6 قابلیت اکسپریا زد 3 سونی که آنها را در گلکسی نوت 4 سامسونگ پیدا نمی‌کنید!

سونی و سامسونگ محصولات تراز اول خود را در نمایشگاه آیفا ۲۰۱۴ معرفی کردند،البته بررسی و مقایسه کامل این ۲ گوشی هنوز زود به نظر می‌رسد اما در نگاه اول ۶ قابلیت در اکسپریا زد ۳ به چشم می‌خورد که گلکسی نوت ۴ فاقد آنهاست که قصد داریم در ادامه به بررسی آنها بپردازیم.

252

۱. اکسپریا زد 3 می‌تواند از راه دور به کنسول بازی پلی‌استیشن 4 متصل شود

بر کسی پوشیده‌ نیست که سونی بهترین امکانات را برای پرچمدار جدید خود در نظر گرفته است اما استفاده از اکسپریا زد ۳ به جای صفحه نمایش برای کنسول پلی‌استیشن واقعا جالب به نظر می‌رسد. با این حساب می‌توانید با استفاده از صفحه نمایش اکسپریا زد ۳ و زد ۳ کامپکت بازی‌های پلی‌استیشن را انجام دهید.

Xperia-Z3-PS4-Remote-play

برای مثال فرض کنید که بازی جدیدی به بازار عرضه شده و شما بی‌صبرانه منتظر اجرای بازی مورد نظر خود هستید، از طرف دیگر امکان بازی با تلویزیون اتاق پذیرایی را ندارید، اینجاست که این قابلیت به کمک شما خواهد آمد تا عنوان مورد علاقه خود را از طریق وای‌فای بر روی صفحه نمایش گوشی خود با استفاده از دسته پلی‌استیشن بازی کنید.

2. صدای فوق العاده اکسپریا زد 3

نوت ۴ سامسونگ از تفکیک صدا با فرکانس ۱۹۲ کیلوهرتز بهره می‌برد اما به نظر شما این میزان برای رقابت در مقابل اکسپریا زد ۳ کافیست؟ پرچمدار جدید سونی از صدای باکیفیت با تکنولوژی حذف صداهای مزاحم به همراه قابلیت صدای شفاف و DSEE HX بهره می‌برد که می‌تواند کیفیت فایل‌های صوتی MP3 و AAC را بهبود بخشد.

Xperia-Z3-Front-and-side

در کنار این ویژگی‌های فوق‌العاده امکان بهره گیری از سیستم صدای سه بعدی (VPT) و ذخیره‌سازی لیست موسیقی‌ها بر روی فضای ابری هم به کمک اکسپریا زد ۳ کامپکت آمده‌اند تا در زمینه صدا گلکسی نوت ۴ حرفی برای گفتن نداشته باشد.

3. اسپیکرهای با کیفیت در قسمت جلو اکسپریا زد 3

سونی برای اسپیکر‌های پرچمدار خود تکنولوژی S-Force را در نظر گرفته است. با این حساب شما قادر خواهید بود تا به بهترین نحو ممکن از صدای پخش شده از این اسپیکرها لذت ببرید.

Xperia-Z3-Design

البته در این میان اچ‌تی‌سی وان ام ۸ را از لحاظ اسپیکر نباید نادیده گرفت چرا که به نظر می‌رسد بهترین کیفیت پخش صدا از آن این پرچمدار می‌باشد. جالب اینجاست که باز هم نوت ۴ از لحاظ اسپیکر در مقابل زد ۳ ویژگی برجسته‌ای ندارد.

4. امکانات تصویر برداری اکسپریا زد 3

بر کسی پوشیده نیست که نوت ۴ ویژگی‌های زیادی در خصوص عکس‌برداری دارد. اما سنسور به کارگرفته شده در اکسپریا زد ۳ چیز دیگری است!

Xperia-Z3-camera

سونی به خوبی توانسته از سنسورهای EXMOR خود استفاده کند. آخرین نسخه سنسور 1/2.3” ExmorRS به همراه موتور BIONZ برای پردازش تصاویر و لنز جدید سری G سونی از نوع ۲۵ میلی‌متری واید به همراه استاندارد ISO 12800 باعث می‌شود عکس‌های گرفته شده در محیط‌های تاریک بهترین کیفیت را داشته باشند.

5. امکان ترکیب تصاویر سه دوربین مختلف در اکسپریا زد 3

با این ویژگی می‌توانید با ۳ گوشی اکسپریا مختلف از زوایای گوناگون تصویر برداری کنید و آنها را مانند فیلم‌هیا سینمایی در گوشی خود ترکیب نمایید.

Xperia-Z3-Front-and-Rear

(البته هنوز مدل گوشی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند از جانب سونی مشخص نشده است.)

6. انتقال آسان اطلاعات از سیستم‌عامل‌های iOS، اندروید و ویندوزفون

سونی سعی کرده تا فرآیند انتقال اطلاعات دارندگان سایر گوشی‌ها را به اکسپریا زد ۳ و یا کامپکت ۳ آسان کند.

Xperia-Z3-Compact-pic

برای اینکار کافیست تا گزینه Xperia Transfer Mobile را انتخاب کرده و تمام اطلاعات خود را از گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوز فون به اکسپریا زد ۳ به راحتی منتقل کنید.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

252 نظر برای این مطلب
  1. امید می‌گوید

    من هم z3استفاده کردم هم نوت 4 باید بگم نوت 4 یه چیزه دیگه ست.
    پوریا جان تمام نظرات تو خوندم حرفهایی که زدی کاملا درسته
    با احترام به سونی من نوت رو بهش ترجیح میدم

    1. پویا می‌گوید

      خواهش میکنم داداش.
      خانوما آقایون،ایشون با توجه به اون حرفایی که زدن،از کسانی بودن که همونطور که گفتم،رفتن و امتحان کردن.
      اینم بدونین اونایی که مینویسن رفتیم امتحان کردیم سونی بهتره،دو حالت داره:
      1-اصلا دارن بلوف میزنن.
      2-نظر تعصبی دادن.
      قسمتون میدم برین امتحان کنین

  2. SALEH می‌گوید

    مقایسه ی سونی با سامسونگ اشتباهه چون واقعا سامسون در حد و اندازه سونی نیست

    من واقعا رو دست ســــــــونــــی گوشی ندیدم

    (سامسونگ الکی با تبلیغات دوست داره خوب باشه )

    1. پویا می‌گوید

      و در ادامه حرفتون؛
      با همین تبلیغات که اصلا چیز بدی نیست،تبدیل به اولین تولید کننده گوشی جهان شده،درحالیکه سونی ششمی هم نیست!

  3. ios می‌گوید

    هم نوت ۴ و هم زد۳ در برابر آیفون ۶ آشغالن ‘سامسونگ و سونی خواب شب ببینن که گوشی مثل آیفون بسازن’

    1. پویا می‌گوید

      سلام داداش.منظورت همون آلومینیوم خم شده اس؟
      خانوما آقایون،لطفا توی آپارات سرچ کنید”خم کردن آیفون 6 با دست خالی”،بخندید و لذت ببرید.

  4. fardin می‌گوید

    خلاصه کلام پرچم همه سامسونگیا بالاست !!!

  5. تارخ می‌گوید

    سلام دوستان. من یک سوال دارم چرا برنامه ی پلی استیشن موبایل داخل زد 2 من نبود از روز اولی که گرفتم؟؟؟

  6. aran _z2 می‌گوید

    به نظر من صدای اکسپریا زد2 خوب تر از زد3 هستش توصیه من به شما این هستش که اگه خواستید بین زد 2 و زد 3 یکی رو انتخاب کنید زد 2 رو انتخاب کنید چون. زد 3 فقط از نظر اندروید تقویت و ارتقا یافته!

  7. ابالفضل می‌گوید

    شما برید دوربین اس5در سایت ترنج ببینید نسبت به برندهای دیگه افتضاحه . در ضمن من با اس 5 یه بازی ماشین ی سیتی ریسینگ با گرافیکی اچ دی انجام دادم گوشی بعد از ربع ساعت دااااغ .داغ کرد حتی ترسیدم…دلت خوش پوریا …..درسته یه سری سامسونگ برای گوشی اپل میزنه اما بهترین به اپل میده …و گندترین برای خودش … راستی قضیه اس5 چیه الان جدیدن صفحه نمایشش همش هنگ میکنه.. سونی و بقیه برندها هم درد سر های خودشون دارن.ولی همشون یکیا” … خواستم بگم سامسونگ خالی از ایراد نیست …

    1. پویا می‌گوید

      سلام برادر.پس منم باید یه چیزی براتون بگم:
      داغ کردن همه گوشیا تا 50 درجه سانتی گراد کاملا عادیه چون بالاخره توی سیمها جریان وجود داره و مقاومت الکتریکی سیمها هم صفر نیست.درضمن باید بگم دوربین اس5 به خاطر لنز آلمانیش توی گوشیا در صدر جدوله.و یه چیز جالب که پس از خوندنش توی مجله gsm و انجامش به نکته جالبی پی بردم:شما اگر با سونی زد 1 به بالا با کیفیت 4K باهاش شروع کنی فیلمبرداری،پس از حدود نیم ساعت گوشی به حدی داغ میکنه که ضبط فیلم رو قطع میکنه!
      راستی،اگر در گوشیهای 8هسته ای سامی وسط کار یه هنگی کوچیک دیدین،که بهش میگن لگ،اصلا نترسین و عصبانی نشین و فکر کنین ازش نقطه ضعف بدست آوردین،چون گوشی در حال فعال سازی اون 4 هسته ی دیگشه و همونطور که میدونین سرعتش 23 برابر قبل میشه.شما هم شایعه پراکنی نکنین.
      درضمن اونی که بی نقصه،خداست.

