۹ چیزی که بد نیست در مورد ویندوز ۱۰ بدانید

مایکروسافت در هفته‌ای که گذشت نسخه‌ی اولیه ویندوز، مخصوص شرکای سخت‌افزاری خود را معرفی و آن را برای دانلود در اختیار همگان قرارداد. به نظر امکانات جدید به‌خصوص قابلیت نصب بر روی گجت های مختلف چه آن‌هایی که دارای موس و کیبورد هستند و چه آن‌هایی که از صفحه‌ی لمسی استفاده می‌کنند و اجرای نرم‌افزارهای طراحی‌شده بر روی هر دو حالت  می‌تواند وسوسه کننده باشد

8

در مقالات جداگانه به بررسی ویژگی‌های جدید ویندوز 10 پرداختیم و حالا قصد داریم 9 سؤال که ممکن است در ذهن شما هم بعد از معرفی ویندوز 10 به وجود آمده باشد پاسخ دهیم، با ما در فارنت همراه باشید.

1- از چه زمانی ویندوز 10 به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد و هزینه آن به چه میزان خواهد بود؟
مایکروسافت در پاسخ به این سؤال اعلام کرده است که نباید تا ماه آوریل سال 2015 منتظر عرضه رسمی ویندوز 10 بود. همچنین اعلام‌شده نسخه‌ی پیش‌نمایش نهایی که بیشترین شباهت را به نسخه‌ی نهایی خواهد داشت در کنفرانس بیلد سال آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. ولی اگر خیلی مشتاق دیدن و کار کردن با ویندوز 10 هستید از هم‌اکنون نیز قادر به دریافت نسخه‌ی پیش‌نمایش اولیه هستید ولی باید در کنار لذت بردن از آن، باگ‌ها و خطرات احتمالی موجود در این نسخه را به جان بخرید.در رابطه باقیمت ویندوز 10 نیز هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشده است اما همان‌طور که قبلاً گفتیم مایکروسافت اعلام کرده افرادی که به‌طور قانونی ویندوز 8 را خریداری کرده‌اند می‌توانند به‌صورت رایگان ویندوز خود را به 10 ارتقا دهند.

2-چه اتفاقی افتاد که مایکروسافت سنت‌شکنی کرد و به‌جای عدد 9 از 10 برای ویندوز جدید استفاده نمود؟
بعد از استقبال نه‌چندان گرم از ویندوز 8، مایکروسافت سرعت کار خود را برای تحقق هدف چندساله که استفاده از یک ویندوز بر روی تمام دستگاه‌های بود افزایش داده و برای نشان دادن سیر زیاد تحولات و تغییرات از عدد 8 به 10 جهش داشته است.

screenshot-by1-win10.

3-آیا ویندوز 10 تنها قابلیت نصب بر روی سیستم‎های رومیزی رادار است؟
خیر، همان‌طور که گفته شد هسته ویندوز 10 برای کار کردن بر روی گجت های مختلف، اعم از سیستم‌های رومیزی، تبلت، گوشی‌های همراه و حتی ساعت‌های هوشمند که در آینده با این سیستم‌عامل به بازار خواهند آمد طراحی گردید است.

4-نحوه‌ی کار اپلیکیشن های موبایل بر روی سیستم‌های رومیزی چگونه خواهد بود؟
به نظر می‌رسد این حرکت بزرگ از هم‌اکنون نیز شروع‌شده و اپلیکیشن هایی در استور ویندوز و ویندوز فون وجود دارند که قابلیت نصب بر روی‌هم گوشی و هم pc را دارا می‌باشند .در کنفرانس معرفی ویندوز 10 اشاره‌ی چندانی به نحوه دقیق این عمل نشده اما به نظر می‌رسد در آینده برنامه نویسان و تولیدکنندگان نرم‌افزار باید برنامه‌ای که تولید می‌کنند قابلیت اجرا در گجت های مختلف را داشته باشد و این کار را مایکروسافت با به وجود آوردن زیرساخت‌های مناسب فراهم خواهد کرد.

5-تکلیف نرم افزارهای محیط مترو در ویندوز 10 چه خواهد بود؟
به نظر می‌رسد بعد از معرفی ویندوز 10 نرم‌افزارهایی که برای محیط مترو ساخته‌شده بودند کماکان به فعالیت خود ادامه داده و کاربر به‌طور دلخواه امکان استفاده از هر نوع رابط کاربری را داشته باشد، مانند همان چیزی که اکنون در سرفیس 3 نیز مشاهده می‌شود.

6-آیا امکان استفاده و خرید نرم‌افزارهای محیط مترو بعد از معرفی ویندوز 10 در دسترس خواهند بود؟
با توجه بااینکه مایکروسافت در جلسه معرفی نسخه‌ی اولیه ویندوز 10 به استفاده از چندین نرم‌افزار طراحی‌شده برای محیط مترو در حالت دسکتاپ پرداخت به نظر می‌رسد زین پس برنامه نویسان مجبور به طراحی نرم‌افزاری‌هایی باقابلیت استفاده در هر دو محیط شوند. ولی تا معرفی رسمی ویندوز 10 هیچ نوع جواب قطعی در این باره وجود نخواهد داشت.

