طراحی عجیب و جذاب پیکسلی اسکناس‌های جدید نروژ

بانک مرکزی نروژ طرحی جدید و صدالبته عجیب را بر روی اسکناس‌های 50 و 100 کرونی چاپ خواهد کرد. با ما همراه باشید تا نگاهی به این اسکناس‌ها و داستان انتخاب آن‌ها بیندازیم.

1

بانک مرکزی نروژ تصمیم گرفته شکل و شمایل اسکناس‌های این کشور را تغییر دهد در همین راستا برای اسکناس‌هایی که از سال ۲۰۱۷ چاپ خواهد کرد، یک مسابقه طراحی ترتیب داده است.

Norges nye seddelserie: havet - utstillingskatalog

دریا یکی از نمادهای کشورهای نروژ است و بانک مرکزی این کشور دوست دارد در طرح‌های ارائه‌شده حتماً به‌نوعی به این نماد مهم اشاره شود. از سوی دیگر طرح‌های ارائه‌شده باید جدید و همه‌پسند باشند که شهرت نروژ نیز در آن‌ها حفظ شود.

از بین طرح‌های ارائه‌شده ، بانک مرکزی نروژ دو عدد از بهترین آن‌ها را انتخاب کرده است که توسط شرکت  Oslo-based Snøhetta ارائه‌شده‌اند.در این طرح نشانی از پیوستن دنیای روتین و قدیمی در روی اسکناس و دنیای دیجیتالی نوین به نمایش گذاشته‌شده است.

در نمونه‌های ارائه‌شده بر روی اسکناس 50 کرونی طرح روستایی در نروژ به‌صورت پیکسل چاپ‌شده است و بر روی اسکناس 100 کرونی طرحی از دریا به رنگ بنفش و به همان صورت پیکسل نقش بسته است.

engadget

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. امین می‌گوید

    می گن اگر چند سال صبر کنید عکس روی اسکناس ها به طور کامل “لود” می شه!