بررسی کامل گوشی اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس؛ آغاز یک حضور جدی!

در بازار تلفن همراه با دو دسته روبرو هستیم برندهایی که نام آنها را فراوان شنیده‌ایم و برندهایی که نام آنها را به ندرت شنیده‌ایم. جی ال‌ایکس از برندهایی بود که تا چند سال پیش از دسته دوم به حساب می‌آمد اما پس از عرضه چندین محصول با قیمت‌های قابل رقابت در بازار و البته به لطف تبلیغات فراوان به دسته اول راه پبدا کرد و حالا تابستان امسال با عرضه گوشی هوشمند اسپایدر وان کاملا نشان داده که این بازار را جدی گرفته است. حالا این گوشی در اختیار فارنت قرار گرفته تا بتوانیم در نگاهی نزدیک‌تر این گوشی هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

276

طراحی گوشی اسپایدر وان

چه بخواهیم چه نخواهیم باید اعتراف کنیم که اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس را باید شروعی دوباره برای جی‌ال‌ایکس دانست. این را حداقل از نوع طراحی بکار گرفته شده در اسپایدر وان می‌توان فهمید. این شرکت اگرچه در طراحی گوشی‌های قبلی خود کاملا به برندهای چینی اعتماد کرده بود اما حالا از یک طراحی کاملا مستقل در اسپایدر وان بهره برده تا جایی که نمی‌توان به راحتی ان را مشابه یک گوشی یا برند خاص از کشور دوست و برادر چین دانست!

Glx-Spider-1-review-in-farnet-01

جی ال ایکس در اسپایدر وان از یک طراحی به‌روز بهره برده و هنگامی که برای اولین بار آن را از قاب روبرو می‌بینید متوجه تفاوت طراحی در این گوشی با گوشی‌های هوشمند قبلی این شرکت می‌شوید. قاب جلویی صفحه‌ای یکدست را در برابر شما قرار می‌دهد که مانند بسیاری از طراحی‌هیا روز دنیا شاهد حذف دکمه‌های فیزیکی هستیم.

به هر حال این یک محصول میان‌رده به حساب می‌اید و قرار نیست آن را با پرچمداران مطرح بازار به مقایسه بگذاریم. از این نظر می‌توان گفت پرچمدار جی‌ال‌ایکس چیزی از نظر طراحی در مقایسه با همرده‌های خود کم ندارد و حتی از بسیاری از گمنام‌های بازار بهتر ظاهر شده است. اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس اگر چه از وزن 160 گرمی نه چندان سبک برخوردار است اما ابعاد 143 در 73.7 در 9 میلیمتر از این گوشی یک گوشی تقریبا خوش‌دست ساخته است.

جنس بدنه پلاستیک سخت است که عجیب به نظر نمی‌رسد. در داخل جعبه دو قاب پشتی سفید و مشکی قرار داده شده که قاب پشتی سفید زیباتر به نظر می‌رسد اگر چه با توجه به جنس آن امکان لیز خوردن آن از دست وجود دارد اما در عین حال قاب مشکی با توجه به جنس آن به راحتی خط و خش را بر روی خود به جا می‌گذارد و علاقه عجیبی به اثر انگشت شما دارد. شاید به همین خاطر باشد که جی‌ال‌ایکس سنگ تما گذاشته و برای حفظ ظاهر آخرین پرچمدار خود در جعبه این گوشی قاب ژله‌ای محافظ و حتی برچسب محافظ صفحه نمایش نیز قرار داده است.

در قاب جلویی دستگاه همانطور که گفتیم تقریبا با سطحی کاملا مشکی روبرو هستیم که سه کلید لمسی هم، مولتی تسکینگ و بازگشت در پائین صفحه نمایش در کنار میکروفون دستگاه قرار گرفته و در بالای صفحه نمایش نیز شاهد خروجی صدا، سنسور نور و دوربین دوم هستیم.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-10

شاید یکی از معایب طراحی اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس محل قرارگیری درگاه شارژ آن است که جی‌ال‌ایکس آن را به بالای دستگاه و در کنار درگاه جک 3.5 میلیمتری هندزفری فرستاده است. این درحالیست که لبه پائینی کاملا خلوت است و خبری در آن نیست و در طراح‌های جدید اصولا درگاه هندزفری دستگاه در لبه پائینی قرار می‌گیرد.

در قاب پشتی شاهد دوربین 13 مگاپیکسلی و فلش ال‌ئی‌دی در یک محیط مستطیلی هستیم که کاملا با رنگ خاص خود از سایر قسمت‌های بدنه پشتی جدا شده و در بالای مرکز قاب شاهد لوگوی برجسته جی‌ال‌ایکس هستیم که منافذ اسپیکر گوشی در پائین دستگاه را تنها گذاشته است. رعایت برخی نکات جزئی در طراحی از جمله بهتر شدن نحوه نوشتن میزان رزولوشن دوربین و یا نوع لوگوی بکار گرفته شده می‌توانست به زیباتر شدن قاب پشتی کمک کند.

در لبه سمت چپ گوشی باز هم خبری نیست که چندان عجیب نیست اما در لبه سمت راست، جی‌ال‌ایکس دکمه‌های پاور و ولوم کم و زیاد کردن صدا را قرار داده با توجه به ارتفاع مناسب آنها شاهد عملکرد خوبی هستیم و به راحتی هنگامی که گوشی در دست گرفته می‌شود می‌توان آنها را به سرعت پیدا کرده و استفاده نمود.

قاب پشتی را که بردارید با باطری و درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه میرو اس دی روبرو می‌شوید. اسپایدر وان به دو درگاه سیم کارت میکرو سیم و مینی‌سیم مجهز شده و درگاه کارت حافظه میکرو اس دی نیز در پائین محل قرارگیری سیم کارت اول قرار گرفته است. این را گفتیم چون جی‌ال‌ایکس به نظر علاوه بر اینکه جای مناسبی را برای کارت حافظه تدارک ندیده عبارت مناسبی را هم برای اشاره به محل کارت درج نکرده است!

صفحه نمایش اسپایدر وان

صفحه نمایش اسپایدر وان را می‌توان یک نقطه قوت دیگر برای این گوشی میان‌رده دانست. اسپایدر وان از صفحه نمایش 5 اینچی اچ دی IPS با رزولوشن 720 در 1280 بهره می‌برد که این ارقام ما را به تراکم پیکسلی 294 می‌رساند که رقم مناسبی به نظر می‌رسد.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-15

روشنایی و کنتراست صفحه نمایش کاملا مناسب است و تجربه تماشای فیلم در آن کاملا لذت‌بخش است. استفاده از گوشی در زیر نور آفتاب البته اگر صفحه نمایش گوشی تمیز باشد چندان سخت نیست و زاویه دید صفحه نمایش هم در حالت اتوماتیک مناسب به نظر می‌رسد. صفحه نمایش اسپایدر وان قادر به تولید 16میلیون رنگ می‌باشد و رنگ‌های به نمایش درآمده کاملا گرم، عادی و اشباع نشده به نظر می‌رسند.

کارآیی و سخت‌افزار اسپایدر وان

اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس از پردازنده چهار هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی Cortex A7، پردازنده گرافیکی Mali 400 و 2 گیگابایت رم بهره می‌برد. پردازنده این گوشی از فناوری 28 نانومتری بهره می‌برد که با توجه به مشخصات آن می‌توان انتظار پشتیبانی از تصاویر فول اچ دی و همچنین دوربین‌هایی با کیفیت 13 مگاپیکسلی را از آن داشت. این پردازنده معمولا برای گوشی‌هایی با صفحه نمایش اچ دی بکار گرفته می‌شود که با توجه به مشخصات دوربین و صفحه نمایش اسپایدر وان کاملا مناسب و حتی فراتر از انتظار است. کار با گوشی کاملا روان به نظر می‌رسد و هیچگونه تاخیری در اجرای برنامه‌ها به نظر نمی‌رسید.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-16

پردازنده گرافیکی جی‌ال‌ایکس همانطور که گفتیم مدل Mali 400 است که یک پردازنده گرافیکی متوسط و نه چندان قوی به حساب می‌آید که البته برای یک گوشی میان‌‌رده کاملا مناسب است. با استفاده از این گوشی می‌توان بازی‌های سنگین مانند آسفالت 7 را نیز به اجرا در اورد اما مطمئنا در بازی‌هیا سبک‌تر عملکرد بهتری دارد و در اجرای بازی‌های سنگین شاهد افزایش مشاهده لگ و کاهش تعداد فریم‌های به نمایش درآمده پس از طولانی شدن انجام بازی هستیم. داغ شدن گوشی که به امری متداول در بین گوشی‌های هوشمند تبدیل شده نیز مطابق معمول در هنگام انجام بازی‌هیا سنگین به مدت طولانی بر روی قاب پشتی کاملا حس می‌شد.

