بررسی کامل گوشی اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس؛ آغاز یک حضور جدی!

در بازار تلفن همراه با دو دسته روبرو هستیم برندهایی که نام آنها را فراوان شنیده‌ایم و برندهایی که نام آنها را به ندرت شنیده‌ایم. جی ال‌ایکس از برندهایی بود که تا چند سال پیش از دسته دوم به حساب می‌آمد اما پس از عرضه چندین محصول با قیمت‌های قابل رقابت در بازار و البته به لطف تبلیغات فراوان به دسته اول راه پبدا کرد و حالا تابستان امسال با عرضه گوشی هوشمند اسپایدر وان کاملا نشان داده که این بازار را جدی گرفته است. حالا این گوشی در اختیار فارنت قرار گرفته تا بتوانیم در نگاهی نزدیک‌تر این گوشی هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

276

طراحی گوشی اسپایدر وان

چه بخواهیم چه نخواهیم باید اعتراف کنیم که اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس را باید شروعی دوباره برای جی‌ال‌ایکس دانست. این را حداقل از نوع طراحی بکار گرفته شده در اسپایدر وان می‌توان فهمید. این شرکت اگرچه در طراحی گوشی‌های قبلی خود کاملا به برندهای چینی اعتماد کرده بود اما حالا از یک طراحی کاملا مستقل در اسپایدر وان بهره برده تا جایی که نمی‌توان به راحتی ان را مشابه یک گوشی یا برند خاص از کشور دوست و برادر چین دانست!

Glx-Spider-1-review-in-farnet-01

جی ال ایکس در اسپایدر وان از یک طراحی به‌روز بهره برده و هنگامی که برای اولین بار آن را از قاب روبرو می‌بینید متوجه تفاوت طراحی در این گوشی با گوشی‌های هوشمند قبلی این شرکت می‌شوید. قاب جلویی صفحه‌ای یکدست را در برابر شما قرار می‌دهد که مانند بسیاری از طراحی‌هیا روز دنیا شاهد حذف دکمه‌های فیزیکی هستیم.

به هر حال این یک محصول میان‌رده به حساب می‌اید و قرار نیست آن را با پرچمداران مطرح بازار به مقایسه بگذاریم. از این نظر می‌توان گفت پرچمدار جی‌ال‌ایکس چیزی از نظر طراحی در مقایسه با همرده‌های خود کم ندارد و حتی از بسیاری از گمنام‌های بازار بهتر ظاهر شده است. اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس اگر چه از وزن 160 گرمی نه چندان سبک برخوردار است اما ابعاد 143 در 73.7 در 9 میلیمتر از این گوشی یک گوشی تقریبا خوش‌دست ساخته است.

جنس بدنه پلاستیک سخت است که عجیب به نظر نمی‌رسد. در داخل جعبه دو قاب پشتی سفید و مشکی قرار داده شده که قاب پشتی سفید زیباتر به نظر می‌رسد اگر چه با توجه به جنس آن امکان لیز خوردن آن از دست وجود دارد اما در عین حال قاب مشکی با توجه به جنس آن به راحتی خط و خش را بر روی خود به جا می‌گذارد و علاقه عجیبی به اثر انگشت شما دارد. شاید به همین خاطر باشد که جی‌ال‌ایکس سنگ تما گذاشته و برای حفظ ظاهر آخرین پرچمدار خود در جعبه این گوشی قاب ژله‌ای محافظ و حتی برچسب محافظ صفحه نمایش نیز قرار داده است.

در قاب جلویی دستگاه همانطور که گفتیم تقریبا با سطحی کاملا مشکی روبرو هستیم که سه کلید لمسی هم، مولتی تسکینگ و بازگشت در پائین صفحه نمایش در کنار میکروفون دستگاه قرار گرفته و در بالای صفحه نمایش نیز شاهد خروجی صدا، سنسور نور و دوربین دوم هستیم.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-10

شاید یکی از معایب طراحی اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس محل قرارگیری درگاه شارژ آن است که جی‌ال‌ایکس آن را به بالای دستگاه و در کنار درگاه جک 3.5 میلیمتری هندزفری فرستاده است. این درحالیست که لبه پائینی کاملا خلوت است و خبری در آن نیست و در طراح‌های جدید اصولا درگاه هندزفری دستگاه در لبه پائینی قرار می‌گیرد.

در قاب پشتی شاهد دوربین 13 مگاپیکسلی و فلش ال‌ئی‌دی در یک محیط مستطیلی هستیم که کاملا با رنگ خاص خود از سایر قسمت‌های بدنه پشتی جدا شده و در بالای مرکز قاب شاهد لوگوی برجسته جی‌ال‌ایکس هستیم که منافذ اسپیکر گوشی در پائین دستگاه را تنها گذاشته است. رعایت برخی نکات جزئی در طراحی از جمله بهتر شدن نحوه نوشتن میزان رزولوشن دوربین و یا نوع لوگوی بکار گرفته شده می‌توانست به زیباتر شدن قاب پشتی کمک کند.

در لبه سمت چپ گوشی باز هم خبری نیست که چندان عجیب نیست اما در لبه سمت راست، جی‌ال‌ایکس دکمه‌های پاور و ولوم کم و زیاد کردن صدا را قرار داده با توجه به ارتفاع مناسب آنها شاهد عملکرد خوبی هستیم و به راحتی هنگامی که گوشی در دست گرفته می‌شود می‌توان آنها را به سرعت پیدا کرده و استفاده نمود.

قاب پشتی را که بردارید با باطری و درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه میرو اس دی روبرو می‌شوید. اسپایدر وان به دو درگاه سیم کارت میکرو سیم و مینی‌سیم مجهز شده و درگاه کارت حافظه میکرو اس دی نیز در پائین محل قرارگیری سیم کارت اول قرار گرفته است. این را گفتیم چون جی‌ال‌ایکس به نظر علاوه بر اینکه جای مناسبی را برای کارت حافظه تدارک ندیده عبارت مناسبی را هم برای اشاره به محل کارت درج نکرده است!

صفحه نمایش اسپایدر وان

صفحه نمایش اسپایدر وان را می‌توان یک نقطه قوت دیگر برای این گوشی میان‌رده دانست. اسپایدر وان از صفحه نمایش 5 اینچی اچ دی IPS با رزولوشن 720 در 1280 بهره می‌برد که این ارقام ما را به تراکم پیکسلی 294 می‌رساند که رقم مناسبی به نظر می‌رسد.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-15

روشنایی و کنتراست صفحه نمایش کاملا مناسب است و تجربه تماشای فیلم در آن کاملا لذت‌بخش است. استفاده از گوشی در زیر نور آفتاب البته اگر صفحه نمایش گوشی تمیز باشد چندان سخت نیست و زاویه دید صفحه نمایش هم در حالت اتوماتیک مناسب به نظر می‌رسد. صفحه نمایش اسپایدر وان قادر به تولید 16میلیون رنگ می‌باشد و رنگ‌های به نمایش درآمده کاملا گرم، عادی و اشباع نشده به نظر می‌رسند.

