پاشنه آشیل یا یک دلیل علمی و کاملا هوشمندانه برای خم شدن آیفون 6 پلاس اپل!

این روزها جنجال خم‌شدن آیفون 6 پلاس واقعاً سر و صدای زیادی به پا کرده است از سویی برخی بر این باورند که این واقعاً یک مشکل اساسی برای آیفون جدید اپل است که حالا کمی بزرگ‌تر شده از سویی عده‌ای دیگر این موضوع را صرفاً یک جنجال تبلیغاتی از سوی رقبای اپل می‌دانند. اما ایا واقعاً دلیل علمی برای این مشکل وجود دارد؟

56

این روزها بسیاری هستند که آیفون 6 پلاس را بخاطر مشکل خم شدنش به باد انتقاد گرفتند اما در میان تمام کسانی که آخرین پرچمدار اپل را به باد انتقاد گرفتند هیچ کس به طور جدی به دنبال نقطه ضعف آن نبود و مجموعه زیادی از دلایل را از بدنه ضعیف آلومینیومی تا تاثیرات نیروهای منتقل شده از انتهای گوشی را برای این پدیده بر شمردند.

 iPhone-6-Plus-doesnt-pass-the-bend-test-02

در حالی که هنوز کسی با قاطعیت نمی‌داند که چرا این مشکل به وجود می‌آید یک وبلاگ‌نویس با انتشار تصاویری به نقطه ضعف موجود در بدنه این گوشی پی برده و بررسی این تصاویر نشان می‌دهد که می‌توان گفت این هوشمندانه‌ترین و علمی‌ترین دلیلی است که می‌توان به عنوان پاشنه آشیل آیفون 6 پلاس نام برد! اگر به دنبال دلیل استفاده ما از عنوان پاشنه آشیل هستید پس حتما در ادامه مطلب همراه فارنت باشید.
در این مطلب نویسنده قصد توضیح مشکل به عنوان یک دلیل ساختاری معقول با تصاویر و دیاگرام‌های خمشی محصول است پس خواهشا بدون تعصب این مطلب را دنبال کنید!

همانطور که گفتیم طی بحث‌هایی که در میان افراد در خصوص این موضوع بوجود آمده بدنه ضعیف آیفون 6 پلاس بوده اما مطمئنا این به تنهایی دلیلی بر این پدیده نخواهد بود. چرا که دلیلی که بیشتر از نظر علمی توجیه دارد مربوط به نوع طراحی قسمتی از گوشی است که باعث به وجود آمدن تنش‌های خمشی در موبایل می‌شود.

iPhone-6-Plus-bending-explained-01

موضوع اینجاست که شرکت اپل برای تقویت بدنه گوشی و جلوگیری از خمش در بدنه کناریو دقیقا در زیر بخش کلیدهای کم و زیاد کردن صدا که به دلیل قرار گرفتن حفره کلیدها شاهد خلا هستیم یک قطعه فلزی به بدنه گوشی اضافه کرده که در تصاویر کالبدشکافی این گوشی کاملا مشخص است اما این قطعه که قرار بوده عاملی برای تقویت بدنه گوشی باشد به پاشنه آشیل و نقطه‌ای برای آسیب‌پذیری گوشی تبدیل شده است!

iPhone-6-Plus-bending-explained-02

حال سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه این قطعه فلزی که وظیفه‌اش تقویت گوشی در برابر نیروهای خمشی است خود به عاملی برای آسیب‌پذیری بیشتر گوشی تبدیل شده است که در جواب بایستی گفته شود که اگر چه این قطعه فلزی وظیفه خود را بخوبی انجام می‌دهد اما نه در تمام شرایط کاری! زیرا قطعه اضافه شده گشتاورهای بوجود آمده را بخوبی مستهلک می‌کند اما اگر شما از یک زاویه خاص و با فاصله خاصی به گوشی نیروی خمشی وارد کنید به‌دلیل موقعیت نامناسب پشتیبان‌های قرار داده شده به عنوان قطعه محافظ، این نیروهای خمشی همگی حول پیچ قطعه پشتیبان جمع می‌شوند و باعث خمش قاب به عنوان محور اصلی می‌شوند.

iPhone-6-Plus-bending-explained-03

نکته دیگری که بایستی به آن اشاره کرد این است که خود پیچ باعث بوجود آمدن منطقه تمرکز تنش می‌شود و استحکام بدنه را پایین می‌آورد و بدین گونه است که اکثرا خمش از همان ناحیه پیچ‌ها اتفاق می‌افتد.

