۹ ویژگی که می توانست آیفون 6 اپل را به گوشی هوشمند بهتری تبدیل کند!

iPhone 6 به عنوان یک پیشرفت موفق بعد از iPhone 5S و یک گوشی بسیار خوب شناخته می‌شود. iPhone 6 از پیشینیان خود بزرگتر و سریع‌تر است، صفحه نمایشی با کیفیت‌تر دارد و دوربینش هم ارتقا پیدا کرده‌است. اما هنوز هم مواردی هستند که Apple می‌توانست با کار کردن روی آن‌ها، iPhone 6 را بهتر از بسازد – چیزهایی مثل بهبودهایی در طراحی و یا قابلیت‌هایی بیشتر.

54

1. ارایه رنگ‌بندی بیشتر

More-color-options-to-choose-from

iPhone 6 هم مثل iPhone 5s در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و طلایی معرفی شده‎است. داشتن رنگ‌بندی‌های بیشتر می‌توانست حق انتخاب بیشتری به مشتری بدهد.

2. طراحی ضدآب

Waterproof-design

مقاومت در برابر آب و غبار یکی از جمله قابلیت‌هایی‌ست که روزبه‌روز شاهد عرضه گوشی‌هایی با این امتیاز در بازار هستیم. اپل اما هنوز هم فکری برای افزودن این امتیاز به هوشمندهای خود ندارد و در این زمینه بدون شک از گلکسی اس5 و ایکسپریا زد3 عقب‌تر است. امیدوارم با ما هم عقیده باشید که اگر آیفون 6 در برابر عناصر خارجی مقاوم می‌بود، گوشی بهتری محسوب می‌شد.

3. وضوح بیشتر صفحه نمایش

Higher-resolution-display

وضوح صفحه 750 در 1334 پیکسلی آیفون 6 اصلا کم نیست و برای تقریبا هر کاری مناسب است، اما انتظار می‌رفت اپل وضوح صفحه بهتری را برای نسل جدید هوشمندهای خود عرضه کند. گرچه آیفون 6 پلاس وضوح 1080 در 1920 پیکسلی دارد، اما کاش برای آیفون 6 هم از همین وضوح استفاده می‌شد.

4. کیفیت بیشتر دوربین اصلی و تثبیت‌گر اپتیکال

Higher-resolution-main-camera-with-optical-image-stabilization

نمی‌گوییم کیفیت دوربین آیفون 6 کم است، اما انتظار می‌رفت اپل به کیفیت سابق 8 مگاپیکسلی اکتفا نکند و آن را ارتقا دهد. داشتن یک لرزش‌گیر اپتیکال هم مسلماً یک پیشرفت رو به جلو محسوب می‌شد.

5. طراحی تخت دوربین

Flush-camera-design

البته برای خیلی‌ها ممکن است این بیرون‌زدگی دوربین مهم نباشد؛ اما آیا یک طراحی تخت بهتر نبود؟ نظر شما هم همینطور است؟

6. دوربین جلوی بهتر

Better-front-facing-camera

سلفی‌ها در حال حاضر بسیار در بورس هستند و در شبکه اجتماعی که وارد شوید بی‌شک چندین و چند عکس سلفی خواهید دید. اما اکثر آن‌ها ممکن است آن‌قدرها خوب نباشند؛ چرا که کیفیت دوربین جلوی خیلی از گوشی‌ها در حد قابل قبول نیست. در این عصر محبوبیت سلفی، کاش اپل به فکر دوربین جلوی بهتری برای آیفون 6 می‌بود.

7. بلندگوهای استریو

Stereo-speakers

کاربران گوشی‌های هوشمند هر روز بیشتر و بیشتر ساعات خود را صرف بازی‌های نصب شده روی گوشی‌های خود می‌کنند. خیلی‌ها هم هستند که ساعت‌ها در گوشی خود فیلم می‌بینند. این‌جاست که داشتن یک جفت اسپیکر پرقدرت با کیفیت در گوشی‌ها بسیار کاربردی به نظر می‌رسد و چه بهتر می‌بود اگر آیفون 6 هم یک جفت از این بلندگوها می‌داشت.

