سونی دلیل استفاده نکردن از وضوح QHD در صفحه‌نمایش Xperia Z3 را توضیح داد

هر چقدر هم که بگذرد دعوا میان نطریه‌پردازان این موضوع که بالاخره چشم انسان قادر به تشخیص و تفکیک چه میزان پیکسل در صفحه نمایش گوشی‌های تلفن همراه است، تمام نخواهد شد! حالا هم سونی این موضوع را دلیل یا بهانه نیاوردن صفحه نمایش 4K به آخرین پرچمدار خود یعنی اکسپریا Z3 دانسته است.

0

فکر کنم اولین باری که این موضوع مطرح شد سال 2010 بود، وقتی که اپل از آیفون 4 رونمایی کرد و استیوجابز توضیح داد که با ارتقا صفحه نمایش این تلفن هوشمند به رتینا، چشم دیگر نمی‌تواند بین پیکسل‌های انفرادی روی صفحه نمایش که از یک فاصله عادی دیده می شود تمایز قائل شود.

اما این دلیل آن نشد که حداقل پرچمداران اندرویدی پس از ان به تراکم پیکسلی بالاتر فکر نکنند. حالا ما اخیرا جی 3 ال‌جی را داشتیم که با اندازه 5.3 اینچی خود به رزولوشن 1440 در 2560 و تراکم پیکسلی 534 پیکسل در هر اینچ رسیده است و یا نه همین دیروز گلکسی نوت 4 که با صفحه نمایش 5.7 اینچی خود تراکم پیکسلی 515 پیکسل در هر اینچ را تجربه می‌کند. اما حالا اکسپریا زد 3 سونی با صفحه نمایش 5.23 اینچی و رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل، تراکم پیکسلی 424 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد.

حالا سونی هم در دفاع از عدم عرضه صفحه نمایش QHD (که به نام 2K هم شناخته می‌شوند) در گوشی‌های خود به همین دلیل متوسل شده است. Calum MacDougall مدیر بازاریابی اکسپریا در سونی در گفتگویی اعلام کرده است که:

ما تصمیم گرفتیم که با همان صفحه نمایش فول اچ دی 1080p برای اکسپریا زد 3 ادامه دهیم. اگر چه ما در بازار می‌دیدیم که برخی رقبای ما به صفحه نمایش‌های 2K روی آورده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرده است:

ما به این اندازه از صفحه نمایش حتی تا 8 اینچ اعتقاد داریم. این به صفحه نمایش‌های کوچک ارتباط دارد و برای چشم انسان بسیار مشکل است که تفاوت میان2K و صفحه نمایش فول اچ دی را متوجه شود.

وی در ادامه دفاعیات خود البته به موضوع باطری و تجربه کاربری اشاره کرده و تاکید کرده که از دیدگاه کاربران تفاوت میان این دو موضوع بسیار اندک است و اضافه شدن فناوری‌های تلویزیون‌های این شرکت به صفحه نمایش گوشی‌های اکسپریا این موضوع را حتی کمرنگ‌تر کرده است.
مدیر بازاریابی اکسپریا در سونی در واقع به فناوری‌های تریلومینوس و X-Reality اشاره دارد که مدت‌هاست سونی در صفحه نمایش گوشی‌های اکسپریا از آن استفاده می‌کند و باعث بهبود در روشنایی و رنگ این صفحه نمایش‌ها شده است. سونی از ابتدا این فناوری‌ها را تنها در تلویزیون‌های خود بکار گرفته بود.

Calum MacDougall همچنین با تاکید بر اینکه از نظر سونی مهمترین خواسته کاربران عمر شارژ باطری دستگاه است و اکنون اکسپریا زد 3 عمر شارژ باطری بیشتر از دور روز را به همراه آورده که فوق‌العاده است، ابراز امیدواری کرده که مشتریان یک گوشی هوشمند با عمر شارژ بیشتر را به یک گوشی با صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر که به سختی قادر به تشخیص آن هستند ترجیح می‌دهند.

در هر صورت این موضوع که بسیاری از فناوری‌های موجود در صنعت تلفن همراه برای بازاریابی بهتر و فروش هر چه بیشتر محصوات به کار گرفته می‌شود و آنچنان کاربردی در استفاده کاربران ندارند موضوعی غیرقابل انکار است اما تاریخ نشان داده که بوده‌اند شرکت‌هایی که به رونمایی از محصولاتی با همان فناوری‌هایی که به آن اعتقادی نداشته‌اند روی آورده‌اند! منتظر می‌مانیم!

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.