فوجی‌فیلم دوربین کامپکت جدید خود را با نام X30 معرفی کرد

فوجی‌فیلم از یک دوربین جدید رونمایی کرده که X30 نام دارد و یک دوربین کامپکت به حساب می‌آید. این دوربین در ادامه‌ی دو دوربین X10 و X20 معرفی شده و مشخصاتی نزدیک به آن‌ها ولی با بهبودهایی در طراحی دارد.

0

این دوربین یک سنسور 12 مگا پیکسلی با اندازه‌ی دوسوم اینچ را در خود جای داده که دارای گشادگی f/2.0 تا f/2.8 است و در X20 هم به‌کار رفته بود. این دوربین توانایی زوم 4x را نیز داراست.

fujifilm x30 compact

بدنه‌ی این دوربین از جنس آلیاژ منیزیم است که با یک طراحی جدید و با گریپ بهتر عرضه خواهد شد. هم‌چنین حلقه‌ی کنترل دور لنز هم طراحی جدیدی پیدا کرده است. چشمی یا همان Viewfinder این دوربین هم با یک پنل الکترونیکی OLED تعویض شده که به‌گفته‌ی فوجی‌فیلم نمای بیشتری را نسبت به ساده‌ترین دوربین DSLR نشان خواهد داد.

صفحه‌نمایش 3 اینچی این دوربین قابلیت چرخش نیز دارد. دوربین X30 نسبت به مدل‌های قبلی این سری، بهبودهایی در باتری هم داشته و از وای‌فای هم برخوردار است. یکی از مزایای جدید این دوربین حالت عکس‌برداری Classic Chrome است که مناسب عکاسی مستندی است. در این حالت تصاویر دارای رنگ‌هایی کدر است و رنگ‌ها پس از تولید مجدد در تصویر ثبت می‌شوند. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از این نوع تصویر را ببینید.

fujifilm classic chrome

سازندگان دوربین در سال‌های اخیر بیش‌تر روی دوربین‌های به اصطلاح Premium کامپکت تمرکز کرده‌اند؛ چراکه رده‌ی دوربین‌های ببین‌وبگیر چندان موفق نبوده است. می‌توان دوربین Sony RX100 را یکی از موفق‌ترین‌ها در زمینه‌ی کامپکت‌ها دانست که با سنسور 1 اینچی تصاویری خارق‌العاده را به ثبت می‌رساند. گرچه همین سنسور دوسوم اینچی X30 هم از بسیاری بزرگ‌تر است ولی به پای سنسور 1 اینچی RX100 نمی‌رسد. احتمالاً فوجی‌فیلم نمی‌تواند در زمینه‌ی کیفیت خالص تصویر به سونی برسد.

به‌جای کیفیت تصویر، فوجی‌فیلم تجربه‌ی کلی تصویربرداری را با قراردادن یک نمایاب راحت، چندین کنترل فیزیکی روی دوربین و طراحی زیبا در اولویت قرار داده است و بیش‌تر به فکر تجربه‌ی بهتر از تصویربرداری است.

این دوربین از نیمه‌ی دوم مهرماه با قیمت 599.95 دلار وارد بازار خواهد شد.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.