با این صندلی پوشیدنی هر کجا که دلتان خواست استراحت کنید!

اغلب گجت‌های پوشیدنی بر روی صورت یا مچ دست بسته می‌شود و باعث گرما و مزاحمت می شود. اما یک استارت آپ سوئیسی به نام نونی وسیله کوچکی را طراحی کرده است که به جای مچ دست یا صورت به پا بسته می شود و برای رفع خستگی از آن استفاده می‌شود.

1

خوب شاید این گجت چندان هم کوچک نباشد. یک تیم پنج نفره گجتی طراحی کرده که با پاها بسته می‌شود. آن‌ها این به این گجت صندلی بی صندلی می‌گویند. این گجت به هوشیاری و راحتی کارگران کارخانه‌ها در طول شیفت کاری کمک می‌کند. هنگامی که این گجت به پای شما بسته شده است، تنها با فشردن یک دکمه در حالت نشسته قفل می شود. فریم آن که از آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده است درست مطابق با موضع پاهای شما قرار می‌گیرد و اساساً تبدیل به یک صندلی نامرئی می‌شود.

نکته جالب این است که این گجت مجهز به سیستمی است که وزن بدن را مستقیماً به پاشنه انتقال می‌دهد و فشار وارد بر پشت کمر و پاها را می‌کاهد. این مکانیزم انرژی خود را از باتری دستگاه تأمین می‌کند. البته این پوشیدنی هوشمند شرکت نونی هنوز در فاز اولیه است. با این وجود شرکت‌های آئودی و بی-ام-دابلیو قصد دارند بزودی چنین چیزی را در خطوط تولید خود به کار گیرند. اگر این گجت به همان خوبی که تیم سازنده ادعا می‌کند کار کند، انتظار می‌رود به زودی در بسیاری کارها مورد استفاده قرار گیرد.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. گل فروش می‌گوید

    از این حال میده تو مترو استفاده کنی ،وقتی که خسته از سرکار میای و باید تو مترو هم کلی سرپا بایستی!
    کاش عکس بیشتر میذاشتید