اپل از مایکروسافت جا نماند!؛ اولین نسخه کاندیدای انتشار نهایی OS X Yosemite برای توسعه‌دهندگان عرضه شد

ظاهرا اپل قصد نداشته از رقیب دیرینه و البته قدرتمند خود در بازار سیستم عامل‌ها عقب بماند و همزمان با رونمایی از ویندوز 10 مایکروسافت این شرکت بی‌سر و صدا نسخه اولیه کاندیدای انتشار نهایی OS X Yosemite را منتشر کرده است.

0

این نسخه از سیستم عامل OS X Yosemite که با نام GM Candidate‌ شناخته می‌شود در واقع اولین مرحله از مرحله نهایی عرضه سیستم عامل اپل است و بدین معناست که کار توسعه این نسخه از سیستم عامل به پایان رسیده و تقریبا آماده عرضه نهایی به مشتری است.

اپل این نسخه یعنی در واقع نسخه بتا 4 از این سیستم عامل را هم‌اکنون برای کاربران برنامه تست نسخه آزمایشی منتشر کرده است. این نسخه تقریبا 875 مگابایت حجم دارد و با شماره ساخت 14A361c منتشر شده است.

اپل همزمان با انتشار این نسخه آزمایشی، دو نسخه Xcode 6.1 GM seed و نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان OS X Server 4.0 را نیز منتشر کرده و به توسعه‌دهندگان اعلام کرده که هم‌اکنون می‌توانند برنامه‌ها و آپدیت برنامه‌های خود که با Xcode 6.1 GM seed ساخته شده‌اند را در فروشگاه اپلیکیشن مک به ثبت برسانند.

اپل همچنین یک بسته امنیتی برای رفع مشکل امنیتی اخیر که با نام Shellshock شناخته می‌شود برای OS X Mountain Lion و Mavericks منتشر کرده و همین بسته امنیتی را در نسخه آزمایشی OS X Yosemite قرار داده است.

اپل در هنگام معرفی OS X Yosemite در خرداد ماه اعلام کرده بود که این نسخه را در فصل پاییز عرضه خواهد کرد. حالا که iOS 8 این شرکت منتشر شده چشم‌ها همه به این شرکت است تا نسخه نهایی OS X Yosemite را نیز عرضه کند. احتمالا عرضه نسخه نهایی OS X Yosemite در یک ماه آینده بسیار زیاد است اما اپل هنوز در مورد تاریخ دقیق آن حرفی به میان نیاورده است.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.