تماشا کنید: وقتی یک فیزیکدان علت ضعیف بودن امواج وای‌فای در خانه‌ی شما را تشریح می‌کند!

ضعیف بودن امواج وای‌فای در مناطقی از خانه یا همان نقاط کور، یکی از سخت‌ترین عذاب‌ها برای خوره‌های اینترنت است! حالا یک فیزیکدان مدلی را با استفاده از معادلاتی پیچیده مدلی را ترسیم کرده که می‌تواند به شما در انتخاب مکانی بهتر برای روتر کمک کند.

1

آقای Jason Cole که دانشجوی PhD قیزیک است، آپارتمان خودش را نقشه‌برداری کرده و به هر دیوار نسبت خاصی از شکست امواج و کم شدن قدرت آن‌ها را داده است؛ به‌طور مثال این مقدار برای نازک‌ترین دیوار عدد 1 و برای یک دیوار دیگر که ضخیم‌تر است، عدد 3 است. سپس با استفاده از معادله‌ی Helmholtz مدلی از انتشار امواج الکترومغناطیس رسم کرده است.
wifi

همان‌طور که در وبلاگ این فیزیکدان مشاهده می‌شود، بی‌شک وسط خانه بهترین مکان برای روتر است؛ اما حتی با قراردادن روتر در گوشه‌ی خانه هم می‌توان اندکی از امواج بهره برد که البته این امر برای خانه‌ی این فیزیکدان صدق می‌کند.
router middle helmholtz

طبق این مدل، حتی در مکانی که فاصله از روتر زیاد هست هم می‌توان از اینترنت بهره برد. با توجه به تصاویر، نقاط کور با رنگ سیاه در بین امواج مشخص هستند که می‌توان با کمی جابه‌جایی امواج را دریافت کرد. اگر شما هم می‌خواهید ببینید وضعیت امواج در خانه‌تان چگونه است، می‌توانید اپلیکیشن 0.99 دلاری آقای Jason Cole را از گوگل پلی‌استور دریافت کنید.

برخی بازدیدکنندگان از این فیزیکدان درخواست کرده‌اند که این مدل را به یک سرویس تحت وب تبدیل کند تا همگان بتوانند از آن بهره ببرند؛ اما او جواب داده که به‌دلیل زمان‌بر بودن، این کار نشدنی است.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. میثم می‌گوید

    جالب بود