iPhone-6-Plus-bending-explained-06
اگر از استاتیک سر در بیاورید به راحتی می‌توانید خودتان با کمک فرمول‌های استاتیک به اندازه‌گیری میزان گشتاور وارده بر نقاط مختلف بدنه بپردازید ولی نتیجه همه یکسان خواهد شد و بیشترین گشتاور موثر دقیقا بر روی نقطه پیچ قطعه پشتیبان قرار می‌گیرد که قرار بود به کمک استحکام بدنه آمده و باعث تقویت گوشی شود!

iPhone-6-Plus-bending-explained-04

به طور خلاصه می‌توان گفت همانطور که در ویدئو اثبات مشکل خم شدن آیفون 6 پلاس در تورنتو می‌شنویم برای خم کردن آیفون 6 پلاس نیازی به ایننکه ورزشکار باشید نیست فقط کافی است بدانید که انگشت تکیه‌گاه را کجا بگذارید و چگونه فشار بیاورید تا با کمترین فشار آیفون 6 پلاس در برابرشما تسلیم شود. این یعنی خاص بودن زاویه و فاصله نیرو با نقطه تمرکز تنش خود دلیلی بر کم بودن گزارش‌های این‌چنینی و همان 9 گزارشی است که اپل به آنها به عنوان حداقل ممکن اشاره کرده است.

iPhone-6-Plus-bending-explained-05

اگر حالا دارید به ویدئوهای منتشر شده از سوی اپل برای آزمایش آیفون 6 پلاس فکر می‌کنید کافیست به تفاوت نقطه فشار در آزمون‌های اپل با جائی‌که در ویدئوهای خمیده شدن آیفون 6 پلاس و یا در تصاویر بالا می‌بینید، برسید که مطمئنا تائیدی بر ادعای بالاست.

اگر مشکل بالا از سوی اپل به عنوان یک مشکل شناخته شود امکان تصحیح فیزیکی بدنه در همین مدل و یا مدل بعدی آیفون وجود دارد اگر چه همچنان می‌توان اطمینان داشت که با داشتن آیفون 6 پلاس امکان خم شدن و آسیب دیدن آن واقعا به بد شانسی و بی‌احتیاطی شما بستگی دارد این همان قانونیست که برای تمام گوشی‌های حکمفرماست!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

56 نظر برای این مطلب
  1. بنیامین می‌گوید

    هر برندی یه نقطه ضعفی داره و نقطه ضعف آیفون که همین خم شدنه از همه نقطه ضعف ها بدتره مخصوصا برای کسایی که نسبت به ظاهر گوشیشون حساس هستند.از طرف دیگه ای هم اگر یک فرد از گوشیش به درستی نگهداری کنه هیچ مشکلی ازش نخواهد دید.

  2. adib می‌گوید

    من iphone 6s دارم ماهه اول کج شد?

    1. میلاد می‌گوید

      واقعا خم میشه درست نمیشه دیگه یعنی نخرم

  3. soshia می‌گوید

    منم آیفون دارم خیلی هم راضیم
    شماها اگه از هرگوشی نه تنها آیفون بلکه از سامسونگ و. ….درست استفاده کنید نه خم میشه نه هنگ میکنه.
    موفق باشید.
    درضمن کسایی که اطلاعات کافی ندارن چرت و پرت نگن
    مرسی

    1. Ac/Dc می‌گوید

      یه مشت کودک سال بدون اینکه چیزی از موبایل و طراحی و الکترونیک بدونن فقط چون یک گوشی از یک برند خاص خریدن در حد وکیل شرکت ظاهر میشن و همه جوره دفاع میکنن :)))
      دوست عزیز نظرات کارشناسی رو بزار به عهده ی کسانی که کارشون تعمیرات موبایل هست و در این زمینه تخصص دارند !

