۲۰ واقعیت عجیب درباره آمریکا که شاید آمریکایی‌ها هم از آن خبر نداشته باشند!

بعضی‌ها عاشق این کشور هستند و برخی هم از آن متنفرند. به هر حال، از هرکدام از این دو دسته هم که باشید، نمی‌توان انکار کرد که ایالات متحده آمریکا، بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین اقتصاد دنیا را دارد.

34

خیلی از ما درباره زندگی آمریکایی‌ها چیزهایی می‌دانیم. اما واقعیت این است که نگاه ما به آنها، بیشتر بر حسب کلیشه‌هایی است که از سینمای آنها دیده‌ایم. در اینجا می‌خواهیم ۲۰ واقعیت جالب و گاهاً غیرقابل باور درمورد آمریکا برای شما بگوییم که البته از روی آمارهای رسمی است. این واقعیت‌های جالب گاهاً آنقدر عجیب هستند که شاید خود آمریکایی‌ها هم از آن خبر نداشته باشند. پس بخوانید از ۲۰ واقعیت جالب در مورد آمریکا؛

20-amazing-facts-about-usa-20۱ . اگر شما در جیبتان فقط یک ۱۰ دلاری داشته باشید و به کسی هم بدهکار نباشید، از ۲۵ درصد آمریکایی‌ها پولدارتر هستید.

20-amazing-facts-about-usa-19۲ . دارایی کمپانی آمریکایی اپل، بیش از دارایی وزارت خزانه داری آمریکا است.

20-amazing-facts-about-usa-18۳ . از هر ۳ آمریکایی، یک نفر مبتلا به چاقیست.20-amazing-facts-about-usa-17۴ . ۲۵ درصد آمریکایی‌ها به تناسخ ایمان دارند.20-amazing-facts-about-usa-16۵ . بطور کلی میزان مصرف یک آمریکایی حدوداً، برابر با میزان مصرف 32 کنیایی است.20-amazing-facts-about-usa-15۶ . درحالی فروش سیگار به کودکان و نوجوانان در آمریکا ممنوع است، که مصرف سیگار توسط آنها کاملاً قانونی است.20-amazing-facts-about-usa-147 . ایالت ویرجیانا، بیش از هر ایالت دیگری خواستگاه رئیس جمهوران آمریکا بوده‌است.20-amazing-facts-about-usa-13۸ . از برخی از رقابت‌های ورزشی در دانشگاه‌های آمریکا استقبال پرشوری می‌شود. درحالی که شرکت کنندگان این مسابقات تنها دانشجویانی‌هستند که درحال انجام فعالیت‌های فوق‌برنامه‌اند.20-amazing-facts-about-usa-12۹ . از هر ۸ آمریکایی یک نفر تجربه کار در مک‌دونالد را دارد.20-amazing-facts-about-usa-11۱۰ . در ایالت مونتانا نسبت گاو به انسان، ۳ به یک است.20-amazing-facts-about-usa-10۱۱ . با وجود اینکه اکثر آمریکایی‌ها به زبان انگلیسی حرف می‌زنند، این کشور زبان رسمی ندارد.20-amazing-facts-about-usa-0912 . کتابخانه کنگره آمریکا، نه تنها به نشر و حفظ اطلاعات علمی و تاریخی می‌پردازد، بلکه توئیت‌ها را نیز ثبت‌ و حفظ و بایگانی‌ می‌کند.20-amazing-facts-about-usa-08۱۳ . در دوره ممنوعیت مصرف نوشیدنی‌های الکلی در آمریکا، به دنبال مسموم کردن این نوشیدنی‌ها توسط دولت، هزاران آمریکایی کشته شدند.20-amazing-facts-about-usa-07۱۴ . ۴۰ درصد نوزادان آمریکایی از مادری مجرد (ازدواج نکرده) متولد می‌شوند.20-amazing-facts-about-usa-06۱۵ . روزانه دو میلیون مرغ در آمریکا خورده می‌شوند.20-amazing-facts-about-usa-05۱۶ . ۴۰۴ هزار و ۶۸۷ متر مربع پیتزا روزانه در آمریکا فروخته می‌شود.20-amazing-facts-about-usa-04۱۷ . خطای پزشکی ششمین عامل مرگ و میر در آمریکا است.20-amazing-facts-about-usa-03۱۸ . آمریکایی‌ها در هر شغل خود بطور متوسط ۴ سال و ۵ ماه از عمر خود را سپری می‌کنند.20-amazing-facts-about-usa-02۱۹ . آمریکا از معدود کشورهایی است که پرچم آن را می‌توانید در جای جای آن برافراشته ببینید.20-amazing-facts-about-usa-01۲۰ . ۲۷ درصد از آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که آمریکا هرگز پا بر روی ماه نگذاشته‌است.

