تماشا کنید: ساخت لنزهای فوجینون شرکت فوجی فیلم از آغاز تا پایان!

فوجی‌فیلم یکی از قدیمی‌ترین فعلا عرصه عکاسی است. شاید فوجی امروز مانند گذشته در اوج نباشد، اما هیچ چیز نمی‌تواند قدمت این برند در صنعت تجهیزات عکاسی را زیر سال ببرد.

0

روز گذشته شاهد ویدئویی از فناوری ساخت لنزهای نیکور شرکت نیکون بودیم اما در همین حال به‌تازگی ویدئویی زیبا توسط فوجی‌فیلم منتشر شده‌ که در آن نحوه ساخت لنزهای «فوجینون» از ابتدا تا انتها نمایش داده شده‌است.

در این ویدئو تمام پروسه تولید و حساسیت‌ها و مراقبت‌هایی که برای تولید لنز به عمل می‌آید نشان داده می‌شود. البته ویدئو‌های نحوه ساخت اتفاق تازه‌‌ای نیستند، اما نکته قابل توجه دیدن صنعتی است که منجر به ساخت چنین لنزهایی می‌شود.

آتسوشی هیروکی، یکی از کارکنان فوجی‌فیلم، در ابتدای فیلم می‌گوید : «لنزها قطعاتی بی نهایت ظریف هستند و باید با احتیاط کامل با آنها برخورد شود. در واقع باید با آنها مانند یک موجود زنده برخورد کرد». در قسمت‌های مختلف این ویدئو این حساسیت و دقت بخوبی نمایش داده می‌شود.

این ویدئو در واقع بیننده را چند دقیقه‌ای در بهشتی که فوجی‌فیلم برای لنزهایش تدارک دیده همراهی می‌کند.

petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.