مدیرعامل اینتل: ابزارهای پوشیدنی به‌زودی از شکل و شمایل امروزی خود دور خواهند شد

برایان کرزانیچ مدیر عامل اینتل مدعی شده است روزی خواهد رسید که ابزارهای پوشیدنی شکل و شمایل فعلی خود را از دست خواهند داد. جالب اینجاست که ابزارهای پوشیدنی اینتل نیز قرار است تا چند هفته دیگر در نمایشگاه مد نیویورک به نمایش گذاشته شود.

0

البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که ابزارهای پوشیدنی هنوز در اوایل راه خود به سر می‌برند اما اینتل از همین ابتدا حدود ۱۰۰ میلیون دلار بر روی این تکنولوژی سرمایه گذاری کرده است.

سایر شرکت‌های بزرگ نظیر سامسونگ و ال جی هم سعی دارند تا از قافله عقب نمانده و تاکنون محصولات مختلفی نظیر ساعت هوشمند Pebble و Meta را به بازار معرفی کرده‌اند. در این میان می‌توان دو مصرف عمده از ابزارهای پوشیدنی را که در ارتباط بهتر با گوشی همراه هوشمند و برنامه‌های مختلف ورزشی مییباشد نام برد.

Gear-S

 برای مثال نرم‌افزارهای مخصوصی در این زمینه وجود دارد که می‌تواند تعداد قدم‌های برداشته شده، کیفیت خواب، ضربان قلب و مدت زمان فعالیت در طول روز را رهگیری کرده و گزارش‌های مختلفی ارایه کند. ابزارهای پوشیدنی نظیر Fitbit Flex، مچ‌بند Fuelband از شرکت نایک و دستبند ورزشی Misfit Shine را می‌توان در این گروه قرار داد.

البته این ابزارها مشکلاتی هم دارند. برای مثال مچ‌بند Basis B1 که اخیرا با همکاری اینتل ساخته شده قیمتی معادل ۱۵۰ دلار دارد، از وزن بیشتری نسبت به سایر محصولات هم رده برخوردار است و عمر باتری کمتری نیز دارد.

برایان کرزانیچ هفته گذشته طی مراسم شام کاری اعلام کرد که اینتل افق‌های جدیدی در زمینه ابزارهای پوشیدنی به همراه شرکای تجاری خود در نظر دارد. وی مدعی است سنسور به کار رفته در Basis B1 از تکنولوژی بالایی برخوردار است.  مدیر عامل اینتل در همان مراسم اعلام کرد که نسخه دیگری از Basis B1 تا اواخر سال جاری میلادی به بازار معرفی خواهد شد. جالب اینجاست که کرزانیچ تاکید زیادی بر همکاری با شرکای تجاری خود در این زمینه دارد و با این حساب کاملا مشخص است که اینتل برنامه‌ای برای دخالت مستقیم در امر ساخت و تولید ابزارهای پوشیدنی ندارد.

 در اینجا این سوال پیش می‌آید که شرکای تجاری اینتل در این زمینه چه شرکت‌هایی هستند؟ جالب اینجاست که اینتل به جای شرکت‌های پیشرو در زمینه تکنولوژی بیشتر به دنبال شرکت‌هایی است که از سابقه خوبی در عرصه مد برخوردار باشند.  مدیر عامل اینتل در پایان اشاره کرد که:

زنان زیادی ممکن است تمایلی به استفاده از ابزارهای پوشیدنی فعلی نداشته باشند اما اگر این ابزارهای پوشیدنی را در غالب زیور آلات زیبا و شیک عرضه کنیم بدون شک نظر مشتریان سخت‌گیر نیز تامین خواهد شد.

techcrunch

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.