60 درصد دارندگان گوشی های ویندوز فون Lumia Cyan را دریافت کرده‌اند

در حدود دو ماه پیش نوکیا ویندوز فون 8.1 را با اسم Lumia Cyan به گوشی‌های ویندوز فونی آورد. این آپدیت به ترتیب برای مدل‌های 1520،1020،925 و سپس برای دیگر اعضای خانواده‌ی لومیا منتشر گردید.

0

در این‌ بین گوشی‌هایی بودند که تحت قرارداد به بازار عرضه شدند و هیچ‌گاه بنا به توافق نرسیدن اپراتورها با نوکیا، ویندوز فون  8.1 را به روی خود ندیدند. از طرفی گوشی‌هایی مانند HTC 8X و HTC 8XT نیز به دلیل کم‌کاری شرکت تولیدکننده از ویندوز فون 8.1 بی‌بهره ماندند و کاربران این گوشی‌ها مجبور بودند خود دست بالا زده و اکانت توسعه‌دهندگان ویندوز فون را از مابکروسافت گرفته تا آپدیت‌های جدید را به‌صورت پیش‌نمایش بر روی گوشی خود نصب نمایند.

این روند ادامه پیدا کرد، تا اینکه مابکروسافت تصمیم گرفت به‌صورت عمومی لومیا ساین را برای توسعه‌دهندگان و گوشی‌هایی که به هر دلیلی از ویندوز فون 8.1 محروم مانده‌اند منتشر نماید. پس از 2 روز طبق نتایج نظرسنجی و آنالیز آی‌پی‌ها و کوکی‌های ارائه‌شده توسط وب‌سایت wpcentral معلوم شده بیش از 60 درصد استفاده‌کنندگان از گوشی‌های ویندوز فونی این آپدیت را دریافت کرده و هم‌اکنون از Lumia Cyan استفاده می‌نمایند.

WPC_Cyan_Poll_US

طبق آمار 39 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هنوز منتظر به ارائه‌ی این آپدیت توسط شرکت تولیدکننده‌ی گوشی همراه خود می‌باشند، اما برای نظر دادن درباره مفید بودن انتشار این آپدیت و استقبال از آن، می‌توانیم نگاهی به‌عکس زیر بیندازیم که نظر کاربران هر کشور برای استفاده و دریافت لومیا ساین را نشان می‌دهد.

 با توجه به آمار می‌توان گفت بیشترین استقبال از Lumia Cyan در کشور هند انجام گردیده و در حدود 80 درصد از دارندگان ویندوز فون در هند این آپدیت را دریافت کرده‌اند که این  رقم در آمریکا به 47 درصد می‌رسد.

WPC_Cyan_Poll_country

با توجه به اینکه لومیا ساین آخرین آپدیت برای تمام ویندوز فونی‌ها می‌باشد، این رقم، رقم قابل‌تأملی محسوب می‌گردد. اگر نگاهی به آمار و ارقام گوشی‌های اندرویدی که هرکدام از ورژن‌های مختلف اندروید استفاده می‌کنند بیندازیم، بیشتر به انسجام و علاقه‌ی کاربران ویندوز فون برای استفاده از لومیا ساین پی می‌بریم که بعد از 2 روز حدود 60 درصد از آن استفاده می‌کنند.

به‌طور میانگین مایکروسافت هر سه ماه یک آپدیت جدید برای ویندوز فون عرضه می‌کند و می‌تواند از لحاظ سرعت در بین iOS که هرروز یک آپدیت و یکی برای رفع نقص دیگری و اندروید که تقریباً هر 1.5 سال اقدام به عرضه‌ی به‌روزرسانی می‌کند قرار گیرد. اگر شما هم از استفاده‌کنندگان ویندوز فون هستید و هنوز Lumia Cyan را دریافت نکرده‌اید ابتدا اکانت خود را به توسعه‌دهنده که رایگان می‌باشد و این نیز یکی از مزایای ویندوز فون است ارتقاء دهید، سپس با مراجعه به   Setting > Phone Update < Check For Updates آن را دریافت نمایید.

  WpCentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.