  4. Hadi می‌گوید

    دوستان من ایفون سیکس پلاس و کوبیدم تو دیوار کاملا خم شد اما باز فشارش دادم برگشت به حالت اولیه واقعا گوشیه تکیه باهاش حال میکنم

  5. توفان می‌گوید

    همه این کارارو انجام دادم
    درود
    چرا زمانی که آیتیونز روی ویندوز 7 نصب میکنم کامپیوتر گوشی آیفون6 منو نمیشناسه ؟ راه حلش چیه؟
    به لپ تاپ وصل میشه مشکلی نیست فقط با پی سی مشکل داره ضمنآ ایفون 5 وصل میشه فقط 6 وصل نمیشه
    ویندوز عوض کردم 10 ریختم نشد 7 ریختم نشد
    درایورارو بدون مشکل نصب کردم آپدیت کردم ..نمیشه
    کابل ها سالمه
    آخرین ورژن ای او اس و آیتیونز رو هم دانلود کردم . نشد
    آیتیونزو که پاک میکنم از ویندوز گوشی بدون مشکل شناخته میشه
    خواهش میکنم اگه میتونید کمک کنید
    سپاس

  6. mohammad می‌گوید

    بچه ها لطف کنید از خودتون حرف نزنید من هم ایفون 6 داشتم هم ایفون 6 پلاس ولی هیچ کدومشون به درد نمیخوره همین چند وقت پیش 6 پلاسم تو جیبم خم شد الانم نت 5 دارم خیلی ازش راضیم

  7. مرجان می‌گوید

    سلام من آیفون ۶پلاس دارم ۶۴گیگ.ازش راضیم،عالیه

  8. Mohsen می‌گوید

    سلام من بعد کلی کار کردن که حدود ٨ماه مار کردن بلاخره تونستم. ب ارزوم برسم و گوشی اسمارتفون ایفون۶پلاس ۶۴گیگ خریداری کنم اصلا هنگ در ایفون معنی نشده دوستان در مورد خم شدن بگم که خم شدنش راسته چون برای من اتفاق افتاد یکبار گوشی تو جیبم بود که دوستم باهام شوخی میکرد یه لگ زد ب طرف جیبم ک گوشیم اونجا بود پای دوستم ب نزدیک دوربین گوشی خورد من اول برداشتم دیدم فقط گلس گوشیم شکسته ولی بعد رفتم گلس بندازم که هوا میکشید به گوشیرو صاف نگه داشتیم دیدم خم شده من تمام ٨ماه کار کردنم جلو چشام مرور شد واقعا داشتم سکته میکردم گوشی کامل خم شده بود من ب کمک دوستم تونستم یه بار هم گوشی بخرم و بازم ایفون ۶پلاس خریداری کردم ایفوووووون تکه

  9. گلناز می‌گوید

    نوت4 دارم ازش راضیم ولی ایفون ی چیز دیگست.

  10. گلناز می‌گوید

    دوسش دارم..

  11. REDFORCE می‌گوید

    سلام…دوستان من سیکس پلاس دارم..واقعا این مشکل من اصلا توش ندیدم حتی مشکل دوربین که اینقدر گفتن نخرید مشکل داره……اگه از گوشی به درستی استفاده کنید که خم نمیشه…..من واقعا راضی هسم….
    خوش باشید

  12. Avat می‌گوید

    سلام..خسته نباشید من چن روزه iphone6plusخریدم با حافظی64 گیگ.چن سال بود که میگفتم iphoneاصلا تو ایران کاربردی ندارد .از اندروید استفاده میکردم ولی خدای هنگه ونوت3.s5وسونیz3داشتم..اصل قابل مقایسه نیست باiphone6plusبا حافظی64.چون نمیتوان کارتsdرو اضافه کرد حتما64 رو بگیرید.من بهتون میگم برید بگیرید حتما…اینم بگم خیلی با کلاسه.خخخ..

  13. علي می‌گوید

    آقا ما عاشق آیفون هستیم ولی پولمون نمیرسه بخریم. تو بازار موبایل وقتی همه گوشیها رو با هم مقایسه میکنین تازه فرق اپل رو میشه فهمید. من سامسونگ S5 دارم ولی واقعا پیش محصولات اپل خیلی حقیره.

  14. MAhshid می‌گوید

    Kheyli gushi khubie mn dlm mikhadplus bkharam fagha mitarsam kham she…

  15. حمیدرضا می‌گوید

    اپل یعنی خدای هنگ آیفون شیش داشتم همش تو هنگ بود بهم پیشنهاد شد سیستم عاملو آپدیت کنم خدا روزه بد نیاره خوب ک نشد هیچ هنگاش ده برابر شد بعده کلی تحقیق فهمیدم اپل رو نباید آپدیت کرد چون سیستم عاملش ضعیف طراحی شده ک پس از آپدیت گوشی شما هنگ کنه و مجبور ب تعویض شید دوربینش ک نا امیدم کرد س دوملیون و پونصد دادم واسش اونوقت رفیقم با لومیا ۹۳۰ ک ی ملیون و سیصد خریده گوشی منو میخوورد و با سنگین ترین برنامه ها هنگ نمیکرد ، تو ویندوز دهش با اینکه پیش نمایش بود تو جستوجوگره ادج ده تا صفحه جدا میزد بدون کاهش سرعت تو همه صفحات سریع جستو جو میکرد ولی من از صفحه پنج با کاهش شدید سرعت مواجه شدم واقعا اپل نا امیدم کرد پولمو تو چاه ریختم

