اپل پتنت فروشگاه مکعب‌شکل شیشه‌ای را هم به نام خود ثبت کرد!

این طور که پیداست رویای دوستداران شهری پر از فروشگاه‌های اپل که به صورت مکعب شیشه‌ای طراحی شده‌اند به حقیقت پیوسته است. اپل موفق شد پتنت فروشگا‌های مکعب شکل شیشه‌ای خود را به ثبت برساند و با این حساب اگر در آینده شاهد فروشگاهی مکعب و شیشه‌ای در آمریکا بودید بدون شک بدانید که این فروشگاه مربوط به اپل است.

6

بر اساس اطلاعات موجود این طرح آبان ماه پارسال معرفی و ۵ شهریور امسال رسما به نام اپل ثبت شده است. جالب اینجاست که در لیست طراحان فروشگاه شیشه‌ای اپل نام استیو جابز نیز به چشم می‌خورد.

Apple-Transparent-Cube-Store-Design-Patent

البته این نکته را باید در نظر داشت که فیلیپ جانسون آرشیتکت معروف، ۶۵ سال پیش خانه‌ای تمام شیشه‌ای را طراحی کرده بود و طرح فروشگاه شیشه‌ای اپل زیاد هم نوآورانه به نظر نمی‌رسد. خانه شیشه‌ای جانسون طبیعت بیرون را در داخل منزل نیز به تصویر می‌کشید و به همین دلیل از آن زمان به بعد مورد توجه طراحان زیادی قرار گرفت.

با این حساب می‌توان انتظار داشت که طرفداران فروشگاه شیشه‌ای مکعب شکل اپل که در خیابان پنجم در نیویورک واقع است نیز طراحی منحصر به فرد اپل را تحسین کنند. البته اپل قبلا در تالار سخنرانی بشقاب پرنده شکل خود نیز از سبک طراحی شیشه‌ای جانسون الهام گرفته بود. این نکته را نیز باید خاطر نشان کرد که محصولات و طرح‌های نوآورانه اپل همیشه مورد کپی برداری توسط رقبا قرار گرفته و ثبت پتنت فروشگاه‌ مکعب شکل شیشه‌ای از جانب اپل کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

mashable

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. محمدرضا می‌گوید

    اپل همیشه درطراحی عالی بوده

    1. همایون می‌گوید

      خدائیش پات که به ممالک فرنگستان نمیرسه… یه سر برو بازار موبایل ایران و گوشی ها رو با دقت ببین…. اونموقع ببینم اصلا آیفون اونجا برات نمود داره یا نه؟!!

  2. همایون می‌گوید

    خدا یه عقلی به این شرکت انحصار طلب بده…..

    1. هادی می‌گوید

      همایون عزیز
      اگر دوستان (شرکت هایی مثل سامسونگ و…) محبت بفرمایند و کپی یا همان دزدی را صورت ندهند انحصار طلب رخ نخواهد داد.

      1. Fery می‌گوید

        مگه از اپل هم کپی کارتر داریم.جوری کپی کرد که دادگاه اجازه فروش آیفون تو خود آمریکا رو ازش گرف.اگه اوباما رای دادگاه و وتو نکرده بود که الان باید کاسه گدایی دستش میگرفت.از آخرین ورژن ios هم چیزی نگیم که کپی کامل از اندروید و ویندوز فون بود.

      2. همایون می‌گوید

        هادی جان
        سوءتعبیر نشود من اصلا طرفدار سامسونگ هم نیستم … بنده طرفدار برند بلک بری هستم و گوشی های این شرکت رو استفاده می کنم ولی اگر تاریخچه شرکت اپل رو ملاحظه کنید مشحون از انحصار طلبی های حقارت آمیز، تولیدات غیر سبز و آسیب زننده به محیط زیست، بی هیچ ملاحظه کاری و همچنین استعمار کارکنانش…. مخصوصا زمان رئیس سابقش جابز توسعه طلب! می باشد. کلن شرکتی است که به مدد تبلیغاتش ملتی را تبدیل به isheep کرده است. این اصطلاحی است که از خود فرنگستان آمده است آنها نیز این نکته را درک کرده اند. ولی برای من جالب است تصور کسانی که بی هیچ دلیلی در این مملکت خودمان سنگ این شرکت با این سابقه و برنامه را به سینه میزنند . البته تصور ننمائید آشنا به محصولات این شرکت نیستم ! تمامی پلاتفرم های حاضر چه برای موبایل ها و همچنین کامپیوترهای شخصی را آزموده ام ….. کتاب 84 جورج اورول را بخوانید متوجه می شوید این شرکت ها کجای کارند.
        موفق باشید