  8. محمورضا می‌گوید

    خواهش میکنم جناب پویا.باتشکرفراوان ازشما

  9. zahra می‌گوید

    من یه هفته اس z3خریدم از دوربینش خیلییییی راضی ام 24ساعت هم باش کار میکنم داغ هم نمیکنه.بسیار گوشی خوبیه.

    1. پویا می‌گوید

      سلام خواهر عزیز.داغ کردن سونی به کاری که باهاش میکنین هم بستگی داره.شما اگه تونستی مثل من با اس5 بابام،بین بازیهایی مثل clash of clans و little empire و fruit craft ،با سونی زد3 در آن واحد سویچ کنین،من اسمم عوض میکنم(دیگه داغ کردن سونی پیشکش!!! )

      1. سینا می‌گوید

        من همونی ام که z
        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
        تو داری بازیایی مثل مودرن کمبتو آسفالت هفتو اینجاست اسگادو با کلش مقایسه میکنی
        خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
        واقعا نمیگم تعصب ندارم
        تعصب دارم چون یه قول قدیمی دستمه
        خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
        علم و اطلاغاتتم به درد خودت م=یخوره

        sony = بهترین

        1. پویا می‌گوید

          ما که ازین کامنتت خیلی چیزی نفهمیدیم.فارسی بنویس بشه بخونیش!

  10. محمد می‌گوید

    عشق است گوشی اسپایدر1 از همهی اینا سرتره؟؟؟؟

  11. Sajad می‌گوید

    تو صفحه نمایشگر نوت فوق العادس اما با اینکه صفحه نمایشگرش2برابر زد3قویه بازم روی همون صفحه ضعیف تر تابلوه دوربین زد3خیلی بهتره نوت4هستش.از نوت فور هم بخاطر داشتن قلم نمیشه ب راحتی گذشت.هر2تاشون گوشیای عالیی هستن من ب شخصه طرفدار سونیم.

  12. محمدرضا می‌گوید

    جناب پویا ی عزیز تمام نظرات شما عین واقعیت هستش من بشخصه از شما تشکر میکنم وخیلی احساس غرور میکنم که با همچین افراد متفکر هم کلام شدم واقعا من سامی روبه سونی ترجیح میدم .چون سونی فقط اسمش خوبه ولی درعمل برعکسه .درحال حاضر نوت4 بهترین فبلت جهانه اینو همه میدونن وبا نظرات شما هم این واقعیت روشنتر شد .باسپاس از شما

    1. بی طرف می‌گوید

      خواهش میکنم برادر.راستشو بخواین،این اطلاعاتی که من دارم در اثر 5 سال قورت دادن سایت ها و مجلات بدست اومده.ممنون از شما.

      1. پویا می‌گوید

        درضمن،این (بی طرف ) که نوشتم،منظورم خودم (پویا )هست.دارم با گوشی بابام کار میکنم واسه همین اسمم اشتباه بود چون بابام همیشه با اسم(بی طرف ) توی سایت ها نظر میده

  13. محمدرضا می‌گوید

    درضمن سونی هرروز افت قیمت داره واین گوشی مقاوم دربرابراب هست نه ضد آب .فرق ضداب با مقاوم دربرابرآب مثل فرق زمینبا هواست .گول ضداب بودن رو نخورید مگه ماآدمها مثل ماهی هستیم که دائما توی اب باشیم.

  14. محمدرضا می‌گوید

    درجواب دوستمون متین بگم که اگه سونی تونست فقط قلم نوت4 رو تولید کنه وروی گوشیهاش بزاره من حرفت رو قبول میکنم .بچه جان شما بهتره بری درستو بخونی تورو چی به گوشی .اصلا درحد این گوشی نیستی میای اینجا کامنت میزاری بروبرو درستو بخون تا بابات دعوات نکرده .

  15. محمدرضا می‌گوید

    واقعا که صفحه نمایش نوت4 کل برند سونی رو میخوره تراکم پیکسلی515واقعا دیوانه کننده است .باورکنی وقتی به صفحه نمایش نگاه میکنید انگار زنده است داره باهاتون حرف میزنه زنده باد سامی بزرگ……هورا

  16. parham می‌گوید

    شما دوربین بی کیفیت سونی رو با نوت4 مقایسه میکنید گول دوربین 20 نخورید بعد هم پیکسل زد 3 443 هست ولی نوت 4 515 پیکسل تازه ایفون رو نوت4 قورت داده حالا ضد آب بودن چه به درد میخوره
    در ضمن باتری نوت 4 3220 میلی آمپر هست ولی زد 3 اینطور باتری قوی نیس
    زنده باد طرفداری نوت4

  17. مسعود می‌گوید

    سلام به همه دوستان چرا همه نظرات تعصبی هست ادم باید اطلاعاتی که داره در اختیار بقیه قرار بده تصمیم گیری به عهده خود فرد.من موبایل فروشم و هر موبایلی بیاد تو بازار برای امتحان چند روزی استفاده میکنم و به نظر من و اطلاعاتی که دارم (البته طرفدار هیچ برندی نیستم و واسم فرقی نداره و بی طرف نظر میدم)اول از اچ تی سی وان ام 8 بگم کسایی که طرفدارش هستن بخرن پشیمونی نداره و راضی کنندست برای طرفدارانش-دوم بگم از سونی به نظر من زد 3 ارزش خرید نداره و اگر طرفدار سونی هستید یا صبر کنید زد 4بیاد یا زد 2بگیرید چون زد 3تفاوتی نداره با زد 2 و همچنین زد 3اصلا و ابدا اون چیزی نیست که تو کاغذ هست و من زد 2رو بیشتر توصیه میکنم با توجه به قیمتش-اگر قیمت زد 3-1500بشه زد 3 رو پیشنهاد میکنم-سوم سامسونگ سری نوت سامسونگ واقعا گوشی های خوبی هستن و نوت 3 به صرفه ترین گوشی بازار هست همه چیزش نیازاتو براورده میکنه از نوت 4به نظر بهتر جواب میده ولی اگه میخوای هزینه بیشتر کنی نوت 4 بخرید-چهارم ال جی شرکت ال جی واقعا تو صنعت گوشی هیچی نبود ولی با ال جی جی2 واقعا بازار رو ترکوند و گوشی خوبی به بازار عرضه کرد و واقعا جی 2 به دور از هرطرفداری بهترین گوشی سال گذشته بود-تا اینکه جی 3 به بازار اومد واقعا من موبایل فروش با جی 3 شوکه شدم گوشیه فوق العاده زیبا و قوی هست و مثل نوت 3و زد 2و وان 8 دوسش دارم و بین این چهار برند خرید یک چیز واقعا سلیقه ای هست و هرکس یه برند خاصو دوست داره ولی من چون فروشنده هستم اگه یک اشنا بخواد از من خرید کنه اول جی 3 رو بهش پیشنهاد میدم بعد نوت 3بعد وان 8 و بعد زد 2-
    اسم نوت 4 و زد 3 رو نیاوردم چون تفاوتی با سری های قبلیشون ندارن و به نظر من پول اضافه خرج کردنه البته بازهم نوت 4 از زد 3 امتحانشو بهتر پس داده
    و بهترین گوشی های اندروید به نظر من موبایل فروش
    اول نوت 4
    دوم جی 3
    سوم وان 8
    چهارم زد3
    با تشکر از همه دوستان امیدوارم این اطلاعات به دردتون بخوره

    1. پویا می‌گوید

      ممنون برادر

  18. sina می‌گوید

    گوشی که باتریش درنیاد گوشی نیست ام نوت از این بهتره در حالی که هیچ کدوم هیچی نیستن به نظر من ادم بایدیا htc بخره یا iphone

  19. Maryam می‌گوید

    البته دوربین جلوی Note 4 بهتره اما نمیشه کاریش کرد، 20.7 کجا و 16 کجا؟!
    راسی، راسته که Z4 هم در راهه؟