میزان رم به کار گرفته شده کاملا مناسب این گوشی است اگر چه معماری DDR2‌ به‌کار گرفته شده در ان برخی اوقات در هنگام مولتی تسکینگ کاملا شما را دست تنها خواهد گذاشت که شاید اصلا به نظر شما نیاید!

Glx-Spider-1-review-in-farnet-17

حافظه داخلی اسپایدر وان نیز 16 گیگابایت است که با توجه به فضای مورد استفاده سیستم عامل چیزی در حدود 12 گیگابایت در دسترس شما قرار می‌گیرد و البته می‌توانید با استفاده کارت‌های حافظه جانبی این میزان را 32 گیگابایت دیگر نیز افزایش دهید. اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس همچنین از قابلیت OTGپشتیبانی می‌کند. در ادامه می‌توانید نتایج بدست آمده در بنچمارک‌های مختلف توسط این گوشی را ببینید.

اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس یک گوشی دو سیم کارته همزمان فعال است و این به آن معناست که هر دو سیم‌کارت این گوشی به صورت همزمان فعال و روشن بوده و می‌توانید تماس تلفنی و یا پیامک دریافتی بر روی هر دو سیم کارت را به صورت همزمان دریافت کنید.و همچون همیشه و به طور معمول با استفاده از تنها یکی از دو درگاه این گوشی دو سیم کارته می‌توانید به شبکه 3G متصل شوید.

نرم‌افزار

مطمئنا اگر از رابط‌‌ کاربری گوشی‌های هوشمند هواوی استفاده کرده باشید با دیدن رابط کاربری اسپایدر وان به شباهت آن پی خواهید برد. اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس از اندروید 4.2.2 بهره می‌برد که رابط کاربری آن خوشبختانه توسط این شرکت شخصی‌سازی شده و دیگر شاهد اندروید خام بی‌رنگ و روح در گوشی‌های این شرکت نیستیم!در حین بررسی به وجود برخی باگ‌های جزئی در نرم‌افزار گوشی پی بردیم که مطمئنا برای اولین تجربه یک شرکت چیز چندان عجیبی نیست اما می‌توان ان را شروعی خوب برای جی‌ال‌ایکس دانست.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-18

جی‌ال‌ایکس در این رابط کاربری که ظاهرا اسم خاصی هم ندارد از لانچری ساده و البته با جلوه‌های گرافیکی متنوع بهره برده که جی‌ال‌ایکس اجازه تغییر این لانچر را به شما نمی‌دهد (شبیه هواوی) و مطابق معمول اپلیکیشن‌های رسمی جی‌ال‌ایکس در آن خودنمایی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به GLX App Center (فروشگاه اپلیکیشن جی‌ال‌ایکس)، GLX Transfer (اپلیکیشن چت گروهی و ارسال مستقیم برنامه میان دارندگان برنامه) و اپلیکیشن به‌روزرسانی این گوشی با عنوان Wireless Update که جای خالی آن در میان گوشی‌های این شرکت حس می‌شد و البته امیدواریم شاهد عرضه آپدیت توسط ان نیز باشیم!

در میان قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی از دو قابلیت هرگز نمی‌توان گذشت که واقعا برای این گوشی به عنوان گوشی میان‌رده جای تحسین دارد. این قابلیت در گوشی‌های مطرح بازار وجود دارد اما قرار دادن این قابلیت و یا قابلیت‌های مشابه در گوش‌های جی‌ال‌ایکس نشان می‌دهد که قرار است شاهد پیشرفت در نرم‌افزار گوشی‌های این شرکت نیز باشیم.

در اسپایدر وان شاهد گنجانده شدن قابلیت کنترل دستگاه با استفاده از حرکت در برابر سنسور نوری قاب جلویی هستیم. به طور مثال وقتی این قابلیت فعال باشد می‌توانید با حرکت دادن دست خود در برابر دوربین دوم دستگاه، در میان تصاویر گالری حرکت کنید، آهنگ در حال پخش را تغییر دهید، در میان صفحات لانچر جابجا شوید و ظاهرا عکاسی نیز کنید که این آخری برای ما عملکرد خوبی نداشت و امیدواریم با عرضه آپدیت باگ‌های نرم‌افزاری موجود بر روی گوشی به طور کامل برطرف شود.

دوربین اسپایدر وان

تا همین جای مطلب هم طاقت آوردیم که این موضوع را بگوئیم! نکته عجیب در مشخصات دوربین این گوشی این است که نرم‌افزارهای بنچمارک سخت‌افزار، رقم مگاپیکسل گوشی را 16 نشان می‌دهند و حتی در تنظیمات دوربین این رقم به وضوح مشهود است اما بر روی بدنه جی‌ال‌ایکس و حتی به طور رسمی این رقم 13 مگاپیکسل اعلام شده است. در تصاویر ثبت شده نیز اطلاعات تصاویر حاکی از 15.9 مگاپیکسلی بودن عکس‌ها دارد!

Glx-Spider-1-review-in-farnet-23

13 یا 16 که اگر 16 باشد به نفع شماست! اسپایدر وان از سنسور 16 مگاپیکسلی دوربین با لنز 4 میلیمتری با گشادگی f/2.4 و فلش ال‌ئی‌دی برخوردار است.

این مشخصات فنی نشان می‌أهد که با دوربین خوبی روبرو هستیم که البته چندان خوب عمل نمی‌کند و تصاویر را با کیفیت پائین‌تر از رقم مگاپیکسل و مشخصات فنی خود ثبت می‌کند. تصاویر گرفته شده با دوربین اسپایدر وان کاملا از نظر رنگ و نور دچار مشکل هستند و تصاویری سرد به ثبت رسیده و در محیط‌های کم‌نور نیز دچار مشکل بودیم و در کل می‌توان گفت که دوربین اسپایدر وان اصلا راضی‌امان نکرد!

در هر صورت قابلیت ثبت موقعیت مکانی تصاویر و فیلم‌های گرفته شده (Geo tagging)، عکاسی از جسم در حال حرکت، تشخیص لبخند، تشخیص چهره، فوکوس اتوماتیک از ویژگی‌های قرار داده شده در دوربین اسپایدر وان است و می‌توان تصاویر ویدئویی را با کیفیت FHD 1080P و نرخ 30 فریم در ثانیه ثبت کند. اینها را گفتیم چون به شدت منوی دوربین گوشی گیج و سردرگم است و شاید هیچوقت نتوانید امکانات را به راحتی در آن بیابید.

در هنگام عکاسی با دو نسبت 4:3 و 16:9 روبرو می‌شوید که در نسبت ابعاد 16:9 شاهد تصاویر عریض 13 مگاپیکسلی بودیم! شما همچنین می‌توانید با این دوربین تصاویر را به صورت HDR به ثبت برسانید که ما تفاوتی میان آن با تصاویر عادی ندیدیم.

دوربین قاب جلویی بر خلاف همتای قاب پشتی خود دوربینی کاملا مناسب برای تصاویر سلفی است که این روزها در کوچه و خیابان جماعت مشفغول به آن را فراوان می‌بینید و حداقل از این نظر اسپایدر وان واقعا راضی‌کننده ظاهر شده است.

صدا: تنها صداست که می‌ماند!

اسپایدر وان از یک بلندگوی قوی در پشت دستگاه برخوردار است که صدایش واقعا بلند است که مطمئنا باید به کم کردن صدای آن در انجام کارها عادت کنید.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-25

کیفیت صدای بلندگو مناسب اما عالی نیست و نمی‌توانید زیر و بم صدا را کاملا تشخیص دهید. کیفیت صدای بلندگوی مکالمه مناسب و عادیست و مشکلی در آن ندیدیم!

