دانلود کنید: 6 بازی جذاب که در محیط اکسل اجرا می‌شوند!

کمتر کسی را می‌توان یافت که نام برنامه‌ی محبوب Excel را نشنیده باشد. برنامه‌ای که قابلیت اصلی آن رسیدگی به مسائل حسابرسی می‌باشد، اما شاید قبل از مطالعه‌ی این مقاله، ویژگی اکسل در ساخت بازی‌های متعدد را نشنیده بودید. اکنون در ادامه‌ی مقاله به معرفی 6 بازی سرگرمی که توسط این برنامه ساخته شده‌اند می‌پردازیم.

1

– بازی محبوب 2048 در اکسل 

ممکن است نام سرگرمی 2048 که توسط گابریله سیرُلی طراحی شد را شنیده باشید. این بازی نیز دقیقاً همان است، اما در قالب فایل اکسل. در 2048 هدف بازی رسیدن به همین مقدار از عدد هستید. اما عدد 2048 چگونه بدست خواهد آمد؟ باید دو آجر را که عددی یکسان دارند را ترکیب کنید تا رفته‌رفته به عدد مورد نظر برسید.

2048_game

دست‌اندرکاران سایت Spreadsheet1.com با این ایده، بازی 2048 روی اکسل به خوبی پیاده کردند. با توجه به این‌که بازی 2048 به صورت کامل توسط برنامه‌ی اکسل طراحی شده است، شما هر زمان که بخواهید می‌توانید با ذخیره‌ی برگه، بازی خود را ذخیره و از بازی خارج شوید. فراموش نکنید به دو صورت آفلاین و آنلاین به بازی بپردازید.

این بازی را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

این بازی یک نسخه‌ی هوشمندانه‌تر هم دارد که هنگام بازی کردن آن، به نظر نمی‌رسد که در حال انجام بازی باشید و انگار که دارید یک صورتحساب بلند بالا را ویرایش می‌کنید! این نسخه به درد مواقعی می‌خورد که اصلا حوصله‌ی کار ندارید و می‌خواهید اندکی وقت بگذرانید!

این نسخه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.


– بازی Candy Number Crunch Saga در اکسل

این بازی را یک حسابدار به نام کری واکین تنها در مدت زمان چهار روز طراحی کرده است. ایده‌ی این بازی را او از عنوان مشهور و محبوب Candy Crush که توسط سایت King ساخته شد برداشت.

candycrush

در توضیحات بازی آمده است که : “اتفاق‌ها در آینده‌ی نه‌چندان دور زمانی که King.com عنوانی بسیار موفق را دارا می‌باشد. مسئولیت همه چیز بر دوش شما می‌باشد. یک دلال شجاع، باید عاقلانه سرمایه‌گذاری کنید و پله‌های پول‌دار شدن را به سرعت بالا بروید و آرزو‌های دست‌نیاوردنی خود به راحتی صاحب شوید.”
این عنوان به راحتی روی تمامی نسخه‌های 2003 به بعد اکسل اجرا می‌شود.

این بازی را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.


– بازی Monopoly در اکسل

مونوپُلی را کمتر کسی بازی نکرده است. هنگامی که اندرو ورنر با همراهی همسر و دوست خود در حال بازی کردن مونوپُلی بودند، در ذهن او جرقه‌ای زده شد. او با ساخت سرگرمی مونوپُلی روی نرم‌افزار اکسل به ایده‌ی خود جامه‌ی عمل پوشاند.

monopoly1

اندرو با 14 ساعت کار بی وقفه با استفاده از برنامه‌نویسی VBA در اکسل توانست این سرگرمی جالب را آماده کند. بازی مونوپُلی قابلیت بازی تا چهار نفر را نیز دارا می‌باشد.

این بازی را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.


– بازی 3D Maze در اکسل

جردن گُلدمیر، خالق عنوان بسیار جذاب 3D Maze روی برنامه‌ی اکسل می‌باشد. او یکی از نویسنده‌های افتخاری وبلاگ واکین بود که علاوه بر آموزش قدم به قدم 3D Maze برای اکسل، فایل اصلی بازی را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داد.

maze1

در کنار صفحه، چهار جهت برای پیشروی در Maze قرار گرفته است و همچنین یک نقشه برای راهیابی سریعتر به مقصد برای بازی‌کننده‌ها قابل مشاهده است.

این بازی را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.


– بازی Arena در اکسل

واکین علاوه بر عنوان Candy Number Crunch Saga این سرگرمی را نیز توسط اکسل طراحی کرد.

Background-Screenshot-1

سبک بازی Role Playing می‌باشد و واکین برای ساخت آن 5 ماه زمان صرف کرده است. جالب است بدانید چهار پایان متفاوت، 2000 دشمن و 1000 آیتم برای ترکیب کردن در بازی وجود دارد.

این بازی را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.


– بازی Writer’s Block در اکسل

کوین لیمن، انترن سابق شرکت مایکروسافت با ساخت یک سرگرمی بازی با حروف آنلاین به نام Writer`s Block استعداد خود در ساخت ایده‌ی خود نشان داد. این بازی تماماً توسط اکسل و همچنین برنامه‌نویسی VBA طراحی شده است.

Writers-Block

او در حال حاضر بازی را برای گوشی‌های هوشمند پورت می‌کند. متاسفانه نسخه‌ی کامپیوتر در اختیار عموم قرار نگرفت، اما نسخه‌ی آندروید و iOs برای همگان منتشر خواهد شد.


mashable

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. علي می‌گوید

    به نظر میرسه این بازی ها فلش هستند که به اکسل ایمپورت شده
    لطفا روش این کار رو توضیح بدید.
    ممنون