8. افزایش کمتر قیمت در ازای افزایش حجم ذخیره

Cheaper-storage-upgrades

تفاوت فیمت بین مدل‌های 16 گیگابایتی و 64 گیگابایتی آیفون برای خریدار در حدود 100 دلار است؛ در حالی که اپل برای ساخت مدل 64 گیگابایتی در حدود 20 دلار اضافه‌تر خرج می‌کند! می‌دانیم که اپل هم مثل همه‌ی شرکت‌ها در فکر پول درآوردن است، اما واقعا این تفاوت بسیار زیاد قیمت بین آیفون‌های با حجم ذخیره‌سازی متفاوت، قدری زیاد است؛ خصوصاً با در نظر گرفتن این ضعف که آیفون از حافظه‌های جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

9. باتری بزرگ‌تر با قابلیت تعویض توسط کاربر

Bigger-user-replaceable-battery

باتری آیفون 6 بزرگتر شده اما ما انتظار داشتیم در ازای این افزایش ابعاد، افزایش قدرت ذخیره‌سازی انرژی محسوس‌تری ببینیم. اما با این حال قدرت باتری آیفون 6 مناسب به نظر می‌رسد، 14 ساعت مکالمه 3G، و 12 ساعت مرور اینترنت با LTE اصلا اعداد و ارقام بدی نیستند!

به نظر شما آیفون 6 چگونه می‌توانست بهتر از این باشد؟

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

54 نظر برای این مطلب
  1. mohamad mp می‌گوید

    awliye

  2. alireza می‌گوید

    ایفون 6s واقعا خیلیی بهتر از ایفون 6 هستش :(

    هرچند بیشتر از یک ساله ک این گوشی اومده ولی واقعا حرف نداره از دوربین و 3D تاچ و خیلی چیزای دیگه ک واقعا عالین

    من خودم ایفون ندارم :/
    ولی ایفون 6s خیلی گرون تر از 6 هست :( واقعا خیلییی گرون تره

    اگ قیمتش یمقدار پایین تر بود واقعا عالیی بود

  3. هستی می‌گوید

    یه سوال ایفون سیکس اس پلاس چطوره ؟؟؟

  4. medisa می‌گوید

    وااای بچه ها من دو هفته پیش ایفون7 خریدم…دوربینش عااالیه..سرعتشم خوبه..در کل همه چیزش عالیه..ولی مشکلش اینه که خیلی بزرگه..از نظر من اندازه تو ایفونا فقط ایفون 6 دوست دارم ولی تو کاراییاش فقط ایفون7…عالیییه ولی کاش کوچیک تر بود و خوشدست تر بود

  5. محمدرضا زنده دل می‌گوید

    سلام .آیفون اندورد بزنید.

    1. پوریا می‌گوید

      سلام من ی سوال داشتم
      بین ایفون6 ایفون6s و پلاس کودوم بهتره
      بعد اینکه چرا دوربین پلاس ۸هستش بعد s6 دوربینش 12ینی هشت اون از این دوزاده بهتره؟؟؟؟

  6. سعید می‌گوید

    خاک تو سر این کنم البته نه اونهای که گوشی وارد میکنن شما به اون عکسی که از 4 مدل اپل گذاشته نگا کنید ایفون 5c free یعنی رایگانه
    حالا که دلار دونه ای 3450 حساب کنی 100 دلار میشه میشه 345هزار تومان که اون وقت میاد تو ایران میشه 1.5 میلیون واقعا جای تاسفه که ما کجاییم اونها کجان ببین ایران هم داره از خودمون دزدی میکنه شاید باورتون نشه ولی یه نگا بندازید متوجه میشید چقدر پول میره تو جیب دولت ایفون 6 پلاس 300 دلار زده یعنی اخه عدالت میشه گفت؟کی جواب گو هست؟

    1. ساسان می‌گوید

      اقاى سعید،این قیمتها را که در پایین عکس اون ۴ ایفون میبینى،تفاوت قیمت حافظه هست و نه قیمت گوشى.من در المان زندگى میکنم و همین جا هم ایفون گرونه

      1. کیمیا می‌گوید

        سلام گرون هم باشه به اندازه ایران نیست امریکا خیلی ارزونتر

  7. بدبخت می‌گوید

    خوش بحالتون که انقد پول دارید بدید به گوشی اگه جای شما بودم به جای گوشی خرج سرطانمو میدادم

    1. حمیدرضا می‌گوید

      آخی ‌

    2. medisa می‌گوید

      شماهم ایشاللله خوب میشی و کارات درست میشه..ولی خداروشکر ما سرطان نداریم که پولشو بدیم بابتش وو اینکه ایشالله هیچکس تو دنیا مریض نباشه و خوش باشه..با ارزوی بهترین ها..خدا کمکتون کنه.

  8. morteza می‌گوید

    آقا من بین رنگاش موندم ک کدوم بهتره…طلایی دخترونس آیا؟؟!!