کارآیی و سخت‌افزار اسپایدر وان

اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس از پردازنده چهار هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی Cortex A7، پردازنده گرافیکی Mali 400 و 2 گیگابایت رم بهره می‌برد. پردازنده این گوشی از فناوری 28 نانومتری بهره می‌برد که با توجه به مشخصات آن می‌توان انتظار پشتیبانی از تصاویر فول اچ دی و همچنین دوربین‌هایی با کیفیت 13 مگاپیکسلی را از آن داشت. این پردازنده معمولا برای گوشی‌هایی با صفحه نمایش اچ دی بکار گرفته می‌شود که با توجه به مشخصات دوربین و صفحه نمایش اسپایدر وان کاملا مناسب و حتی فراتر از انتظار است. کار با گوشی کاملا روان به نظر می‌رسد و هیچگونه تاخیری در اجرای برنامه‌ها به نظر نمی‌رسید.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-16

پردازنده گرافیکی جی‌ال‌ایکس همانطور که گفتیم مدل Mali 400 است که یک پردازنده گرافیکی متوسط و نه چندان قوی به حساب می‌آید که البته برای یک گوشی میان‌‌رده کاملا مناسب است. با استفاده از این گوشی می‌توان بازی‌های سنگین مانند آسفالت 7 را نیز به اجرا در اورد اما مطمئنا در بازی‌هیا سبک‌تر عملکرد بهتری دارد و در اجرای بازی‌های سنگین شاهد افزایش مشاهده لگ و کاهش تعداد فریم‌های به نمایش درآمده پس از طولانی شدن انجام بازی هستیم. داغ شدن گوشی که به امری متداول در بین گوشی‌های هوشمند تبدیل شده نیز مطابق معمول در هنگام انجام بازی‌هیا سنگین به مدت طولانی بر روی قاب پشتی کاملا حس می‌شد.

میزان رم به کار گرفته شده کاملا مناسب این گوشی است اگر چه معماری DDR2‌ به‌کار گرفته شده در ان برخی اوقات در هنگام مولتی تسکینگ کاملا شما را دست تنها خواهد گذاشت که شاید اصلا به نظر شما نیاید!

Glx-Spider-1-review-in-farnet-17

حافظه داخلی اسپایدر وان نیز 16 گیگابایت است که با توجه به فضای مورد استفاده سیستم عامل چیزی در حدود 12 گیگابایت در دسترس شما قرار می‌گیرد و البته می‌توانید با استفاده کارت‌های حافظه جانبی این میزان را 32 گیگابایت دیگر نیز افزایش دهید. اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس همچنین از قابلیت OTGپشتیبانی می‌کند. در ادامه می‌توانید نتایج بدست آمده در بنچمارک‌های مختلف توسط این گوشی را ببینید.

اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس یک گوشی دو سیم کارته همزمان فعال است و این به آن معناست که هر دو سیم‌کارت این گوشی به صورت همزمان فعال و روشن بوده و می‌توانید تماس تلفنی و یا پیامک دریافتی بر روی هر دو سیم کارت را به صورت همزمان دریافت کنید.و همچون همیشه و به طور معمول با استفاده از تنها یکی از دو درگاه این گوشی دو سیم کارته می‌توانید به شبکه 3G متصل شوید.

نرم‌افزار

مطمئنا اگر از رابط‌‌ کاربری گوشی‌های هوشمند هواوی استفاده کرده باشید با دیدن رابط کاربری اسپایدر وان به شباهت آن پی خواهید برد. اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس از اندروید 4.2.2 بهره می‌برد که رابط کاربری آن خوشبختانه توسط این شرکت شخصی‌سازی شده و دیگر شاهد اندروید خام بی‌رنگ و روح در گوشی‌های این شرکت نیستیم!در حین بررسی به وجود برخی باگ‌های جزئی در نرم‌افزار گوشی پی بردیم که مطمئنا برای اولین تجربه یک شرکت چیز چندان عجیبی نیست اما می‌توان ان را شروعی خوب برای جی‌ال‌ایکس دانست.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-18

جی‌ال‌ایکس در این رابط کاربری که ظاهرا اسم خاصی هم ندارد از لانچری ساده و البته با جلوه‌های گرافیکی متنوع بهره برده که جی‌ال‌ایکس اجازه تغییر این لانچر را به شما نمی‌دهد (شبیه هواوی) و مطابق معمول اپلیکیشن‌های رسمی جی‌ال‌ایکس در آن خودنمایی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به GLX App Center (فروشگاه اپلیکیشن جی‌ال‌ایکس)، GLX Transfer (اپلیکیشن چت گروهی و ارسال مستقیم برنامه میان دارندگان برنامه) و اپلیکیشن به‌روزرسانی این گوشی با عنوان Wireless Update که جای خالی آن در میان گوشی‌های این شرکت حس می‌شد و البته امیدواریم شاهد عرضه آپدیت توسط ان نیز باشیم!

در میان قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی از دو قابلیت هرگز نمی‌توان گذشت که واقعا برای این گوشی به عنوان گوشی میان‌رده جای تحسین دارد. این قابلیت در گوشی‌های مطرح بازار وجود دارد اما قرار دادن این قابلیت و یا قابلیت‌های مشابه در گوش‌های جی‌ال‌ایکس نشان می‌دهد که قرار است شاهد پیشرفت در نرم‌افزار گوشی‌های این شرکت نیز باشیم.

در اسپایدر وان شاهد گنجانده شدن قابلیت کنترل دستگاه با استفاده از حرکت در برابر سنسور نوری قاب جلویی هستیم. به طور مثال وقتی این قابلیت فعال باشد می‌توانید با حرکت دادن دست خود در برابر دوربین دوم دستگاه، در میان تصاویر گالری حرکت کنید، آهنگ در حال پخش را تغییر دهید، در میان صفحات لانچر جابجا شوید و ظاهرا عکاسی نیز کنید که این آخری برای ما عملکرد خوبی نداشت و امیدواریم با عرضه آپدیت باگ‌های نرم‌افزاری موجود بر روی گوشی به طور کامل برطرف شود.

دوربین اسپایدر وان

تا همین جای مطلب هم طاقت آوردیم که این موضوع را بگوئیم! نکته عجیب در مشخصات دوربین این گوشی این است که نرم‌افزارهای بنچمارک سخت‌افزار، رقم مگاپیکسل گوشی را 16 نشان می‌دهند و حتی در تنظیمات دوربین این رقم به وضوح مشهود است اما بر روی بدنه جی‌ال‌ایکس و حتی به طور رسمی این رقم 13 مگاپیکسل اعلام شده است. در تصاویر ثبت شده نیز اطلاعات تصاویر حاکی از 15.9 مگاپیکسلی بودن عکس‌ها دارد!

