عرضه اولین نسخه‌ی آزمایشی 64 بیتی مرورگر کروم برای سیستم‌عامل مک

در پی انتشار نسخه ۶۴ بیتی کروم برای ویندوز، گوگل اولین نسخه آزمایشی ۶۴ بیتی مرورگر خود را برای سیستم‌عامل مک نیز منتشر کرد.

0

حدود یک‌ماه پیش گوگل اعلام کرد که نسخه کروم قناری سیستم‌عامل مک (نسخه آزمایشی مرورگر کروم) از معماری ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند، نسخه آزمایشی ۶۴ بیتی کروم به برنامه‌نویسان و آزمایش‌کنندگان این نسخه امکان دسترسی بیشتری می‌داد. از قرار معلوم این نسخه تغییراتی در زمینه سرعت و امنیت بیشتر را شاهد خواهد بود و از طرف دیگر به میزان حافظه‌ کمتری نیز نیاز دارد.

بهینه‌سازی‌ها برای سرعت بیشتر از طریق دسترسی به قسمت‌های بالاتری از رجیستری صورت گرفته است. بهبود قابلیت ASLR نیز منجر به امنیت بیشتر کروم ۶۴ بیتی مک شده است. از طرف دیگر بیشتر نرم‌افزارهای سیستم‌عامل مک از معماری ۶۴ بیتی بهره می‌برند و از این پس کروم نیز در لیست نرم‌افزارهای ۶۴ بیتی سیستم‌عامل مک قرار خواهد گرفت.

به نوعی می‌توان گفت که کروم تنها نرم‌افزار ۳۲ بیتی سیستم‌عامل مک بود و در نتیجه برای اجرا شدن باید از منابع نرم‌افزاری بیشتری استفاده می‌کرد که منجر به این می‌شد که سرعت کندتری داشته باشد. اما همانطور که گفته شد یکی از نکات مثبت نسخه ۶۴ بیتی کروم در سیستم‌عامل مک سرعت بالاتر آن خواهد بود.

از آنجایی که نسخه ثابت و پایدار ۶۴ بیتی کروم برای ویندوز در ماه گذشته منتشر شد انتظار می‌رود تا ماه آینده شاهد نسخه پایدار ۶۴ بیتی کروم برای سیستم‌عامل مک باشیم.

macrumors

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.