آی‌پد ایر 2 رسماً رونمایی شد: باریک‌‌ترین تبلت دنیا با پردازنده قوی‌تر و حسگر اثر انگشت

بالاخره انتظار به سر آمد و آی‌پد ایر 2 رسماً توسط اپل رونمایی شد. آی‌پد جدید با پردازنده قوی‌تر، بدنه‌ای باریک‌تر، حسگر اثر انگشت و بالاخره رنگ طلایی و دوربین 8 مگاپیکسلی از راه رسیده است.

4

iPad-Air-2-gold

شاید به خاطر داشته باشید که در یکی از تبلیغات اپل آی‌پد ایر در پشت یک مداد قرار گرفته بود تا ضخامت کم آن مشخص شود. حالا در تبلیغ جدید این مداد توسط لیزر حتی باریک‌تر شده و آی‌پد جدید با ضخامت 6.1 میلی‌متری در پشت آن جای گرفته است! بله آی‌پد ایر 2 به ادعای اپل باریک‌ترین تبلت دنیاست که حالا در رنگ طلایی نیز در دسترس خواهد بود. جالب اینجاست با وجود باریک‌تر بودن خبری از دوربین بیرون زده از بدنه نیست.

iPad-Air-2-Display

یک تغییر مهم دیگر که شاید زیاد به چشم نیاید این است که حالا میان پنل صفحه‌نمایش و شیشه روی صفحه فاصله‌ای وجود ندارد و همچنین با یک لایه ضدبازتاب خوانایی زیر نور آفتاب تا 56 درصد افزایش پیدا کرده است.

Apple-A8X

همان‌طور که انتظار می‌رفت چیپست A8 در آیفون 6 حالا در آی‌پد ایر 2 جای خود را به A8X داده است که نسبت به آی‌پد اولیه 180 برابر توان گرافیکی بالاتری دارد. با وجود اینکه A8X نسبت به A8 از نظر پردازشی خام تفاوتی نداشته اما از پردازنده گرافیکی قوی‌تری برخوردار است با وجود این‌که کماکان 10 ساعت عمر شارژ حفظ شده است.

iPad-Air-2-Camera

شاید چیزی که فکرش را نمی‌کردیم ارتقای دوربین آی‌پد به سنسور 8 مگاپیکسلی iSight باشد. این دوربین توانایی فیلمبرداری فول اچ‌دی را دارا بوده و با گشادگی f/2.4 و پیکسل‌های 1.2 میکرونی عملکرد بهتری را نسبت به آی‌پد ایر خواهد داشت. دوربین جلو نیز حالا عکسهایی 81 درصد روشن‌تر ثبت خواهد کرد. هرچند که آی‌پد کماکان از یک فلش LED ناقابل محروم شده است. فیلمبرداری Timelapse و تصاویر پانورامای 43 مگاپیکسلی نیز از دیگر مشخصات دوربین آی‌پد جدید است.

iPad-Air-2-Touch-ID

به لطف فناوری 802.11ac MIMO آی‌پد حالا می‌تواند سرعت 2.8 برابر سریع‌تر در اتصال وای‌فای داشته باشد و اتصال LTE نیز تا 150 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که در تصاویر مشخص است آی‌پد جدید از حسگر اثر انگشت Touch ID برخوردار شده که علاوه بر آنلاک کردن دستگاه برای پرداخت آنلاین و یا پرداخت در فروشگاه‌های با پشتیبانی از Apple Pay مناسب است.

iPad-Air-2-price

آی‌پد ایر 2 حالا با همان قیمت پایه آی‌پد ایر به فروش خواهد رسید با این تفاوت که درست مانند آیفون 6 نسخه 32 و 64 گیگابایتی به ترتیب جای خود را با همان قیمت به نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی داده‌اند. به این ترتیب که آی‌پد ایر 2 نسخه 16، 64 و 128 گیگابایتی وای‌فای تنها به ترتیب با قیمت‌های 499، 599 و 699 دلار عرضه شده و نسخه LTE 130 دلار گران‌تر خواهد بود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. پی سی سازان می‌گوید

    حس گر انگشت روی باریکترین تبلت ..فوق العاده ست

  2. افشین می‌گوید

    آماده باش برای خم کردن آیپد ایر ۲! :))

  3. علی می‌گوید

    “جالب اینجاست با وجود باریک‌تر بودن خبری از دوربین بیرون زده از بدنه نیست.”
    این حرف از شما بعید بود؟! دوربین ipad دارای سنسور کوچکتری نسبت به iphone هست. اپل میتونست همین دوربین رو هم در iphone بزاره ولی مطمئنا کیفیت فعلی رو نداشت.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ممنون از دقت نظرتون. بیشتر منظور این بوده که اونقدری آیپد رو باریک نکرده که نیازی به بیرون زدگی دوربین باشه؛ چیزی که توی آیفون 6 پلاس باعث کاهش مقاومت بدنه شده