Glx-Spider-1-review-in-farnet-23

13 یا 16 که اگر 16 باشد به نفع شماست! اسپایدر وان از سنسور 16 مگاپیکسلی دوربین با لنز 4 میلیمتری با گشادگی f/2.4 و فلش ال‌ئی‌دی برخوردار است.

این مشخصات فنی نشان می‌أهد که با دوربین خوبی روبرو هستیم که البته چندان خوب عمل نمی‌کند و تصاویر را با کیفیت پائین‌تر از رقم مگاپیکسل و مشخصات فنی خود ثبت می‌کند. تصاویر گرفته شده با دوربین اسپایدر وان کاملا از نظر رنگ و نور دچار مشکل هستند و تصاویری سرد به ثبت رسیده و در محیط‌های کم‌نور نیز دچار مشکل بودیم و در کل می‌توان گفت که دوربین اسپایدر وان اصلا راضی‌امان نکرد!

در هر صورت قابلیت ثبت موقعیت مکانی تصاویر و فیلم‌های گرفته شده (Geo tagging)، عکاسی از جسم در حال حرکت، تشخیص لبخند، تشخیص چهره، فوکوس اتوماتیک از ویژگی‌های قرار داده شده در دوربین اسپایدر وان است و می‌توان تصاویر ویدئویی را با کیفیت FHD 1080P و نرخ 30 فریم در ثانیه ثبت کند. اینها را گفتیم چون به شدت منوی دوربین گوشی گیج و سردرگم است و شاید هیچوقت نتوانید امکانات را به راحتی در آن بیابید.

در هنگام عکاسی با دو نسبت 4:3 و 16:9 روبرو می‌شوید که در نسبت ابعاد 16:9 شاهد تصاویر عریض 13 مگاپیکسلی بودیم! شما همچنین می‌توانید با این دوربین تصاویر را به صورت HDR به ثبت برسانید که ما تفاوتی میان آن با تصاویر عادی ندیدیم.

دوربین قاب جلویی بر خلاف همتای قاب پشتی خود دوربینی کاملا مناسب برای تصاویر سلفی است که این روزها در کوچه و خیابان جماعت مشفغول به آن را فراوان می‌بینید و حداقل از این نظر اسپایدر وان واقعا راضی‌کننده ظاهر شده است.

صدا: تنها صداست که می‌ماند!

اسپایدر وان از یک بلندگوی قوی در پشت دستگاه برخوردار است که صدایش واقعا بلند است که مطمئنا باید به کم کردن صدای آن در انجام کارها عادت کنید.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-25

کیفیت صدای بلندگو مناسب اما عالی نیست و نمی‌توانید زیر و بم صدا را کاملا تشخیص دهید. کیفیت صدای بلندگوی مکالمه مناسب و عادیست و مشکلی در آن ندیدیم!

باتری اسپایدر وان

اسپایدر وان جی‌ال‌ایکس اگر قرار باشد با صرفنظر کردن از باقی ایرادات ان مطرح شود یک ایراد بزرگ دارد که نمی‌توان از آن گذشت و به آن اعتراف نکرد: باتری. تنها عضوی که به صورت ناشایست در میان قطعات این گوشی قرار گرفته می‌توان گفت باتری آن است.

Glx-Spider-1-review-in-farnet-24

اسپایدر وان از یک باتری این گوشی از یک باتری 2000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد که برای یک گوشی با این پردازنده و صفحه نمایش نمی‌توان گفت مناسب است. اگر قصد دارید در طی روز فیلم تماشا کنید و زیادی اهل بازی هستید و اصلا هم کم‌حرف نیستید لطفا همیشه شارژر به همراه داشته باشید. در غیر این‌صورت مطمئنا هر شب باید دستگاه خود را به شارژ بزنید. البته باتری برای این دستگاه‌ها ممکن است در سری بعدی محصول دچار بهبود شود.

جمع‌بندی بررسی اسپایدر وان

اسپایدر وان را می‌توان تجربه جدی جی‌ال‌ایکس برای حضور جدی‌تر در بازار توصیف کرد. مشکلات و ایرادهاتی که گفتیم شاید در گوشی‌هیا مطرح بازار هم بتوان پیدا کرد که به لطف خوشنامی برندشان پنهان می‌مانند. اسپایدر وان مطمئنا گوشی است که پیشنهاد دادن آن با توجه به قیمت عرضه شدن کار چندان سختی نیست. امیدواریم این شرکت با ادامه این روند پرچمدار شایسته‌تری را روانه بازار کند.

این گوشی در حال حاضر (سی ویکم شهریورماه 1393) در فروشگاه آنلاین جی‌ال‌ایکس به قیمت ۵۹۹ هزار تومان به فروش می‌رسد و در درون جعبه آن علاوه بر گوشی می‌توانید یک قاب پشتی اضافه، قاب ژله‌ای، برچسب محافظ صفحه نمایش، هدفون، شارژر و کابل یو.اس.بی را ببینید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

276 نظر برای این مطلب
  1. یاسین می‌گوید

    سلام.بنظرم گوشیه عالیی باشه.چون صفحش خوبه.دوربینشم(فکرم اینطوریه)عالیه چون من دوست دارم دوربین از 8بیشتر باشه.و 9 هم اگه باشه خوشم میاد.قیمتش هم که عالیه.اگه بخوایی این مشخصات رو به سامسونگ،سونی یا شرکت دیگه ای بدی کم کم 900هزار میشه.وبه عنوان یک ایرانی،باید یه روزی بخرمش.هر چند به ضررم باشه که اینطورم به امید خدا نمیشه.