  16. Parsa می‌گوید

    به نظر من ایفون ۶ پلاس عالیه چون هم از نظر برنامه کامل کامله هم از نضر قشنگی وکیفیت من واقعا از این گوشی راضی ام

  17. آرمیتا می‌گوید

    سلام دوستان من قبل از پلاس چندین سال سامسونگ استفاده میکردم . به نظر من اپل فوق العاده است و من واقعا راضی ام تا الانم نه خم شده نه اتفاقی افتاده کسی که میگه خم میشه باهاش کشتی میگیره میخوان اپل و خراب کنن چون برند برتر دنیاست و همه میدونن . من که راضی ام .

  18. Sara می‌گوید

    Man mikham in goshi ro bekharam lotfan yeki komak kone

  19. مهدی می‌گوید

    بهزاد اپل بلوتوث داره یه نگاه بکن به اطلاعاتش
    من تا به حال اپل نداشتم و الان دارم با سامسونگ گالاکسی نوت 10.1 2014 تایپ میکنم و میخواهم بعد ازامتحانات اپل ایفون سیکس پلاس رو بخرم
    ولی نمیدانم فرق انلاک و لاک
    توضیح بدید و لطفا بگید چه قد هزینه برای انلاک میخواهد
    چرا باید انلاک بکنیم؟
    اگر انلاک نکنبم چه میشود؟

    1. امیر می‌گوید

      منم تبلت 10.1 2014 دارم هم گوشی 6 اپل از هر دو خیلی راضی هستم تبلتمو که خیلی خیلی دوست دارم و حال میکنم و خیلی قویه گوشیمم همینطور فقط یبا اپل قاطی کرد که با یه خاموش روشن کردن درست شد تبلتمم یه 2 ساله فلش یا آپدیت نکردم و 32 گیگ پره تازه بعد 2سال داره یکم اذیت میکنه که این واسه اندروید طبییه اپلمم با آپدیت کردن دیگه اونجوری نشد و باگ ورزژنش بود که رفع شد هر دو عالین فقط تو خونه من تبلتو قبول دارم بیرون گوشیو وگرنه هم اندرویدو قبول دارم هم اپل فقط باید بدونی کدوم مدلو میخری که اپل تابلو هست فقط lla بگیری بهتره سامسونگم سعی کن اوناییکه cpu snap dragon daran begir همین تبلت دو مدل p601 و p605 داره که p605مصرف باتری کمتر و کمترم داغ میکنه

  20. MEHDI می‌گوید

    با سلام خدمت تمام دوستای گلم
    عارضم به خدمتتون که من به تازگی آیفون6 خریدم و تا قبل از این از سیستم عامل اندروید استفاده می کردم.. معیار انتخاب من قطعا امکانات و فراگیر بودن این برند زیباست..
    من موردی که برام پیش اومده رو براتون شرح می دم :
    همزمان با خرید من پسرخاله ی من هم گلکسی s5 خرید وقتی که در جمع مهمونی دور همی بودیم اینقدر که گوشی من دست به دست چرخید کسی در مورد اون گوشی چیزی نپرسید با وجود اینکه همه مطلع بودن از خرید همزمان دو گوشی حالا میتونید قضاوت کنید که علت این استقبال بسیار زیاد از این محصول چی میتونه باشه
    اگر حتی به یه بچه در حد ابتدایی حق انتخاب بدیم قطعا انتخابش محصول اپله و به مراتب بالاتر ، در حد مدیر و یا مسئول یک اداره و شرکت بازهم خواهیم دید که محصول اپله …
    خطاب به دوستانی که نقد می کنند من به اون دسته از عزیزان احترام میزارم اما خواهش دارم که با فکر باز و منطق نظرشون رو مطرح کنند.. واقعا خم شدن رو میخوان بکنن پیراهن عثمان..!!!
    گوشی میخوای بخری نمیخوای که کارد یا ساتور باشه
    به نظر من اونی که گوشی دستش خم میشه بهتره که نخره چون یا میخواد کشتی بگیره یا به قول دوستمون زامبیه…
    میتونید فقط یکبار محصول اپل رو تست کنید اون وقت خواهید دید که واقعا این برند برتر خواهد بود.
    در آخر ختم کلام : روح آقای استیو جابز شاد …