4tololo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

34 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    هیس..الان همتون شدین دانشمند..برین به کار و زندگیتون برسین..به من و شماها تحلیل و بررسی در مورد امریکا و ایران نیومده…کلا هیچکس هیچی نمیدونه داره —— میگه..الانم همون داریم تو ایران زندگی می کنیم و بس..بای

  2. WhiteAvenger می‌گوید

    پیشنهاد ویژه به دوستان

    چرا غرب پیشرفت کرده؟

    http://www.aparat.com/v/mPepV/

    تا آخر عمرتون خودتون رو از کسانی که ادعای دانستن این چیز ها رو دارن و از آمریکا حرف میزنن میتونین جدا کنین

    فقط 4 دقیقه از وقت تون رو میگیره تا آگاه بشین

  3. PC gamer می‌گوید

    قابل توجه کسانی که ضد آمریکا هستن
    من محالفتی ندارم اما فقط یه لطفی به من بکنید و بگید اگه شما واقعاً ضد آمریکایید پس چرا اینترنت استفاده میکنید ؟ چرا فست فود موبایل آپل بازی های ویدیویی فیلم و کارتون های هالیوودی فیسبوک اینستاگرام شلوار جین و حتی برق که همگی ساخت آمریکا هستن استفاده میکنید ؟

  4. benjamin می‌گوید

    زنده باد امریکا ,ایرانیا هی ایران ایران میکنن ما هیچ گوهی نمیشیم تو اینده چون تقریبا تمام جهان از ما متنفرن بی دلیل هم اینو نگفتم

    1. ناشناس می‌گوید

      اولا حرف دهنتو بفهم
      دوما زنده باد آمریکا!!؟؟
      همین سیاستمداران آمریکا هستند که جنگ روانی علیه ایران راه انداختند و باعث شدند که دنیا از ما متنفر باشه پس اول فکر کن بعد حرف بزن

  5. Agustin می‌گوید

    So here in America there is not bad thing here is the heaven of the Persians all of the Persians wish to come America and I wish the Persians didnt come here their kill persians

    1. Mia می‌گوید

      اول از همه یاد بگیر درست بنویسی که اشکال گرامری نداشته باشی بعدش بیا نظر بده. ممنون :/

  6. دیدگاه می‌گوید

    خخخ،طرز فکر را نگاه، شما که آنقدر زبونت درازه بهم بگو،هم ایران چه خدمتی به بشریت کرده،والا تا الان ما جز نقض حقوق بشر در ایران چیزی ندیدیم، چرا پس روی این مسئله غیرت دارین، لطفاً نقطه ضعف ها را ببینین، 36سال خودمون را به غرور غیرت خونمون را به جوش آوردیم، بس نیست؟

    1. محمدعلی می‌گوید

      چقدر بعضیا ساده ن تو حقوق بسر رو باور میکنی؟ اگه انگلیسی بلدی یه جستجو درباره حقوق بشر در خود آمریکا و اروپا و متحدانشون بکن تا یه خورده ذهنت روشن بشه جناب روشنفکر.

  7. تو می‌گوید

    یکم.به خودتون نگاه کنید.من کاری به این کارا ندارم.ولی هرکس اطلاعاتی در مورد تمام جنبه های یه چیزی رو نداشته باشه کلا نباید حرف بزنه.چه برسه به این که اظهار نظر کنه.پس ببین همین ایرانی که میگی بده از سرت هم زیاده تو که هنوز نتونستی از هدف کشورت و کشورشون اطلاعات جمع کنی و بفهمی که کی هستی و کجایی……….؟؟؟

  8. حسین می‌گوید

    شعارشان مرگ بر آمریکا آرزویشان زندگی در آمریکا

  9. ارتش می‌گوید

    امریکا رو گنده نکنید هیچی نیست.