  2. reza می‌گوید

    سلام به همه ی منتقدان و موافقان گوشی وطنی Glx.
    دوستان عزیز چرا بیخودی جوش میزنین،هر چقدر پول بدی همون قدر آش میگیری شما داری تقریبا 600 تومن بابت یه گوشی پول میدی بعد انتظار داری از سی پی یو 8هسته ای و دوربین 20 پیکسلی و هسته ی گرافیکی 1366×768 pro full hd و پشتیبانی از 32 میلیون رنگ و تمام ضد آب هم برخوردار باشه.شماهایی که اضحار نظر کردین که گوشیهایی مثل سونی خوبه باید خدمتتون عرض کنم گوشی سونی که دیگه تماما چینی شده و حتی میشه گفت ارزش اعتباریش از جی ال ایکس هم کمتره.با اینکه گوشی Glx یه گوشی تمام چینیه به نظر من از گوشیهای همرده( از لحاظ سخت افزاری )خودش مثل هوآوی و سونی خیلی خیلی بهتر و ارزونتره.بطور مثال اگه همین گوشی اسپایدر رو مورد برسی قرار بدیم : از سی پی یو 4 هسته ای و دوربین 13مگاپیکسلی و رم2 گیگابایتی بهره برده و قیمتش یه چیزی حدود 600 هست،محصولات مشابه اون که با برندهای معروف هستند قیمتشون یه چیزی بین 800 تا 1,000,000 تومنه.در رابطه با باتری گوشی که صدای دارندگان این گوشی رو در آورده باید بگم انقدرام که شما میگید به نسبت سخت افزارش باتریش بد نیست برای گوشی میان رده ای مثل این نمیشه باتری 3200 میلی آمپری گذاشت چون هزینه ساخت و فروش گوشی رو بالا میبره.هر باتری 2000میلی آمپری اسپایدر 1 میتونه در 4ساعت بازی سنگین و 3ساعت تماس تلفنی دوام بیاره که نسبتا راضی کننده هست.که اونم در صورت راضی نبودن از این باتری میتونید یه باتری با قابلیت نگه داری شارژ بهتر بخرید و جایگزین آن کنید.
    یه چند نکته هم در رابطه با شارژ گوشی بگم:
    اول اینکه نذارید گوشی باتریش کاملا تمام بشه و گوشی خاموش شه حالا بزاریدش تو شارژ.انجام این کار باعث کوتاهی عمر باتری میشه البته برعکسشم هست یعنی گوشی پس از شارژ شدن نباید یه مدت طولانی تو شارژ بمونه احتمال آسیب دیدن آی سی تغزیش بالا میره
    دوم اینکه در هنگام استفاده از گوشی شارژر رو از گوشی جدا کنین این حرکت هم اغلب باعث داغ شدن و کوتاهی عمر باتری میشه
    سوم اینکه از نصب نرم افزارهای شارژ کردن بیشتر گوشی نیز خودداری کنید این نوع نرم افزارها بیش از توان باتری آنرا شارژ میکنند که آن هم برای باتری مضر است.

    ***یه چیز دیگه اونم اینه اینقدر سعی نکنید حتما نظرات دیگران رو نقض کنید یا یه آتو از توش پیدا کنید و به تمسخر بگیرید.ببخشید که سرتونو درد آوردم شب خوش***

  3. علی می‌گوید

    سلام
    لطفا مشخص کنید کدام یک از قطعات این گوشی در ایران تولید میشه ! صرفا با مونتاژ کردن قطعات کم کیفیت و ارزان چینی دادن لقب گوشی ایرانی فقط توهین به ایرانه.

  4. Online می‌گوید

    من هم یه گوشی ایکس 2 جی ال ایکس خریده بودم که دوربینش 5 بود ولی توی بنچ مارک 8 نشون میداد!!!!
    3 ماه کار کرد بعد یهو تاچش دیگه کار نکرد
    نمایندگی هم بردم نتونستن درستش کنن:دی
    بعد هم فرستادن مرکز تا حالا که خبری ازش نشده:دی
    من هم بیخیالش شدم

    ولی این اسپایدر جالبه
    به نظر میاد واقعا خوب باشه

  5. رحمان می‌گوید

    سلام ، البته فعلا نمی توان تولید گوشی در ایران رو با برندهای دیگه مقایسه کرد .
    ولی از اونجایی که بنده در زمینه تعمیرات موبایل فعالیت دارم :
    برندهایی مانند سونی ، هوآوی ، لنووو ، سامسونگ ، نوکیا و مانند اینها
    هم چندان کار شاقی نمی کنند چون اونها هم زیاد سر مردم کلاه میگذارند
    مثلا در حال حاضر برندی مثل سونی کاملا چینی هستش
    یا برندی مانند هوآوی هیچ فرقی با جی ال ایکس نداره حتی از نظر نرم افزاری.
    خوب من امیدوارم جی ال ایکس توی کارهای جدیدش تلاش بیشتری بکنه تا مردم هم ترجبح بدن که از این برند استفاده بکنند . باتشکر از دوستان
    http://www.net-bazar.blogfa.com

  6. َ Ava می‌گوید

    به به ب ب بهب به به

    بیا اینور بازار

    جی ال ایکس با گوشی جدید بنام اسپرینگ اومده تو بازی و چقدر با حال و خوشگل و خوشدست ه
    به این شیرین کام

  7. samet می‌گوید

    البته بگما… من توگوشی شانس ندارم! شاید من یه استثنا هستم….

    1. َ Ava می‌گوید

      منم همین مشکل رو چند سال پیش داشتم ، هی وسائل الکترونیکی همراهم زودی از بین میرفت ، مخصوصآ باتری های ضبط واکمن و کنترل تلویزیون و موبایل آلکاتل و نوکیا های بیچارم

      رفتم دکتر و گفت دمای بدنت بیش از حد بالاس و باید با کنترل خوراک و لباس مناسب فصل موجود ، به کنترل خودت بگیری انرژی های مضائف بدنت رو و کوتاه زمانی بعد مشکلم زودی حل شد.

  8. samet می‌گوید

    آقا فقط بگم گوشی فوقالعاده ایه …. فقط برایمن 4روز بیشتر کار نداد !!! :|

  9. ehsan.k می‌گوید

    slm.mn in gushi ro daram .taghriban 3 gushi glx ke daram azash razi hastam adami hastam ke sob ta shab ham gushi tu dastame ahl hame bazi ham hastam aslan kam nadare

  10. AmoSaeed می‌گوید

    امیدوارم روزی برسه که بتونیم همگام با پرچمدارای دیگر برندهای خارجی در حال رقابت باشیم

  11. امیر حسین می‌گوید

    ایران ترکوند با این گوشی….من افتخار میکنم که ایران همچین چیزی ساخته…

  12. shovalie_ahvaz می‌گوید

    دوستان ایرانی:
    باید قبول کنیم که ما در تبلیغات خیلی ضعیف هستیم،چون 90درصد تبلیغات ترفند کذب یا منافع شخصی هستن،وخیلی کم به مشتری توجه میشه!!!!!!
    این در حالیه که برند های بزرگ دنیا با تبلیغاتی که شاید 30درصدمنافع مالکش باشه وبیش از70درصد به مشتری و مزایای آن توجه میکنند!!!!!!!
    البته در ایران مسائلی هست که شاید در خارج ایران کمتر باشند……
    حال جی ال ایکس، روند تجاری مناسبی رو انتخاب کرده و اون مزایا و تنوع قیمتی هست، که در شرایط موجود برای اکثر ما ایرانی ها بر کیفیت اجناس برتری داره!!!!!!!