    1. alireza می‌گوید

      اتفاقا طلایی خیلی قشنگه :)

      من ایفون ندارم ولی نقره ای و طلاییش به نظر من عالین
      تا چند وقت پیش با اندروید کار میکردم تاحالا از ایفون استفاده نکردم بنظرتون 6 خوبه؟

    2. علی ایفونکده می‌گوید

      رنگ فقط گری

  9. سامان امير می‌گوید

    خیلی نظراتت بی خود بود جون ابل از اول این بوده مه هست

  10. الناز می‌گوید

    ایا کسی میدونه اپل ۶ضد اب هستش یا نه ؟؟؟؟

    1. سجاد می‌گوید

      نه گوشی خودم افتاد تو اب کلیدش سوخت ولی مقاوت زیادی در مقابل اب داره

  11. زری می‌گوید

    به نظرم هیچی جای اپل رو نمیگیره.برند برتر دنیا

    1. میلان می‌گوید

      Htc بهتره تو سخت افزار تعادلش عالیه

  12. زری می‌گوید

    سلام من میخوام آیفون۶ بخرم.با این اوصاف دودلشدم.کمکم کنید

    1. Amir می‌گوید

      بذارید ایفون جدید رنگ صورتیشو بخرید

      1. زری می‌گوید

        آیفون ۶ صورتی؟؟؟

    2. رضا می‌گوید

      سلام ایفون 6 نخر
      ایفون 6 اس .بخر خیلی بهتره

  13. پوریا می‌گوید

    به نظر من فقط اپل .تازه لطفا شما که اطلاعات ندارید لطفا نظر ندهید اپل از نظر نمایشگر چه توی لب تاپ چه دسکتاپ چه گوشی از بهترین استفاده می کنه تازه سامسونگ هنوز باز نکردی موقع فروش میزنند تو سرش اما اپل …… خوب همیشه یه سیب گاز زده بده مگر اینکه استیو جابز انرو گاز زده باشه D:

    1. nima می‌گوید

      من تست کردم نمایشگرش رو مانیتور مایکروسافت شکست خورد اینکه بهترین نمایشگر دنیا مال سامسونگ هستش رو همه میدونن قیمت لوازم جانبی اپل خیلی بیشتر گوشی های دیگس و اگه بدنه اپل ضربه بخوره از سامسونگ هم قیمتش کمتر خواهد بود

  14. علی اصغر می‌گوید

    بچه ها من همه گوشیا رو داشتم اس3اس4اس5اس6نوت3نوت5آیفون6همشو داشتم بنظرمن اگ گوشی میخای ک ازش کار یکشی با صفحه نمایشش حال کنی و دوربینش قشنگ باشه و کیفیت بالا اس6اگ برا کلاس دادن میخای آیفون6 اپل فقط برا کلاس ولی اس سیکس ی چی دیگس ی دنیای واسه خودش با اون دوربینش

    1. بدون نام می‌گوید

      ببخشید یعنی آیفون 6 plus با s دوربین نشون فرق نداره ؟

      1. علی ارغوان می‌گوید

        دوربین‌های آیفون 6 و 6 پلاس تقریبا مشابه هستن. (مدل 2015)
        دوربین های آیفون 6اس و 6اس پلاس هم تقریبا مشابه و بهتر از دو مدل 2015 هستن.
        نسخه های پلاس توی نور کم به خاطر OIS بهتر عکس می گیرن

  15. علی می‌گوید

    سلام به همه دوستان من یه سوالی داشتم .می خواهم گوشی بخرم اما ماندم گلکسی6بخرم یا آیفون6 چون دوربین گلکسی6بیشتره و برتری های هم داره لطفا مرا در خرید گوشی راهنمایی کنید به خصوص در دوربین ممنون از لطف همه ی شما عزیزان

  16. مهناز می‌گوید

    گوشی ایفون 6 من داخل دریا افتاد اما هیچگونه صدده نرم افزار و سخت افزاری ندید
    عاااااالیه این گوشی

  17. افشين می‌گوید

    ایففون ۶ اخرین گوشی اپل نیست ، این قابلیتهایی که شمرده شد رو میتونست تو ۶ جا بده، ولی برای فروش گوشیهای بعدیش هم باید فکری کنه ، همه شرکتها هدفشون از تشکیل ، انجام دادن کار اقتصادی هستش ، و البته نظر مشتری رم در نظر میگیرن ولی بازم برای بیزنسشون! تو کار بعدی ایفون یکسری از این برنامه ها بهش اضافه میشه که با ۶ فرق داشته باشه تا فروش بره ، منم ایفون ۶ پلاس دارم و راضی هستم ، نظر شخصی بنده بود ، نظر همه دوستان محترم هست .

