آیا اپل واقعاً در تصاویر رسمی آیفون 6 سعی در پنهان کردن برجستگی لنز دوربین دارد!؟

واقعا چرا باید اپل در تصاویر رسمی خود از آیفون 6 که هم‌اکنون در وب‌سایت این شرکت وجود دارد به نحوی سعی در مخفی کردن برجستگی سنسور دوربین آیفون جدید خود داشته باشد؟

2

آیفون 6 اولین آیفون با لنز دوربین برجسته است که اپل بر خلاف آیفون‌های قبلی که همواره لنز آنها پائین‌تر از سطح بدنه قرار داشت این بار آن را تا مقداری به طور برجسته و خارج از قاب پشتی قرار داده است. البته این موضوع به نوعی ضرورت طراحی جدید آیفون بوده تا تیم جانی آیو سرپرست طراحی اپل بتواند آیفون جدید را در کنار استفاده از یک لنز پیشرفته باز هم نازکتر کند!

اما مشکل اینجاست که اپل همواره نشان داده که در طراحی‌های خود طرفدار خطوط صاف و یکدست است و حالا این برجستگی لنز در قاب پشتی ظاهرا از نگاه اپل به یک امر ناخوشایند در تصاویر رسمی آیفون 6 تبدیل شده تا اپل با استفاده از فنون عکسبرداری و نورپردازی و حتی ظاهرا در برخی موارد با ویرایش تصویر (تصویر دوم) این برجستگی را کمرنگ‌تر نشان داده و ناچیز نشان دهد.

Apple-ashamed-of-the-iPhone-6’s-protruding-camera-lens

البته این برجستگی تقریبا در اکثر تصاویر رسمی هر دو مدل آیفون 6 دیده نمی‌شود و این طبیعیست که یک شرکت بهترین تصاویر رسمی را از محصول خود به نمایش بگذارد اما این به این معنا نیست که این برجستگی آن هم در یک سمت قاب پشتی باعث نشود که کاربران با گذاشتن آن روی میز با یک چیز نامتعادل روبرو نشوند و حتی احتمال آسیب‌دیدگی این برجستگی را با خود مطرح نکنند!

Apple-ashamed-of-the-iPhone-6-protruding-camera-lens

مطمئنا به نظر نمی‌رسد که یک برجستگی ناقابل ارزش پنهانکاری در بازاریابی را داشته باشد چرا که اگر داشت سامسونگ نیز برجستگی درگاه هدفون گلکسی آلفا خود را پنهان می‌کرد و شاید از این نظر بتوان تمام این موضوعات را صرفا یک اتهام دانست. در هر صورت تمام این احتمالات را تنها می‌توان از نگاه نزدیک مورد بررسی قرار داد و دید آیا واقعا این برجستگی لنز ارزش خجالت‌زدگی اپل و این پنهانکاری را دارد؟

Cultofmac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. امیرعباس می‌گوید

    طراحی کنار گوشی کاملا کپی برداری شده از Nokia Lumia 925 هستش حالا کافی بود یه شرکتی یه اپسیلون طراحیش شبیه اینا بود خودشون رو میکشتن .

    http://forums.wpcentral.com/phone-wars/309824-doesnt-new-iphone-6-especially-black-one-look-like-lumia-925-a.html

  2. fery می‌گوید

    من هم واقعا نمیدونم چرا سعی در پنهان کردن این برآمدگی داره.تو 2 عکس آخر به وضوح داره دستگاه و صاف نشون میده در صورتیکه اگر از هر دو سمت چپ و راست به این گوشی نگاه کنیم،حتما برآمدگی دوربین و مشاهده میکنیم.اینکارش به نظر من تنها جهت فریب مردم صورت گرفته و هیچ توجیه دیگه ای نداره.