  13. Ava می‌گوید

    این گوشی آپدیت 4.4.2 میگیره بزودی — اینو تو نمایشگاه تلکام قائم مقام شرکت جی ال ایکس تو مصاحبه مطبوعاتی گفت

  14. eagle می‌گوید

    من این گوشی رو دو ماهه دارم واقعا عالیه.قبلش z داشتم ولی این واقعا معرکه است.دوربینش هم خیلی با کیفیته

  15. Ava akbari می‌گوید

    به نظرتون اگه ی داستان بخواهیم بنویسیم برا عنکبوتی بهتره از کدوم کاراکتر استفاده کنیم واسه شخصیت پردازی به اسپایدر1؟؟؟

    1. سارای می‌گوید

      سندباد

      1. َAva می‌گوید

        خیلیم خوبه

  16. Ava akbari می‌گوید

    راستی کیاااا تو نمایشگاه امسال تلکام بودن
    آقا بیاین نقطه نظرات و خاطرات رو از غرفه جی ال ایکس بنویسید تا همه بخونن
    اگه عکس هم از غرفه زیبای جی ال ایکس دارین برای من بفرستین ، چون من عکسای مربوط جی ال ایکس رو برا روز مبادا ارشیو میکنم

  17. Ava akbari می‌گوید

    سلام خسته نباشین دوستان

    ی موضوع جالب :
    به گفته برخی دوستان و نزدیکان که به عراق سفر کردند ، این محصول تلفن همراه ایرانی به همراه دیگر تولیدات شرکت جی ال ایکس در کشور همسایه زیاد به چشم میخوره
    – عنکبوتی قراره در آینده ای نه چندان دور صادر بشه به کشورهای دوست ایران
    این به نقل از مسئولین شرکت بود که در نمایشگاه تلکام به رسانه ها گفتند .

  18. جابر می‌گوید

    دوستان دقت کنین که فورد اولینخودرویی که تولید کرد دنده عقب نداشت.ولی کسی سرزنشش نکرد.حالا هم غولیه برا خودش.
    تو شرایط تحریم و محدودیت های موجود شرکت های ایرانی دست کمی از تولید برای اولین بار ندارن.هرچند که ازون محصول شرکت های زیادی به تعداد زیاد تولید کرده باشن.
    پس به جای احساس از منطق برای نقد وبررسی بهره بگیرن.

  19. sya می‌گوید

    این پیشرفت قابل تحسینه ……………………….

    1. Ava akbari می‌گوید

      نه تنها قابل تحسین بلکه واجب تشویق تا به پشتوانه مردم تولیدات بهتری را شاهد باشیم ازین قبیل محصولات

  20. ایرانی می‌گوید

    آقا جون کی میگه این گوشی چینیه، نکنه شما میخواین بگید هنگ کنگ که اون هم باید بگم این شرکت اول تو ایران تاسیس شده (2006) و بعد تو هنگ کنگ هم فعالیت کرده (2010)، در ضمن من این گوشی رو ندارم

    1. Ava می‌گوید

      دوست ایرانی —

      برند GLX – جنرال لوکس – به پشتوانه تشکیلات قوی شرکت ارتباط همراه گویا اروند در ایران سال 1386 شروع به فعالیت نمود و مدیر این شرکت یکی از سهامداران اصلی شرکت G5 در مکانی که شما اشاره نمودید میباشند و در همین خرمشهر منطقه آزاد اروند کارخانه و خط تولید جی ال ایکس برپاست

  21. علی می‌گوید

    سلام.اگر دوستان ب یاد داشته باشن در ابتدا برای برند هواوی هم همین حرف و حدیث ها بود.اما الان یه دید دیگه نسبت بهش داریم.امید وارم که در اینده دید مثبت تری به این برند داشته باشیم.به نظر من تولید یک گوشی با این امکانات خودش یک پیشرفت بزرگه.

  22. سارا می‌گوید

    بررسی منصفانه ای بود مرسی

  23. Ava می‌گوید

    اینم از طرف همکارم = آریا

  24. Ava می‌گوید

    خودم
    =
    جاذبه

  25. Ava می‌گوید

    اصن ی نظر سنجی بزار فارنت راجب اسم یابی اسپایدر وان —— آقا مگه یوزپلنگ ایرانی نبووود ؟؟ خوووووووووووووووووو اینم عنکبوتشونه دیگه

    دوستان شما چ اسمی رو پیشنهاد میکنید ؟؟؟

  26. alirexa می‌گوید

    انگار داشتین هواوی رو نقدو بررسی میکردین …..کلی خندیدم
    این گوشی واسه کسی که از گوشی سر در نمیاره خیلی خوب میتونه باشه…
    یه ضرب المثل ژاپنی هست که میگه
    هنوز انقدر پول دار نشدیم که بخوایم جنس ارزون بخریم….

    1. Ava می‌گوید

      سلام علیرضا جان
      چرا راجبش اینجوری میگی شما
      واقعأ شناختی ازش داری یا چیزی جدید به غیر از اینی که ما داریم باهاش کار می کنیم با این قیمت سراغ داری بگو برم بخرم
      تازه جسچر هم باید داشته باشه تو این قیمتا
      تازه تر برند سیب که اوضاش بی ریخته که نگو گوشی هاش داره خم میشه
      و…
      بازم بگم ؟

      1. alirexa می‌گوید

        عزیز کاش میشد از نزدیک با هم یه بحثی سر این موضوع میکردیم تا مشخص بشه کار هر کس نیست خرمن کوفتن….
        من با اپل یا برند دیگه کار ندارم چون خم بشن یا نه یا دو تا کاغذ بره لای شیار صفحه نمایش (نوت ۴) اینا فروش خوبشون رو میکنن….
        این شرکت عملا داره یک سری گوشی با کیفیت بسیییییار پایین رو به مردم کشور خودش میفروشه….حالا شما با تعصب درباره حمایت از کالای ایرانی نظر بدین !!!!!چیزی جای کیفیت و پشتیبانی رو نمیگیره….
        وصل کردن چند تیکه جنس وارداتی این همه تعصب نداره …
        حالا اسمش رو هر چی میخوای بزار…
        این شرکت با فریبکاری قشر سطح پایین یا کم سواد جامعه داره جنس خودش رو میفروشه….
        تا حالا به تبلیغات فریبکارانه تلویزیونی این شرکت دقت کردی؟؟؟!!!!
        به این میگن فریبکاری….

        1. Ava می‌گوید

          Alirexa . چرا نمیری ی سری به خط تولید کارخونه جی ال ایکس تو منطقه آزاد اروند – خرمشهر در ایران بزنی بعد ما رو متهم ب تعصب و ازین قبیل اوصاف کنی

          ما همه ایرانی هستیم و باید برای پیشرفت و رشد صنعت کشورمون تلاش کنیم
          این میتونه ی سهم کوچک باشه : مثلا با خرید ی گوشی ب قول شما اسمبل شده

          حالا اسمش رو بزار غیرت ایرانی

    2. shayan می‌گوید

      علیرضا جان این ضرب المثل انگلیسی هست نه ژاپنی

  27. Ava می‌گوید

    سلام . خسته نباشید
    دستتون بابت پوشش دهی مناسب این بررسی درد نکنه و زحمات شما و همکاران خدومتان قابل قدردانی است .
    امیدواریم دیگر محصولات شرکت جی ال ایکس – را هم مورد نقد و بررسی قرار دهید و شاهد هر روز پیشرفت اینگونه برندهای ایرانی ملی باشیم .
    به نوبه خودم تشکر و خسته نباشید به دست اندرکاران تولید این گوشی شگفت انگیز می گویم
    و تقاضا دارم تولیدات بیشتری با این کیفیت و چ بسا بهتر و قدرتمندتر و زیبا و با دوامتر به بازار ایران عرضه کنند .