  20. محمد می‌گوید

    سلام دوستان شما از هر نظر و کاربردی که از یک گوشی دارین مقایسه کنین متوجه خواهید شد که سونی z3 فن آوری خیلی بالا تر و کیفیت خیلی بالا تری داره دقت کنید که سونی با کیفیت ترین دوربین های دنیا رو تولید میکنه و قابل مقایسه با سامسونگ کره ای نیست

    1. پویا می‌گوید

      آره درسته برادر.دوربینش قابل مقایسه با دوربین سامسونگ نیست ولی هنوز خیلی مونده تا به پای لنز iso cell آلمانی توی دوربینای سامسونگ برسه.فکر میکنید چرا سامی در اس5 تونسته رکورد فوکوس اتوماتیک رو در کتاب رکوردهای گینس جابجا کنه با تنها 0.3 ثانیه درنگ؟اینو برای متلک نگفتم.میتوانید یه سرچ بزنید تا تمام قضیه براتون روشن بشه.
      موفق و موید باشید

  21. Maryam می‌گوید

    سلام، من میخوام یه گوشی خوب بخرم، پولم هم رو دستم باد نکرده که بتونم ریسک کنم؛ چند روزه دارم از این سایت به اون سایت میگردم اما تو هر کدومش یه چیزی گفته… یه سری نکات مثبت رو Note4 ازشون برخورداره و یه سری دیگه هم Z3
    من واقعا گیج شدم، رفقا لطفا بدون تعصب از یه برند خاص بهم بگید کدومشو بگیرم؟؟

  22. عليرضا می‌گوید

    همه خوب میدونن هیچ گوشی به پای نت4 نمیرزسه ایفون6 با اون عظمتش نتونست.
    پس لطفا با این چیزای الکی ذهن مردم رو به هم نریزید.

    1. brayan می‌گوید

      دست وردار توروخدا.ایفون نتونست؟!!!!!ههه خنده دار بود.هههه
      داعش کجایی بیا منو بخور.میگه ایفون نتونست.!سامسونگو باید با دمپایی مقایسه کرد با او ریخت مزخرفش.

      1. پویا می‌گوید

        خب برادر من،طبق نظر شما ،44/2 % مردم دنیا،دمپایی رو به اپل ترجیح میدن!
        ما هم باید به نظر اکثریت احترام بزاریم،درسته؟

        حالا اجازه بدین الان که بحث باز شد،چند تا افشاگری هم بکنم:
        شما می فرمایید اپل از سامی بهتره. اگر من از شما بپرسم چرا،دلایل شما یکی از اینهاست(و من به تک تک آنها جواب میدم ):
        1 – پردازشگر اپل قوی تر از سامسونگه.
        جواب من:برادر من،آیا میدونستی که پردازشگر های تمام اجداد تبلت ها و گوشی های اپل رو،سامی داره می سازه؟تعجب کردید؟یه سرچ بزنید:”سازنده پردازشگر های کورتکس”،اسم سامسونگ با افتخار داره اون بالای هوم پیج میدرخشد. سوای از این،شما سی پی یو ی 2 هسته ای اپل رو با سی پی یو ی 8 یا 4 هسته ای سامی مقایسه میکنین؟
        2 – اگه cpu اپل ضعیف تره،پس چرا تمام گوشی های اندرویدی هنگ میکنن ولی اپل هنگ تو کارش نیست؟
        جواب من :به این دلیل که اندروید از نرم افزار جاوا برای باز کردن بازیها و برنامه ها استفاده میکنه ولی اپل این قابلیت رو نداره.مثل این میمونه که بگیم چرا موتورهای مسابقه ای،بسیار زودتر از ابر ماشینهایی مثل لامبورگینی شتاب میگیرن؟
        دلیلش اینه که موتور مسابقه ای با وجود موتور کوچکترش،بسیاری از امکاناتی از قبیل امنیت،ظرفیت،راحتی و چیزای دیگه لامبورگینی رو نداره،برای همین سبک تره و درنتیجه شتابش بیشتره، و این ابدا یک حسن برای موتور به حساب نمیاد.
        3 – تراشه اپل از سامسونگ قوی تره.
        جواب من:یک دانستنی دیگه؛آیا میدانستید تراشه های اپل رو هم سامی یا شرکت‌هایی مثل کوالکام میسازن؟فقط کافیه یه سرچ بزنید. حالا امکان داره با خودتون بگین که تراشه برخی از گوشیای سامی هم کوالکام هست پس ممکنه قدرتهای آنها هم برابر باشه؟
        باید بگم:نه برادر من.هرکی از کامپیوتر سر رشته ای داشته باشه،میدونه که تراشه برای cpu مثل شناژ و پایه برای ساختمونه. یعنی هرچی این ساختمون بلندتر و سنگین تر باشه،نیاز به پایه و شناژ بیشتری هست.هرچی تعداد هسته های cpu بیشتر باشه،تراشه اش باید قویتر باشه پس عمرا قدرت تراشه 2 هسته ای اپل به تراشه 8 هسته ای سامی برسه.
        4 – گرافیک قویتر مال اپل هست.
        نمیخوام دق شما رو در بیارم ولی آیا بازهم میدانستید گرافیک گوشیها و تبلت های اپل توسط سامسونگ ساخته و به این شرکت فروخته میشه؟
        توی اینترنت سرچ کنید “سازنده گرافیک های mali”,تا اسم سامی براتون معلوم بشه.
        ممنون.خداحافظ

  23. saeid می‌گوید

    ب خدا فقط تیپ و قیافه z3. نوت4 رو میندازه تو جیبش .باتریش فوقالعاده است دوربینش ک خیلی خیلی خیلی سرتره از نوت4 هست ضد آب هم هست گرافیکش هم خیلی سرته.نوت چی برا این z داره واسه گفتن

    1. پویا می‌گوید

      سلام برادر.
      فرمودید تیپ و قیافه،به نظر من این موضوع سلیقه ایه.خداشاهده من تا هیکل هرچی سونی رو میبینم،یاد یه تیکه آجر خشک و به درد نخور میوفتم(چون گوشه های تیزی داره)

      دیگه فرمودید باتریش فوق العاده است،به نظرتون به پای 31 ساعت نوت 4 میرسه؟من که اینطور فکر نمیکنم چون داداش 23 ساله ام با اینکه هرچی بهش گفتم نوت 4 بهتره، رفت یه زد3 برای خودش خرید و الان تا منو میبینه دلش میخواد گوشیشو بکوبه وسط فرق سرش!

      راجع به دوربینشم یه کامنت گذاشتم بالا،برید اونو بخونین و لطفا، حتما حتما امتحان هم بکنید چون اون موقع است که میفهمید من موقعی اس 5 خودم رو کنار زد3 داداشم میگیرم و یه عکس میندازم،به چی میخندم!

      در مورد ضدآبیش هم همونطور که گفتم،تمام گوشیا و تبلتای سامسونگ پس از گلکسی اس1،دارای ضدآبی بدون گواهینامه رسمی هستن ولی به هر حال،ضدآب هستن.مثل راننده ی حرفه ای میمونه که گواهینامه نداشته باشه،حالا آیا این دلیل بر رانندگی بلد نبودن اون فرد هست؟ممکنه از خودتون بپرسین این یارو(خودم) از روی چه حسابی داره این حرفارو میزنه؟جوابتون رو میدم:چون سامسونگ به طرز فوق العاده جالبی تمام گوشیاشو بی نقص و محکم میسازه.مدرک میخواین؟داخل اپ آپارات،تایپ کنید “مقاومت گلکسی نوت 4 در برابر فشار”،فیلمی براتون میاد که آقایی خارجی در یک دستش نوت 3 و در دست دیگه نوت 4 رو نگه داشته.قبل از دیدن این فیلم به توضیحات من گوش بدین:سری نوت سامسونگ هیچکدوم ضدآب یا ضدضربه نیستند،درسته؟
      لازمه بدونید که اپل در آزمایشگاهش که درش را به روی مردم گشود تا با چشم خودشون ببینن که آیفون 6 خم نمیشود،با چیز عجیبی روبرو شد:
      مقاومت گوشیهای تست شده به شرح زیر بود:
      سونی زد 2: 50کیلو گرم تحمل فشار
      سونی زد3: 65 کیلو گرم
      آیفون 6: 70 کیلوگرم
      نوت 3: 120 کیلو گرم
      نوت 4: 130 کیلو گرم

      باورتون میشه؟؟؟یعنی چطور ممکنه سری نوت سامی که ضدضربه نیستن،اینقدر مقاوم باشن؟
      جواب رو در کلیپی که گفتم بیابید،جایی که اون آقا،پدر خودشو درمیاره تا 1 سانتی متر نوت 4 رو خم کنه و بعد دوباره با کلی زور،خمیدگی اونو صاف میکنه و گوشی میشه مثل روز اولش و تازه باهاش کار هم میکنه!!!
      لطفا هرکس این کلیپو دید و به حرفای طولانیم ایمان آورد،یه لایک قشنگ بزنه.ممنون.
      موفق باشید.