  18. مهدی می‌گوید

    سلام خدمت تمامی دوستان من حدود 5 سال میشه که از گوشی های اپل استفاده میکنم میخوام تجربه کار کردن با ios رو بگم گوشی های اپل گوشی های خوب روان و بسیار شیک و ظریف هستش و در بسیاری از موارد هنگ هم نداره و میشه باهاش راحت کار کرد اما باید واقعیت ها رو گفت سامسونگ هم گوشی های بسیار خوبی داره مثل Note4 و شاهکار جدیدش Nite5 که بزودی رونمایی خواهد شد با اسنپدراگون810 ودوربین25 مگاپیکسل و RAM4 و صفحه نمایش4K که به گفته سامسونگ این گوشی یکی از گوشی های استوره ای برای این شرکت خواهد بود…پس ما نباید غیر منطقی و احساسی بگیم فقط اپل باید منتظر بود و گوشی های جدید رو دید و با آنالیز کردن و تست و استفاده آنها حتی در مدت کوتاه…قضاوت کنیم.به امید موفقیت برای همه دوستان.

  19. هلما می‌گوید

    سلام دوستان من شوهرم برام یه اپل 6پلاس خریده رنگ سفید هنوز استفاده نکردم خودم طلایی دوست داشتم نمی دونم چکار کنم چن جا رفتم طلایی گیرم نیامده همین استفاده کنم یا نه؟؟

    1. alireza می‌گوید

      :/

      ادم کادوی شوهرشو ول میکنه میاد تو سایت بپرسه همینو استفاده کنم یا ن ؟

  20. amir می‌گوید

    اونایی که آیفون ندیدن من تا قبل از خرید آیفون۶فکر می کردم گوشی های اندرویدی مثل سامسونگ بهترن ولی وقتی خریدم دیدم اشتباه میکردم ضمن این که کار کردن با ایفون خیییلی راحته کیفیت صفحه و …ی زیادی داره مثلا بلندگوی گوشی واقعا قویه و به حده یک اسپیکر واقعی است و دوربین حتی تو حالت حرکت عکس صاف و شفاف باکیفیت فول hdمیگیره .

  21. پارسا می‌گوید

    من الان ۴ نسل أیفون دارم خیلی راضیم گزشته از کیفیت و زیبای و سبک بودن امنیت فوق العاده داره
    البته نمیخوام بگم چون من دارم خیلی خوبه نه منم قبلا اینطوری فکر میکردم با یک هفته کارکردن با أیفون دیگه غیر ممکنه که بتونی گوشیه دیگه دستد بگیری مثل مقایسه ماشین بنزبا پراید
    من لبتاب مک بوک پرو اپل رو هم دارم واقعا منحصر به فرده

  22. شایان می‌گوید

    هیچ گوشی از ایفون بهتر نیست و هیچوقتم بهتر نخواهد بود چون ایفون ایفونه برند یک گوشی کامل و عالی و با این ایرادای مسخره نمی تونه گوشی دیگری از ایفون بهتر باشه دورود بر ایفون

  23. زین العابدین می‌گوید

    من هم حق را به هلیا می دهم

  24. هلیا می‌گوید

    من خودم ایفون 6 دارم . اینا همش چرت و پرته . اگر ایفون ضد اب باشه باید همه ی نقاطش بسته باشد و صدا خوب ورود و خروج پیدا نمیکنه.بهتره اول تحقیق کنید بد بیاید اینچا و حرف بزنید.

    1. زهره می‌گوید

      حق با تو ست هلیا

  25. پرهام می‌گوید

    عزیزانى که حتا اپل ۶ از نزدیک ندیدىن!خواهشا قضاوت بیجا نکنید …..بعضى از افراد فقط با ادعا پوچ سر و صدا راه می ندازن. در حال حاضر نوت ۴ و اپل ۶ بهترین فبلت و گوشی تولید شده هستن

  26. نیما می‌گوید

    دوست عزیز و گرامی اگر نمیدونید بدونین . تراکم پیکسلی مهمه نه رزولوشن و من آیفون 6 دارم و در مقابل خیلی موبایل های دیگه که رزولوشن آن ها بیشتر بوده کیفیت بهتری داشته و پس لطفا یکم تحقیق کنین بعد بگین

  27. آرمین می‌گوید

    دوربین به مگاپیکسل نیست…
    من مطمئنم دوربین 8 آیفون از 20 سونی و 16 سامسونگ کیفیتش بهتره
    به طور مثال دوربین Canon 5D MarkII دارای 20 مگاپیکسله و Xperia Z 2 هم 20 مگاپیکسله ولی این کجا و اون کجا

