رونمایی توشیبا از سنسور CMOS فوق نازک ۲۰ مگاپیکسلی برای گوشی های هوشمند رده بالا

شرکت توشیبا به‌تازگی از سنسور جدید CMOS خود رونمایی کرده که 20 مگاپیکسلی است و مخصوصاً برای دستگاه‌های رده‌بالا معرفی شده است. این سنسور با ضخامت 1.12 میکرونی می‌تواند به تولید ماژول‌های دوربین با اندازه‌ی کم‌تر از 6 میلی‌متر در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کمک زیادی بکند. هم‌چنین این سنسور با نام عجیب T4KA7 شناخته خواهد شد.

1

سایز اپتیکال این سنسور 1/2.4 اینچ (بخوانید 1 بر روی 2.4 اینچ) است و با طراحی مدار پیشرفته امکان تصویربرداری 22 فریم بر ثانیه با تمام توان را داراست. طبق این اطلاعات، این سنسور بهبود 83 درصدی نسبت به سنسور 20 مگاپیکسلی قبلی توشیبا را ارائه می‌کند.

Toshiba T4KA7

حس‌گر T4KA7 رزولوشنی معادل 3752 × 5384 یا همان 20 مگاپیکسل دارد. توانایی پیشرفته‌ی زوم دیجیتال این سنسور، امکان تصویربرداری بدون افت کیفیت، حتی در فاصله‌های کانونی زیاد را فراهم می‌کند که یکی از برتری‌های این سنسور نسبت به دیگر سنسورها محسوب می‌شود.

در طول ماه گذشته، توشیبا نمونه‌هایی از این سنسور را با قیمتی حدود 20 دلار به شرکای خود عرضه کرده است و انتظار می‌رود تولید انبوه آن در دومین ماه سال 2015 آغاز شود و در میانه‌های سال 2015 شاهد ورود این سنسور به دستگاه‌های تولیدی خواهیم بود.

GSMArena Blog

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. sawana می‌گوید

    ارزش این کار توشیبا وقتی مشخص میشه که عکساش با گوشی مثل z3 مقایسه بشن. چون اونم ۲۰ مگه.z2 با وجود اینکه چهار مگ بیشتر از s5 داره ولی تو بیشتر تستای سایتای معروف امتیاز پایینتری گرفته.