      1. بی طرف می‌گوید

        سلام.این داداشمون خداییش راست میگه.اپارات رفتم،سایت های دیگه هم رفتم و از هرکی پرسیدم و بررسی کردم،همشون میگن سامسونگ توی دنیا حرف نداره.
        من که همین امروز میخوام برم نوت 4 بگیرم.هرکی میخواد گوشی بخره باید بهش بگم اگر نوت 4 یا اس5 رو بخره،من براش ضمانتش میکنم

      2. سینا می‌گوید

        من آجرو به کیسه فریزر ترجیح میدم
        حد اقل با آجر میشه دعوا کردو جلوی یه چاقو کش و کلت به دست مث موتورولا و آیفون ایستاد
        (())))))))))))))))
        خخخخخخخخخ برید با کیسه پلاستیک زود داغ کنتون بازی کنید
        سامی پلاستیک

        1. پویا می‌گوید

          بله آقایون و خانوما.برین آجر بخرین که فروشش فقط 37000 تا بوده.از کیسه پلاستیک که 73 میلیون فروخته بگذرین.

          یه چیزی میگی داداش آدم دلش میخواد با سونی بکوبه توی سرش.

  24. آرش می‌گوید

    نسخه هایی ک دربازار ایران وجود داره از نوت 4 ساخت کدوم کشوره اگه چین باشه ک مفت نمیرزه اگه کسی خریده بگه

    1. پویا می‌گوید

      سلام برادر.من دوستم نوت 4 خریده،ساخت ویتنام هست،کیفیتش عالیه.

  25. Mohamadreza می‌گوید

    حالا کدومش بهتره از لحاظ کیفیت?

    1. حسام می‌گوید

      سونی

  26. محمد می‌گوید

    چی داری میگی بابا نوت 4 معرکه هستش حالا اومدی سونی زد 3 رو با نوت 4 مقایسه میکنی نوت 4 واقعا استثنایه واقعا نمیشه راحت از کنارش رد شد،به نظر من نوت 4 بهترینه

  27. amin می‌گوید

    اخه نوت4 رو چرا با زد 3 مقایسه میکنین.
    زد 3 رو باید با نوت 3 مقایسه کنین

    1. حسام می‌گوید

      چی میگی ؟؟؟؟
      حالت خوبه

  28. امیر می‌گوید

    من الان زد 2 دارم معرکست سامسونگ امکاناتش به درد ادعا میخوره کارایی نداره روی کاغذ شاید نت 4 بهتر از z3 باشه اما اگر شما یه بازی گرافیکی رو روی هر دوتا اجرا کنید برتری z کاملا مشخصه بعدشم طراحیش یک جوریه که طی مرور زمان برات کهنه نمیشه همیشه از دیدنش خوش حال میشی دوربین سری z اینقدر امکانات به درد بخور داره که ادم به هیچ وجه نمیتونه ازشون بگذره

    1. پویا می‌گوید

      سلام داداش.لطفا نظر احساسی ندین و درضمن،اون گوشی که فقط به درد ادعا میخوره،سونیه چون مثل یه بوگاتی با موتور فولوکس قورباغه ای هست.

  29. سینا می‌گوید

    ینی زد3؟میگن اخه زود داغ میکنه؟؟؟؟؟کسی باهاش کار کزده؟

    1. سینا میر نظامی می‌گوید

      من گوشیم zه من یک ساعت پشت هم میشینم باهاش مودرن کومبت بازی میکنم حرارتی هس نمیکنم بعد شما میگید زد 3داغ میکنه ؟؟؟ ؟؟!!!

      1. پویا می‌گوید

        سلام برادر.اینو بدون شوخی میگم:پس احتمالا توی گوشی شما،شرکت سونی از دستش در رفته و اشتباها،مشکل رو برطرف کرده!
        خداشاهده،تمام گوشیای سونی خاندانمون رو از زد3 داداشم تا sp عمه ام گرفتم و ربع ساعت باهاشون subway surf بازی کردم و از بس دستم عرق کرد و سوخت،گوشی رو پس دادم.
        امیدوارم این واقعیت رو نادیده نگیرید.ممنون

        1. حسام می‌گوید

          کلید اسرار
          این داستان (دروغی از سامی باز )چ
          نویسنده :پویا

          1. پویا می‌گوید

            از حرفات میخوره دق کردی داش حسام.شرمنده اینجا برای نظر دادن راجع به گوشیه نه مسخره بازی.

  30. متین می‌گوید

    لطفا یکی یه راهنمایی من رو بکنه من الان 14 سالمه میخوام یه گوشی یا تبلت بخرم بنظرتون کدوم رو بخرم میخوام باهاش بازی بکنم میخوام عمری باشه و…. قیمت هم مهم نی این گوشی دلم رو گرفته از طرف دیگه تبلت هم چشم رو گرفته لطفا بگید بنظرتون کدوم رو انتخاب کنم (گلکسی نوت پرو–گلکسی نوت4–اکپریا زد3)اگه محصول بهتری در نظر داشتین حتما بگین ممنونم ازتون

    1. پویا می‌گوید

      سلام دوست عزیز.تا حالا اسم گلکسی تب اس به گوشت خورده؟
      من همین الان خودم دارم این کامنت رو با گلکسی تب اس مینویسم.شاهکاره،بینظیره،اگه یه سرچی هم توی اینترنت بکنید،میفهمید که قدرتمندترین چیپ ست و سی پی یو ی بازار رو داخل خودش داره.اگه بخوام بیش تر بهش اشاره کنم،گلکسی اس 5 رو تصور کنید که سایز صفحه اش به 10.5 اینچ رسیده.
      دو چیزش از اس5 کمتر است:
      1-حسگر ضربان قلب
      2-ضدآبی
      ولی عوضش چندتا چیز بیشتر از اس5 داره:
      1-صفحه Quad HD
      2-یک گیگا بایت رم بیشتر
      3-کیفیت صدای باورنکردنی و محشر
      البته اینم بگم:تمام وسایل الکترونیکی سامسونگ پس از اس 1،همگی (چه گواهینامه رسمی ضدآبی داشته باشند و چه نداشته باشند) در برابر ذرات معلق آب مقاوم هستند(به زبون ساده:تا حدودی ضدآب هستند)

      به نظرم تنها چیزی که این تبلت از گلکسی نوت پرو یا گلکسی نوت 12.2 کم داره،قلم بی نظیر S-Pen است که خداییش چیز کمی هم نیست.

      راستی اینم بگم:دوام باتری و شارژش حرف نداره.شاید باور نکنی ولی توی 45 دقیقه از 0% تا 100% شارژ باتری رو رفت.چون دقیقا عین اس5 دارای قابلیت fast charging هست.
      قیمت حدودی:2میلیون و 50 هزار تومن خودم از نمایندگیش توی تهرون سفارش دادم برام آوردن.
      امیدوارم انتخاب درستی داشته باشی

  31. سمیرا می‌گوید

    همتون برییییییییییییییییییید به جهنم سونی گلکسی نوت رو میخوره نمی بینید فقط شش تا خوبی داره دیوانه ها دوربین– تماس تصویری – پردازنده -صفحه نمایش -طول عمر باتری -اندروید کیت کت همه ی اینا پودر شد رفت هوا – راستی تو اخریه بهتره زد 3 بخری و اینم بدون که زد 4 در جولای 2015 به بازار ارزه مشه

    1. amin می‌گوید

      اخه تو ک با سامسونگ کار نکردی چی میگی.
      سونی بدرد کسایی میخوره که از تکنولوژی چیزی سر درنیارن.نوت 4 غووووووله امساله

      1. brayan می‌گوید

        برو بابا چی میگی.از تکنولوژی سردرنمیاری حرف نزن لطفا.نوت 4غول امساله!!!!!!!!!!!؟
        زد3 ک قورتش داد میفهمی کی غوله.
        زنده باد طرفدارای سونی

        1. پویا می‌گوید

          خب به نظرم زد3 تونست نوت4 رو قورت بده چون شد رتبه 9 با 37000 دستگاه فروش ولی سامسونگ با 73000000 دستگاه.
          لابد قورتش داده دیگه,نه؟

  32. سینا می‌گوید

    یکی بگه حالا من زد3 بخرم یا نوت 4؟البته خودم زد3 رو خیلی دوست دارم اما سنیدم خیلی زود داغ میکنه…نوت 4 هم میگن باطریش زود خالی میکنه…اینا رو هم دوستام ک داشتن گفتن پس نگین الکیه…خواهشن جواب منطقی بدین…..یا علی

    1. سمیرا می‌گوید

      بهتره زد 3 بخری و اینم بدون که زد 4 در جولای 2015 به بازار ارزه میشه

    2. پویا می‌گوید

      برادر من،داغ کردن سونی رو درست شنیدی ولی محض اطلاعتون باید بگم نوت 4 با 31 ساعت دوام باتری،در صدر جدوله و پس از اون گلکسی اس5 با 29 ساعت

      1. حسین می‌گوید

        یه سر به سایت GSM ARENA بعد بیا اینجا حرف بزن

        1. پویا می‌گوید

          داداش،تو هم به غیر از GSM جاهای دیگه هم برو،بلکه یه ذره اطلاعاتت زیاد بشه..

