چرا معامله‌ی یک میلیارد دلاری گوگل و Twitch به هم خورد؟

همان‌طور که اطلاع دارید شرکت آمازون توانست با مبلغ 970 میلیون دلار شبکه‌ی استریم ویدئویی Tiwtch را تصاحب کند. قبل از آمازون، گوگل و یاهو هم پیشنهادهایی برای خرید آن ثبت کرده بودند ولی در آخر این شبکه به آمازون رسید. در این مطلب به چرایی دست نیافتن گوگل به این شبکه می‌پردازیم.

0

معامله‌های یاهو و گوگل با Twitch، هر کدام به نحو خاصی به هم خوردند و در آخر آمازون صاحب این سرویس شد. حالا می‌خواهیم ببینیم که دلیل این اتفاقات چه بوده است.

معامله‌ی گوگل تقریباً اتمام‌یافته و قابل اطمینان به‌نظر می‌رسید. خیلی از وب‌سایت‌ها و رسانه‌های خبری اطمینان کاملی از این معامله داشتند و حتی وب‌سایت TechCrunch رسماً گوگل را صاحب Twitch اعلام کرده بود تا اینکه خبر تصاحب این پلتفرم استریم آنلاین به‌وسیله‌ی آمازون به‌صورت رسمی منتشر شد و همه‌ی معادلات به هم خورد.

دیتابیس وب‌سایت تک‌کرانچ پیش از تصاحب توییچ به‌وسیله‌ی آمازون
دیتابیس وب‌سایت تک‌کرانچ پیش از تصاحب توییچ به‌وسیله‌ی آمازون
دیتابیس وب‌سایت تک‌کرانچ یک ساعت پس از تصاحب توییچ به‌وسیله‌ی آمازون
دیتابیس وب‌سایت تک‌کرانچ یک ساعت پس از تصاحب توییچ به‌وسیله‌ی آمازون

اما چرا این معامله شکست خورد؟

بنا بر گزارش آقای رایان مک، در وب‌سایت فوربس نوشته شده است که این اتفاق به‌دلیل قوانین ضد انحصار بوده تا گوگل نتواند به‌عنوان یک غول بزرگ هر چیزی که بر سر راهش وجود دارد را ببلعد! درحال‌حاضر YouTube در دست گوگل است و یکی از رقبای سرسخت Twitch در زمینه‌ی پخش زنده‌ی بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود. یکی از قوانین ضدانحصار فدرال جلوی ادغام‌هایی که یک صنعت خاص را به‌طور کامل در اختیار یک شرکت قرار می‌دهد را می‌گیرد و بر همین اساس گوگل نتوانست توییچ را بخرد.

رایان مک در فوربس این‌گونه می‌نویسد:

نزدیکان ماجرا گفته‌اند که گوگل نتوانست معامله را خاتمه دهد، چون نگران قوانین ضدانحصاری بود که می‌توانست این شرکت را به دردسر بیندازد. یکی از منابع آگاه تأکید می‌کند که به‌دلیل وجود این نگرانی، گوگل و توییچ نتوانستند بر سر مقدار ضرری که توییچ درصورت دریافت مبلغی بالاتر باید بپردازد به نتیجه نرسیده‌اند.

این مبلغ به اصطلاح Breakup Fee نامیده می‌شود و دلیل پرداخت این مبلغ این است که زمان و هزینه‌ای که برای مذاکرات صرف شده تضمین شده باشد و شرکتی که قصد تصاحب شرکتی دیگر را دارد خیالش از بابت مذاکراتش راحت باشد. درصورتی‌که شرکت کوچک‌تر، پیشنهاد بالاتری را دریافت و آن را تأیید کنید، باید به شرکت قبلی غرامت بابت مذاکراتش بپردازد.

Games Twitch Xbox One

تا به امروز شبکه‌ی Twitch، بزرگ‌ترین تصاحب آمازون به شمار می‌آید. پس از این سرویس، وب‌سایت کفش‌فروشی آنلاین Zappos با 850 میلیون دلار، دومین صید گران‌قیمت آمازون است که در سال 2009 این معامله صورت گرفت.

BusinessInsider

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.