7-به‌طورکلی چه تغییراتی در منوی استارت به وجود آمده است؟
به نظر می‌رسد منوی استارت در ویندوز 10 کامل‌ترین و جذاب‌ترین دوران خود را سپری خواهد کرد. اگر با منوی استارت محیط مترو ویندوز 8 رابطه‌ی خوبی نداشتید، در ویندوز 10 می‌توانید به شکل سنتی منوی استارت را در گوشه‌ی سمت چپ در محیط دسکتاپ داشته باشید. از تغییرات منوی استارت در ویندوز 10 می‌توان به‌اضافه شدن کاشی‌های زنده باقابلیت شخصی‌سازی اشاره کرد که در نوع خود بسیار جالب به نظر می‌آید.

screenshot-by-nimbus

8-چه ویژگی‌های کاربردی جدیدی تا این لحظه به ویندوز 10 اضافه‌شده است؟
به‌طور حتم شمار تغییرات در ویندوز 10 زیاد بوده و زیادتر هم خواهد شد زیرا تا عرضه‌ی نسخه‌ی رسمی فاصله زمانی زیادی مانده است ولی تا اینجا می‌توان به قابلیت امکان استفاده از چندین دسکتاپ و قابلیت سوئیچ بین آن‌ها، استفاده هم‌زمان و مشاهده کامل 4 نرم‌افزار یا همان قابلیت Snap که در ویندوز 8.1 نیز وجود داشت ولی اکنون کامل‌تر شده است،به‌عنوان چند قابلیت مهم و کاربردی جدید در ویندوز 10 اشاره کرد.
9-آیا ویندوز 10 بر روی سیستم مورداستفاده‌ی من نیز اجرا خواهد شد؟
ویندوز 10 در زمان معرفی از پردازنده‌های 64 بیتی پشتیبانی خواهد کرد، با این حساب باید پردازنده‌های قدیمی را از دور خارج کرد، اما اگر شما در حال خرید یک دستگاه پی سی یا تبلت جدید هستید، می‌توانید مطمئن باشید که ویندوز 10 بر روی سیستم شما به‌خوبی اجرا خواهد شد ولی در رابطه با دستگاه‎های دقیمی‎تر هنوز بسیار زود است تا به‌طور یقین نظر داد، زیرا تا کنون به‌طور رسمی جوابی به آن داده نشده است.

screenshot-by-win10.
با توجه به سؤالات و جواب‌های داده‌شده، نظر شما درباره امکانات ویندوز 10 چیست؟

Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    قیمت این ویندوز چنده

  2. محمود می‌گوید

    سلام بچه ها ویندوز ۱۰ عالیه از سون هم جالبتر کار کرده من خودم تو کار کامپیوتر هستم الان دوازده سال کار همینه هر سوالی داشتید من در خدمتم

  3. یسنرذبیئکم می‌گوید

    بنظر بنده ویندوز 8 یک افتضاح در عرصه ویندوز بود و ویندوز 10 یک تراژدی برای شرکت ماکروسافت خواهد شد…
    برای بنده که از ویندوز 98 و xp همراه این کارخانه بودم و امثال بنده ویندوز 7 یک شاهکار بود.
    ماکروسافت نمی خواهد بفهمد ارزش ویندوز به هویت ویندوزی آن است نه شمایل اندرویدی… دقیقا مثل این است که شرکت بنز خودرو جدیدش را شبیه لامبورگینی طراحی کند، مسلما موضوع طراحی و هویت یک مساله اساسی است که ماکروسافت به کلی فراموشش کرده.

  4. sajad می‌گوید

    سلام خسته نباشیدمن ازویندوز10دارم استفاده میکنم راضیم فقط می خواستم بدونم چراروی صفحه دستاپ کلیک راست میکنم دیربازمیکنه آیا راه حلی داره لطفا راهنماییم کنید

  5. mehdi می‌گوید

    lba arze salam va tabrike sale no valla man k ta hala ba har windowsi kar kardam rahat tarinesh 8.1 bude hala montazaream bebinam shayeati k dar morede 10 migan k hamun 7 hastesh va faghat pustash avaz shode raste ya na / ma adat b in kardim k faghat tarahie windows ha ro bebinim

  6. خشایار می‌گوید

    ویندوز 10 شاهکاره
    دنیا رو میگیره
    خیلی منتظرشیم
    نسخه ویژوال استودیویی که بعد از ویندوز10 میاد هم نسخه انقلابی خواهد بود
    چراکه تکلیف برنامه نویس ها رو برای برنامه نویسی برای ابزارهای ویندوزی مشخص میکنه و دست کم راه رو روشن تر مشخص میکنه.
    قطعا هر چه پیش بیاد به نفع برنامه نویس ها و کاربران عادی هست

  7. bicycle می‌گوید

    یعنی روی سیستم 32 بیتی نصب نمیشه؟

    1. بهزاد ایزدی می‌گوید

      همانطور که گفته شد هنوز جواب قطعی در این باره داده نشده