  33. *kamiab* می‌گوید

    طراحی z3 قدیمی شده…..همش عین همن…..ولی سری نوت ی چیز دیگس…..

    1. حسین می‌گوید

      هر چقدر هم قدیمی باشه طراحیش بهتر از سامی پلاستیکه
      خودت بدون تعصب بگو طراحی شیشه وآلمینیوم بهتر یا پلاستــــــــــــــــــــــــــــــــــــیک
      :)

      1. پویا می‌گوید

        سلام.من اگر تعصبم رو کنار بزارم،ترجیح میدم جنسی بخرم که به این راحتیها خم نشه و نشکنه.چه پلاستیکی باشه چه آلومینیوم.شما چی؟

        1. حسام می‌گوید

          با کی کار داری
          زنگ بالا رو بزن

          1. پویا می‌گوید

            جوابتو اون بالا دادم داش حسام!

  34. امین می‌گوید

    خدایی من زد وان داشتم ولی فروختم نوت3 گرفتم خیلی از خریدم راضی ام سونی در برابر نوت چیزی برای گفتن نداره

  35. کاویان می‌گوید

    برو بابا قلم سامسونگ. اصلا پلیستیشن بی سیم سونی کل سامسونگ رو قورت میده. وقتی سونی داشت گوشی می ساخت سامسونگ فکر می کرد خوردنیه

    1. parham می‌گوید

      داغ نکن عزیزم زد از نوت ضعیف تره داری میری از حسودی

  36. mehdi می‌گوید

    azizan z3 2ta sim kart mikhore

    عزیزان z3 دو سیم کارت میخوره فراموش نکنین

    عزیزان

  37. PEYMAN می‌گوید

    چه خوب چه بد ما که مصرف کننده ام

  38. محمد رضا می‌گوید

    بنظر من دریک کلام بگم قلم نوت 4 کل برند سونی رو قورت میده .والسلام

    1. متین می‌گوید

      لطفا نظر بیخود نده هر وقت با گوشی کار کردی بیا این جا حرف بزن بیخود هم رای کسی که میخواد این گوشی رو بخررو نزن من خوددم با گوشی کار نکردم برای همین نظر ندادم تا دیگران به اشتباه نیوفتن

      1. پویا می‌گوید

        سلام دوستان.باید بگم که من همین امروز تازه با نوت 4 که توسط یکی از دوستانم به نام امین جعفری خریده شده بود کار کردم.به قرآن مجید،این مطالبی رو که الان مینویسم،بدون هیچگونه نظر تعصبانه مینویسم و ازتون خواهشمندم حرفمو قبول کنین:
        خداوکیلی کارایی قلمش 100 برابر شده.به عنوان مثال،توی نوشتن پیامک،انواع دستخط هارو پشتیبانی میکنه،از خط خرچنگ قورباغه گرفته تا خط نستعلیق و نسخ.حساسیت قلمش فوق العاده شده.طراحی و خوشدستیش هم معرکه تر شده که اگر دقت کنین قلمش یه حالت مستطیلی شکل داره.همونجور که توی تبلیغاتشم دیدین،میشه باهاش انواع خطهای نستعلیق و … نوشت(توی برنامه ی اس نوت) و عکسهایی رو که از یه مجله میگیرین،تصحیح کنین،خط بزنین و پاکنویس کنین.
        کیفیت و کارایی و دقت برنامه s voice هم به شدت بالا رفته.
        دیگه رم گوشی مثل قبل نصف بیشترش به خاطر رابط کاربری سنگینش پر نشده.
        اگر این آخریا به روزنامه دنیای اقتصاد صفحه 26 یه نگاهی انداخته باشین،میبینین که نوت 4 پس از گلکسی نوت اج،دارای قدرتمندترین تکنولوژی صوتی روی خودش هست و صداش واقعا بدون نویز و عالی هست.
        قابلیت fast charging و نگهداری باتریش که خداییش هممونو روسفید کرده،گوشی با این باتری بزرگش(3220mah) حداکثر توی 1 ساعت و ربع شارژ شارژه.
        کیفیت دوربین،خداشاهده از گلکسی اس5 که محشر بود هم محشر تره.دوربین جلوش که خداییش خیلی خوبه.دوربین پشتش 8 برابر زوم میکنه و تازه اونقدری که باید،کیفیتشو از دست نمیده.
        حسگر اثر انگشتش فوق العاده قویتر و حساستر شده.
        رابط کاربریش واقعا تمام صعفای قبلیشو پوشش داده و خداییش جایی برای حرف زدن نمیزاره.
        و درآخر،میخوام ببینم کی میتونه گلکسی نوت 4 رو بگیره توی دستش و از طراحی اش ذوق مرگ نشه.آقایون و خانوما،باوربفرمایید جدی میگم.لطفا از روی عکساش توی اینترنت قضاوت نکنین.خواهش دارم ازتون،یه بارم که شده،یه سر به یه گوشی فروشی بزنین و فقط یه بار به بهانه ی خریدش،اونو توی دستتون بگیرین.به والله قسم،من فقط با نشون دادن ظاهرش به دو نفر که اپلی خراب بودن،دلشونو به دست آوردم و الان لااقل دیوونه طراحیش شدن.برین ببینین سامسونگ چه شاهکاری کرده توی این گوشی.

        و در پایان یه بار دیگه میگم،خانوما و آقایون،من مثل شما مسلمونم.اگر قسم دروغ بخورم توی آخرت باید جواب گمراهی خوانندگان این مطالبمو پس بدم.ولی چون قسمم راسته،لطفا یا حرفامو باور بفرمایید یا خودتون برین امتحان کنین و جوابتونو همینجا بنویسید.

      2. 000 می‌گوید

        ایول داداش
        خواهشا هرکسی نظر خودشو نده.

        1. پویا می‌گوید

          سلام برادر.چشم،ولی اگر کسی نظر خودشو نده،شما چجوری اطلاعات کسب میکنین؟

  39. pouya می‌گوید

    من خودم سامسونگ رو دوست ندارم ولی این گوشیه جدید سامسونگ بد قولیه خدایی منو به سمت خودش کشیده خدایی خیلی خوبه بد سامسونگ دهنه این سونی جدید رو سرویس میکنه سونی z3 ان نوت4 نمیشه همش چرت پرت نوشته.

    1. کاویان می‌گوید

      چرا این مردم حقیقت رو قبول نمی کنند خطاب به سامسونگی ها
      تا سونی هست سامسونگ سوسک هم نیست

      1. پویا می‌گوید

        آره داداش؛واسه همینم فروش گوشیای سامسونگ 5 برابر سونیه!!!

        برو یه چیزی بگو به هیکل سونی بیاد:-P:-P:-P:-P:-D:-D

        1. *Amin* می‌گوید

          پویا جان اگه به فروش باشه که نوکیا 1100 که پیش ترین فروش را داره !!!

          1. پویا می‌گوید

            فرمایش شما کاملا صحیحه ولی بحث ما الان درباره گوشی های هوشمند عرضه شده در سال 2014 هست.درسته؟

          2. sina می‌گوید

            داداش من پویا جان چرا جو میدی
            من خدایی بدون جانبداری وطرفداری میگم خواهشا تو دلتم به من فحش نده اینجا هم نظر بیخودی نده
            من حدود یکی دو سال پیش گلکسی s3داشتم اما بعد از دقیقا نه ماه گوشیم شروع کرد به لگ خوردن میگفتن s3 در حال حاظر شاخ ترین گوشی بازار هستش (اون موقع ینی همون یک سال ونیم پیش ) من خدایی خیلی s3 رو دوسش داشتم اما بعد از چند وقت دیگش لگ ها و هنگ های خیلی عمیقی میزد به هر درو دیواری خودم زدم تا گوشیم از دست نره
            خوب من کارای نسبتا سنگینی با s3 میکردم مثلا بازی های سنگینی باهاش میکردم/وب گردی های طولانی و…
            اما گوشیم دیگه بعد از اون مدت ها دیگه اعصابمو خورد کرده بود
            متاسفانه تصمیم به فروش گوشی کردم
            گوشی رو برش گردوندم رو حتلت کار خانه(این اولیم بارم نبود )
            فروختمش اونم به قیمت وحشتناک 500تومان
            خیلی ناراحت بودم
            سونی یه گوشی با حال به نام sp داشت اون موقع تازگی داشتو منم چشم گرفته بودش
            اما میترسیدم که سمت اندروید برم
            وبالاخره آیفون 5s خریدم درسته یکم تو قیمتش اذیت شدم
            ولی هنوزم دارمش و کار های سه برابر سنگین تر از کار هایی که با سامسونگ میکردم باهاش انجام میدم
            من برام مهم نیس که گوشی چی باشه (زد آب یا هر چیز دیگه )اما برام مهمه که گوشی بتونه برام سال های متمادی کار کنه و من اذش لذت ببرم
            و همیشه آبدیت های تازه داشته باشه و این که اگر یه روز میخواستم بفروشمش مثل s3تو سر قسمتش نخوره

