این ساعت پیچیده‌ترین ساعت مچی ساخته شده در جهان است

1

نهایت دقت و ظرافت و هنرمندی انسان یکجا جمع شده و محصول آن ساعت مچی «پتک فیلیپ» مدل Grandmaster Chime 5175R است. قطعات بسیار ریز و دقیق، با ظرافت تمام در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و زیباترین پازل دنیا را ساخته‌اند. پیچیده‌ترین ساعت مچی جهان که به حق دو میلیون و پانصد هزار دلار قیمت گذاری شده‌است!

the-worlds-most-complicated-watch-01پتاک جزئیات بسیار جذابی را از این ساعت منتشر کرده است. ساعتی که به ادعای آنان «پیچیده‌ترین ساعت مچی ساخته شده توسط بشر» بوده و «قطعاً استادانه‌ترین ساعت مچی جهان» است.

the-worlds-most-complicated-watch-03

این ساعت مچی که به مناسبت صد و هفتاد و پنجمین سال تاسیس پتاک ساخته شده‌است، به صورت دو رو ساخته شده و اطلاعاتی که در اختیار کاربرش قرار می‌دهد بسیار فراتر از یک ساعت مچی ‌است.

پیچیده‌ترین ساعت مچی جهان

پتاک این ساعت را این چنین وصف کرده‌است :

قطر صفحه این ساعت دو رو ۴۷ میلی‌متر بوده و روی هر سمت آن ۴ صفحه جداگانه تعبیه شده‌است که بیش از ۲۰ قابلیت را به اجرا می‌گذارند که برخی از آنان عبارتند از عقربه دقیقه، تقویم چهار رقمی، زنگ‌های زیبا، ساعت دوم و … .

the-worlds-most-complicated-watch-02پیچیده‌ترین ساعت مچی جهان 1366 قطعه متحرک داشته و قاب آن از طلای ۱۸ عیار است. این اثر استادانه پتاک، به شکل بی‌رحمانه‌ای زیبا و جلب کننده‌است، اما دریغ که با وجود قیمت آن، داشتنش برای ما تنها یک رویا است.

منبع Gizmodo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. a-x1 می‌گوید

    woW!!