید. برخلاف مک‌مینی پیشین، به نظر نمی‌رسد خبری از گزینه i7 چهارهسته‌ای باشد.

 

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. علی حسینی می‌گوید

    شبیه پشقابیه که توش سیب گاز زده گذاشتن انگار یکی خوردش