            اما براتون از اون sp که چشم گرفته بودش بگم
            که به یکی از فامیلامون توصیه کردم که بره و اونو بخره
            اونم رفت کلا از سونی خوشش اومدو رفت z1 خرید
            فقط از کیفیت نور صفحش نا راضیه اما میگه کلا گوشی خوبیه s3 خم کلا گوشی خوبی خوبی بود اما باید ببینیم که z1هم میتونه بعد از 9 ماه دووم بیاره یا نه …………

            امید وارم هر گوشیی که دوست دارید بهش برسید
            با ارزوی سلامتی برای شما عزیزان

        2. حسام می‌گوید

          فروش سامسونگ واسه این زیاده که هر روز داره یه گوشی میزنه در عوض گوشی سامسونگ توی بازار بیشتره
          سامسونگ توی کره از الجی عقب تر اونوقت شما پلاستیکی ها میخواید با سونی رقابت کنید
          جمع کن باوو

          1. پویا می‌گوید

            خب شما دو برادر.آقایان sina و حسام لطفا به حرفام گوش بدین و درضمن مثل اون داداشمون حسین که ضایعش کردم شما هم نگین که چرا چو میندازی چون حقیقت همیناییه که من میگم.

            sinaجان.شما شاید فکر کنی که با گوشی خوبی سروکار داشتی و اون گوشی اون موقع خیلی گوشی خوبی بود ولی واقعیت اینه که گلکسی اس3 نه قابلیت مالتی تسکینگ داره که شما بخوای ازش کار زیاد بکشی(منظورم اینه که مشخصات خیلی شاخی نداره که بخوای بگی گوشی پر قدرتیه) نه معلومه شما چه مدل بازیایی باهاش میکنی نه معلومه که ویروسی شده یا نه و… .
            و مهمتر از همه معلوم نیست که چندتا برنامه روی اون گوشی بدبخت ریختی و نه معلومه … .
            پس داداش همونجور که میبینی اینهمه شرایط وجود داره که باعث میشه بازده گوشی شما بیاد پایین.پس لطفا شما هم الکی چو ننداز.
            ثانیا شما فرمودین بهتره بریم یه گوشی بخریم که چند سال برامون کار کنه.خب برادر من میدونی چرا خیلیا مث شما فکر میکنن اپل گوشی باکلاس و خوبیه؟
            همین شماها میاین و ازین حرفا میزنین و طوری مثل تیم کوک نشون میدین که اپل شاه گوشیاست!بابا خب اپل هم یه گوشیه مث گوشی سونی زد3 داداش من و یا مثل گلکسی اس3 ولی یه سرس فرق هایی داره.
            اگر از نظر دوام و به روز بودن گوشی بخوایم بسنجیم به نظر این بنده حقیر نوکیا 1100 از همشون بهتره چون فکر نکنم اگه به 1000 نفر از انواع اقشار جامعه بگی اپل آیغون 6 رو میشناسی؟ همشون بگن بله ولی مطمینم اگر به تموم مردم دنیا هم بگی نوکیا 1100 همشون میشناسن.درضمن اگر بخوایم یه سری هم به قیمت بزنیم فکر نکنم هیچ گوشی ای به اندازه نوکیا 1100 بعداز ورشکست شدن کارخونه اش و پس از اینهمه سال قیمتش 3 یا 4 برابر شده باشه(دیروز یه قیمت گرفتم نوکیا1100 دست دوم بود 230000 تومن!)

            اگر بخوام توجیه کنم که چرا اس3 گیر کرد و داغ کرد و داغون شد اما اپل نشد باید بهت بگم یه ذره مشخصات دوتا گوشیو با هم مقایسه کن(دقت کن.مشخصات نه عملکرد).پردازنده اس3 بهتره و گرافیکش بهتره و رم بیشتری داره و صفحه نمایش با کیفیت تری داره و دوام باتری بیشتری داره و رابط کاربری و سیستم عامل بهتری داره و مهمتر از همه اگر خدایی نکرده گوش شیطون کر از دستت بیافته زمین برای تعمیرش باید 30000 تومن بدی ولی اگر همین اتفاق برای اپل بیوفته(چه ایفون 3g و چه ایفون 6 پلاس)باید براش 200000 تومن خرج کنی.چرا؟فقط به خاطر اینکه عکس یه سیب گاز زده ی نقره ای پشتشه و جالب اینه که به خاطر همون سیب گاز زده تو به جای اینکه این گوشیو که تک تک مشخصاتش از گلکسی نوت 4 پایین تره با قیمت کمتری از نوت4 بخری داری 400000 الی 1300000 تومن بیشتر از اون میدی فقط برای چی؟فقط برای کلاسش که تازه 40% از امکاناتشم به خاطر تحریمهای آمریکا و … موجود نیست!

            خب فکر کنم از مطلب اصلی دور شدم.بله میبخشید.گوشی شما به این دلیل الان دوام داره که به جای اینکه اون زندگی رو برای شما راحت کنه شما داری از زندگیت میزنی که گوشی ای داشته باشی که کلاس داشته باشه و دوام بیاره.ولی عوضش برادر من چی؟گوشیشو با خیال راحت از بالای پله های خونمون(که تقریبا170 سانت از زمین فاصله دارن)پرت میکنه و میندازه روی مبل و با خودشم میگه فوقش اگرم خورد زمین که طوریش نمیشه.یه چیز دیگه برادر من نیازی نداره مثل پسرخاله ام گوشی آیفون 6 خودش رو سر میز عروسی آروم در بیاره و یواش بزارتش روی میز مبادا خش برداره یا گوشه اش خم بشه.برادر من سونی زد3 اش رو با یه غروری در میاره و گروومممب میندازتش روی میز و حتی اگر کسی هم بخواد نگاهش کنه گوشیشو روی میز هل میده درحالیکه میدونم شما اینو باعث خراب شدن گوشیت میدونی.

            گفتی لذت ببری آره منم جای شما بودم لذت میبردم که از دست یه اس3 به دردنخور فرارکردم و الان گوشی ای توی دستم دارم که هرجا درش میارم سیب پشتش برق میزنه!
            اما اگر یه ماه گوشیتو میگرفتن و به جاش گلکسی نوت 4 یا گلکسی اس6 یا اس5 رو یدادن دستت اونوقت دیگه دوست نداشتی گوشیتو بهت برگردونن.باور کن.

            خب حالا شما آقا حسام.برادر من این قضیه میدونی مال کی بود؟دقیقا 3-4 ماه از فروش گلکسی اس5 گذشته بود و همه خوب خریداشونو کرده بودن و سامسونگ اون سال با فروش 307 میلیون دستگاه اس5 بهترین تولید کننده گوشی دنیا شد که یه دفعه الجی بالاخره جی3 رو عرضه کرد.میدونی مث چی میمونه؟مثل این که توی بازی حکم صبر کنی تا همه هرچی دارن رو کنن اونوقت از روی حوصله تصمیم بگیری که یه برگ خوب بیاری وسط.الجی صبر کرد تا شرکتای htc ,samsung,huawei,xiaomi,sonyو… هرچی گوشی جدید داشتن رونمایی کردن اونوقت امد گفت خب,سامسونگ AMOLED زد؟من QHD میزنم.سونی صفحه نمایش 5.2 اینچی زد؟من 5.5 میزنم.هواوی نازک زد؟من به جاش یه کار دیگه بکنم.سامسونگ اسنپدراگون 801 گذاشت؟من… .
            و بدین ترتیب الجی جی3 فقط توی 2 ماه تونست فروش اول رو فقط توی کره جنوبی داشته باشه ولی ناگفته نماند پس از اون 2 ماه,دوباره اس5 ریش سفید جای اونو رفت.
            و در آخر همونجور که گفتم,پلاستیک گوشیای سامی داره 130 کیلو رو توی نوت4 تحمل میکنه ولی شیشه و فلز سونی… !
            راسته سونی امسال با فروش 37000 دستگاه زد3 رتبه 9 رو گرفت.

  40. shahram می‌گوید

    ببخشید این گیره که دسته رو تو عکس اولی به گوشی وصل کرده اسمش چیه کجا گیر میاد؟!