باتری اسپایدر وان

اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس اگر قرار باشد با صرفنظر کردن از باقی ایرادات ان مطرح شود یک ایراد بزرگ دارد که نمی‌توان از آن گذشت و به آن اعتراف نکرد: باتری. تنها عضوی که به صورت ناشایست در میان قطعات این گوشی قرار گرفته می‌توان گفت باتری آن است.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-24

اسپایدر وان از یک باتری این گوشی از یک باتری 2000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد که برای یک گوشی با این پردازنده و صفحه نمایش نمی‌توان گفت مناسب است. اگر قصد دارید در طی روز فیلم تماشا کنید و زیادی اهل بازی هستید و اصلا هم کم‌حرف نیستید لطفا همیشه شارژر به همراه داشته باشید. در غیر این‌صورت مطمئنا هر شب باید دستگاه خود را به شارژ بزنید. البته باتری برای این دستگاه‌ها ممکن است در سری بعدی محصول دچار بهبود شود.

جمع‌بندی بررسی اسپایدر وان

اسپایدر وان را می‌توان تجربه جدی جی‌ال‌ایکس برای حضور جدی‌تر در بازار توصیف کرد. مشکلات و ایرادهاتی که گفتیم شاید در گوشی‌هیا مطرح بازار هم بتوان پیدا کرد که به لطف خوشنامی برندشان پنهان می‌مانند. اسپایدر وان مطمئنا گوشی است که پیشنهاد دادن آن با توجه به قیمت عرضه شدن کار چندان سختی نیست. امیدواریم این شرکت با ادامه این روند پرچمدار شایسته‌تری را روانه بازار کند.

این گوشی در حال حاضر (سی ویکم شهریورماه 1393) در فروشگاه آنلاین جی‌ال‌ایکس به قیمت ۵۹۹ هزار تومان به فروش می‌رسد و در درون جعبه آن علاوه بر گوشی می‌توانید یک قاب پشتی اضافه، قاب ژله‌ای، برچسب محافظ صفحه نمایش، هدفون، شارژر و کابل یو.اس.بی را ببینید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

276 نظر برای این مطلب
  1. حامد می‌گوید

    سلام من گوشی اسپایدرو ندیدم اما دوستم یه جی ال ایکس مدل پایین تر داشت گذاشته بود تو جیبش ال سی دیش شکست اگه گوشی با کیفیت بسازن من خودم میرم جی ال ایکس میگیرم

  2. آپرانیک می‌گوید

    با این وضعیت خراب اقتصادی بازار کار، این گوشی رو اگر هم کسی‌ بخره باید تنها در راستای حمایت از کارگر ایرانی‌ بخره که پولی‌ تو جیب کارگر ایرانی‌ بره نه چیز دیگر نه چینی‌ و اگر این گوشی کاملا ایرانی‌ بود و ۱۰۰۰‌ها ایراد هم داشت باز ارزش این را داشت که برای آن بحث کرد و انرژی مصرف کرد تا شرکت سازندهٔ آن بتواند ایرادات آن را بر طرف کند اما جنس چینی‌ اصلا ارزش نگاه کردن هم نداره چه برسه که درباره‌ آن مقالات نوشت و بحث‌ها کرد و انرژی برق و هزینه و حجم اینترنت رو به هدر داد(نگاه کنید به خود چینی‌‌ها آیا آنها لوازم‌ها سخت چین را استفاده میکنند جواب منفی‌ است امر‌ها هم نشان میدهد که چینی‌‌ها بیشتر مایل به استفاده از تکنولوژی‌ها و اجناس ساخت کشور‌های دیگر هستند مثل ساده آن درباره‌ ماشین‌های سواری‌ مصداق است)

    قدیمی‌‌ها خوب مثال‌های داشتند و می‌گفتند که؛ خر همون خر هستش فقط پالونش عوض شده !! مصداق همین گوشی‌های چینی‌ هستش جنس چینی‌ بکشنش باز همون جنس چینی‌ هستش حتا اون کالا‌های چینی‌ که به اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی صادرات میشه و عنوان کلاس یک در آنها درج شده !! اینجا جای آن نیست که درباره‌ سیاست‌های اقتصادی چینی‌‌ها نوشت و بحث کرد اما اگر از اصل‌های کلی‌ آن آگاه باشید آنگاه جملات نوشته شده من در بالا را تنها قطره‌ای از حقیقت در اقیانوس می‌بینید. به نظر شخصی‌ من جامعه جهانی‌ باید چینی‌‌ها را وادار کند که برای پروژه‌ها و تحقیقات محیط زیستی‌ بیشتر سرمایه گذاری کنند چرا که آنها بیشترین گاز‌های گٔل خانه ای‌ را تولید میکنند و کره زمین که متعلق به همگان است را آلوده و خسارت‌های جبران ناپذیری را به آن وارد میکنند و در ازای آن جنس‌های بی‌ کیفیت تحویل بازار‌های جهانی‌ میدهند تا سود‌های کلان کنند و روستا‌ها و دهکده‌های خود را ظرف ۴سال تبدیل به شهر‌های مدرن کنند.

  3. محمد 110 می‌گوید

    عامو این حرفا چیه که هی 250 بزار روش برو گلکسی بخر . آدم مگه گنا شده که بره گوشی گلکسی بخره البته اونم خوبه ولی باید از جنس خودمون حمایت کنیم. چون واقعا این بار GLX گوشی فوق العاده ای زده .

  4. جواد می‌گوید

    سلام بچه ها به نظرمن بین جی ال ایکس و هواوی جی ال ایکس بهتره تازه این برنامه های سلامتی هم داره وخیلی چیزای دیگه که هواوی نداره هتی گروناش مث میت7 این یه شروع عالیه واثه ایران قیمتشم مناسبه حتما بگیرید

  5. mr.zed می‌گوید

    می دونی چرا جنسای ایرانی بد هستن؟؟ چون گمرکیه مواد اولیه بیشتر از کالای کامل هست و سرمایه داران ایرانی به جای این که برن کارخونه بزنن و به اقتصاد کشور کمک کنن میرن کالای کامل وارد میکنن و فقط به اقتصاد شخصی سرمایه دار و کشور صادر کننده کمک میکنن!! و عامل همه اینها خود ما هستیم که که خود باوری ندارم و فکر میکنیم مرغ همسایه غازه!! آره خوب غاز هست ولی اگه کمی تولید کننده هامنو حمایت کنیم مرغ ما غاز میشه مثل سابق که کشور های دیگر برای کفش ملی ایران صف میموندن و… . در ضمن هیچ تولید کننده ای بدش نمی آید که به مشتری هاش جنس درجه یک بده و نام کار خونه اش رو معروف کنه و تولیداتش به بازار جهانی بره!!فقط یکم همایت میخواد.
    فکر کنم جی ال ایکس با این spaider 1 برادریشوثابت کرده.

    با تشکر ستاد مبارزه با مواد مترقه

  6. رضا می‌گوید

    مزخرف….. بیخود پولتون رو دور نریزین دوستان!!!!!!!!!!!
    از ما گفتن بود. گوشی های سامسونگ و آیفون و سونی و الجی یه چیز دیگست با یک دنیای دیگه……….
    جی ال ایکس و دیمو و …. همشون قطعات چینیه که فقط در ایران مونتاژ و سرهمبندی شده. همین.

  7. مهدی می‌گوید

    سلام ظاهر خیلی تکراری داره اما خوب ایرانیه اگه ورژن آندرویدش بالا بود میگرفتم 4.2 دیگه خیلی قدیمی هست اگه آپدیت واسش بده میخرم

    1. حمید می‌گوید

      آپدیت 4.4 گوشی اسپایدر اومده می تونید آپدیتش کنید برای اطلاعات بیشتر به سایت جی ال ایکس قسمت نظرات برید http://shop.glxphone.ir/%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B1-1-1-glx-spider
      با خوندن نظرات کسانیکه خریدن میتونید متوجه خیلی موارد بشید و بدور از پیش داوریهایی که میشه تصمیم بگیرید نگران آپدیت نباشید 4.4 اومده

  8. بهروز می‌گوید

    با سلام
    خدمت دوستان عزیز عرض کنم که بنده خیلی وقته میخوام گوشی بخرم ( توی رنج یک میلیون تومان) بخاطر اینکه هیچ گوشی ای کامل نیست باید براساس نیازهای خودمون گوشی انتخاب کنیم. مثلا بنده بخاطر کارم نیازه یکسری اطلاعات رو همیشه همراه داشته باشم و اونها رو هرلحظه بروز رسانی کنم؛
    یکی از قابلیتهای خوبی که یک گوشی میتونه داشته باشه و نشانه ی حرفه ای بودنش هست داشتن ویرایشگر متن و اسناد آفیس هستش که توی گوشی های رده ی میانی اکثر مدلهی هوواوی این قابلیت رو دارند.
    در کل با احترام به تولیدات ملی و ایرانی؛ من گوشی هوواوی G750 رو با 140-50 تومان بیشتر انتخاب کردم !

