رونمایی از تبلت‌های مقرون به صرفه جدید ۶ و ۷ اینچی و همچنین تبلت ویژه کودکان آمازون

سایت آمازون طیف مشتریان و کالاهای مختلفی دارد و با توجه به حجم فروش این سایت کاملا بدیهی به نظر می‌رسد که کالاهای پرفروش را مشخص و اقدام به ساخت و فروش آنها نماید. برای مثال وقتی آمازون فروش بالای تبلت‌های مقرون به صرفه را در کنار تعریف و تمجید خریداران از ویژگی‌های این محصولات بررسی می‌کند به نظر شما چرا وارد میدان نشده و تبلت‌های مقرون به صرفه خود را تولید نکند؟

0

به همین دلیل این شرکت سری تبلت‌های خوش قیمت جدید خود را معرفی کرد. تبلت ۶ اینچی در کنار نسخه بهینه شده تبلت کیندل فایر اچ‌دی ۷ اینچی و تبلت ویژه کودکان این محصولات جدید را تشکیل می‌دهند که همگی آنها قیمتی زیر ۲۰۰ دلار دارند.

آمازون برای ۲ تبلت خود سعی کرده به غیر از ابعاد استثنا قایل نشود و آنها را به سخت‌افزار مشابه تجهیز کرده است. پردازنده ۴ هسته‌ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز در کنار صفحه نمایشی با رزولوشن ۸۰۰ در ۱۲۸۰ و باتری که تا ۸ ساعت شارژ نگه می‌دارد، در کنار دوربین پشت با کیفیت فیلم‌برداری 1080p را می‌توان به عنوان مشخصات سخت‌افزاری این تبلت‌ها نام برد.

Amazon--fire-hd-6-horizontal

در خصوص نرم‌افزار نیز آمازون نسخه جدید سیستم عامل خود با نام Fire OS 4.0 را در کنار قابلیت اسکن Firefly (خرید سریع از طریق اسکن بارکد کالا) برای این تبلت‌ها در نظر گرفته است. این سیستم‌عامل به دارنده تبلت‌ اجازه می‌دهد تا سقف ۶ کاربر ساخته و از قابلیت Family Library به صورت خانوادگی برای به اشتراک گذاشتن کتاب‌، بازی، نرم‌افزار و فیلم استفاده کند.

همانطور که گفته شد نسخه ۷ و ۶ اینچی این تبلت‌ها از لحاظ سخت‌افزاری کاملا شبیه به هم هستند و تنها تفاوت آنها را می‌توان میزان تراکم پیکسل‌ها دانست که تراکم پیکسل تبلت ۷ اینچی ۲۱۶ پیکسل و ۶ اینچی ۲۵۲ پیکسل می‌باشد. در کنار این مشخصات سخت‌افزاری، آمازون تمهیدات ویژه‌ای را برای دوام بیشتر این تبلت‌ها در نظر گرفته است که صفحه نمایش گوریلا گلس با مقاومت بالا در مقابل خش را می‌توان یکی از این موارد دانست.

kindles-Amazon

همانطور که در ابتدا نیز عنوان شد در کنار این تبلت‌ها آمازون از تبلتی ویژه کودکان نیز رونمایی کرد. این تبلت نیز در ۲ سایز ۶ و ۷ اینچ ساخته شده با این اختلاف که قاب پلاستیکی برای محافظت بیشتر در این سری تعبیه شده ، جالب اینجاست که این قاب پلاستیکی در مقابل ریختن مواد مصرفی داخل منزل نظیر کرم ضد آفتاب و نمک تست شده است. اشتراک یکساله نامحدود از منابع آمازون نظیر کتاب، فیلم و نرم‌افزار نیز برای تلبت ویژه کودکان در نظر گرفته شده است.

آمازون برای تلبت سری کودکان سعی کرده تا چیزی را از قلم نیاندازند و آن را به نرم‌افزارهای مختلف کنترل کودکان مجهز کرده تا والدین، علمکرد فرزند دلبند خود را به راحتی از طریق تبلت زیر نظر داشته باشند.(برای مثال می‌توانند تبلت را طوری برنامه ریزی کنند تا در هنگام مطالعه به برنامه‌های متفرقه دسترسی نداشته باشد)

در خصوص قیمت نیز همانطور که گفته شد هدف آمازون ساخت تبلت‌هایی با کیفیت و قیمت مناسب بوده است. تبلت HD با صفحه نمایش ۶ اینچی به قیمت ۹۹ دلار به فروش خواهد رسید و این درحالی است که نسخه ۷ اینچی این تبلت همانند پارسال ۱۳۹ دلار قیمت دارد. رنگ‌بندی آنها نیز متنوع است و به رنگ‌های سفید، مشکی، بنفش، آبی تیره و زرد، رنگ‌آمیزی شده‌اند.

تبلت نسخه ویژه کودکان ۶ اینچی نیز ۱۴۹ و مدل ۷ اینچی آن ۱۸۹ دلار قیمت دارد. آمازون وعده داده تا تبلت‌های سری مقرون به صرفه خود را تا ماه آینده به بازار عرضه کند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.