  41. ali parvax می‌گوید

    واقعا نوت4 خیلی سر تر از زد3 هسش.ضد اب و گرد و غبار بودن خوبه اما قدرت. کیفیت صفحه نمایش.بنج مارک.دوربین هم مقایسه کنید نوت چون صفحه اش عالیه عکسای گرفته شده باهاش توش خیییلی بهتر از زد3 هسش.فعلا مونده تا سونی به سامسونگ برسه.سونی یعنی xperia Z3x
    که اوایل 2015 معرفی خواهد شد.بعد از اون سونی خودشو کااامل تو بازار جا میندازه.سامسونگ هم اگه با بدنه پلاستیکی بخواد بره جلو فکر نمیکنم دیگه کاری از پیش ببره

    1. سینا میر نظامی می‌گوید

      بالا خره نفهمیدم طرفدار سونیی یا سامسونگ،، ولی به نظر من سونی خیییییییییلی بهتر از سامسونگه کللللللاا ok?? اگرم باور ندارید بریدتو سایت های مختلف مقایسه ی گوشی هاشونو با هم بزنید مثلا سایت gsm ، با این که کلا خودش طرفدار سامسونگه ولی عظمت سونیو هیچ کس نمیتونه نادیده بگیره

  42. رضابهاری مهندسpc می‌گوید

    بااینکه اسپیکرهای زد سه توسط لاستیک هابرای ضدآب شدن پوشیده شده ولی بااین همه صدای اسپیکرهاش خیلی قویه من خودم زدوان دارم وقتی ازجلوی اسپیکرها لاستیکشو درآوردم صداش سه برابر شد ولی مجبورا دوباره سرجاش چسبوندم تا زدآب بمونه

    1. پویا می‌گوید

      سلام برادر.اتفاقا به نظر من،سونی در زد2 میخواست ادای HTC one m8 رو دربیاره و دوتا بلندگو گذاشت جلوی گوشی ولی چه لاستیک هارو دربیاری و چه در نیاری، صداش به همون مزخرفی قبله.توجه داشته باش که داداش احمق من هم سونی زد داره و الان مثل چیز! پشیمونه.
      منصف باشید.

  43. رضابهاری مهندسpc می‌گوید

    هرگلی بویی دارد وهرگوشی مزایاوزیبایی خودشو داره اگه میخوایدهمه ی امکانات زد سه ونوت4راداشته باشین بهتره هردورا بگیرین هرچند گرون تموم میشه ولی بعضی وقت ها واقعا ارزششو داره امیدوارم هرکس به هربرندی که میخواد برسه

  44. مهسا می‌گوید

    ممنون

  45. پریا می‌گوید

    یک مزیت دیگه ام زد 3 نسبت به نوت 4 داره که اونم ضداب و ضد گرد و غبار بودن زد3 هست که خیلی ویژگی مهمیه از نظر من!

    1. پویا می‌گوید

      شما اگر از نظرتون،سونی زد 3 بهتره چون ضدآبه ،بهتره اصلا نظر ندید.مگر ما توبه آب زندگی میکنیم که اینقدر ضدآبی سونی اینقدر اهمیت داشته باشه؟جسارت نباشه ولی این ویژگی ها رو برای آدمای دست و پا چلفتی گذاشتن.درضمن،نوت 4 هم ضدآبه ولی بدون گواهینامه رسمی.پس ضدآب بودن سونی،ابدا یک مزیت برتر محسوب نمیشه.سوالی هست؟

  46. داوودهمدانی می‌گوید

    همه اینا کشکه توایران فقط به عکس وفیلم اهمیت میدند تواین برندهانوت 3 سامسونگ بهترین بوده حتما نوت4بهترینه، من که نوت 3 دارم معرکه است مخصوصا عکسهاش درودبرسامسونگ نوت3

    1. کاویان می‌گوید

      بروآقا چی میگی تا سونی هست سامسونگ خاموش

      1. ممم می‌گوید

        تا نادان هست زندگی هم خاموش

  47. امیر می‌گوید

    ضد آبه

  48. مهدی کریمی می‌گوید

    کیفیت ساختش از نوت خیلی بهتره، پشتیبانیش بهتره، از شر تاچ ویزارد خلاصه، و سر آخر دوربینش برای نوت شکلک درمیاره! واسه چی نوت وقتی زد 3 هست؟ تازه پورت شدن از پلی استیشن چیز ساده ای نیست که بشه از کنارش رد شد

    1. پویا می‌گوید

      ببین برادر من،شما از لحنت میخوره ازین آدمهایی هستی که گوشی قبلیشون سونی بوده و الان حاضره تمام عالم و آدمو زیر سوال ببرد تا ثابت کنه سونی از سامسونگ بهتر!
      بعدشم شما جواب منو بده:اسپیکر سونی بهتر،دوربینش(با اینکه من شکی ندارم که لنزش از لنز نوت 3 هم ضعیف تره) بهتر،ضد آتیش بیشتر،قشنگتر و و و…
      حالا بگو:سی پی یو کدوم قویتره؟؟؟
      امکانات کدوم بیشتره؟؟؟
      رابط کاربری کدوم بهتره؟؟؟
      دوام باتری کدوم بهتره؟؟؟
      قلم کدوماشون تمام دنیای تکنولوژی رو میکنه تو جیبش؟؟؟
      کدوم شرکت 6_7 ساله داره صفحه نمایش اولد(OLED)میزنه؟؟؟
      جواب بده دیگه!!!
      والا جلوی هرکی که طرفدار هر برندی هست،این حرفارو میگم،ترجیح میده بحثو عوض کنه!!!
      راجع به دوربین سونی هم بگم:لنز G سونی به درد عمه اش میخوره،شما یه لطفی بکن.سونی زد 3 رو بگیر کنار گلکسی اس 5(دقت کنید،حتی نوت 4 هم نه!)و یه
      عکس با هر کدوم بگیر.اگه بازی گفتی دوربین سونی بهتره،بفهم داری خودتون رو گول میزنی.شکی درش نیست که لنز Iso Cell آلمانی از لنز G ژاپنی بهتره.
      نکته آخر:سری نوت سامسونگ دارای گواهی ضدآب رسمی نیستند ولی همانند اس5 در برابر ذرات معلق آب مقاوم هستند.

      امیدوارم انتخاب درستی داشته باشید.

      1. سامسونگ نیم کیلویی می‌گوید

        ببین پسر خوب،،تو چیزی از cpu اصلا نمیفهمی،cpu،4 هسته ای خیلی بهتر کار میکنه،چون مثل 8 هسته ای اصلا داغ نمیکنه،ایندفعه فک کنم 16 هسته ای بزنه،سامسونگ همه جوره پایینه.اون s5 شما ک اون قسمت notifiactions,اون شکلاش شده گرد یعنی کپی از ایفون..حسگر شو ک کپی کرده،ضد اب بودنشو ک کپی از سونیه،تازه سامسونگ مقاوم در برابر ابه،ن ضد اب،اخه حسگر ضربان قلب ب چه درد میخوره..سامسونگ باید بره یخچال بزنه..تا الان سونی داشتی ببینی چطور ازش پشتیبانی میشه،اپدیتاشو دقت کردی…دوربین، صدا ،سی پی یو ،زیبایی همه جوره بالاس،،حالا هی بیاد هسته اضافه کنه،،هسته مهم نیس،فرکانسو دقت کن..

        1. پویا می‌گوید

          خب داداش اینم جواب شما:تا حالا اسم تکنولوژی big.LITTLE به گوشت خورده؟معلومه که نخورده چون اگه خورده بود میدونستی که سامسونگ جوری cpu هاشو میسازه که ابتدا 4هسته قویتر فعاله و در مواقع لازم،4هسته دوم به جای اولی و یا هردو باهم کار میکنن تا مصرف شارژ و گرمای تولیدی رو به حداقل برسونه.
          ثانیا ضدآبی مخصوص سونی نیست و یک تکنولوژی است،ثالثا سامسونگ و اپل شکایتهاشونو پس گرفتن.
          و در پایان،دقت کردین اگه بخوام از سامی دفاع کنم با عقل و منطق اینکارو میکنم ولی شما سونی بازان چون حاضر به قبول اشتباهات سونی و کمبوداش نیستین،فقط بلدین با مسخره کردن لج آدمو در بیارین که باکمال تاسف باید براتون بگم:من لجم در نمیاد!