  9. amir bg می‌گوید

    خوب واقعا جهش خوبی کرده و نصبت به قیمتش گوشی خوبی هست ولی باید قبول کرد رقیب اصلی این گوشی هوایی هست چون هردو ارزان قیمت هستن ولی هوایی الان جلو تر است

    به امید روزی که glx را با پرچم داران سال مقایسه کنیم

  10. دانشجو می‌گوید

    آقای سلیمانی که تحصیل کرده مملکت ماست این حرفهارو بزنه دیگه از بقیه چه توقعی میشه داشت -اقا شما گوشی رده پایین خریدی خراب شده دیگه نباید یک گوشی خوب مثل اسپایدر وان رو که مشخصه کلی واسه تولیدش زحمت کشیده شده رو ببری زیر سوال_ضمنا دوستان من گوشی رو دیدم وخیلی عالی به نظر اومد

  11. فاطمه می‌گوید

    من از این گوشی ها نداشتم ولی بابررسی هایی که کردم فهمیدم که این گوشی نسبت به کالاهای مشابه خاریجیش هم از نظر قیمت و هم ازنظر قابلیت هاش فوق العاده است واز همه مهمتر با خرید این محصول میتونیم از کالاهای ایرانی حمایت کنیم.

  12. حسین می‌گوید

    جنس ایرانی بخرید تا پیشرفت کنه کشور .ژاپن از بس این کارو کرد پیشرفت کردن.

  13. هومن می‌گوید

    فقط بازار گرمی هستش واین تبلیغات فقط واسه فروش هستش من میگم بخاطرقیمت بالای که داره ارزش هزینه نداره با۵۵٩٠٠٠تومن میشه بهترین گوشی هاوایی وسامسونگ بگیریم.

    1. حمید می‌گوید

      این گوشی اگه اسم ایرانی روش نبود انقدر قیمتش نبود با این امکاناتش قیمتش خیلی بیشتر بود البته سالهای قبل هم که گوشی کلاسیک 2680 اومده بود هم بعضیها جوری بد میگفتن ازش و ته دل آدم و خالی میکردن که آدم می ترسید از خریدش ولی وقتی به من هدیه دادن همون گوشی کلاسیک و اولش بدم میومد حتی خجالت میکشیدم بخاطر برندش و اون مسائلی که ازش شنیده بودم دستم بگیرم ولی وقتی خودم باهاش کارکردم بدور از پیش قضاوتها دیدم گوشی خوبیه هیچکدوم از ایرادهایی که میگفتنم مثل اینکه دو سیم کارتش باهم کار نمیکنه و آنتن نمیده رو هم نداشت الان چون خودم دیدم که بد نبود مطمئنم این تخریبها هم مثل همون تخریب 2680 جی ال ایکس و برای ترسوندن و ته دل و خالی کردن گوشیهای خوب سامسونگ و هووایی ((با 16 گیگ حافظه داخلی مثل اسپایدر)) قیمتش خیلی بیشتر ازاین حرفاست شما هم تا ندیدید و دست نگرفتید تخریب نکنید با اینکارتون غیر از اینکه چند تا کارگر و از نون خوردن بندازید هیچی نداره

  14. هومن می‌گوید

    با سلام…. با توجه به تفاسیر ذکرشده معلوم میشه گوشی اسپاپدرزیاد خوب نیست واین اطاعات برای گوشی اسپایدر فقط جنبه تبلیغاتی داره درضمن قیمتش خیلی بالاست به نظر ۵٩٩تومن هرکه داشته باشه میتونه گوشی سامسونگ گراندبگیره وقیمت این گوشی اسپایدر خیلی غیرواقعی میباشد. ومشخص میشودباطری اسپایدر قوی نیست.

  15. سعید می‌گوید

    من مغازه موبایل فروشی تو فخداباد شیراز دارم…این گوشی اگه از یه برند مطرح بود این قیمتش نبود

  16. مرتضی سلیمانی(کارشناس حسابداری)استان فارس می‌گوید

    بیایدالکی شعارندیم،چراکالاهای ایرانی رابه بهترین روش وشیوه رایج تولیدنمیکنند،چراجنس های ایرانی درمقابل جنس های خارجی بازارندارندونمیتوانندرقابت بکنند،چراکالاهای ایرانی دربازارهای خارجی نیستندویاتوان رقابت بااجناس خارجی راندارد وتقاضابرای اجناس ایرانی خیلی کمه؛کی میدونه دلیل شو:واسه اینکه کالاهای که تولیدمیشه توایران خیلی خیلی بی کیفیت وبی اعتبارنداگه هم کالا ی خوب تولیدمیشه صادرمیکنندبه کشورهای خارجی.وبی کیفیتاشوواردبازارداخل میکنند،میدونستیدکه قسمتی ازبوجه کشورچینوبراساس صادرات به ایران وخریدایران میبندند.من یه گوشی جی ال ایکس تی تو،ولاسترگرفتم بعدازچندماه مشکل درست کردندهرتعمیکاری بردمش قطعه وعیبشوتشخیص ندادنددرستش نکردند.نمایندگیهاشون هم درستش نکردند.به همین خاطرگوشی جی ال ایکس نمیگیرم

  17. مها می‌گوید

    من گوشی اسپایدر گرفتم ازش راضی هستم،بااین قیمت میشه گوشی دیگه ای خرید از برندهای دیگه امااسپایدر ارزششو داره که هزینه کنی وبخریش
    کارای ایرانی میتونه بهترین باشه فقط اگه حامی داشته باشه.

    1. مریم می‌گوید

      سلام برای من ضبط صدا خیلی مهم گوشی خودم کلاسیک ضبط صداشم وحشتناک میخوام گوشی لمسی بخرم ضبط صداش چطوره شما که دارید از ضبط صداش راضی هستید؟منظورم ضبط خودکار مکالمه نیست اون عالیه میدونم منظورم اینه که اگه بخوام آهنگی یا صدایی رو همینطوری ضبط کنم خوب جواب میده یا نه

  18. علی می‌گوید

    داداش زاپن میدونین چرا الان شده زاپن که ما ارزوی کالاهای زاپنی رو داریم؟چندین سال پیش که زاپن در جنگ به سر میبرد و هیچ کارخونه ای چیزی نداشت مردمش گفتند ما جنس خارجی نمیخریم و جنش و تولید ملی میخوایم و پاشم وایسادن و حدود شیش ماه مردم دمپایی پا نمیکردند و پا برهنه راه میرفتند تا بلاخره دمپایی زاپنی خودشون ساخنتند .همون دمپاییهای که شصت پا میره یه طرف و چهار تا دیگه شصت میره اونطرف و فقط یه بند جلو و وسط دمپایی هست رو میگم.حالا چی ما ایرونی ها همش دنبال جنس خارجی هستیم و خودمونو داریم بدبخت میکنیم پولا مون رو میدیم خاجیا گوله میکنن و دوباره بهمون حمله میکنن.اقا جنس خارجی نخرین تو رو خدا.منم میدونم کیفیتشون بهتره ولیاگه ما حمایت کنیم و جنش ایرانی بخریم به خدا گوشی که هیچی ماشین میزنیم بهتر از اونا.وقتی که شما یه مغازه ی کوچیکی بزنید ولی مشتری نداشته باشین هرچند جنساتون خوب و عالی باشه باید درشو ببندین و مغازه رو جمع کنین ولی اگه مشتری زیاد داشته باشین هم مغازتونو بزرگتر میزنین و هم حرفه ای تر کار میکنین و جنسای بهتری میارین و یا مسازین که مشتریاتون از دست نرن و حتی چندین شعبه هم اگه کارتون بگیره میزنین.همهی اینا رو هممون خوب میدونیم ولی حیف که عمل نمیکنیم.افسوس افسوس.برید همون جنسای چینی بخرین گردن چین و امثالش کلفت بشه .بابا جنش ایرانی بخرین وضع اقتصادی خودتون هم بهتر میشه .خواستین یه سرچ بکنین در مورد اقتصاد میفهمین چی میگم.ببخشید اگه لحن سخنم بد بود .به امید دیدار قیامت

