6 قابلیت اکسپریا زد 3 سونی که آنها را در گلکسی نوت 4 سامسونگ پیدا نمی‌کنید!

سونی و سامسونگ محصولات تراز اول خود را در نمایشگاه آیفا ۲۰۱۴ معرفی کردند،البته بررسی و مقایسه کامل این ۲ گوشی هنوز زود به نظر می‌رسد اما در نگاه اول ۶ قابلیت در اکسپریا زد ۳ به چشم می‌خورد که گلکسی نوت ۴ فاقد آنهاست که قصد داریم در ادامه به بررسی آنها بپردازیم.

252

۱. اکسپریا زد 3 می‌تواند از راه دور به کنسول بازی پلی‌استیشن 4 متصل شود

بر کسی پوشیده‌ نیست که سونی بهترین امکانات را برای پرچمدار جدید خود در نظر گرفته است اما استفاده از اکسپریا زد ۳ به جای صفحه نمایش برای کنسول پلی‌استیشن واقعا جالب به نظر می‌رسد. با این حساب می‌توانید با استفاده از صفحه نمایش اکسپریا زد ۳ و زد ۳ کامپکت بازی‌های پلی‌استیشن را انجام دهید.

Xperia-Z3-PS4-Remote-play

برای مثال فرض کنید که بازی جدیدی به بازار عرضه شده و شما بی‌صبرانه منتظر اجرای بازی مورد نظر خود هستید، از طرف دیگر امکان بازی با تلویزیون اتاق پذیرایی را ندارید، اینجاست که این قابلیت به کمک شما خواهد آمد تا عنوان مورد علاقه خود را از طریق وای‌فای بر روی صفحه نمایش گوشی خود با استفاده از دسته پلی‌استیشن بازی کنید.

2. صدای فوق العاده اکسپریا زد 3

نوت ۴ سامسونگ از تفکیک صدا با فرکانس ۱۹۲ کیلوهرتز بهره می‌برد اما به نظر شما این میزان برای رقابت در مقابل اکسپریا زد ۳ کافیست؟ پرچمدار جدید سونی از صدای باکیفیت با تکنولوژی حذف صداهای مزاحم به همراه قابلیت صدای شفاف و DSEE HX بهره می‌برد که می‌تواند کیفیت فایل‌های صوتی MP3 و AAC را بهبود بخشد.

Xperia-Z3-Front-and-side

در کنار این ویژگی‌های فوق‌العاده امکان بهره گیری از سیستم صدای سه بعدی (VPT) و ذخیره‌سازی لیست موسیقی‌ها بر روی فضای ابری هم به کمک اکسپریا زد ۳ کامپکت آمده‌اند تا در زمینه صدا گلکسی نوت ۴ حرفی برای گفتن نداشته باشد.

3. اسپیکرهای با کیفیت در قسمت جلو اکسپریا زد 3

سونی برای اسپیکر‌های پرچمدار خود تکنولوژی S-Force را در نظر گرفته است. با این حساب شما قادر خواهید بود تا به بهترین نحو ممکن از صدای پخش شده از این اسپیکرها لذت ببرید.

Xperia-Z3-Design

البته در این میان اچ‌تی‌سی وان ام ۸ را از لحاظ اسپیکر نباید نادیده گرفت چرا که به نظر می‌رسد بهترین کیفیت پخش صدا از آن این پرچمدار می‌باشد. جالب اینجاست که باز هم نوت ۴ از لحاظ اسپیکر در مقابل زد ۳ ویژگی برجسته‌ای ندارد.

4. امکانات تصویر برداری اکسپریا زد 3

بر کسی پوشیده نیست که نوت ۴ ویژگی‌های زیادی در خصوص عکس‌برداری دارد. اما سنسور به کارگرفته شده در اکسپریا زد ۳ چیز دیگری است!

Xperia-Z3-camera

سونی به خوبی توانسته از سنسورهای EXMOR خود استفاده کند. آخرین نسخه سنسور 1/2.3” ExmorRS به همراه موتور BIONZ برای پردازش تصاویر و لنز جدید سری G سونی از نوع ۲۵ میلی‌متری واید به همراه استاندارد ISO 12800 باعث می‌شود عکس‌های گرفته شده در محیط‌های تاریک بهترین کیفیت را داشته باشند.

5. امکان ترکیب تصاویر سه دوربین مختلف در اکسپریا زد 3

با این ویژگی می‌توانید با ۳ گوشی اکسپریا مختلف از زوایای گوناگون تصویر برداری کنید و آنها را مانند فیلم‌هیا سینمایی در گوشی خود ترکیب نمایید.

Xperia-Z3-Front-and-Rear

(البته هنوز مدل گوشی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند از جانب سونی مشخص نشده است.)

6. انتقال آسان اطلاعات از سیستم‌عامل‌های iOS، اندروید و ویندوزفون

سونی سعی کرده تا فرآیند انتقال اطلاعات دارندگان سایر گوشی‌ها را به اکسپریا زد ۳ و یا کامپکت ۳ آسان کند.

Xperia-Z3-Compact-pic

برای اینکار کافیست تا گزینه Xperia Transfer Mobile را انتخاب کرده و تمام اطلاعات خود را از گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوز فون به اکسپریا زد ۳ به راحتی منتقل کنید.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.