    1. مهدی می‌گوید

      گنده تر از شماست

  10. No Name For You می‌گوید

    درود
    anti zion! من سنگ هیچ کشوری رو به سینه نمیزنم! اما اگر بخوای “گفتن حقایق” رو سنگ به سینه زدن تعبیر کنی، باید بگم: آری، من ســـنـــگ بــه ســیــنــه مـــیـــزنــم!
    ما باید یه کم از تعصباتمون نسبت به ایران دست برداریم و کمی هم واقع بین باشیم؛ این درست نیست که حالا چون ما یه ایرانی هستم بیام و بدون هیچ پشتوانه ای از نقات ضعف کشورمون دفاع کنیم! اونم نقاط ضعفی که طیف وسعی از اقشار مختلف جامعه رو زمین گیر کرده! چرا که من اسم این نوع دفاع و تعصب نسبت به ایران رو، ظلم به ایـــران و ایـــرانی میدونم!
    anti zion عزیز، شما میگید : “آمریکا اندازۀ جمعیت مردم شهری مثل کرج کارتن خواب داره و دلار بدون پشتوانه چاپ میکنه!”
    در جواب شما باید گفت: اگر حرف شما دربارۀ “کارتن خواب ” و “کرج” رو صحیح بدونیم و فرض رو بر این بذاریم که شما برای این حرفتون دلایل مستند و مستدل دارین (که البته بعید بنظر میرسه!) باید بگم: هر که بامش بیش برفش بیشتر! در کشوری که بیش از 400 میلیون جمعیت رو در خودش جای داده، داشتن کارتن خواب اندازۀ کرج چیز خیلی خوفناکی نیست! شما میدونی ایران با داشتن جمعیت 80 میلیون نفری اندازۀ کدوم شهر کارتن خواب داره؟ میدونی یا نه؟!

    فکر کنم شما مستند “آخر الزمان” رو دیدین، که میگین آمریکا برای دلارش پشتوانه ای نداره! آخه من این حرف رو فقط و فقط و فقط توی اون مستند دیدم! این حرف اگر هم صحیح باشه (که البته باز هم بعید بنظر میرسه!) باید گفت: این موضوع قدرت آمریکا رو بیشتر از پیش نشون میده، چرا که به قدری در رابطه با دلار آمریکا نکات و نگاه مثبت و دلایل کافی وجود داره که حتی با نداشتن پشتوانه باز هم در مبادلات ارزیه میون کشورها حرف اول رو میزنه!
    در رابطه با بقیۀ حرفهایی که زدین هم اشتباه، تناقض، یکسونگری، سنگ به سینه زدن بدون پشتوانه(!)، و اشکال در نوع دیدگاه و … بشدت موج میزنه که پاسخ دادن به اونها از حوصلۀ این جمع خارجه، و البته من هم حس و حال تایپ کردنه پاسخ به بقیۀ حرفهاتون رو ندارم! فقط خواستم به همون اوایل نوشتۀ شما پاسخ داده باشم، چرا که به گمانم کفایت میکنه!
    بایــــد واقع بین بود، نه خوش بین!
    زت زیاد!

    1. WhiteAvenger می‌گوید

      آمریکا 19تریلیون دلار بدهی خارجی داره و داره دلار بدون پشتوانه چاپ میکنه

      این ساعت بدهی شمار آمریکاست
      http://www.usdebtclock.org/

      نشریه های معتبری چون ایندپندنت و فوربس هم این قضیه رو تایید می کنن
      https://www.aol.com/article/finance/2016/12/09/the-us-is-almost-20-trillion-in-debt-who-do-we-owe/21624348/

      https://www.forbes.com/sites/mikepatton/2015/04/24/national-debt-tops-18-trillion-guess-how-much-you-owe/#2820aee97920

      شما هم واقعا کاسه داغ تر از آش شدین
      رییس جمهور خودشون میگه وضع زندگی مردم آمریکا افتضاحه بعد شما میگین نه و خیلی فان ه
      به گفته منابع خودشون یک و نیم میلیون بی خانمان دارن که تو خیابونا دارن زندگی می کنن

      http://www.socialsolutions.com/blog/2016-homelessness-statistics/
      http://www.economist.com/blogs/democracyinamerica/2016/02/counting-street-sleepers

      من آدم خیلی منطقی ای هستم و از منابع خودشون تحقیق میکنم و به اراجیف افرادی مثل شما که منابعتون گفته این و اون ه اهمیتی نمیدم

