OS X Yosemite از همین امروز به صورت رایگان در اپ استور

اپل قبلا سیستم‌عامل OS X Yosemite را رونمایی کرده بود اما امروز رسما اعلام کرد که این سیستم‌عامل به صورت رایگان در اپ‌استور این شرکت برای دانلود قرار گرفته شده است.

4

گفته می‌شود این نسخه جدید نسبت‌ به نسخه‌های قبلی خود در چند سال گذشته شاهد تغییرات چشم‌گیر زیادی بوده است.

از طرف دیگر اپل وعده داده تا این سیستم‌عامل جدید تعامل بیشتری با آی‌فون داشته باشد. برای مثال کاربر می‌تواند با استفاده از کامپیوتر مک خود که به این نسخه سیستم‌عامل مجهز است از طریق آ‌ی‌فون تماس تلفنی برقرار کرده و اقدام به ارسال و دریافت اس‌ام‌اس کند.

یکی دیگر از تغییرات چشم‌گیر نسخه جدید را می‌توان انتقال اسناد و کارهای در حال انجام میان محصولات مختلف اپل نظیر آ‌ی‌فون، آی‌پد و کامپیوتر مجهز به سیستم‌عامل مک دانست، برای مثال کاربر می‌تواند با گوشی خود شروع به نوشتن ایمیل کرده و آنرا به صورت پیش‌نویس رها کند تا با کامپیوتر مک خود ایمیل نوشته شده را تکمیل و ارسال نماید.

os-yosemite-630x302

این طور که پیداست سیستم‌عامل کامپیوترهای مک اپل که با نام OS X شناخته می‌شود قرار همانند سیستم‌عامل iOS آپدیت‌های سالانه دریافت کند و این امر باعث خواهد شد تا هر سال تنها شاهد چند قابلیت جدید در این سیستم‌عامل‌ها باشیم، اما از طرف دیگر فاصله‌ زمانی آپدیت‌ها کم‌تر خواهد شد. با این حساب انتظار می‌رود تا سیستم‌عامل OS x و iOS با یکدیگر تعامل و برابری بیشتری داشته باشند.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. QQ می‌گوید

    ممنون

  2. QQ می‌گوید

    سلام.
    من الان ویندوز 8 نصب دارم.
    این روی سیستم من نصب میشه؟
    cpu: intel pentium 3GHz dual core
    RAM: 2 GB
    Graphic: AMD 1GB

    1. علی ارغوان می‌گوید

      OS X اپل فقط و فقط روی iMac و MacBook قابل نصب هست

  3. علی حسینی می‌گوید

    یادم باشه بردارمش