    1. عرفان می‌گوید

      اخ خدا پدرتو بیامرزه
      اونا اون زمان میگفتن ما حاضریم ضرر بکنیم
      ولی کشورمون پیشرفت کنه
      این طرز فکر به اینجا رسوندتشون
      در جواب اونایی که میگن این گوشی چینیه
      شما اسم این گوشیو به زبان چینس سرچ کن
      اگه یه مطلب اورد
      اخه چرا انقدر تو سر ایرانمون میزنین
      ما که ایرانی هستیم حداقل پیش خودمون ایرانو بالا نبریم کی میخواد بالا ببره???
      خدایی این گوشی یکی از بهترین گوشیایه که با این قیمت میتونی پیدا کنی
      شما انتظار داری 600 هزار تومن بدی جی ال ایکس ایفون . تحویل بده بهت?
      یکم درست فکر کنیم و تو سر کشورمون نزنیم

  19. محمد می‌گوید

    با سلام. خدمت دوستان.من اول از گوشی جی ال ایکس خیلی بدم مومد و متنفر بودم در صورتی که یه مدلش {2650}رو چند سالی بود که داشتم و خدایش هم گوشی سگ جونی بود و بعد از چند سال که داشتمش گزاشته بودم تو فریزر یخچال که مرحوم شد.و این تنفرم از همش از اظرافیانم بود که میگفتند اشغاله و این جور چیزا ولی من بدی از اون گوشی قبلیم نداشتم.ولی الان که این گوشی رو گرفتم میبینم خیلی عالیه و قابش فقط میارزه به صد تا هواوی.ولی در مقایسه با گوشی های پرچم دار و گرون قیمت باید بگم خوب نیست که البته هر چی پول بدی اش میگیری.در کل بگم همه چیش عالیه و اگه همین گوشی روش ارمسامسونگ داشت الان قیمتش یکو پونصد بود نه شیسصد تومن .و این گوشی نسبت به مارکای مثل هو ا وی و غیره هم قیمتش عالیه و هم امکاناتش و مطمعن باشید که گووشی بدی نیست و همه جو نرم افزار و بازی سنگینی رو به راحتی باز میکنه.دوربینش هم خوبه و الکی عیب روش نزارین .اره اگه با دوربین گوشی های پرچم دار مقایسه کنین دوربینش خوب نیست ولی اون پرچم دارا قیمتش دیگه دور رو بر دو تومن هست.در مورد باتریشم باید بهتون بگم که همهی گوشیهای اندرویدی باتریش تا یه روز دووم میاره اگه باهاشون کار کنی .والامن اچ تی سی ام هشت دارم که باتریش داخلیه و یه روز بیشتر نمیره.در مورد منو و رابط کاربری هم اگه خواستین یه چیز با حال باشه برین تو سایتا یه دونه لانچر حرفه ای روش نصب کنین نه سرعت گوشی کم میشه و نه عیبی داره من خودم گو لانچر نصب کردم و خیلی م ازش راضی ام.مشخصات سخت افزاری بالایی داره.

  20. محمد می‌گوید

    ۲۵۰ بزارید روش برید یه گلگسی بخرید از این بهتره

  21. جوان می‌گوید

    دوستان باید بگم این گوشی هیچی کم نداره دوربینش هم خیلی خوبه البته باید حرفه ای باشی تا باهاش عکس خوب بگیری البته اگه اپلیکشن خوب روش بندازی خیلی بهترهم عکس میگره – تنها مشکل این گوشی باتریشه نمیشه روش حساب کرد مثلا با 2 یا 3 ساعت مکالمه تموم میشه خلاصه به نظرم باید فقط روی باتری کار کنن

    1. خسروی می‌گوید

      سلام
      دوستانی که مشکل باتری دارند با یک تکنیک ساده، مدت زمان بقای شارژ باتری افزایش قابل توجهی پیدا می کند.
      سنسورهای «تشخیص حرکت» و «چرخش خودکار» را غیرفعال کنید! به طور عجیبی در حفظ باتری تاثیر دارند. تجربه شخصی است. سنسور حرکت را که زیاد لازم نمی شود می توانید از تنظیمات گوشی غیرفعال کنید. چرخش صفحه هم از منوی بالا به پایین (drop-down) غیرفعال می شود و در زمانهایی که لازم دارید دوباره فعال کنید.

  22. کاوه می‌گوید

    من دو تا از محصولات GLX خریدم G5 , SPIDER .
    واقعا راضی هستم بسیار خوب و عالی کار میکنند پیشنهادم اینه بجای خرج پول الکی برای مارک های دیگه که فقط جیب واردکنندگان میره از کسان دیگه که گوشی رو دارند تحقیق کنید تا مطمئن بشید لطفا از کسانی که گوشی های سری جدید رو دارند مثل G5 / SPIDER / SPIDER1

  23. امین طالبی می‌گوید

    من خودم ایفون 6 دارم ولی خدایی این چیزی که از جی ال ایکس دیدم واسه یه شرکت تقریبا اسما ایرانی خیلی عالیه وتصمیم گرفتم با توجه به اینکه از ایندروید راضی نیستم برم یه دونه بخرم فقط به خاطر حمایت ازمحصول ایرانی فقط وفقط ،به امید پیشرفت روز افزون این شرکت و روزی که این برند جهانی بشه و اون طرف ابها خریداریش کنن البته باید واقع بین بود که فاصله ها فرسنگ فرسنگ بین این و ان:-)

    1. ؟ می‌گوید

      احسنت
      دمت بیست
      ما که پول نداریم ولی احسنت

    2. ردمجو می‌گوید

      سلام
      من خودم یک اسپایدر ۱ دارم
      خیلی راضیم
      نقدهای سایت هم منصفانه بود

      حمایت از تولیدملی افتخار منه
      حتی اگر گوشی داغونی بود
      که حالا نه داغون،بلکه عالیه

  24. محمد می‌گوید

    ۲۵۰ بزارید رو پولتون یه سامسونگ slll بخرید از این خیلی بهتره

  25. مریم می‌گوید

    250بزارید روپولتون برید یه سامسونگslll بخرید بهتر از اینه
    من قبلش میخواستم اسپایدر بخرم ولی یکی از دوستان slllرو بهم معرفی کرد با هر دو تاشون هم کار کردم آخر سر هم سامسونگ رو خریدم چون خیلی از این بهتره
    دوستان لطفا قبل از خرید باهاش کار کنید ببنید به دردتون میخوره یا نه

    1. وحید می‌گوید

      سلام من خودم یه دونه دارم واقعا راجع ب دوربینش کم لطفی شد در این نقد اولا باید لنزش تمیز باشه دوما باید در منوی گوشی اشباع را بالا ببریم و هر بار ک از دوربین خارج می شویم باید این کار را بکنیم بعد خواهی دید که چ عکسایی واست می گیره

    2. صادق می‌گوید

      سلام
      مریم جون میشه بگی اون گوشی شرکتش از کجا به اینجا رسیده؟ از اول که اینجور نبوده. من و وطن پرستا پولشون رو به جنس باکیفیت ایرانی میدیم ولی پولمونو به جنس با کیفیت تر خارجی نمیدیم. دوست دارم کشورم و مردمش پیشرفت کنن.
      من گوشیشو خریدم عالی بخدا مشابهش تو گوشیای مارک بالای یک تومن.
      زنده باد ایران و ایرانی

    3. رضا می‌گوید

      سلام . من با نظر شما موافقم . با همین پول میشه مثلا هواوی جی 6 خرید که به مراتب از این اسباب بازی چینی بهتره . جی ال ایکس ایرانی نیست . یه برند فیک و بی کیفیته که توسط عده ای کلاهبردار به نام گوشی ایرانی فروخته میشه برای تولیدش هم از بی کیفیت ترین قطعات چینی استفاده شده . این آشغال با هواوی و آلکاتل هم قابل مقایسه نیست سامسونگ و …. که جای خود دارد

