قطار فوق سریع ژاپن 50 ساله شد

پنجاه سال پیش در چنین روزی اولین قطار سریع‌السیر ژاپن بانام شینکانسن فاصله‌ی مابین توکیو و اوزاکا را با سرعتی معادل 320 کیلومتر پیمود.

3

پنجاه سال پیش در چنین روزی اولین قطار سریع‌السیر ژاپن با نام “شینکانسن” فاصله‌ی مابین توکیو و وزاکا را با سرعتی معادل 320 کیلومتر پیمود.به‌نوعی می‌توان قطارهای سریع‌السیر را نقطه عطفی در تاریخ صنعت ژاپن دانست.

قطارهای تندروی ژاپنی معروف به قطارهای گلوله‌ای، 50 سال است که به ‌جابه‌جا کردن مسافران در سرزمین آفتاب تابان مشغول هستند، متوسط تأخیر حرکت این قطارها 36 ثانیه می‌باشد. ایده ساخت شینکانسن در سال ۱۹۵۷ میلادی و در جریان یک کنفرانس در مرکز تحقیقات شرکت راه‌آهن ملی ژاپن شکل گرفت.

هدف اولیه، ارتباط دو مرکز تجاری اقتصادی مهم کشور یعنی توکیو و اوزاکا در حداقل مدت‌زمان ممکن بود. شینکانسن اولین قطار سریع‌السیر جهان است که هنوز هم سالانه حمل‌ونقل 300 میلیون نفر را به عهده دارد و این سبب شده، این‌گونه حمل‌ونقل نه‌تنها در ژاپن بلکه در بسیاری از کشورهای جهان موردتوجه و استفاده قرار گیرد.

theverge

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. محسن می‌گوید

    ژاپن 50 ساله قطار تند رو داره
    اونوقت ما چندین ساله نمیتونیم یه مترو تو اصفهان راه بندازیم
    بعد میخواهیم مدیریت جهانی کنیم ….

  2. ali می‌گوید

    والا قطار قم تهران من سوار شدم 4 ساعت طول کشید از قم برسه تهران :|
    با سواری 1 ساعته میرسی!

  3. علی آقا می‌گوید

    50 سال پیش!!!