  21. شهاب می‌گوید

    آدم رو با این که خدا خلقش کرده هم میشه خمش کرد
    قرار نیست یه تیکه تیرآهن تولید کنن بدن دست خلق الله
    ایرانی ها خوراک حاشیه هستند مثل فوتبال

  22. سعید می‌گوید

    من خودم اپل ندارم و پولشم ندارم بخرمیا
    ولی خب دیگه ت. کل دنیا ثابت شده که IOS بهتر از اندرویده
    یارو میاد میگه NOTE 4 آخه تو تاحالا اپل گرفتی دستت باهاش کار کردی؟؟تاحالا برنامه های مخصوص IOS رو دیدی؟هر چیزی که اندروید داره رو IOS هم داره ولی هر چی که IOS داره رو اندروید هم داره؟؟
    اپل 2 هسته CPU عملکردش بهتر از گوشی های 8 هسته ای اندروید بود
    داداش هر چقد پول بدی همونقدر آش میخوری
    حالا هم ی مشکل کوچیک براش پیش اومده تو خودت تا حالا کسی رو دیدی که آیفون 6 پلاسش خم بشه؟؟؟هر کی دیده به مام بگه من که خیلی هارو دیدم آیفون 6 پلاس دارن ولی تا حالا ندیدم خم شده باشه مگر همین چند تا فیلم تو با گوشیت کشتی نگیری خم نمیشه خیالت راحت

    1. Sara می‌گوید

      los chie

  23. بهزاد می‌گوید

    شباهت ها و تفاوتهای ایفون و 1100 نوکیا . هردو بلوتوث ندارند . هردو رم نمیخورند .
    اما تفاوت ها 1100 مانیتورش تک رنگ ایفون رنگی . ایفون دوربین 8 مگاپیکسلی داره 1100 نداره .
    دوربین 8 هموکه رو گوشیهای سونی اریکسون خدابیامرز هم بود . اگه جایی رو اشتباه گفتم بگید . یا ولش کنید نگید سه میشه

    1. محمد می‌گوید

      اخه چ ربطی داشت
      تو برو اول یاد بگیر ک اون بهش میگن مموری ن رم
      رم که حافظه موقت هست و اصلا کارش با مموری فرق میکنه

  24. mohsen می‌گوید

    ایا ایفون 6 ام این مشکل و داره

  25. محسن می‌گوید

    گوشی ایفون ۶ پلاس بهترین گوشی و در واقع فبلت هست و هیچ شکی در ان نیست،و انقدر دنبال حاشیه نباشید

  26. مانیا می‌گوید

    به نظز خود من این کارها توسط رقبای سازنده ی گوشی های اپل هست مثل گوشی های سامسونگ یا اچ تی سی ویا سونی اکسپریا من با این که توی این کار ها مهارت زیادی دارم می دونم که گوشی اپل در برابر گوشی های دیگه خوش دست تر و با کلاس تر هست و چون گوشی های اندروید برای بسیاری از برند ها بکار می رود ولی استیب جابس کاری کرده که گوشی های دیگه حتی نمی تونن گوشی اپل رو نگاه کنن با تشکر که به تمامی سخنام گوش کردید.

  27. mehran می‌گوید

    قابل توجه بعضیا من دو هفته هستش گرفتم خیلی راضیم واقعا گوشیه خوبیه من از اول اپل داشتم اینو خیلیا نمیدونن هر کسی اپل استفاده کنه دیگه گوشیه دیگه ای نمیتونه استفاده کنه تازه وقتی باهاش میرم وب گردی سرعت وای فاش دیوونه کنندست یه محافظ صفحه ضد ضربه واسش گرفتم خیالم راحت بشه بعدش پست گوشی دیگه طرح لوگوش بدون خشه خیلی راضیم حتما 6plus بگیرین من گلد ١٢٨ گرفتم ۴۵٠٠ شد اگه امکانشو داشتین دودل نباشین وقتی گیم بازی میکنی دیوونه میکنه ادمو عاشقتم اپل