  28. سعید می‌گوید

    نه همچین. مشکلی نداریم به نمایندگیش مراجعه کن

  29. سعید می‌گوید

    سلام من ۲ ماهه گوشی رو خریدم قبلا گلگسی گرند داشتم ۱۳۰۰ ملیون خریده بودم پدرمو در اورد برای اجرای بازیها باید دیتا رو حتما تو گوشی میریختم ولی اسپایدر تو تنظیمات حق انتخاب حافظه را بی شما میده یعنی حتی میتونید بزارید روی otg و بازی رو نصب کنید و دیتاشو رو فلش کپی کنید بازی اجرا میشه حتی عکس .فیلم گرفتن و بلوتوس هم تو فلش ذخیره میشه این معرکس حتی کوشیهای جدید هم. این قابلیتو ندارن . و چیزای دیگه .اما ۲ تا ضعف داره. یکی حافظه سیستمی ۱ گیگا بایتیشه که میشد بیشتر باشه . یکی هم تنظیماته صداس که بلندی صدای زنگ مسیج و گوشی با هم یکی هستش. اما در کل حرف نداره من منتظر گوشی بعدیشم.

  30. خشایار می‌گوید

    سلام اسپایدر گوشی خوبی ولی نمیدونم چراتا یه ضربه الکی بهش وارد میشه خاموش روشن میشه.گوشی من ایراد دار شده یا دوستانم با همچین مشکلی مواجها.تشکر من باب جواب اگه بدین.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      گوشی که در اختیار فارنت قرار گرفته بود در مدت استفاده به عنوان گوشی اصلی و تحت آزمایش به هیچ عنوان چنین مشکلی نداشت.

    2. Ava می‌گوید

      سلام خشایار – من که تا حالا ندیدم همچین مشکلی رو ازش یا حداقل مشابهش

    3. محمد می‌گوید

      این ایراد وجود دارد در این گوشی و مربوط به لانچر گوشی است و باید در منوی تنظیمات رفته و در قسمت برنامه لانچر را تعویض کرده تا درست گردد .

  31. ارسلان می‌گوید

    سلام دوستان من دوروزه این گوشی رو دارم از وزن و قیافه و سرعتش راضی هستم ولی به ضعف باطری و داغ کردنش انتقاد دارم باطریش که 6و7 ساعته تمومه ویکم که باهاش کار میکنی وچند دقیقه به اینترنت وصل میشی سی پی یوش چنان داغ میکنه که کم مونده اتیش بگیره.میخواستم ببینم مال شماها هم داغ میکنه یا اشکال از گوشی منه چون قبل این گوشی سامسونگ ونوکیا داشتم چند ساعتم که تو اینترنت میگشتی اینقد گرم نمیشد.

    1. Ava می‌گوید

      سلام – ارسلان جان –
      گوشیهای هوشمند نسل جدید در کل چ ایرانیا چ هم خارجیاش همشون به نسبت حرارت ساتر شده از بدن و انرژی های نزدیک , اطراف و ازین قبیل و عدم قدرت مساوی انرژی اوهم باتری اغلب دچار این داغی می شوند و این موضوع کاملآ طبیعیست.

    2. samet می‌گوید

      نه… فقط از تو نیست! از منم میسوزونه!
      ولی برای زمستون خوبه! گرم میشیم…

  32. امیر خان می‌گوید

    گوشی جی ال ایکس ایرانی برای همه ایرانی های عزیز
    می خوام بگم ای ملت غیور ایرانی بیایید ما یعنی ایران را به حدی ببریم بالا تا کسی نتونه از کشورمون ایراد بگیره حالا گوشی ایرانی یک قسمت از تولید داخلی ما به حساب میاد ما تولیدات دیگر هم داریم فقط میخام اینو بگم ملت ایران بیان باخرید کالای داخلی با این فرق که… یه خورده از کالاهای خارجی ضعیف تر…بیاییم از تولید کنندگان داخلی حمایت کنیم تا پرچم ایران همیشه جاویدان را ببریم بالا واین حرکت باعث قوت قلب و پیشرفت هرچی بیشتر ایران عزیزمون خواهد بود واین رو اضافه کنم گوشی یا هر چیز خارجی دیگر فقط پول برنداشون رو میگیرند و این رو هم بدونید ظاهر و باطن گوشی یکی است .وسلام

  33. etc می‌گوید

    ببینید
    – مهمترین چیز اسم این گوشیه که تقلید از خارجیاست و اسپایدر یا همون اسپایدر من معنی نمیده . میزاشتید رستم و. برزو . کوروش . چه میدونم حالا یه اسم ایرانی…

    -بازار گوشی و تبلت و لپ تاپ و پی سی دست معدود شرکتهایی که غول تولیدی نام دارن هستش و بقیه شرکتها چه ایرانی و خارجی مواد اولیه تولیدشون رو از اینا میگیرن مثل رم و سی پی یو و… پس این کاری که میکنیم چیزی جز سرهم کردن نیست یا همون اسمبل

    -گوشی اسپایدر هرچند قدرتمند جلوه میکنه اما GLX همیشه نشان داده که کاربر 2 ماه پس از خرید احساس بدی بهش دست میده

    -کلاای ایرانی باید مثل فرش ایرانی باشه نه مثل پراید!

    -GLX مثل داداش کوچیکه هوآوی هستش

    1. Ava می‌گوید

      سلام etc جان – عزیزم میشه بگی رو چ استدلالی انقدر محکم میگی حرفاتو و مقایسه محکمتری با فلان برند خارجی میکنی که اصل چینه و دقیقأ سال 1987 در چین آغاز به تولید رده 10 کرده و پشتوانه محکمی هم نداره ..
      آخه جان من یکم چشمان مون رو به دنیای روز و فردای ایران بازتر کنیم //
      ما با کی میجنگیم و لجبازی داریم آیاااااااااااااااااااااا؟

      به غیر از اینده بچه هامون و نسل بعدیامون ..