      آگاهی سلاح من علیه شما دروغگو هاست که دارین از آمریکا مدینه فاضله میسازین و مردم ایران اونقدر عقل و فهم دارن که خودشون فکر کنن و خودشون تصمیم بگیرن

  11. علی می‌گوید

    من نمیدونم چرا ما ایرانی ها همش فکر میکنیم کشور های دیگه بهشته والا اگه ما هم به جای این همه تعریف کردن از کشور های دیگه خودمون رو اصلاح کنیم از خیلی از کشور ها بهتر میشیم

  12. احسان می‌گوید

    هر امپراطوری غروبی دارد

    1. ناشناس می‌گوید

      منظور؟

  13. No Name For You می‌گوید

    درود
    باید قبول کرد که آمریکا در کنار اشتباهاتی که انجام داده و شاید هم بازم از انجامشون کوتاهی نکنه، خیلی خیلی خیلی به انسان و بشریت خدمت هم کرده! متأسفانه ما همیشه نیمۀ خالی لیوان رو میبینیم!
    اون دسته از دوستان که از آمریکا بد میگن شاید دستشون به گوشت نمیرسه و میگن بو میده! شاید هم آب نمیبینن وگرنه شناگرهای قهاری هستن! شایدم ……!
    اما همین انسانهایی که از کشور آمریکا بد میگن، در حسرت یه اینترنت پُرسرعت از نوع آمریکائیش موندن! یه اینترنت پُرسرعت که بدون استفاده از “قند شکن!” بتونی توش آزادانه بگردی!
    در حسرت خودروهای که این کشوره بشدت صنعتی داره تولید میکنه! خودروهایی که بسیااااااااااااااار بسیااااااااااااااار ایمن تر و باکیفیت تر از امثال “پـــــــرایــد” هستن!
    در حسرت یه کتونی اوریجینال نــایک یا سـالامـون یا آدیداس یا … !
    در حسرت خیابونهایی که حتی یه ریگ هم توش نیفتاده، چه برسه به سرعتگیر(ساندویچ!) و جاده خاکی و گودال و چاله و البته چـــاه!
    در حسرت آزادی بیان!
    این حسرتهایی که در آمریکا دیگه یه چیزه عادی محسوب میشه و برای ما یه آرزوی دست نیافتنی محسوب میشه، تماما ناشی از مدیریت صحیح آمریکا بر منابع انسانی(مدیریت صحیح) و تولید علم در این کشوره! چیزی که ابدا در اینجا نمیبینیش!
    آمریکا بیشترین تعداد مهاجرین جهان را در خودش جای داده که همین امر نشان از اقتدار و سرزنده بودن این کشور داره!
    پس مقصد بیشتر مهاجرای جهان کجاست؟ بله، آمـــریکــاست!
    آمریکا زیباست ، پهناور است، صنعتی است، و البته یک الگوی تمام عیار مدیریتی است ، پس بشدت قابل احتــرام است!
    باید واقع بین بود، باید!

    1. امیرحسین می‌گوید

      داداش شما چرا انقدر ناراحت شدی؟
      خیلی سادس قضیه این دوست خوبمون سیاست های امریکا رو میگه و شما از مشکلاتمون!
      بعضی ها از بس فیلم هالیوودی میبینند که توش امریکا رو مدن و پیشرفته و… میکنه باورشون شده
      هر کسی محیط اون رو تربیت میکنه بنده این ازادی ها و بازیچه بودن ها خوشم نمیاد

    2. anti zion می‌گوید

      سلام. داری سنگ کشوری رو به سینه میزنی که فقط 100 میلیون سرخ پوست بومی اون منطقه رو کشتند. از جنایاتش تو جنگ جهانی دوم. ویتنام – عراق – افغانستان . سوریه و…

      به اندازه جمعیت مردم شهری مثل کرج کارتن خواب داره – دلار بدون پشتوانه چاپ میکنه و با اینکه خیلی از روسای جمهور و سیاستمدارن دنیا میدونن هیچ کاری انجام نمیدن. یورو رو اروپاییها برای همین راه انداختند که از دلار بدون پشتوانه آمریکا ضربه نخورند. یکی از اقوام من تو آمریکا درس میخونه. میگه اکثریت جوانان خود آمریکا انسانی های فاسد و خوش گذران و بی سوادی هستند و بیشتر علم این کشور رو جوانان کشورهای آسیای شرقی و مسلمانان براش فراهم میکنند.