  28. امين می‌گوید

    دوستان عزیزی که به شدت اپل رو میکوبید بگم که،تا حالا هیچ وقت با محصولات اپل کلر نکردید،یکی از دوستان یک چیز واقعاً عالی گفت اونم این بود که چون شرکت تویوتا ترمز ماشینش خراب بوود……پس همیشه دلیلی نداره که یک محصول از یک برند بدوون عیب و نقص باشه دوستان شرکت اپل ن برای پدره منه نه با برند های دیگه ای مثل سامسونگ مشکل دارم،ولی واقعاً دوست دارم به این دوستانه سامسونگی ١هفته اپل بدن بهشون ببینم بد دیگه اپلو ول میکنن،من بنا ب اخلاقم که گوشی داغون کنم گوشی زیاد داشتم،وای از مدا ٣g داشتم تا الن که ۵s دارم،و واقعاً اپل فقط دووم میاره،و از لحاظ نرم افزاری که همیه دنیا ios بهترین سیستم عامل میدوون،و همچنین مچ بودن سخت افزار با نرم افزار که همین موضوع باعث شده تا هنگ نداشته باشه مثل برند خای دیگه،اگه دوست داشتین تا کامل وا عینی بهتون ثابت کنم میتونین بیابد مغازم علایدین تا نشون بدم،موفق باشید

  29. امیر می‌گوید

    تنها ایرادی که به اپل وارد هست گرونی غیر منطقیش هست. دوستان طرفدار سامسونگ نوت ۴ هم یه ایراد توش پیدا شده اونم فاصله ایجاد شده به بدنه و گوشه های گوشی هست . من خودم علاقه ای به گوشی های اپل ندارم. اما سیستم عامل خیلی خوبی داره که با وجود سخت افزار نه چندان قدرتمند کیفیت خوبی ارایه میکنه.
    یه مطلب هم خدمت دوستان اپلی بگم که تو آمریکا این گوشی هارو تحت اپراتور و به قیمت خیلی پایینتر از این چیزی که اعلام میکنن میخرن

  30. مهدی می‌گوید

    اپل بره از اچ تی سی یاد بگیره که گوشی به این خوشدستی ساخته اپل هم میتونست همین کار رو بکنه تا بره از روی بی تجربگی گوشی نازک بسازه نتیجش همین میشه

    1. parsa می‌گوید

      dastet gerefti khosh dasti o bet migam

  31. فرزاد می‌گوید

    دوستان عزیز
    من سالهاست که از محصولات اپل (چه گوشی چه مک بوک و آیپد و آیپاد) استفاده می کنم چون با هاش حال می کردم و می کنم.
    انتخاب یه برند کاملا بستگی به سلیقه آدم و نحوه کاربرد آن داره، یه سری از مردم هم مثل من فقط از یه برند استفاده می کنند به دلایل شخصی، حالا اگه محصول جدید آیفون طوری بود که کج که هیچی، زنگم می زد بازم می خریدم چون بهش اعتقاد دارم. ببینین متعصبانه به هر چی نگاه نکنیم، چرا روز ریلیر شدن آیفون دوهزار نفر دم اپستور صف می بندند و از روز قبل چادر می زنند!!! اینا علاقه به یه برنده چه منطقی چه غیر منطقی! تمام اینا مربوط به اون آدمه و انتخابش.
    یادمه چند سال پیش تویوتا فراخوان داد تمامی مدل کرولاهای عرضه شده مشکل تزمز دارند بیارید!! خوب چی شد دیگه تو دنیا کسی تویوتا نخرید؟! مدل ۲۰۱۴ اش بهترین خودروی سال نشد؟

  32. ahmad می‌گوید

    دوستان عزیز کسی تا حالا این ازمایش رو گوشی های سامسونگ و … نکرده چون همین جوری هم معلوم چی هستن یه بچه هم کیفیت اپل رو از بقیه بیشتر قبول داره . سامسونگ کارش رو بادزدی از اپل شروع کرده و با این بازی های مسخرهئ داره ادامه می ده

