تماشا کنید: مقایسه سرعت آیفون ۶ و ۶ پلاس با تمامی نسل‌های پیشین آیفون

همانطور که می‌دانید آیفون‌های جدید علاوه بر داشتن صفحه نمایش بزرگتر از سرعت بالایی نیز برخوردار هستند. اما این سرعت تا چه حدی در عمل مشهود است؟! به نظر شما کدام مدل آیفون، سریع‌تر بوت می‌شود؟

0

برای پاسخ دادن به سوالات مذکور، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که تمامی سوالات را تا حدودی پاسخ و تحت پوشش خود قرار می‌دهد. در این ارزیابی، تمامی مدل‌های آیفون بسته به مدل گوشی از آخرین نسخه سیستم‌عامل iOS بهره می‌برند. برای مثال آیفون 2G به نسخه 3.3.1 مجهز است زیرا این نسخه، آخرین نسخه قابل نصب بر روی این مدل است.

باید بگوییم اولین گوشی که سریع‌تر از بقیه عمل می‌کند آیفون 5S است. آیفون 5S اولین مدلی هست که زودتر از بقیه آماده به کار می‌شود. بعد از بوت شدن آیفون 5S، نوبت به آیفون 6 و پس از آن به آیفون 6 پلاس می‌رسد. در کمال تعجب باید بگوییم اولین مدل آیفون، یعنی آیفون 2G گوشی بعدی است که سریع‌تر از بفیه عمل کرده و آماده به کار می‌شود. در این آزمون آیفون 4 در رده آخر قرار می‌گیرد.

همچنین در این ویدئو برای ارزیابی و تست سرعت گوشی‌ها از برنامه Geekbench استفاده می‌شود تا سرعت هر کدام از مدل‌ها از نظر نرم‌افزای نیز سنجیده شود. به دلیل این که آیفون 2G و 3G از این برنامه پشتیبانی نمی‌کنند لذا در بنچمارک نرم‌افزاری، این دو مدل حضور ندارند. پس از سپری شدن 15 دقیقه فرآیند ارزیابی در آیفون 3GS به اتمام می‌رسد اما ارزیابی آیفون 6 پلاس در کمتر از 1 دقیقه به اتمام می‌رسد. در تست سرعت وب‌گردی، آیفون‌های جدید سریع‌تر از بقیه مدل‌ها عمل کرده و صفحه مورد نظر را رندر می‌کنند.

از نظر سخت‌افزاری آیفون 2G به پردازنده تک‌هسته با فرکانس کاری 412 مگاهرتز و 128 مگابایت حافظه رم مجهز است. اما آیفون 6 و آیفون 6 پلاس هر کدام به پردازنده دوهسته‌ای با فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتز و یک گیگابایت رم مجهز هستند. این اعداد و ارقام، سیر تکاملی مدل‌های آیفون را از نظر قدرت سخت‌افزاری به خوبی نشان می‌دهد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.