نوتیفیکیشن‌های تعاملی و استفاده همزمان از دو اپ به ویندوزفون می‌آید

به‌نظر می‌رسد کاربران ویندوزفون باید آماده‌ی تغییرات جدیدی در این سیستم‌عامل باشند که آن را کاربرپسندتر می‌سازد. تغییراتی مانند نوتیفیکیشن‌های تعاملی و قابلیت استفاده‌ی همزمان از دو اپلیکیشن؛ مانند چیزی که در ویندوز 8.1 شاهد هستیم.

0

هنوز مشخص نیست که این قابلیت‌ها در آپدیت GDR2 برای ویندوزفون 8.1 منتشر خواهند شد یا اینکه باید در ویندوزفون 9 منتظر آن‌ها باشیم.

با اخبار و شایعاتی که از ویندوز 9 شنیده می‌شود، شاید قابلیت Split-Screen در نیمه‌ی دوم زمستان امسال معرفی شود؛ یعنی وقتی که توسعه‌دهندگان می‌توانند نسخه‌های اولیه‌ی ویندوزفون 9 را آزمایش کنند. این قابلیت درست مانند چیزی است که در ویندوز 8.1 شاهد آن هستیم و می‌توان هم‌زمان با دو اپلیکیشن کار کرد. البته شاید این قابلیت بستگی به سایز صفحه‌نمایش دستگاه‌های ویندوزی داشته باشد و دستگاه‌های ویندوزفونی کوچک نتوانند از آن بهره ببرند. این محدودیت در حال حاضر برای دستگاه‌های سامسونگ و ال‌جی هم وجود دارد و این شرکت‌ها قابلیت مشابه را برای دستگاه‌های کوچک‌شان عرضه نمی‌کنند.

Windows-Everywhere2

در اینجا می‌توانید اطلاعاتی که یک لودهنده منتشر کرده را مطالعه کنید:

نوتیفیکیشن‌های تعاملی:

شاید در آینده‌ی نزدیک بتوانید با نوتیفیکیشن‌های ویندوزفون کارهای بیش‌تری انجام دهید. کارهایی مانند پاسخ به پیام‌ها، انجام برخی کارها با نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌ها و خیلی کارهای دیگر که در اندروید و iOS شاهد آن‌ها هستیم. با این قابلیت دیگر نیازی به خروج از کار در حال انجام نیست و می‌توان از طریق Action Center به نوتیفیکیشن‌ها به‌خوبی رسیدگی کرد.

قابلیت مالتی‌تسکینگ Split-Screen:

این قابلیت درحال‌حاضر در ویندوز 8.1 وجود دارد و در آینده با تبدیل شدن ویندوز و ویندوزفون به یک سیستم‌عامل واحد (طبق چیزی که نادلا گفت)، می‌توانیم منتظر این قابلیت در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها هم باشیم؛ اما این قابلیت دارای محدودیت حداقل اندازه‌ی صفحه‌نمایش خواهد بود.

Windows-Phone-Folder

درهرصورت چیزی که شاهد هستیم این است که ویندوزفون در تلاش است تا منعطف‌تر و کاربرپسندتر شود. تنها چیز دیگری که می‌توان از ویندوزفون انتظار داشت کاشی‌های زنده‌ی تعاملی هستند؛ مانند ویجت‌های اندروید و iOS.

حالا که گوشی‌های نوکیا تحت برند مایکروسافت عرضه خواهند شد، می‌توان انتظار داشت که مایکروسافت تا می‌تواند اکوسیستم خود را پویاتر کند تا شاید بتواند با ویندوزفون درصد بیش‌تری از بازار را در اختیار بگیرد.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.