      بلاترین تولید مشروبات الکی و دخانیات و سلاح جنگی رو به خودش اختصاص میده و ازادی بیان تا جایی وجود داره که به یهود – هلوکاست و صهیونیست توهین و انتقادی نشه و به غیر این موارد شما حتی میتونی به خدا و حضرت مسیح ع هم توهین و انتقاد کنی.

      کشوری که تو جنگ عراق تو خلیج فارس ناوها و کشتیهای مارو میزد – هواپیمای مسافربری کشورمون رو که زد – تو ترور دانشمندان هسته ای که متهم اول بود و… تعجم اینکه که چرا بعضی ها تو کشور خودمون سنگ این شیطان رو به سینه میزنند! گرچه بعضیها زندگی به سبک لیبرالیسم رو میپسندند و این به دور از ارزشهاست.

      و در آخر کشوری که با وجود چاپ دلار بدون پشتوانه 17 تریلیون دلار بدهی داره نشان از مدیریت افتضاح و فاسد این کشور کاملا صهیونیستیه…

    3. WhiteAvenger می‌گوید

      آزادی بیان :|

      پس الان داریم صدای سکوت ت رو میخونیم؟ :|
      پس فکر کردی آزادی بیان به چی میگن؟ :|

      با ایران و نظامش خوب نیستین به جهنم ولی آمریکا رو چرا دارین قهرمان و حامی حقوق بشر معرفی میکنین؟:|
      آمریکا همون کشوریه که پیارسال وزیر خارجه ش به آقای ظریف زنگ زد و درخواست کرد که کشتی کمک های مردمی ایران به یمن برگرده
      بعد بیاین از خدمت به جهان حرف بزنین

      از کی تا حالا استعمار و آبادانی یک منطقه جهت استفاده شخصی رو خدمت حساب می کنن؟
      کشتن بومیان آمریکایی و به بردگی کشیدن آفریقایی ها به کنار

      دکتر عباسی-چرا غرب پیشرفت کرده؟
      http://www.aparat.com/v/mPepV/

    4. ا می‌گوید

      ایران خیلی بده دا ، ولی امریکام انقد خوب نی

  14. محسن می‌گوید

    واقعا مورد چهاردهم عجب افتضاحیه !

    1. بنده خدا می‌گوید

      آقا محسن از اون افتضاح تر،اون سه نفری هستند که تا الان نظر شما رو دیسلایک کردن…
      من موندم اینا کیا هستن :(

      1. اردلان می‌گوید

        آقای بنده خدا
        من نمیخوام طرفداری کنم
        من طرفدار خودمم
        خودم کامنت آقای محسن رو لایک زدم
        ولی اینکه تو کامنتت گفتی “من نمیدونم اینا کیا هستن” اصلا حرف خوبی نیست
        یه جورایی داری غیرمستقیم اونها رو قاطی اون افراد مورد 14 قرار میدی
        این درست نیست
        توهین تحت هیچ عنوانی درست نیست

  15. Amir می‌گوید

    منبع این خبر چرا فیلتره
    :-/

  16. سینا می‌گوید

    ————- لعنت به آمریکا شیطان بزرگ{ البته مردم می گناهش رو نمیگم}. لعنت به کشور شیطانی آمریکا که در انجیل اومده{برید تحقیق کنید}. و درود به جمهوری اسلامی ایران. البته ممنون که مورد چهارم رو انقدر با ادبی گفتید.

    1. ا می‌گوید

      داداش چی میگی ؟ من اناجیل اربعه رو خوندم مبوده همچین چیزی البته هنوز لوقا و یوحنا رو کامل نخوندم

  17. احسان می‌گوید

    آمریکا بهترین کشور دنیا هست بقیش مهم نیست

    1. امیر رضا محمودی می‌گوید

      از امریکا بهترش هست مثلا شما ایرانی هستید دقیقا میگی کشور دشمن بهترین کشور دنیاست؟

      1. Amir می‌گوید

        مگه دروغ میگه
        چشماتو باز کن
        کورکورانه نگاه نکن

    2. افشین می‌گوید

      توش خودشون رو کشته، بیرونش تو رو!

    3. ناشناس می‌گوید

      ای کاش کمی تفکر کنید!