    1. پريسا می‌گوید

      بعله به مگا پیکسل نیست ولی اینچیزی که شما گفتی هم مزخرف محضه

  28. محمدجواد می‌گوید

    این خیلی مسخرس که اونی که بزرگتره قوی تره
    شاید یکی دوست داره مدلی چهار .و هفت اینچی دو گیگ رم داشته باشه
    خیلی مسخرس واقعا

  29. علی اسلامی فرد می‌گوید

    من چندین ساله فروشنده موبایل و تبلت ام.
    حقیقت اینه در مورد رزولوشن صفحه نمایش چشم انسان از یه مقداری به بالا دیگه رزولوشن بیشتر رو تشخیص نمیده بلکه کیفیت این رزولوشن ها مهم میشه پس موافقم که به جای رزولوشن کیفیت بهتر شه.
    ولی نمیشه کیفیت بهتر عکس رو کلا جایگزین مگاپیکسل (رزولوشن تصویربرداری) کرد. همیشه رزولوشن بالاتر جذاب تر میماند(به شرط حفظ یا افزایش کیفیت)
    در مورد باطری واقعا خیلی ها مثل ال جی از اپل جلوتر هستن و اینکه شما کمتر به شارژ مجدد نیاز داشته باشین واقعا مهمه!!!
    چیزی که اپل رو متمایز میکنه اکوسیستم یکپارچه و متمایزشه (البته بیشتر برای خارجی ها کاربرد داره)
    در مورد دوربین جلو و حتی مبحث تثبیت گر اپتیکال هم واقعا اپل از مابقی رقبا حسابی جا مونده چون حتی اگه برای گوشی نسل بعد اش اقدامی کنه ما باید یکساله دیگه هم صبر کنیم درحالی که سیستم عامل اندروید داره بهتر و بهتر میشه و کمپانی هایی مثل اچ تی سی ، ال جی ، سامسونگ و سونی واقعا شاهکارهای فوق العاده ای همین الان توی بازار دارن.
    در مورد خیلی چیزها نمیشه زوود قضاوت کرد. مثل صفحه نمایش بزرگتر!

    1. sky می‌گوید

      شما که فروشنده ای باید بدونی ایفن 6 بهتر از هر گوشیه اندریدیه…
      با یه سی پی یو 2 هسته 1.4 و رم 1 سرعته پردازشش از همه گوشیا بهتره.چرا؟بخاطره سیستم عاملشه.فوق العاده ای او اس سبک.ولی اندروید چی؟سنگین
      هیچ گوشیه اندرویدی به ایفن ای او اس دار نمیرسه

    2. سامان می‌گوید

      من سونی زد وان و زد تری داشتم گوشی سونی عالیه و هنگ نمیکنه اما برخلاف نظر فروشنده معتقدم که آیفون ۶ نسبت به گوشیه سونی قابل قیاس نیست . آیفون شفافیت و نور خیلی بیشتری داره و کیفیت عکسش هزار بار بهتر از گوشی سونیه که مثلا مدعیه ۲۰ مگاپیکسله . واقعا درک نمیکنم چرا بعضی دوستان اینجا دروغ میگن چه دلیلی داره

  30. امیر رضا محمودی می‌گوید

    به نظرم ایفون فقط خوشگله و بس دیگه هیچی نداره حالا هر چی منفی م یخواید بدید، بدید

  31. محمد می‌گوید

    با کل این گزارش نظر موافق دارم آیفون کمپانی مشتری مداری نیست

  32. سینا می‌گوید

    وای چقدر طراحیش مزخرفه !
    قول میدم روح استیو بدجوری توی قبر لرزیده !!!

  33. Ehsan می‌گوید

    سلام
    درسته اینها همه ویژگی های یه گوشیه خوبه ولی نباید از اپل انتظار داشت یهویی همه ی این قابلیت ها رو وارد گوشی کنه، مهم کاربرده نه افزایش امکانات :)

  34. Amir می‌گوید

    بعضی از این ایرادها واقعا دیگه
    سختگیری بیش از حده
    افزایش رزولوشن به موازاتش باعث کاهش عملکرد میشه
    حالا رزولوشن خوب با سرعت عالی خوبه یا رزولوشن عالی و سرعت خوب!!!!

    دوربین آیفون اگر عالی نبود هیچ وقت با دوربین 16 و 20 سامسونگ و سونی مقایسه نمیشد
    کار اپل و اچ تی سی درسته که با بالا نبردن پیکسل سعی در افزایش کیفیت دارند