  33. مرجان می‌گوید

    من خودم از طرفداران اپل هستم وخودم 5s دارم. به نظر من هم این جنجالی که به پا شده از طرف رقبا ی اپل داره بزرگ و بزرگ تر میشه. برای هر گوشی ممکنه پیش باید. من وقتی گوشی های سامسونگ که دست اطرافیانم هست رو میبینم که چه قدر کند هست و هر روز یا هنگ میکنه یا خود به خود خاموش میشه یا خود به خود یه چیزیش پاک میشه یا هزار مشکل دیگه واسشون پیش میاد ، پی به عملکرد خوب اپل میبرم . با اینکه مدت زیادی این گوشی دستمه تا حالا به هیچ کدوم از این مشکلات بر نخوردم. اما کدوم یکی از این مشکلات فراوان سامسونگ و دیگر برند ها انقدر بزرگ میشه ؟ البته با تمام این حرفا اپل نباید نقطه ضعف دست رقیباش میداد. چون وقتی یه برندی موفقه ، بقیه که سطح پایین تری دارند مدام دنبال یه ایراد میگردن که اون برند موفق رو پایین بکشند.

  34. ارش می‌گوید

    سلام خدمت دوستان.
    این ایراد از اپل خیلی بعید بود. به همه چی فکر کرده بودند جز صلابت گوشی. خیلی ها از این ایراد بوجود امده از اپل دل سرد شدند!! من خودم 5اس نخریدم تا 6 بیاد ولی با این مشکل …

  35. داریوش می‌گوید

    عزیز من این هیوندای الان شده لامبورگینی. شما تو گذشته سیر نکن الان سامسونگ غولی شده واسه خودش. اپل هیچ چیزی اضافه نکرده به خودش ولی سامسونگ هر سال داره چندین تکنولوژی میده بیرون. شما نمی تونی قلم نوری، اسمارت سلکت، مولتی شارژ، مولتی تسکینگ و غیره رو نادیده بگیری. صفحه نمایش بزرگ بدون مولتی تسکینگ که بدرد نمی خوره.

    1. arash می‌گوید

      Az shoma khahemandam lamboorgini va samsung ra bekharid fagat dar taajobam ke in hame safhaye tavil ke hamegi baraye kharid iphone har sale mibinim hameye anha dar gozashte zendegi mikonand vagean hame nadan hastand!!!!

    2. arash می‌گوید
  36. Arash می‌گوید

    یادم رفت خرید آیفون مثل خرید تویوتا وهیوندای است ممکن است شما آپشنهای بیشتری در هیوندای بیابید ولی در آخر تویوتا یا حتی ب م و از هیوندایی وکیا بهترند

  37. Arash می‌گوید

    با سلا م
    این مقاله شما نیست برای سایت خارجی استForbs
    من بازهم آیفون میخرم به چند دلیل
    ١:من تا حالا چند گوشی اندرویدی داشته ام s3,nexus مشکل همیشگی من با آنها هنگ کردنهای آنها بود به خصوص در هنگام رانندگی به طوری باید پشت رول یا در هنگام کار باطری را خارج می کردم و دوباره جا می زدم تا از هنگ در آید!!!!!
    از زمانی که iphone 5s خریدم هیچىوقت با این مشکل روبرو نشدم یکبار هم هنگ نکرده حتا با باز بودن برنامهای بسیار
    ٢:iosبرای من جذاب تر از اندروید هست همه چیز مثل ساعت سوئیسی کار میکند آیکون ها بزرگتر و زیبا ترند
    ٣:من فکر نمی کنم کسی آیفون های بزرگ جدید را در جیب عقبش بگزارد و روی آن بنشیند چون نشستن برای وی راحت نخواهد بود و ثانیا فکر کم اگر این کار را بکند فکر نکنم به نشستن روی گوشی برسد زیرا با توجه به اندازه گوشی ها نصف گوشی از جیب خارج می ماند و جیب برها در مترو یا خیابان سریعا این مشکل را حل می کنند
    ۴:به نظر من تنها مشکل حل نشدنی آیفونهای جدید بزرگ بودن آنهاست گوشی ۴اینچی من به تنهایی آنقدر در جیبم گ جا برای کیف پولم و سوئیچ ماشینم میماندو بس

    1. محسن صحافی می‌گوید

      با سلام
      دوست عزیز منبع در انتهای مطلبب مشخص شده است.
      ضمنا مطلب در مورد طراحی بدنه دستگاه و نه در مورد iOS است!

  38. داریوش می‌گوید

    شما میتونی پول زیادی برای آیفون بدی و نصف امکانات نوت 4 رو هم دریافت نکنی. تعصب کورکورانه چیز خوبی نیست. چیزی رو بخرید که امکانات بیشتری به شما میده.