      1. سینا می‌گوید

        خواهشا تا اخر بخونید عزیزان

        واقعا جای تاسف داره … ایران داره به کجا میره. فکر میکنی سامسونگ چهجوری به اینجا رسید ..باور کن سامسونگ هم مثل جی ال ایکس بود ولی می دونی چهجوری به اینجا رسید :::::(باور نداری برو تحقیق کن)کشور کره رفت خودش از واردات گوشی تحریم کرد.
        و بعد مردمش مجبور به خریدن گوشی های خودش کرد(سامسونگ و اپل). نتیجه چی شد همهی مردم فقط می بایست از گوشی های خودشون استفاده می کردند. بعد از یکی دو سال تحریم ها رو کشور کره برداشت و هیچ مردم از گوشی های خارجی استفاده نکرد.
        به خاطر همین که سامسونگ و اپل غول غیر قابل رقبت در دنیا شدند.
        پس اگه می خوای کشورت رشد کنه باید از گوشی های ایرانی خریداری کنی .می دونم 80% گوشیهای خارجی از خارج از کشور مییاد و نمیشه از وارداتش جلوگیری کری . پس بیایم خودمون.خودمونو از خریدن گوشی های خارجی تحریم کنیم
        میدونم فقط منتاژ توی ایران انجام میشه . ولی اینم بدونید که ادم یکروزه یه راه صد سالرو نمی تونه بره.. اینم بگو غیرت :فقط برای ناموست نیست بلکه برای کشورت. تولیدات کشورت و اون کارگرهایی که صبح تا ظهر کار میکنن تا نون حلال برای زن و بچشون ببرن هم هست . از حق والنصاف دور نشیم تقریبا هرکی داره راضی . اره بعضی ها بد در میاد ولی فکر نکن فقط glx اینجوری. نه خیلی از گوشی ها همینجوری هستن.

        مطمعا باش اگه glx و حمایت کنی ضرر نمی بینی …. به امید روزی که ایران روپای خودش وایسته. می خاستم صحبتمو کوتاه کنم ولی نشد >منو ببخشید زیاد حرف زدم<

      2. مرضیه می‌گوید

        متاسفانه کسانی در مورد این گوشی نظر میدن که اصلا باهاش کار نکردن و حتی یکبار دستش نگرفتن سال 89 که گوشی جی ال ایکس 2680 تو تلویزیون تبلیغ میشد من تو اینترنت جستجو کردم ببینم چه جوری تو چند سایت چنان کوبیده بودن که هر کی میخواست بخره اون زمان پشیمون میشد مثلا یه موردش میگفت اشعه مادون قرمز داره که برای بدن ضرر داره یا اینکه اسما دو سیمکارته است ولی وقتی سیم کارت دوم رو میذارید صدای نویز میده و اصلا نمیشه ازش استفاده کرد اون زمان مادرم نوکیا ان 70 فنلاند داشت چون اس ام اسش فارسی نبود و تازه بعد ریختن فارسی ساز عربی ساز شده بود چهار حرف (گ پ ژچ ) رو نمیزد گوشی جی ال ایکس خرید اونم 2680 منم رو حساب ذهنیت منفی که بخاطر اینترنت داشتم به مادرم گفتم این چه گوشی بدی که خریدی ولی بعدا دیدم ضبط خودکار مکالمه اش عالیه هر دو سیم کارتشم همزمان کار میکنه بی اینکه نویز داشته باشه تازه 2680 جزء گوشیهای کلاسیک جی ال ایکس بود تا الانم داره کار میکنه وتا الان چندبارم توش آب رفت متاسفانه اون زمان تو اینترنت علیهش می نوشتن فقط چون ایرانی بود و ارزون ولی اونچه که من دیدم با اونچه اونا نوشتن تفاوت زیادی داشت جنس ایرانی رو خود ایرانیها راحت می کوبن الانم می بینم همین شرایط رو برای اسپایدر به وجود آوردن همونطور کوبیدن ادامه داره

  26. مصطفی می‌گوید

    من اینو برای کسی نوشتم که ای برسی را نوشته با سلام در تبلیقات تلویزیونی وتبلیقاتی که جی ال ایکس میکنه همش میگه که این گوشی ها با گوشی های پرچمدار شرکت های معروف برابرند وبا یک سوم قیمت انها وارد بازار شده اند ولی شما میگویید که این گوشی هارا با میان رده ها مقایسه کنید چون این گوشی میان ردست من هم با این چیزها یی که گفتید حرف شما را باور کردم وما چگونه گوشی جی ال ایکس بخریم وقتی با مردم رو راست نیستند صد تا دروغ تحویل مردم داده مثل اینکه اجزای این گوشی ها تمام ایرانیند و 40 درصد مواد اولیه شان ساخت ایران است ولی با این برسی فهمیدیم که همش چینیه وقتی این دروغا رامیگه انتضار فروش چند ملیاردی هم داره تا مفنساش! بتونند یه گوشی خوب طراحی کنند ومردم هم این اشغالا را بخرن حداقل ان شرکت با مردمش روراست باشه !

  27. نوید می‌گوید

    باسلام من حدود یک ماهه این گوشی رو خریدم و از همه امکاناتش هم کاملا راضی هستم باطریش تو استفاده عادی تا 2روز جواب میده هنگ نمیکنه نسبت به این قیمت با این همه رقیب نامدار واقعا عالیه اینم بگم تاچ و ال سی دیش تایوانیه بورد و بدنش و طراحیش کاملا ایرانیه مغز 4هسته ای سی پی یوش فقط چینیه اونم جنس متوسط چین و دو سال ضمانت داره در کل پیشنهاد میکنم قبل از خرید هوآوی یا سایر برند ها حتما یه سر به نمایندگیاش بزنید و با گوشی کار کنید، مجذوبش میشید. درود بر ایران و ایرانی..

  28. محمد می‌گوید

    بدترین ضعف گوشیهای هوشمند جی ال ایکس اینه که فیلترشکن روش نصب نمیشه!!!!!!!!!!

    1. سهیل می‌گوید

      آقا این هم نطر بود شما دادی.من خودم تو اولین قدم سیسکو ریختم که خیلی عالی کار میکنه

      1. محمد می‌گوید

        آقا من منظورم اینه که فیلتر شکن روش نصب میشه ولی باز نمیشه

  29. رهگذر عارف می‌گوید

    اگه این گوشی ایرانی هست و داخل ایران داره تولید میشه و همه رگ غیرت ایرانیشون باد کرده و دارید دفاع می کنید با خودتون فکر کنید ؟چرا تمام محصولاتشون اسم غربی داره ؟ چرا اسم این گوشی اسپایدر هست و دارند از اسامی کشورهای غربی استفاده می کنند اصلاً چرا جی ال ایکس ؟؟ واقعا این همه اسم چرا اسمش را نگذاشتن رستم یا زال ؟ سیمرغ ؟ اسم های عربی هم که جزیی از وجود مردم ایران هست مثلاً ذوالفقار ، مختار ؟ واقعاً اگه تونستید یه دلیل قانع کننده بیارید که این گوشی ایرانی هست و خوبه تا بریم حمایت کنیم و بخریم.
    ( قبل از اینکه دهنتوت را باز کنید و حرف بزنید قبلش چشمهاتون را باز کنید و فکر کنید )

  30. کامران می‌گوید

    سلام
    کسانی که گوشی هواوی دارن میدونن که گوشی هواوی چندتا ایراد داره 1هنگ میکنه2باطری زود تموم میکنه
    ایران در قدم اول خوب کار کرده که گوشی جی ال ایکس و وارد بازار کرده
    ضمنان اگه با گوشی های هم قیمتش مقایسه بشه میبینیم که سی پی یو قویتری داره دوربین قوی تری داره و درکل به صرفه تر و بهتر

  31. رضا می‌گوید

    سلام.من خریدم و گوشی خیلی خیلی خوبیه.اما رمش به نظرم ۱ هست!!!!!!!!!!!

