رجعت مونیخ آلمان از لینوکس به سیستم‌عامل ویندوز!

در سال 2004 مسئولان شهر مونیخ، سومین شهر بزرگ آلمان، تصمیم گرفتند تمامی سیستم‌عامل‌های ویندوز روی دستگاه‌های کارمندان تحت نظرشان را به لینوکس تغییر دهند.

3

در آن زمان به گفته‌ی مسئولان شهری این سیستم‌عامل متن‌باز که LiMux نام‌گذاری شد می‌توانست برایشان ارزان‌تر، قابل‌اطمینان‌تر و ازنظر سیاسی صحیح‌تر باشد.

حالا پس از 10 سال گذشت از شروع کار به نظر می‌رسد مونیخی‌ها از روند کار ناراضی هستند و به اهداف خود دست پیدا نکرده‌اند. یکی از مقامات مونیخ گفته که یک سازمان مونیخی از سودمند نبودن لینوکس گله کرده که البته نامی از این سازمان نبرده است.

در سال 2009 سیستم‌عامل LiMux روی بیش از 9000 دستگاه در حال استفاده بود.

مشکل دیگر اینجاست که وقتی مونیخی‌ها پا به بیرون از این شهر می‌گذارند نمی‌توانند به‌راحتی با دیگر دستگاه‌ها تعامل داشته باشند و به دلیل اکوسیستم ناشناخته‌ی لینوکس نمی‌توانند به اشتراک فایل‌ها و یا خیلی کارهای دیگر بپردازند.

چیزی که واضح است این است که سیستم‌عامل متن‌باز لینوکس قاعدتاً به دلیل متن‌بازی باید هزینه‌ها را کاهش دهد چون رایگان است؛ اما چیزی که برای مونیخ اتفاق افتاد این بود که این هزینه‌ها افزایش یافت و حتی بیش‌تر از هزینه‌ی به‌کارگیری ویندوز شد. دلیلش هم این بود که برای راه‌اندازی لینوکس مجبور بودند برنامه‌نویسان حرفه‌ای به کار بگیرند تا برایشان امکاناتی را در لینوکس فراهم کنند که مدنظر است.

حالا مونیخی‌ها قصد دارند دوباره به همان سیستم‌عاملی برگردند که پیش از مهاجرت به لینوکس از آن استفاده می‌کردند؛ یعنی ویندوز مایکروسافت.

Neowin

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. امیر عباس می‌گوید

    سیستم عامل خلاصه شده تو مایکروسافت ، حالا هر کی میاد یه سیستم عامل مفتی ول میده بیرون open source یعنی بیاید دستکاری کنید سیستم عامل رو ، در کل هیچ وقت نه مک نه لینوکس توی دسکتاپ به ویندوز مایکروسافت نمیرسند . در آیـنده هم موبایل .

  2. ناصر می‌گوید

    تصمیم به بازگشت به ویندوز گرفته نشده بلکه با انتخابات جدید گفتند بازگشت به ویندوز غیرممکن نیست و به همین دلیل گروهی رو برای بررسی این موضوع انتخاب کردند. البته باید در نظر داشت که در این مدت سرمایه گذاری زیادی روی این پروژه انجام شده و نمی شه به همین سادگی از اونها چشم پوشی کرد. از طرف دیگه میکروسافت شعبه اصلیش رو می خواد در سال ۲۰۱۶ به مونیخ انتقال بده (یعنی میکروسافت داره به شدت تلاش می کنه این پروژه شکست بخوره یا شکست خورده نشون داده بشه) امیدوارم این پروژه ۱۰ سال دیگه تمدید بشه

    1. حسین سلطانلو می‌گوید

      در منبع خبر حرفی از انتخابات زده نشده و مثل اینکه تصمیم برای بازگشت گرفته شده.