7 نکته برای اینکه یک بلاگر روزانه خوب باشیم!

داشتن یک وبلاگ شخصی یک مسئله است و محتوایی که باید درون آن قرار داده شود یک مسئله‌ی دیگر. روش‌های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد ولی اگر می‌خواهید محتوایی سنجیده و بدون اشکال تولید کنید این نکته‌ها را از دست ندهید.

0

یکی از سؤال‌های اساسی که برای وبلاگ نویسی پیش می‌آید این سؤال است:

چطور محتوایی پربار تولید کنم درحالی‌که درازای آن پولی به من پرداخت نمی‌شود؟

اکثر افراد امروزه از وبلاگ برای بازاریابی و تبلیغ حرفه‌شان استفاده می‌کنند. محتوایی که تولید می‌شود می‌تواند نقش بسزایی در جذب افراد داشته باشد و حرفه و تخصص شما را به بازدیدکنندگان بشناساند.

اکثر بلاگرهایی که محتوایی خوب و بی‌نقص تولید می‌کنند در هر هفته حداقل یک مطلب منتشر می‌کنند. این مطالب می‌تواند صدای شما را به گوش مخاطبتان برساند. حداقل در یک سال باید 52 بار به ارائه‌ی مطالب بپردازید؛ پس این نکته‌ها حداقل ضروریاتی هستند که باید در هنگام تولید محتوا رعایت شوند تا محتوایی پربار و درعین‌حال بی‌نقص داشته باشید.

open-notebook-798x310

1. یک هدف و عقیده‌ی مشخص داشته باشید

جدای از یک مطلب خاص که منتشر می‌کنید باید ببینید که اصلاً چرا وبلاگ خود را راه‌اندازی کرده‌اید. درباره‌ی چرایی نوشتن مطالب و انتشار آن‌ها به‌خوبی تفکر کنید.

اگر این چراها را به‌خوبی بشناسید می‌توانید از هدف خود به‌عنوان یک صافی برای محتوای تولیدی‌تان استفاده کنید و در مطالب خود از منظورتان فاصله نگیرید. با این کار می‌توانید خط قرمزها را بشناسید و یک نظام مشخص برای محتواها را در دستور کار خود قرار دهید.

2. هرروز به تولید محتوا بپردازید

typewriter-storytelling-786x305

تلاش کنید هرروز حداقل 20 دقیقه به‌دور از هر اپلیکیشن و دستگاهی یک قلم در دست بگیرید و درباره‌ی هدف خود به‌خوبی تمرکز کنید.

تا اینجای کار هم نیازی نیست به کیفیت محتوایتان فکر کنید. تنها ایده‌ها و عقایدتان را در یک قالب دلخواه ارائه دهید. اگر هرروز هفته به نوشتن مطلب بپردازید و بخواهید در هفته یک مطلب را منتشر کنید دیگر دستتان باز است و می‌توانید از بین 7 قطعه‌ی مختلف یکی را انتخاب کنید.

هرچه بیش‌تر به تولید محتوا بپردازید به همان نسبت قادر خواهید بود محتوایی درخور مخاطب و ارزشمند را منتشر کنید.

3. ایده‌های خود را همیشه یادداشت کنید

idea-spark-786x305

حتی اگر در مواقعی که وقت کافی ندارید و یک ایده به ذهنتان خطور می‌کند، آن ایده را در جایی یادداشت کنید. ایده‌ها می‌توانند از راه‌های زیر به ذهنتان بیایند:

هنگامی‌که مشتریان و مخاطبانتان سؤالی از شما می‌پرسند

هنگامی‌که چیز جدیدی که وابسته به کارتان است یاد می‌گیرید

مکالماتی که با همکاران و مخاطبانتان دارید

هنگامی‌که نقطه‌ی دشوار در کارتان وجود دارد

اشتباهی که مرتکب می‌شوید و دوست ندارید دیگران در دام آن گیر کنند

پشت‌صحنه و مسائل جنبی کاری که انجام می‌دهید

صحبت درباره‌ی نحوه‌ی استفاده‌ی مشتریان از خدمات و یا محصولاتتان

نظرات مشتریان قبلی درباره‌ی محصول یا خدماتتان

4. موضوعات تکراری را از دید خود بنویسید

برخی موضوعات به‌کرات از زبان دیگران نوشته‌شده‌اند ولی شما هم می‌توانید درباره‌ی آن موضوعات بنویسید؛ البته از منظر فکری خود. با این کار دیگر دغدغه‌ای درباره‌ی تکراری بودن موضوع ندارید. می‌توانید مسائلی شخصی را هم به این موضوعات اضافه کنید؛ به‌طور مثال نظرات دوستانتان یا این‌که یکی از تجربیات سفرهایتان را.

با این کار می‌توانید به تولید محتوایی جدید و درعین‌حال با موضوعی تکراری بپردازید که به شما در تولید محتوای مفید کمک زیادی خواهد کرد.

5. ابتدا طرح کلی را مشخص کنید

وقتی با یک صفحه‌ی سفید شروع می‌کنید افکار زیادی به سراغتان می‌آید و جرئت نوشتن را از شما می‌گیرد. اگر طرح و برنامه‌ی کلی مطلب خود را مشخص کنید کارتان بسیار آسان خواهد شد.

در ابتدای کار و در پیش‌نویس اولیه نیازی نیست انرژی زیادی صرف قالب متن و خوانایی آن کنید؛ چراکه هدف کلی متن در اولویت قرار دارد و در پیش‌نویس‌های بعدی می‌توانید به مسائل دیگر مانند قالب متن بپردازید.

6. در زمان بیکاری هم به تولید محتوا بپردازید

می‌توانید در وقت آزاد خود زودتر از موعد به نوشتن و تولید محتوا بپردازید. حتی برای چند هفته‌ی بعدتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید. این مطالب می‌توانند در مواقعی که وقت کافی ندارید و یا مشکلی برایتان پیش‌آمده به کمک شما بیایند و دیگر دغدغه‌ای برای از دست رفتن مخاطب نداشته باشید.

7. تا می‌توانید بخوانید

هر چه بیش‌تر به مطالعه‌ی کتاب‌ها، روزنامه‌ها، وبلاگ‌ها و مقالات بپردازید، ایده‌های بیش‌تری کسب خواهید کرد. حتی مطالبی که به شغل و حرفه‌ی شما ربطی ندارد را مطالعه کنید چون ایده‌ها می‌توانند از هرجایی سرچشمه بگیرند.

Flipboard

در آخر مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکته برای تولید محتوا این است که یک نویسنده‌ی خوب با نوشتن زیاد می‌تواند موفق شود. شما هم تا می‌توانید به نوشتن بپردازید که با این کار قوه‌ی نویسندگی شما افزایش می‌یابد و دیگر ترسی از نوشتن نخواهید داشت.

TheNextWeb

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.