  32. سهیل می‌گوید

    دوستان میشه توضیح بدین که رم گوشی دو گیگ هست یا یک گیگ؟تو قسمت حافظه زده حافظه تلفن 0.98گیگابایت که اونهم 230 تاش اشغاله و تقریبا ۷۰۰مگابایت قابل استفاده است.ضمنا نسبت به قیمتش گوشی خیلی خوبیه.هرکسی که میخواد تو این قیمت گوشی بخره پیشنهاد میکنم که همین گوشی رو بخره.موفق باشید

  33. mohammad می‌گوید

    سلام من لومیا ۹۲۰ دارم اولا دوربین جلوش ۱مگاپیکسله دوما دوربین عقبشم هشت زده اما نیست سوما باطریشم زیاد نمیزنه داغم میکنه ویندوزفون سیستمش برنامه هایی مثل بی تالک هم نداره فقط از تو فروشگاه نوکیا باید دانلود کنی درضمن ۹۲۰ هزار خریدم گوشی اسپاید برای استارت به روز شدن خوبه انصاف داشته باشید

  34. mahsa می‌گوید

    من با این گوشی تا حالا کار نکردم اما با چنین تبلیغی که جی ال ایکس براش میکنه باید گوشی خوبی باشه من نمیدونم اما واقعا لمس غیر مستقیم داره ممنون میشم جواب بدین؟

  35. هادی می‌گوید

    سلام بر دوستان
    لطف کنین حمایت از محصولات داخلی رو در حد معقول که ارائه میشه در دستور کار زندگیتون بذارید. من خودم به مدت دو سال تمام از گوشی GLX استفاده کردم و همه جوره بلا سرش آوردم تا بالاخره مجبور شدم عوضش کنم. گوشی های خوبی هستن ولی بیشتر مردم که اهل تلاش و تولید نیستن، نمیدونن چه مصیبت هایی رو این شرکت داره تحمل میکنه!
    لطفا اگه محصولاتش رو دوست ندارید بیجهت تبلیغات منفی نکنین، اگه خودم استفاده نکرده بودم اینجور حمایتشون نمیکردم. هم گوشی هاشون خوبه هم زحماتشون قابل تحسین، هرچند کمبودهایی میتونه وجود داشته باشه ولی نیاز به حمایت دارن

  36. عمو مصی می‌گوید

    سلام به همه.
    چند نکته به نظرم رسید که احتمالا کسی حوصله ش نرسه پایین صفحه اینا رو هم بخونه.
    1. اصل این که تولید قطعات تکنولوژیک در انحصار چند شرکت چند ملیتیه قابل انکار نیست. اما معناش این نیست که ما نمیتونیم به مرحله تولید چنین محصولاتی برسیم. البته راه رسیدن به اون نقطه تلاشهایی از این دسته. کسی که کلاس اول ابتداییه نمیتونه مستقیم کنکور و دکترا و … رو هدف بگیره. باید اول رو بخونه بعد دوم و …. اگه تلاش کنه به مرحله دکترا هم میرسه.
    2. اگه ما نتونیم به نوک قله برسیم معناش این نیست که حتما پایین دره بمونیم تا هرکس بالا میره رو سر ما سنگ بندازه. اگه ما نمیتونیم (درشرایط فعلی) گوشی تمام ایرانی تولید کنیم معناش این نیست که از اسمبل گوشیمون هم حمایت نکنیم. شاید اگه الان حمایت درستی از صنعت گوشی کشور بکنیم 10 سال یا 20 سال دیگه بتونیم در این موضوع خودکفا بشیم. یعنی گوشی تمام ایرانی تولید کنیم. مثل ماهواره که کسی تصور نمیکرد بتونیم هوا کنیم و هنوز هم بعضی ها میگن فیلمه و …
    3. بیشتر کسایی که تو این سایت میان و سر میزنن جوونن و جویای کار. وقتی ما تولید (= اسمبل) یک ایرانی که تو کارخونه اش 200 تا یا 500 تا یا کمتر یا بیشتر جوون ایرانی رو سر کار فرستاده نخریم و ازش حمایت نکنیم اون شرکت ورشکست میشه و همه کارکناش بیکار. اون شرکت و کارخونه ای که ماتوش کار میکنیم هم به دلیل مشابهی ورشکست خواهد شد و … بعد از مدتی همه ما باید نیروهای خدماتی خارجی ها باشیم. یعنی نفت بفروشیم پولشو خرج کنیم. تولیدی نخواهیم داشت. با استدلال ثابت و مشابهی: اگه اسمبل تولید ایرانی باشه خاک بر سر ایرانی. و : تاوقتی تولید تمام ایرانی با کیفیت نداشته باشیم من نمیخرم و….
    با انصاف و دقت فکر کنیم!

  37. سیدشریفی می‌گوید

    دوستانی که تصمیم گرفتن این گوشی رو بخرن، پیشنهاد می‌کنم تا گوشی رو دست نگرفتین و کل امکانات رو تست نکردین نخرید. جوگیر شدن بخاطر ایرانی بودن، قیمت مناسب و امکانات خوب کار دست آدم میده.
    دلیل اینکه در صورت بروز مشکل، باید گوشی را برای گارانتی یا تعمیر به اهواز بفرستید و 20 رو در نوبت گارانتی و تعمیر بماند تا رسیدگی شود. به این زمان رفت و برگشت با پست را هم اضافه کنید. نمایندگی جی ال ایکس در تبریز گوشی خریداری از اینترنت رو سرویس نمی‌دهد.
    من گوشی را 19آبان از تبریز ارسال کردم و 24 آبان به اهواز رسیده و تا حالا در نوبت تعمیر است. و هنوز جواب درستی از روز تحویل دریافت نکرده‌ام. متاسفانه این شرکت در خصوص مشتری مداری و اتوماسیون رسیدگی به امور مشتریان هنوز جای کار دارد.
    این گواه واقعیتی است که تعداد برگشتی و گارانتی این گوشی بسیار زیاد است.

  38. سعید می‌گوید

    با همین ششصد میتونین xperia sp بگیرید امتیازش هم تو بنچمارک 26000 هستش.از هر نظر بگی میتونه حتی با پرچمدار ها رقابت کنه.دوربینش رو که اصلا نگو با وجود این که هشت مگاپیکسله اما با دوربین اس4 کورس گذاشتیم اس4 رو شرمنده کرد.

  39. حامد می‌گوید

    عاقا اینقد از جی ال ایکس بد نگین
    درسته که قبلنا واقعا گوشیاش آشغال بود ؛ ولی این اواخر ترکونده …
    من هر گوشیی رو استفاده کردم . از برند های مختلف ، مث s3 , s4 ,s5 , note 3 , z1 , xperia U – P – V و…
    تقریبا هر دوماه گوشیمو عوض میکنم
    از جی ال ایکس واقعا راضیم ؛ توی این رنج قیمت بهتریــــــنه
    هم spider1 رو خریدم ، هم G5 … و لازمه که بگم همین الان گوشیم G5 هستش
    spider1 با قیمت پایین بالاترین کارایی رو داشته ، باهاش همه کار کردم . سی پی یوش معرکه اس : از asphalt8 بگیر تا 6 تا لانچر همزمان ، بدونه هیچ باگ و هنگی
    سنسوراش عالین ، note3 جلوی سنسورای این کم آورد
    درمورد بلندگوش نظری ندارم ، من بیشتر از هندزفری استفاده میکنم که واسم کم نذاشت ، خوب بود.
    فقط دوربینش 13 نبود . نه که دروغ باشه ، ولی جلوی 13 مگاپیکسله LG G3 کم آورد
    اما در کل من راضیم

  40. پارسا می‌گوید

    بعد خواندن نظرات فهمیدم بیشتر دوستان هنوز با گجتایی که میگن کار نکردن حالا من خودم اس فایو گولد البته طلا نی رنگ طلایی برادران غیور ایرانی +خواهران بزرگوار من بعد از دو ماه کار با اس فایو و نوت هشت کارکرد باتری نوت هشت اخرش سه ساعت و اس فایو هم پنج ساعت و نیم کارکرده واسم و خدای دارم راستشو میگم حالا بعضی دوستان که ادعا داشتن دارن (مثل خودم) شیش هفت ساعت ما گوی رقابت رو به چنگ اوردیم خخخخخ حالا خدایی میخواین باور نکنین من حقیقتو گفتم اگر کسی اس فایو داره و باتریش مث منه بزنه پلاس رو ++++++++++++++++++++++++++