  39. بهمن می‌گوید

    از یه گوشی ای که بیشتر داره پول برندشو میخوره بیشتر انتظار میره.در واقع یه جورایی توقع بیشتری ازش میره و همه چشمها بهشه.کوچکترین ضعف بزرگترین مشکلش میشه.اگر جابز زنده بود الان دیگه میمرد.

  40. امیر رضا محمودی می‌گوید

    اپل خودشو بد نام کرد دیگه این ویژگی روش میمونه

  41. Aria می‌گوید

    امیدوارم در iPhone 6 Plus S شاهد رفع این موضوع باشیم

  42. علی می‌گوید

    بالاخره یه بررسی درست بعداز اون همه جنجال

  43. مهرداد می‌گوید

    مطلب عالی و کاملا منطقی نوشته شده..
    باشد که اپل بازها ایمان بیاورند :)

    1. سینا می‌گوید

      به جمله آخر مقاله توجه ننمودید جناب مهرداد!!!
      “این همان قانونیست که برای تمام گوشی‌ها حکمفرماست!”
      البته اینکه چرا برای بقیه گوشی ها همچین اتفاقی تا الان رخ نداده دلیل واضحی داره!!! اپل یک کارخونه با یک مارک و تولید 1-2 مدل (که البته مدل ها خیلی به هم شبیه هستند) در سال هست و تعداد خریداران در کل مناطق کره زمین به قدری هست که برای خریدش صف میکشن؛ اما بقیه مارک ها اینطور نیستن مسلما!!!
      بعدش هم من تا الان ندیدم بلاهایی که سر یک آیفون جدید میارن سر هیچ گوشی جدید دیگه ای بیارن که اینهم به دلیل طیف کمتر استفاده کننده گان یا به قولی گیگ های برندهای دیگه در برابر برند اپل هست.
      جالب حرکت لاشخور صفتانه بقیه برند ها از یک اتفاقی هست که در همه گوشی ها هست اما بعضا به دلیل ساختار پلاستیکی بدنه به حالت اولیه برمیگرده همانطور که در ویدیو برای بقیه برند ها هم دیدیم!!!

      1. Network می‌گوید

        واقعا آفرین به مارکتینگ اپل که زامبی هایی مثل شما رو تربیت کنه! عجب, حتی دلیل علمی هم قبول ندارن!!!!!

        1. سهيل می‌گوید

          عزیز من، زامبی اونه که توهین میکنه و تربیت نداره، نه اونی که نقد میکنه!
          ایشون نگفت دلیل علمی رو قبول نداره، گفت این قانون برای بقیه گوشی‌ها هست (عین جمله مقاله).
          هر محصول دیگری ممکنه یه پاشنه آشیل داشته باشه که بین چند میلیون، به پست 9 نفر بخوره، ولی از قضا یه عده برای مطرح شدن و لایک گرفتن! یا برای کنجکاوی و رفتن به اپل استور و خسارت زدن و فرار کردن(همون دزدی) شروع به جنجالی کردنش بکنن، اسمش پاشنه آشیل نیست، اسمش از آب گل آلود ماهی گرفتنه!

          سهم نوت 4 یا موتو ایکس یا ام 8 تو بازار مگه چند هزارم درصده؟؟ و از این چند هزارم درصد، چند درصد مشتری‌هاش به ایراداشون پی بردن؟ و چند درصد براشون مهم بوده؟ و چند درصد هم اونقدر جنجالیش کردن؟
          مثلا، S5 سامی، کلکسیونه ایراده. ولی مگه دست چند نفره؟ و از اینا چند نفر براشون داغ شدن و هنگ کردن و مصرف بالا و ضعف بدنه مهمه؟؟ اصلا گوشی در حدی نیست که ایراداش مطرح باشه!! بقولی مورچه چیه که کله پاچه‌ش چی باشه.

          ختم کلام، این هیاهو تموم میشه و شاید اصلا آخرین محصول اپل باشه و ورشکست شه. اما تا همینجاش هم از کیفیت محصول اپل لذت بردم و میبرم. نه تحت تاثیر فرافکنی دروغگوها قرار میگیرم، نه عیب یکی رو، دلیل برتری بقیه می‌دونم. چشمم بازه و عقلم سرجاش، اگه بد بود، نمیخرم، چه آیفون6، چه محصولات بعضی برندهای فرصت طلب دیگه…

          1. Network می‌گوید

            یه زامبی دیگه! :)