تماشا کنید: ویدئوهای تبلیغاتی جدید مایکروسافت در سری Siri در برابر Cortana

دستیار صوتی، واژه ای که تا چند سال قبل کسی تعبیر دقیقی از آن نداشت، جز از اجرای دستوراتی نه‌چندان مفهومی که مایکروسافت آن را در ویندوز 7 قرار داده بود.اگر به‌حق بخواهیم قضاوت کنیم ابتدا گوگل با جستجوی صوتی خود که google now نام داشت پایه‌ی یک دستیار صوتی را بنا نهاد. google now قادر بود فقط به دنبال کلمه‌ای که شما می‌گویید در اینترنت بگردد و بعدها قابلیت‌های دیگری به آن افزوده شد.

2

در حدود سه سال پیش اپل سیری را در آیفون 4S به‌عنوان یک دستیار صوتی پیشرفته معرفی نمود که قابل‌ ‌تقدیر بود. غول نرم‌افزاری دنیا در این‌بین مشغول کار‌ بر روی دستیاری فراتر ازآنچه گوگل و اپل معرفی کردند بود و سرانجام گل سرسبد خود را با ویندوز فون 8.1 به میدان آورد که قابلیت‌های فراوانی ازجمله جستجو در اینترنت، هماهنگ کردن قرارهای ملاقات، یافتن بهترین رستوران و …. را در برداشت.

اکنون کورتانا حدود 2 سال دارد و بسیار پیشرفته‌تر از آن چیزی تبدیل گردیده که برای اولین بار با آن آشنا شده بودیم. در این هفته مایکروسافت ویدئو تبلیغاتی‌ منتشر کرده که دستیار صوتی اپل یا همان سیری را به چلنج می‌کشد و به‌نوعی آن را مورد مضحکه قرار می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنم اگر طرفدار ویندوز و ویندوز فون هستید این ویدیوها را از دست ندهید.

wmpoweruser

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    سلام
    خیلی ببخشید ، میدونم این نظرم اسپم محسوب میشه ولی اگه میشه جواب بدید خیلی کارم گیره ، ممنون میشم …
    میخواستم بدونم قیمت آیفون 5 ، 16 GB رنگه سفید ، کاملا سالم چه قدر هست؟

    اگه راهنمایی کنید واقعا کمک بزرگی کردید …

    1. بهزاد ایزدی می‌گوید

      با سلام خدمت شما دوست گرامی
      طبق اطلاعات یکی از دوستانم iPhone 5S با 16 گیگ حافظه در حدود رقمی بالغ بر 1 میلیونی 890 هزار تومان قیمت گزاری می شود.