  41. amir می‌گوید

    با سلام به همگی
    می خواستم بدونم بهترین گوشی تا قیمت 600000 تومان چیه
    با تشکر

  42. رضا می‌گوید

    اواخر سال 87 بود که دولت پیله کرده بود که گمرکی گوشی کمه و یا باید واردات ممنوع بشه یا گمرکی زیاد بشه که از تولید داخل حمایت بشه .با تائید این قانون گوشی موبایل چند برابر شد همون روزها یه روز داشتم تو خیابون شریعتی تهران رد میشدم ،دیدم روی در یه مغازه گوشی فروشی نوشته ثبت نام برای خرید اولین گوشی تلفن همراه ساخت ایران!!کنجکاو شدم رفتم داخل مغازه تا ببینم چه خبره ا.نجا اولین بار بود که اسم جی ال ایکس به گوشم خورد و با توضیحات فروشنده که دو سیم کارته،صفحه رنگیه ،رم میخوره و….قانع شدم که برای خرید اولین گوشی ایرانی ثبت نام کنم.یادم نیست ولی فکر کنم 2 ماه طول کشید که زنگ زدن و گفتن گوشی اماده تحویله .رفتم گوشی تحویل گرفتم .بدم نیومد گوشی خوش دستی بود و انتن دهیش خوب بود نسبت به پولی که داده بودم راضی بودم (اگه اشتباه نکنم 40 هزار )چند وقت بعدش رفتم علا الدین یه دور بزنم یهو چشمم خورد به انواع و اقسام گوشی های هم شکل و هم قیافه گوشیم!!اول فکر کردم مدلهای دیگه همین برند ولی بیشتر که دقت کردم دیدم نه فقط شبیه هم هستن .همینطور که ویترین هارو دید میزدم دیدم اوه ،اوه چه خبره تازه اونها تی وی هم دارن .وقتی پرسیدم جریان چیه و این گوشی ها چینی هستن و…اونجا بود که فهمیدم چه کلاه گشادی سر این ملت بی نوا گذاشتن.یبا یه برنامه حساب شده سود و گمرک بالا بردند قیمت محصولات سازنده های مطرح بالا رفت این وسط یهو سر کله یه شرکت تو ایران پیدا شد که محصولات سازندگان بی نام نشان چینی را وارد میکرد با نام خودش میفروخت به اسم تولید ملی !!به چه بهایی ؟!به قیمت سر کیسه کردن ملت فلک زده ایران.این تولید ملی هم مثل دیگر تولیدات ملیمان فقط سرکاری و یک شوخی مسخره بود.هنوز هم همین روش را ادامه میدهند و ملت را سر کار میگذارند !!کسی نمیداند چرا اسم اولین شرکت تولید کننده تلفن همراه ایران باید جی ال ایکس باشد؟!جی ال ایکس یعنی چه؟؟در صنعت خودرو کدهایی مثل GLX یا GTI و CLS و….بیانگر تجهیزات و امکانات یک خودرو هستش و این شیوه مخفف نگاری در جاهای دیگه هم استفاده میشه مثل NFC یا ارتباط حوزه نزدیک که مخفف Near Field Communication میباشد.من فکر کنم اگه از خود مسئولان جی ال ایکس هم علت این نامگذاری را بپرسیم جوابی نخواهند داشت!!هر وطن پرستی آرزو داره که کشورش آباد و پیشرفته باشه و صنایع کشورش سرآمد باشه ولی این بازی ها و گنجشک رنگ کردن به اسم قناری انداختن به ملت اسمش پیشرفت نیست ،کلاه برداریه،توهین به شعور مردمه ،ای کاش روزی برسه که یک گوشی تلفن واقعا وطنی را نقد و برسی کنید یک گوشی ایرانی ،یک خودرو ایرانی فقط ایرانی .پاینده ایران

  43. بنیامین می‌گوید

    سلام و خسته نباشید به نظر من سازنده های جی ال ایکس اسپایدر۱ از نظر قیمتی منصفانه رفتار کرده اند چون اگه بخاهی یه گوشی با این مشخصات مثل اچ تی سی۱ یا الجی یا هواوی بخری باید کمه کم یکو دویست پول بدی ولی بازم امیدوارم سازندگان جی ال ایکس یه باطری حد اقل ۳۰۰۰ رو برا این اسپایدر تولید کنن جدا بدن توبازارتا مشکل باطریشم حل بشهفکرم نکنم کار سختی باشه ولی بازم من به شخصه ازشون ممنونم اوه ببخشید چرا تو رابط کاربری از نرم افزارsplendidاستفاده نمیکنید میشه باهاش عمق رنگ هارو تو گوشی به طور دلخاه تغییر داد کیفت عکساهم بهتر میشه من ایسوس دارم این نرم افزار عالی جواب میده

  44. جواد برادران می‌گوید

    بعضیا یه جورایی به جی ال ایکس توهین میکنن …همینا تا دوسال پیش به تبلت میگفتن کتاب علوم.به آیفون می گفتن: اف اف

    1. م می‌گوید

      شما سهامدارشی بهت برخورده؟؟؟

  45. امیر می‌گوید

    من که یه دونه جی ال ایکس لاستر 2 خریدم 140 تومن.لاین جدید رو روش ریختم پی ام هام به 800 تا میرسه کند میشه اعصابمو میریزه به هم.600 هزارتومن برا یه گوشی خیلی زیاده شما فکر کنید فقط سود پولتون ماهانه میشه 18 هزار تومن.گوشی باید ساده باشه من که دستم اکثر اوقات خیسه یا چرب لمس این گوشی ها قاطی میکنه.

  46. ایلیا می‌گوید

    سایت تون عالیه

  47. فرشید می‌گوید

    نظرات همه رو خوندم و الان دارم نظر میدم
    همه یه جورایی حق داشتن، چه اونایی که ایراد میگرفتن و چه اونایی که تعریف میکردن

    نظر شخصی من اینه:
    سیستم عاملش 4.2.2 هستش، اما فراموش نکنیم که این نسخه جزو بی نقصترین نسخه هاست. اما شرکت گفته به زودی نسخه 4.4.2 رو عرضه میکنه
    دوربین جلوش در مقایسه با انتظاری که داریم، خوبه و دوربین پشتش فوق العاده ست
    16 گیگ حافظه داخلی که مناسبه. من خودم اصلا از رم داخلی برا اطلاعات استفاده نمیکنم و حتما رم خارجی دارم با خودم
    پردازنده ش خوبه
    لمسش عالی کار میکنه
    کلا نسبت به قیمتش عالیه
    البته معایبش یکی صدای بلند بدون کیفیتشه، مثل مدلهای کلاسیکش
    یکی هم باتریشه که اصلا مناسب نیس؛ البته برا پرکارها. من خودم برام کافیه
    درکل راضی ام. و اینم بگم
    تا ما حمایت نکنیم، بیشتر از این رشد نمیکنه. بیاین فارغ از هرگونه مقایسه، یه خورده حمایتش کنیم. نه بخاطر برند ایرانی و اینا ها
    به خاطر مرام ایرانی مون
    ممنون :-)

  48. کوثر می‌گوید

    سلام من یه انتقاد وپیشنهاد دارم به تولیدکنندگانااین گوشی, چرا واسه تبلیغ یه محصول ایرانی ازین نمادها وشخصیتهای غربی که هیچ شباهتی به ما ندارن استفاده میکنین ؟
    مردعنکبوتی با سلیقه وعقاید وعلاقه مردم ایران تناسبی نداره, فرهنگ وشخصیتهای فرهنگی ما خیلی غنی ترو کهن تر از غربه, چرا از اینا استفاده
    نکنیم ؟
    این تبلیغا باعث میشه ملت ما دچار خودکم بینی بشن وباورکنن که واسه جاافتادن وپیشرفت کردن حتما باید یه تیکه از غرب هم به ما چسبیده باشه.

  49. َ Ava می‌گوید

    چ میکنه این تبلیغات تلویزیونی با اسپایدر 1

    سری جدیدش واسه فروش آماده شده

  50. samet می‌گوید

    خدمات پس ازفروششون افتضاحه… افتضاح!