تماشا کنید: وقتی یک شیمیدان چالش سطل یخ را با سطلی از نیتروژن مایع برگزار می‌کند!

این روزها چالش سطل یخ در دنیا بسیار فراگیر شده و درعینحال برخی بر این باورند دیگر از مزه افتاده است! درهرصورت حتی اگر چالش سطل یخ از مزه افتاده باشد شاید همچنان چالش سطل نیتروژن مایع جذاب باشد!

4

یک شیمی‌دان دانشگاه تورنتو کانادا در اقدامی جالب و هنگامیکه از سوی دوستان خود برای حمایت از بیماران مبتلابه بیماری ALS به این چالش دعوت شده، شیوه‌ای منحصربه فرد و تکان‌دهنده برای این کار انتخاب کرده است: استفاده از نیتروژن مایع به جای یخ!

ریختن مایعی با دمای 196- درجه سانتیگراد روی سر! حتی تصورش هم وحشتناک است، اما به لطف علم این شیمیدان وی در این چالش صدمه ندیده و البته تاکید کرده که این کار را نباید هرگز در خانه تکرار کرد و به قول خودش افراد بسیاری در پشت صحنه آماده حمایت از او در صورت رخ دادن اتفاق ناخوشایند بوده‌اند!

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. ava می‌گوید

    این ویدئو نشون میده حتی یه دانشمند هم برای معروفیت و شهرت ممکنه دست به هر خریتی بزنه

  2. سوری می‌گوید

    چه ایده ی جالبی. فکر کنم وقتی سطل رو رو سرش خالی میکرد ‘تبدیل به بخار میشد. ولی تعجب میکنم که بخار از مایع نیتروژن هم داغ تره. چطور ممکنه?

  3. k.a.s.r.a می‌گوید

    این یه حقه سینمایی بود
    اون مایع نیتروژن نبود

  4. محمد می‌گوید

    آخه چطور ؟ طرف باید منجمد میشد که .