      2. حسین می‌گوید

        اگه سامی پلاستیک راست میگه چرا لنز نوت4 رو از سونی خرید
        بعدشم تا وقتی کیفیت ساخت به ین خوبی هست چرا بریم پلاستـــــــــــــــیک بگیریم دستمون
        بعد هم مگه خونه خالس که گوشیاش ضد آبه ولی گواهی نداره اگه اینجوره فردا همه شرکت ها شاخ میشن میگن گوشیمون ضد آّب بعد هم اینکه میگی دوربین Z3بدرد عمش میخوره باید بگم بده دست یه آدمی که بلد باشه با دوربین حرفه ای کار کنه برات تنظیمش کنه رو حالت20.7 مگاپیکسلی بعد اون موقع بیا بگو دوربین سونی بدرد نمبخوره
        موقعی که سونی گوشی میزد سامی پلاستیک کجا بود
        من نمیگم نوت4 بده ولی تویی که خیلی جدی میای اینجا حرف میزنی مطئمن باش یکی میاد جوابتو میده
        تویی که میگی سامسونگ7.8 ساله داره صفحه آمولد میزنه کدومشون رنگ ها رو دیقیتر نشون میدخOLEDیاLCDips
        اینجور که میگی 7.8 ساله پس نتیجه میگیریم که سامسونگ 8 سال یا بیشتر گوشی میسازه تو میتونی تفاوتی بین طراحیشون به من نشون بدی
        سامسونگ بعد8 سال به این نوت4 رسید
        ولی سونی از سال2012 کار حرفه ای شو شروع کرد
        رسید بعد از سه سال به z3که جلونوت4 یا s5
        ببین تویی که خیلی شاخی ببین بعد 8 سال کار سونی چه گوشی میزنه اینم مشخصات
        sony XPERIA z4
        QUALCOMM Snapdragon 810 64bit
        IPS LCD 2k QUALITY
        camera 21MP G lenz BIONZ
        ROM 4
        core 4
        cpu 3.0 GHz
        دیگه همین اذت زیاد
        دفعه ی بعد اینقدر شاخ حرف نزن

        1. پویا می‌گوید

          خب برادر،من به ترتیب جواب اتهامات شما رو که همشون الکی هستن،میدم:
          1-کی گفته لنز نوت 4،لنز جی سونیه؟چرا حرف الکی میزنی داداش،تنها گوشیایی که این حرف در مورد اونا صدق میکنه،در امسال،هواوی آنر 7،زد تی ای و آیفون 6 هستن.سامی از اس5 به بعد،تمام لنز هاشو داره از isocell که یه شرکت آلمانی هست میخره که اینم باید بگم که بهترین لنزهای دنیا رو میسازه.
          2-شما کیفیت ساخت به چی میگین؟من خداشاهده هنوز منظور برخی از کاربرهارو ازین حرف نمیفهمم:《کیفیت ساختش بهتره》،اصلا این حرف معنی نداره.اصلا گیریم معنی هم داشته باشه،نه؟من شما رو نمیدونم ولی من حاضر نیستم برای اینکه گوشیم مثل یه پرک آجر به نظر بیاد،برم سونی بخرم که آلومینیوم دور گوشی،شارژ باتریمو هف هف بکشه و تازه،با این همه ادعا،از نوت4 که پلاستیکیه و شما اینقدر مسخره اش میکنین،زودتر توی تست فشار بشکنه و خم بشه.پس دیگه حرف الکی نزنیا عمو!
          3-بله برادر من،شما اطلاعاتت زیاد نیست،مشکل من نیست.خیلی ازین گوشیایی که شما فکر میکنین ضدآب نیستن،ضدآب هستن ولی گواهینامه رسمی ندارن.درضمن همینطور الکی هم نیست که یه شرکت بیاد بگه ضدآبه و همه باور کنن،نخیر،اول کلی آزمایش انجام میشه تا این ادعا ثابت بشه و یه چیز دیگه،فکر هم نکنین که ضدآبی اون گوشیا در حد گوشی کاترپیلاره که 80 متر زیر آب برای 3 ساعت دوام بیاره،ضدآبی اینا یه چیزی پایین تر از IP67 گلکسی اس5 هست یعنی مقاوم دربرابر ذرات معلق آب،یعنی اگر گوشی افتاد توی آب،شما حداکثر 5 دقیقه وقت داری برش داری وگرنه … .یه ذره اطلاعات عمومی خودتو ببر بالا عمو بعد بیا اینجا نظر بده.
          4-گوشی برادر من،سونی زد 3 هست.وقتی تا آخرین زوم دوربین فوکوس میکنی،عین تلویزیونای عصر حجر،فقط برفک تحویلت میده.جالا چی میگی داداش؟هنوزم میگم و اینو همه میدونن،سونی همیشه در عدد مگاپیکسل دوربیناش دروغ تحویل من و شما میده به طوریکه این 20.7 مگاپیکسلی که مینویسه،در واقعیت برابر یه چیزی حدود 15 مگاپیکسل هست.به خاطر این آقای سونی هم همه جا وقتی میخوان از دوربین یه گوشی تعریف کنن،میگن:13 مگاپیکسل واقعی.(به واقعی توجه کن)
          5-خب،بزار برات بگم کجا بود.اون موقع سونی با اریکسون همکاری میکرد تا یه وقت ورشکست نشه در حالیکه سامی روی پای خودش ایستاد و از همون گوشیهای تاشو شروع کرد و به الان که رتبه اول جهانه رسید.
          6-نه،پس بیا بگو زد3 از نوت4 بهتره،نه،جون من بیا بگو!
          7-آره داداش،میدونم اطلاعاتم زیاده و از اونجا که خودم درس آی تی هم میخونم،به حتم میتونم بگم اطلاعاتم از شما بیشتره که فقط میای توی این سایتا نظر چرت میدی ولی من میام با عقل،اطلاعات،مدرک و منطق همه حرفامو میزنم.
          8-آفرین،سوال خوبی بود.تنها برتری که میتونیم به LCD بدیم،اینه که تصاویر رو واقعی تر نشون میده ولی عوضش،OLEDرنگهارو اشباع میکنه(اگه نفهمیدی،یعنی رنگها رو پررنگ تر و غلیط تر نشون میده)و بنابراین تصویر در نگاه بیننده جداب تر جلوه میده.OLED طیف رنگ بیشتری رو پوشش میده و روشنایی صفحه بیشتری داره(مثل 700 نیت حداکثر و 2 نیت حداقل روشنایی که در اس5 بود و رکوردی در عرصه صفحه نمایش گوشیهای هوشمند بود).OLEDکنتراست بالاتری داره و شارژ بسیار کمتری از باتری میکشه و در نهایت،OLED تنها صفحه نمایشیه که نصف پیکسل هاش میتونن خاموش باشن درحالیکه نصف دیگه تا ته روشنن.
          9-بله درسته.سامسون تقریبا دو ماه و نیم پس از اپل در سال 2007 که کلید ورشکستگی نوکیا زده شد،اولین گوشی از سری گلکسی خودشو داد بیرون.
          10-اینو 40 هزار بار بهتون گفتم،بازم بیاین اینجا وقت من و خودتونو تلف کنین:طراحی یه چیز کاملا سلیقه ایه.مثلا سونی در نطر من مثل یه تیکه آجره و از نظر شما مثل شمش طلاست!یه دوست اپلی به اسم محسن حاتمی دارم که میگه:پویا،اگر من سلیقه خودمو بزارم کنار،واقعا نوت 4 از همه سرتره.پس جو الکی نده داداش.
          11-واقعا؟پس بیاین یه جمع و تقسیم انجام بدیم:793 مدل گوشی سونی تقسیم بر این 3 سال آغاز کار حرفه ایش! یعنی سونی سالی 296 مدل گوشی میده بیرون؟واقعا که چه شرکت مسخره ای!مارو مسخره کرده یا خودشو؟! ببین داداش،از هر دو طرف کنج شدی،پس حرفتو پس بگیر تا ضایع نشدی!
          12-WOW! پس معلومه مشخصات اس6 رو نخوندی نه؟برو بخونشون و بدون که همون تراشه EXYNOS 7420 نصل جدیدش که 30% بهره وری بیشتر و 20% مصرف انرژی پایینتری از کوالکام اسنپدراگون 810 داره،به سر تا پای سونی زد4 میارزه.آخی،بدجوری بادت رو خوابوندم عمو،نه؟

          و در پایان باید بگم:من حرف شاخ نمیزنم داداش،شما اطلاعاتت از میانگین جهانی پایین تره و نمیفهمی.با توجه به اینکه امروز بدجوری ضایع شدی،من اگه جای تو بودم،تا روز جهانی کودک دیگه حرف نمیزدم.

          دیگه همین ازت زیاد!

  49. امیر رضا می‌گوید

    همه میدونیم که نوت4 خیلی از این بهتره ئلی اون ویژگی اول مربوط به PS4 میشه آدمین بیشتر توضیح بدی؟ یعنی میشه بازی های PS4 یا PS3 رو انداخت توی این گوشی و باهاشون بازی کرد؟یا باید با WIFI وصل بشی؟ دقیقا جریان چیه؟

    1. Amir می‌گوید

      یعمی برات کار تلویزیون رو میکنه
      نه که بازی پلی4 بریزی روش
      مثل یک صفحه نمایش نشون میده

      1. امیر رضا محمودی می‌گوید

        مرسی

  50. momo می‌گوید

    ریموت به پلی 4 و سنسور جدید دوربین دوتا از بهترین ویژگی ها که نه ولی با معرفی شدنشون آدمو امیدوار کردن ولی خود گوشی چیز چالش برانگیزی نداشت.