    2. با ب می‌گوید

      من 1 ماهی میشه خریدم اولا باطری وا قعا ضعیفی داره دوما دوربینش در حد 4 مگا پیکسل است نه 13 مگاپیکسل اما دوربین دوم 5 مگاپیکسل واقعی است بزرگترین مشکل که هیچ کس بهش اشاره نکرده اینه که از16گیگ حافظه داخلی تقریبا 13گیگ موجود است 12گیگ برای ضبط فیلم وعکسبرداری و فقط 1گیگ برای نصب برنامه های اندروید که واقعا افتضاح است ضمنا روی کارت حافظه هم برنامه ها به هیچ عنوان نصب نمیشود مشخص نیست با چه عقلی این حافظه را قسمت بندی کرده اند

      1. نادر می‌گوید

        ببر نمایندگی گوشیت رو آبدیت کن ramمیشه 4عزیزم
        منم همین کارو کردم ولی قبلش پشتیبانگیری کن

    3. reza می‌گوید

      هواوی باید جلوی این گوشی لنگ بندازه
      تو از چیه هواوی خوشت میاد از اون دوربین —–یا هنگ هایی که میکرد
      تو اگه این گوشی رو دستت بگیری خودت میفهمیه چیه
      راستی اصلا هواوی یعنی چی؟

  34. امیرحسین می‌گوید

    دوستان اگه خودتون یه پیچ تولید می کردید و مشکلات تولید و تولید کننده رو می دونستید می فهمیدید که واقعاً چه شاهکاری می کنه جی ال ایکس.
    تو ایران زندگی می کنیم اما توقعمون در حد آمریکاست. پول جنس چینی می دیم ولی توقع کیفیت ژاپنی داریم.

  35. متین می‌گوید

    طراحی پشتش به نظر خوب میاد ، ولی بازم اشکال اساسی اینه که اسپیکر پشتش هست .
    اشتباهی که حتی خیلی از برند های بزرگ هم مرتکب میشن!
    نمیدونم این تولید کننده های محترم چه ارادت خاصیه که به اندروید 4.2 دارن! واسه 2012 هستشا
    احساس نمیکنید که گوشی رو هنوز نخریده و وارد بازار نکرده قدیمی هست!
    فارنت جان اوله کاری واسه تست چرا روتش کردی خو ؟!
    قیمتشم بد نیست!

    1. َ mahsa* می‌گوید

      bebakhshiiida onvaght jenabeaallii takhasosetoon cheyeh?

  36. Ashkan می‌گوید

    به امید خدا اینطوری پیش بره 20 سال دیگه یه پرچمدار میده بیرون

  37. Pourya می‌گوید

    نه طراحی ، نه کیفیت ، نه پشتیبانی نه قیمت درست حسابی

    اینو فقط میشه با دبه آب مقایسه کرد ، بازم دبه اب کاربردش بیشتره

    1. Ava می‌گوید

      یکی از محصولات بعدیش احتمالأ ویندوز فون باشه و تولیدات محصولات این شرکت هم تا حالا از زمان 2 سال قبل به اینطرف هر 2 ماه جدید میدن بازار و کیفیتشونم خوبه

    2. متین می‌گوید

      ایول درست گفتی اینم شود گوشی؟؟؟؟؟؟ کی نوت 4 و ایفون رو ول میکنه میاد این اشغال رو میخره الجی بره تلوزیون های اشغالش رو درست کنه نمیخواد گوشی بزنه تلوزیونش بدرد عمش میخره نه بلده گوشی بزنه نه بلده تلوزیون بزنه چن وقت دیگه ماکروفر میزنه غذای مردم رو سوخته میده بیرون خخخخخخخخ

      1. متین می‌گوید

        البته این فقط یک نقد بود به کسی توهین نشه

  38. داوود امیری می‌گوید

    درود
    بنده در فرومشان عضو بودم خیلی ببخشید مثل **** منو انداختن بیرون و برخورد خیلی بدی داشتند و دسترسی منو در فرومشان بن کردند چون گفتم باطری افتضاحه دوستان بنده این گوشی را دارم واقعا از نظر باطری یک افتضاح به تمام معنا هست مدرک هم تمام بچه هایی که این مدل رو خریدند میتوانید در فروم خودشان ببینید چقدر ناله میکنند

    1. خزر می‌گوید

      آقا راست میگه تا اومدم از گوشی انتقاد کنم فوری بن کردن نا مردا

      باطری گوشی افتضاح به تمام معنی است.
      حتی نمیتونی 12 ساعت کار باهاش بکنی

      1. رضا می‌گوید

        12 ساعت؟؟؟؟ چه خبرته؟ کدوم گوشی دوازده ساعت نگه میداره تا برم بخرمش همین الان!!!!!!!

    2. سیما می‌گوید

      مال من که خوبه خداییش مشکلی نداره ، شاید اگر اهل بازی و فیلم دیدن و استفاده های سنگین باشی کم بیاره ولی برای استفاده عادی عالیه ….

      1. داوود امیری می‌گوید

        سیما جان اهل بازی اصلا نیستم حتی تمام نکاتی که یک باطری موبایل را میشود بهینه کرد تا بیشتر شارژ نگه دارد را تک تک اعمال کردم مثلا نور صفحه نمایش را زیر 40% قرار دادم تمام 3g و دسترسیها به نت و اپدیتهای نرم افزار و غیره را غیرفعال کردم نرم افزارهایی نظیر دکتر باطری که واقعا کمک میکنه به کم مصرف کردن باطری نصب کردم خلاصه بنده چون فروم دارم تمام اطلاعات گوشیها را حرفه ای هستم غلو نباشه اما متاسفانه فاجعه هست باطری این گوشی اگر باطری مشکلی نداشته باشد واقعا گوشی خوبی میشود
        راستی کسی دیمو سارینا کار نکرده؟؟؟

        1. سیما می‌گوید

          ولی من واقعا مشکلی ندارم فکر میکنم بهتره به گارانتی ببریدش احتمالا گوشی شما مشکل داره !

    3. Ava می‌گوید

      دست منم مشگلی نداشت باتری

  39. امیر رضا محمودی می‌گوید

    راستی اخه اسپایدر وان هم شد اسم؟

    1. امیرحسین می‌گوید

      چی بذارن مثلا؟ اژدمارنگ خوبه؟

  40. امیر رضا محمودی می‌گوید

    سامسونگ و سونی و اپل و ال جی و….. همه نتونستن گوشی بسازم گه راحت تو جیب جا بشه ولی ما تونستیم ایول به این غیرت ایرانی حالا منفی بارونم کنید لطفا

  41. furugh می‌گوید

    ,,,man 6mahe, k ghoshi g5daram figholadast mitonam began ta faster nabashe nmitoni nazar bdi ….man kheily as banday marufvdashtam valid b andaze in razi nabidam tnha eybesh vazn tghrabn sanginesh k imidvaram dirost sh

