برنامه سامسونگ برای توقف فروش لپ‌تاپ‌های این شرکت در اروپا

کامپیوتر های شخصی منقرض شده‌اند؟ خب بستگی به این دارد که در مورد چه کاربری حرف می‌زنیم. کسی نمی‌تواند انکار کند که عادات مردم از چند سال گذشته به شدت تغییر کرده‌اند. نمونه‌اش هم گسترش گوشی‌های هوشمند و تبلت هاست.

1

مثلا همین سامسونگ در فروش دستگاه‌های قابل حمل موفقیت بسیار بزرگی در بازار بین‌المللی بدست آورده اما به نظر نمی‌رسد که این شرکت در زمینه لپ‌تاپ‌ها نیز این شانس را دارا بوده باشد یا حداقل در اروپا موفق عمل نکرده است.

وبسایت PC Advisor قبلا خبر از این داده بود که سامسونگ می‌خواهد از بازار لپ‌تاپ‌ها که شامل کروم‌بوک نیز می‌شود در قاره کهن کناره‌گیری کند. این غول تکنولوژی کره‌ای نیز در بیانیه‌ای چنین خاطر‌نشان کرده که: ” ما سریعا خود را با نیازها و تقاضاهای بازار تطبیق می‌دهیم.” سازنده برند گلکسی اضافه می‌کند:”این در مورد هر منطقه متفاوت است.” و این چنین تاکید می‌کند که این “لزوما انعکاس‌دهنده” استراتژی سیاست توزیع این شرکت در سایر مناطق نیست.

اگر حوصله‌اش را داشتید می توانید پیام رسمی سامسونگ را در این‌باره بخوانید:

“ما سریعا با نیاز ها و تقاضا‌های بازار منطبق می‌شویم. در اروپا فروش لپتاپ‌ها را که شامل کروم‌بوک ها نیز می‌شود فعلا موقف خواهیم کرد. این برای هر منطقه متفاوت است و لزوما منعکس کننده شیوه عمل این شرکت در سایر بازار‌ها نیست. ما وضعیت بازار‌ها را به‌طور کامل ارزیابی خواهیم کرد و انتخاب‌های بیشتری برای حفظ جایگاهمان در رقابت پدیده‌های نوظهور دنیای کامپیوتر‌های شخصی فراهم خواهیم کرد.”

در هر صورت کره‌ای‌ها فعلا می‌خواهند بازار اروپا را برای رقبا خالی کنند اگر چه شاید رقبایی که مد نظرمان هستند چشم‌بادامی‌ها را حتی تا امروز رقیب حساب نمی‌کردند!

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مجتبی می‌گوید

    بهرحال لپ تاپهای خیلی خوبی هستند. چون خودم الان 6 ساله که لپ تاپ سامسونگ دارم و خیلی ازش راضی هستم مخصوصا از باطریش که هنوز بعد از 6 سال خیلی خوب داره کار میکنه و اصلا هم خاطرم نمیاد که شارژر لپ تاپم رو با خودم جایی برده باشم چون با یک بار شارژ میتونستم 8 تا 9 ساعت کار کنم و الان با وای فای روشن هم میتون 5 تا 6 ساعت باهاش کار کنم….تازه از وزن سبک اون هم چیزی نگم بهتره 1.2 کیلو وزنش هست و همیشه و هرجا همراهم هست….