اپ‌نت: Unclouded تمام چیزی که از یک اپ مدیریت فضای ابری انتظار دارید

سرویس‌های ابری خوبی مانند دراپ‌باکس و گوگل درایو برای ذخیره تصاویر و سایر اطلاعات مهم شما وجود دارد اما اپلیکیشن‌های موبایلی آن‌ها امکانات کافی را ندارند. Unclouded یک اپ مدیریت فضای ابری است که امکانات بهتر و مهمی را در اختیارتان می‌گذارد.

0

پیش از شروع معرفی دوست دارم یک بار دیگر اهمیت داشتن یک فضای ابری و استفاده از آن را تکرار کنم. حتی با سرعت پایین اینترنت ایران و فضای محدود رایگان 5 گیگابایتی این سرویس‌ها به نفعتان است که تصاویر و اطلاعات مهم خود را در یکی از این سرویس‌ها ذخیره کنید. امکان سوختن حافظه‌های فلش، مموری کارت و حتی حافظه داخلی گوشی وجود دارد و به هارد دیسک‌ها، SSDها و دیسک‌های نوری نیز نمی‌توانید در زمینه پایداری و نگهداری اطلاعات اعتماد کنید؛ بهترین راه استفاده از یک فضای ابری رایگان مانند Google Drive یا Dropbox است.

Unclouded-1

حالا بگذارید به معرفی Unclouded بازگردیم. پرداخت هزینه برای خرید حجم اضافه در فضای ابری برای یک کاربر ایرانی به صرفه نیست و از همین رو بهتر است چند گیگابایت رایگان آن را به دقت مدیریت و صرفه‌جویی کنید. این اپلیکیشن فعلاً تنها برای سیستم‌عامل اندروید 4.0.3 و بالاتر به صورت رایگان و با پرداخت درون‌برنامه‌ای عرضه شده است. Unclouded فعلاً از دو سرویس محبوب دراپ‌باکس و گوگل درایو پشتیبانی می‌کند.

Unclouded-2

Unclouded برای همین وظیفه ساخته شده است. این اپ به شما نشان می‌دهد کدام پوشه‌ها یا فایل‌ها حجم بیشتری از فضای ابری را اشغال کرده‌اند. به این ترتیب وقتی آپلود خودکار تصاویر، ویدئوها و فایل‌های خود را از روی گوشی، لپ‌تاپ یا تبلت خود فعال کردید و حجم رایگان فضای ابری را به سرعت از دست دادید می‌توانید با Unclouded متوجه شوید کدام فایل‌ها بیشترین حجم را به خود اختصاص داده‌اند.

Unclouded-4

این اپ همچنین فایل‌های شما را بر اساس نوع نیز دسته‌بندی می‌کند: تصاویر، ویدئوها، آرشیوها، اپلیکیشن‌ها، پرونده‌های آفیس، فایل‌های مربوط به توسعه‌دهندگان و … به این ترتیب می‌توانید تنها در میان تصاویر و یا اپلیکیشن‌ها فایل‌هایتان را مشاهده کنید.

Unclouded-6

یک ویژگی خوب دیگر Unclouded یافتن فایل‌هایی است که به اشتباه و به صورت تکراری دوبار آپلود شده‌اند. این فایل‌ها می‌تواند تصاویری باشد که به اشتباه در دو پوشه برای آپلود قرار داده‌اید و یا یک ویدئوی حجیم باشد که یکی دو گیگابایت از فضای شما را اشغال کرده است.

Unclouded-5

یک ترتیب دسته‌بندی دیگر در Unclouded در بخش Last Modified این است که آخرین فایل‌های تغییر داده شده را می‌توانید به راحتی مشاهده کنید. به این ترتیب اگر به دنبال فایل خاصی هستید که نام آن را هم نمی‌دانید می‌توانید از این روش آن را به راحتی پیدا کنید.

نکته مثبت دیگر در مورد Unclouded این است که می‌توانید پس از همگام‌سازی تمامی کارهای فوق را به صورت آفلاین نیز انجام دهید. رابط کاربری برنامه نیز به خوبی با ظاهر اندروید کیت‌کت سازگار بوده و در حالت Immersive Mode نوار اعلان بالای صفحه‌نیز با رنگ سبزآبی این اپ ترکیب می‌شود.

Unclouded-3

البته Unclouded یک اشکال نسبتاً بزرگ نیز دارد. برای آن که از آن به عنوان یک اپلیکشین کامل مدیریتی استفاده کنید باید هزینه پرداخت کرده و نسخه Premium را فعال کنید. به طور کلی در نسخه رایگان تنها امکان مشاهده یا خواندن وجود دارد و برای اعمال تغییراتی مانند آپلود فایل، حذف فایل‌ها و به طور کلی نوشتن روی فضای ابری نیازمند نسخه Premium هستید. البته مبلغ دلار در مقابل امکانات منحصر‌به‌فرد این برنامه مبلغ چندان بالایی نیست و اگر به فضای ابری خود اهمیت می‌دهید نسخه Premium را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مزایا: امکان مشاهده فایل‌های حجیم، دسته‌بندی براساس زمان تغییر و نوع فایل، رابط کاربری زیبا

معایب: پولی بودن برای اعمال تغییرات، آپلود و حذف فایل‌ها از درون برنامه – سرعت پایین‌تر بارگذاری تصاویر

دانلود

این اپلیکیشن را می‌توانید برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی با اندروید 4.0.3 و یا بالاتر دانلود کنید.

download-section-1

Google-PlayWindows-Phone-NA

Sibche-NAWindows-Phone-Blank

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.