  42. Ava می‌گوید

    دوستان اگر گذرتون به خوزستان خورد ی سری هم به کارخونه جی ال ایکس تو خرمشهر منطقه آزاد اروند روبروی کارخانه آرد بزنین
    خیلی باحاله و مخصوصأ خط تولیدش رو ببینید و اون موقع بیائید و برای همه بنویسید چ دیدید و چ میسازند
    ما هر چی بگیم تا نبینید فایده نداره
    دیدنش خالی از لطف نیست

  43. Ava می‌گوید

    سلام و خسته نباشید – تشکر از حسن سلیقه فارنتی ها
    خیلی خوب و مختصر و جذاب و تخصصی بود
    من که با این گجت عنکبوتی کار کردم چیزی کمتر از ایکس و ایگرگ مشابه نداره ک هیچ در برخی موارد بسیار هم قوی عمل میکنه ///
    این جسچر ش فوق العاده هست و این روزا کمتر تو محصولات خارجی هم دیده شده
    اصن ی جذابیت خاص و حرفه ای میده ب گوشی وقتی با اشاره و حرکت از فاصله صفحه نمایش عملکرد های مخصوص نشون میده

  44. سیما می‌گوید

    من دارمش باتری و دوربین اونقدر ها هم بد نیست و من راضیم ازشون. تازه یه آپدیت برای گوشی اومده که نرم افزار دوربین رو اصلاح و برخی ایرادات جزیی دیگه روبرطرف می کنه ….

    1. ناصر می‌گوید

      اپدیت 4.4.3 کی میاد

  45. مهدي می‌گوید

    به نظر من جی ال ایکس باید رو ارزون تر کردن گوشی هاش کار کنه. این قیمت اصلاً رقابتی نیست.

    1. Ava می‌گوید

      آقای مهدی عزیز

      اگر با قطعات و قیمتهای دنیای دیجیتال در بازار جهانی آشنایی کامل داشته باشید و با توجه به تحریم هایی که در سالهای آخیر ایران را در محاصره تنگاتنگ اقتصادی ب چالش کشاند از نزدیک برای تولید یک محصول منحصر به فرد دست و پنجه نرم می کردید بعید میدانم برای تولیدات اینچنینی کاهش قیمت را باید و الزام قرار می دادید.

    2. خلیل می‌گوید

      داداش ازاین ارزونترکه پول پفکه

  46. عليرضا می‌گوید

    اینم تو جیب جا می‌شد فارنت؟

    1. منصور می‌گوید

      لودگی و تمسخر به جزئی از فرهنگ بعضی‌ها تبدیل شده. حالا این برندهای مطرح بازار آگه گوشی با کیفیتی حتی پائینتر از این تولید کنن دائماً در حال مجیزه گویی هستید و …

  47. امیر می‌گوید

    خدایا شکرت که سونی هست ……

    1. سارای می‌گوید

      آره خدا رو شکر!! که همیشه هست

  48. رضا می‌گوید

    سلام
    من این گوشی رو دو سه روز پیش دست یکی از بستگان دیدم. به نظر من که گوشی بدی نبود. من وقتی دیدم تا وقتی پشت دستگاه رو ندیده بودم متوجه نشدم ایرانیه.

  49. پوریا می‌گوید

    شاید خیلیا بگن این glxـه آشغاله ولی من با گوشیای جی ال ایکس زیاد کار کردم …باید بگم این گوشیاش کلا با گوشیای دکمه ایش که بی دوامن فرق داره و عالین!شرکت جی ال ایکس و جی فایو یه شرکت مشترک هستن که جی فایو تو چین و جی ال ایکس اینجا گوشی میسازه !چون رشد جی فایو تو چین(به خاطر ممنوع بودن و محدودیت استفاده از گوشی های خارجی)تونسته پیشرفت بیشتری بکنه طراحی های این گوشی ها تو اون شرکت انجام میشه و برا glx صادر میشه و مونتاژ و نصبو این چیزا تو ایران انجام میشه!من خودم در کنار اکسپریا z1 و نوت10 2014 یه glx g5 هم دارم که واقعا دوستشم دارم:)) شده موش آزمایشگاهی من الانم رام 4.4 رو زدم روش :D باید بگم هیچوقت از خرید گوشی جی ال ایکس پشیمون نمشین مگه اینکه جزو استثنائات باشید :x

    1. mahsa می‌گوید

      d; ye kam mohtaramane tar ham mishod mesall bad bodan bezaninaaaa mage na ava jon

      1. َ Ava می‌گوید

        سلام عزیزم
        درست میگی شما و دوستان کمی رعایت کنن قشنگتره

  50. مهيار می‌گوید

    فارنت جان جدا از تمام این حرفا به نظرم این گوشی جای نقد بیشتری داشت و یه جورایی بهش رحم کردید که البته با توجه به ایرانی بودن گوشی منطقی به نظر می رسه

    1. سیما می‌گوید

      آیا شما با گوشی کار کردید که اینو میگید . این گوشی اصلا احتیاج به رحم نداره و باید از فارنت تشکر کرد که بی توجه به جو موجود علیه جی ال ایکس جسورانه و منصفانه حقیقت رو گفت ……

    2. منصف می‌گوید

      نمیدونم چه اصراریست که بگیم یک گوشی کاملا ایرانی ، کدوم برند ادعا داره گوشی کاملا امریکایی یا جای دیگه ای هست؟ ، اصلا یک گوشی کاملا چینی ، مگه هوواوی چینی نیست ؟ چیزی که مهمه کیفیته، خدمات پس از فروش و قیمت متناسب با اون هست . کیفیت هم با کار کردن با محصول مشخص میشه. برند ،سبقه و تولیدات قبلی هم لزوما دلیل بر کیفیت یا عدم کیفیت یک محصول نیست بزرگترین شرکت ها بعضی محصولاتشون شکست خورده و نمونه هاش رو شما بهتر میدونید ، خیلی وقتها هم شرکت های کوچکتر محصولات موفقی رو تولید کردند . بهتره از روی حدس و گمان قضاوت نکنیم .

      1. meysam می‌گوید

        هوواوی چینی نیست تو چین تولید میشه ولی تحت لیسانس آمریکا هست…

        1. ytyhfgh می‌گوید

          زنگت می زنم !! گوشیhuawei از آمریکاست!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    3. خلیل می‌گوید

      باخوندن مطلبت متوجه شدم که منطقی نیستی بااین که حرف ازمنطق میزنی .جی ال ایکس مگه چندساله که توبازارگوشی موبال وارد شده حال اینکه بقیه برندها که چندین ساله توخط گوشی هستن اونم با پیشرفته ترین امکانات وحمایتهای مردیمیشون و……انوقت توقع داری این گوشی بابهترین گوشیهای جهان برابری یابرتری داشته باشه .باتوجه به این موضوعات و قیمت خیلی پایینش میتونم بگم هموطنامون گل کاشتن ای ول .درکل منطقی قضاوت کنید .درموردخریدگوشی هم بگم صلیقه هاوخواسته ها متفاوته.