گزارش: تا سال آینده‌ی میلادی نباید منتظر iWatch باشیم

درحالی‌که همه منتظر رونمایی از چند محصول در کنفرانس اپل، اعم از آیفون 4.7 اینچی، آیفون 5.5 اینچی و ساعت هوشمند اپل هستند، گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد در سال جاری میلادی، آیواچ وارد بازار نخواهد شد و اپل فقط به معرفی آن می‌پردازد.

0

روز گذشته وب‌سایت Re/Code، همان وب‌سایتی که ساعت هوشمند اپل را فاش کرد، گزارشی منتشر کرد که بنا بر این گزارش، آیواچ اپل از اوایل سال آینده‌ی میلادی وارد بازار خواهد شد. یکی از دلایل اصلی فاش نشدن اطلاعات و تصاویر از این ساعت این است که هنوز آماده‌ی عرضه نیست. هم‌چنین این نکته را هم باید افزود که به‌احتمال زیاد اپل این ساعت را در کنفرانس خود در روز 18 شهریور معرفی خواهد کرد ولی آمادگی عرضه‌ی آن به بازار را ندارد و به‌همین دلیل باید چند ماه برای خرید آن صبر کرد. یکی از معایب این اتفاق این است که اپل بازار تعطیلات کریسمس را از دست می‌دهد و شاید با دو نسخه از آیفون بخواهد در این موقعیت خاص پیشتازی کند.

شاید این مدت طولانی خیلی به مذاق طرفداران اپل خوش نیاید، ولی نباید این استراتژی موفق اپل را فراموش کرد که محصولات بزرگ خود را با تأخیر به بازار عرضه می‌کند. مثال خوب این اتفاق و چیزی که امیدبخش است عرضه‌ی اولین آیفون، 6 ماه پس از معرفی آن در سال 2007 است که می‌تواند کمی از نگرانی طرفداران اپل کم کند. هم‌چنین این تأخیر برای آیپد هم رخ داد و مشتریان و کاربران در سال 2010 باید سه ماه صبر می‌کردند تا اولین آیپد وارد بازار شود.

در کنار این مسائل، تیم کوک چندین بار روی این نکته تأکید کرده که اپل هنوز هم به‌دنبال غافلگیریهای بزرگ است و در فاصله‌ی چندماهه‌ی معرفی تا عرضه، اطلاعات خاصی از آن فاش نخواهد شد؛ چه از طرف شرکای اپل در تولید و چه از طرف FCC. از سوی دیگر این فاصله می‌تواند به‌نحوی این امید را به کاربران بدهد که در ابتدای عرضه، آیواچ مشکلات حادی نخواهد داشت و اپل فرصت زیادی دارد تا نقاط ضعف آیواچ را از بین ببرد.

همان‌طور که گفته شد تاریخ دقیق عرضه‌ی آیواچ به بازار مشخص نیست، ولی حداقل می‌توانیم آن را در کنفرانس اپل ببینیم و سپس نقدهای کوتاهی درباره‌اش بخوانیم.

TheVerge Mashable

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.