رونمایی گوگل از اولین سری گوشی‌های فوق ارزان‌قیمت اندروید وان در هند

شرکت گوگل رسما از اولین سری از گوشی‌های موسوم به اندروید وان در هند رونمایی کرد که هدف از عرضه آنها کمک به شرکت‌های سازنده برای ساخت گوشی‌های ارزان‌قیمت در بازارهای نوظهور است.

0

first-Android-One-smartphone

اما ارزان‌قیمت بودن سری اندروید وان اتفاقا دقیقا بدان معناست که در مشخصات فنی نیز شاهد مشخصات قابل توجهی نیستیم! در مراسم امروز سه گوشی اندروید وان رونمایی شده است که به شرکت‌هایی (تقریبا گمنام در جهان) به نام‌هایSpice، Karbonn و Micromax تعلق دارند. هر سه گوشی از حافظه داخلی 4 گیگابایتی برخوردارند که تنها 2.3 گیگابایت آنها در دسترس کاربران خواهد بود.

یک گیگابایت رم، دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی در قاب پشتی و دوربین 2 مگاپیکسلی در قاب جلویی، پردازنده چهارهسته‌ای 1.3 مگاهرتزی مدیاتک، رادیو اف ام و درگاه کارت حافظه میکرو اس دی از جمله مشخصات این گوشی‌های اندروید وان هستند که قرار است به قیمت 105 دلار عرضه شوند و اتفاقا مطابق معمول بازار تلفن همراه جهان سوم دو سیم کارته هستند!

اما شاید خبر غیرمنتظره در این گوشی‌ها در خصوص درگاه کارت حافظه آنها باشد! اینکه اولین سری از گوشی‌های اندروید وان اگر از کارت حافظه برخوردار نباشند شما حتی قادر به عکسبرداری با آن نیستید و برای اینکه فضای کافی برای برنامه‌ها و مدیا باقی بماند حتی قادر به دانلود از اینترنت و گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش گوشی خود هم نخواهید بود!

A1-Android-One

البته خوشبختانه هر 3 شرکت همراه با گوشی‌های خود کارت حافظه 8 گیگابایتی میکرو اس دی نیز عرضه می‌کنند که خب با محدودیت‌های بالا تا زمان پر شدن این هشت گیگابایت مواجه نخواهید شد!

Theverge

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.